Bezár

Bejelentkezés

Hirlevél feliratkozás
Bejelentkezés / Regisztráció
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • Velo magazin
  • Tour de Hongrie
  • Giro d'Italia
  • Tour de France
  • Vuelta a Espagna
  • Technikai hírek
  • Országúti
  • Mountain bike
  • Cyclo-cross
  • Pálya
  • Triatlon
  • Pedelec
  • Enduro
  • Triál

Új Dura-Ace R9200, tanulmány a sebesség tudományában

2021. szeptember 01. szerda
Szerző: Sajtóközlemény
Cimkék: Shimano Shimano Dura-Ace R9200

Azoknak készült, akik sosem kötnek kompromisszumot, a Shimano prémium R9200 szériája 12 fokozatú Di2-ra váltott, tárcsafék vagy v-fék vezeték nélküli váltókkal, gyorsabb váltás, nagyobb 54-40 lánckerekek és 11-34 lánckeréksor.

A széria új teljesítménymérőt, SERVO WAVE féktechnológiát és belső nélküli, vagy szingó kerekek új választékát tartalmazza.


Az új DURA-ACE nem csak egy új kiemelkedő kollekció fejlesztése, hanem egyaránt a csúcspont a sebesség tudományának tanulmányozásában.


A Shimano elhozta a leggyorsabb és a legprecízebb váltó szériáját, bővítve innovációs örökségét, miközben új mércét állít fel a teljesítményt illetően. Az új DURA-ACE R9200 széria minden részlete, döntése és alkatrésze arra lett tervezve, hogy gyorsabb, megbízhatóbb és intuitívabb tekerési élményt nyújtson.

 

A Science of Speed design koncepcióval kifejlesztett R9200 széria alkotóelemei, például az ultra hatékony 12 fokozatú meghajtásrendszer, a megbízható, vezeték nélküli vezérlés, a rendkívül kifinomult ergonómia, az új aerodinamikus belső nélküli és szingó kerekek, az erősített fékrendszer és az integrált digitális technológia mind azoknak készült, akik sosem kötnek kompromisszumot.


Nem könnyű a tökéletességre törekedni. A világ legjobb sportolóival és kerékpáralkatrész fejlesztőivel folytatott munka, a termék-teljesítmény kutatását, vizsgálatát és elemzését jelentette a laboratóriumban és a való világban is, minden követ megmozgatva a sebesség tudományának megtalálásáért. Az eredmények fejezetekre bonthatóak:


váltó rendszer + vezérlő felület + fékrendszer + hajtásrendszer + kerékrendszer


Vessünk egy pillantást az egyes fejezeteken belüli fejlesztésekre:


Váltó rendszer: minden idők leggyorsabb váltása, abszolút megbízhatóság, integrált kialakítás

 

Diavetítéshez kattints a képre


A Shimano teljesen átdolgozta a Di2 platformot, hogy javítsa a váltási sebességet, miközben vezeték nélküli váltókapcsolatot hoz létre és továbbra is biztosítja az abszolút megbízhatóságot.


Az új Shimano Di2 platform továbbfejlesztett motor kialakítást biztosít a váltókban, ami csökkenti a feldolgozási sebességet, azaz a motor és a váltó mechanizmusai közötti mozgási időt, valamint a váltó teljesítményét, hogy lehetővé tegye a Shimano minden idők leggyorsabb váltását. Az eredmény egy másodperc törtrésze alatti időmegtakarítás, illetve a hátsó váltó üzemideje 58%-kal, az első váltó üzemideje pedig 45%-kal csökken.

 

Az abszolút megbízhatóságot egy vezetékes kapcsolat biztosítja. Az új, kisebb átmérőjű SD-300 vezetékek kötik össze a Di2 akkumulátort (BT-DN300) az első váltóval (FD-R9250) és a hátsó váltóval (RD-R9250). Ez az egyetlen belső akkumulátor egyszerű töltési megoldást tesz lehetővé, magasfeszültségű és stabil kapcsolatot biztosít a váltóknak, hozzájárulva a Shimano eddigi leggyorsabb váltásához. Az abszolút megbízhatóságot továbbra is garantálja a biztonságos, a gyors feldolgozás és az alacsony fogyasztású szabadalmaztatott chip áramkör, amely jelentősen csökkenti a külső egységek interferenciájának esélyét.


A tesztek szerint a BT-DN300 akkumulátor, ami a váltóknak szolgáltatja az energiát, 1000 km-el büszkélkedhet a töltések között. Az STI váltógombok CR1632 gombelemekkel működnek, amelyek körülbelül 1,5-2 éves használatot biztosítanak. Az akkumulátor kapacitásának további növelése érdekében a teljes vezetékes opció is lehetséges, 50%-os kapacitás növekedést és praktikus előnyöket biztosítva a kerékpárosok számára, akik az új DURA-ACE és e-bike kombinációt használják.


A Shimano új DURA-ACE hátsó váltója már nem csak egy hátsó váltó. Most már ez az a pont, amelynél tölthetjük a rendszert (lecserélve a Shimano SM-BCR2 töltőt), továbbá ez biztosítja a kapcsolatot az STI váltókarokkal a Shimano saját integrált áramkörén keresztül, illetve ANT+ kapcsolaton át a külső gyártók termékeivel (lecserélve az EW-WU111 vezeték nélküli egységet), és helyettesíti a kormányon vagy a vázon belüli Junction-A-t (SM-RS910). Ennek eredményeként az RD-R9250 hátsó váltó integrált kialakítással és rejtett töltőnyílással lett ellátva, plusz Di2 műveletekhez használható gombbal és LED világítással, amelyek Synchronized Shifting módot, a beállítási módot, vagy bármilyen töltési követelményt jeleznek.


Vezérlő felület: páratlan ergonómia, letisztult kormány, testreszabhatóság

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az elmúlt években a professzionális és magas teljesítményű kerékpárosok elkezdték megváltoztatni a tekerési pozícióikat és a tekerési preferenciájukat. A Shimano számos profi kerékpárossal együttműködve tanulmányozta ezeket a változásokat. Az emelkedőkre, a lejtőkre és az időfutamokra, a Shimano a kényelmet, a kinézetet és az aerodinamikai előnyöket kombinálta a páratlan ergonómiával.


Az új 2x12 fokozatú vezeték nélküli hidraulikus tárcsafék váltókarok (ST-R9270) most megemelt fejrésszel, enyhe belső hajlítással és megnövelt területtel rendelkeznek a váltó és a kormány között, a kényelem és a jobb irányítás érdekében. Ez biztosítja a kerékpárosok jobb mutató- és hüvelykujj fogását a kéztámaszokon, valamint jobb 3-as ujjas fogást a fékkar mögött, miközben továbbra is könnyedén hozzáférhetnek a váltókarhoz a kormány alsó részében. A Di2 gombok közötti eltolás is javult, hogy lehetővé tegye a fel-és le-váltó gombok közötti könnyebb megkülönböztetést, különösen kesztyűvel vagy nedves ujjakkal.


A váltók vezeték nélküli kapcsolattal működnek. Ez lehetővé teszi az egyszerű telepítési folyamatot úgy, hogy nincsenek váltókábel nyílások a vázban vagy a kormányban. A belső tömlővezetéssel együtt, egy gyönyörűen letisztult kormány jön létre.


A minimalizált kiegészítő váltó pontok telepítésekor használhatóak a kábel nyílások. A Shimano sprint (SW-R801-S), vagy climbing váltókar (SW-R801-T) rögzítő bilinccsel is használható, vagy integráltan is elhelyezkedhet a kormányban, egy speciális belső elvezetéssel, mint például az új PRO Vibe Evo bar esetében. Ezek az új, még kompaktabb szatelit kapcsolók 100 mm-es kábellel (SW-RS801-S) a kormány alsó részébe, vagy 260 mm-es kábellel a könyöklőbe is beépíthetőek (SW-RS801-T).


Természetesen a vezérlőfelület kínál néhány praktikus testreszabási lehetőséget, a frissített E-TUBE alkalmazásnak köszönhetően, amely már kompatibilis a DURA-ACE R9200 szériával is. A korábbi változatokhoz hasonlóan, az E-TUBE Project 4.0.0 verzió lehetővé teszi a Synchronized vagy Semi-Synchro váltást, a Multi-Shift váltást, a váltási sebességet és az STI váltógombot, hogy mindig indulásra kész legyen. A külső gyártó termékek is mind beállíthatók, hogy megjelenítsék a Di2 értesítéseket.


Hajtásrendszer: optimalizált alkatrészek, gyors és zökkenőmentes váltás, integrált teljesítménymérő

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az országúti versenykerékpárosok általában arra törekednek, hogy a lehető leggyorsabb és leghatékonyabb módon jussanak el A-ból B-be. Ezt figyelembe véve, a Shimano optimalizálta a váltást és a teljesítménymérőt, hogy új mércét állítson fel a teljesítmény tekintetében, így javítva 58% -kal a hátsó váltási sebességet és 45%-kal az első váltási sebességet.


Az új DURA-ACE 12 fokozatú HYPERGLIDE+ lánckeréksor megőrzi a felső 11T váltót, de optimalizálta a 6., 7., és 8. lánckerekek között, a ‘sweet spot’ áttételek felülvizsgálatával, hogy megőrizze a Shimano sima és egyenletes lépcsőit a fokozatok között.


A lánckeréksorok okos, rámpás profiljainak köszönhető gyors és zökkenőmentes váltással kombinálva nagy terhelés alatt is simább váltást tesznek lehetővé, függetlenül attól, hogy felfelé vagy lefelé történik a váltás.


Ennek eredményeként nincs szükség lassításra, vagy könnyű pedál hajtásokra a váltáshoz. A kerékpárosok most minden eddiginél gyorsabban válthatnak, simább ritmussal és jobb váltási sebességgel, a HYPERGLIDE+ technológiás DURA-ACE lánckeréksornak köszönhetően.


Összesen két új DURA-ACE Hyperglide+ lánckeréksor áll rendelkezésre: a 11-30 fogkiosztású és az új DURA-ACE 11-34 a meredek emelkedőkhöz. A lánckeréksor új bordás rögzítéssel rendelkezik, amely visszafelé is kompatibilis a DURA-ACE R9100 11 fokozatú freehub testekkel, így az új DURA-ACE R9200 alkatrészek használhatók a korábbi R9100 szériájú kerekeken.


Az új nagyobb DURA-ACE lánckeréksor (11-34T) modernebb versenystílust kínál, az új 54-40T nagyobb lánckerekű hajtómű pedig nagyobb váltási hatékonyságot kínál, mint a kisebb lánctányér opciók és segítik, hogy a profi kerékpárosok reagálni tudjanak a növekvő sebességre.


Korábban esett szó a váltási gyorsaságról, de van még mit mondani róla. A váltásokat a kisebb, karcsúbb és könnyebb Di2 első váltó (FD-R9250) és a fejlettebb SHIMANO SHADOW RD hátsó váltó (RD-R9250) végzik. Az első váltó 33%-kal kisebb frontális területet ígér, 26 g-os súlycsökkenést hoz és biztosítja a kapacitást a 50-55T áttételű lánckereknek.


A meghajtásrendszer természetesen nem teljes a hajtómű nélkül. Két verzió elérhető, az integrált teljesítménymérő verzió (FC-R9200-P) és a teljesítménymérő nélküli verzió (FC-R9200), számos méretezéssel. Mindkét verzió HOLLOWTECH II technológiával rendelkezik és 50-34T, 52-36T vagy új 54-40T lánctányér kombinációban érhető el, 160-tól 177.5 mm-es hajtókar hosszúsággal és 148 mm Q-factor-ral. A teljesítménymérő verziók Bluetooth és ANT+ technológiát használnak az adatok átvitelére. 300+ órányi tekerési idővel büszkélkedhet a töltések között és továbbfejlesztett, 1,5%-os mérőpontossággal bír.


A DURA-ACE R9200 hajtásrendszer ugyanazt a 12 fokozatú láncot használja, mint a Shimano XTR M9100 széria, leegyszerűsítve a készletet a kereskedők és a kerékpárosok számára.


Fékrendszer: minden idők legjobb irányítása, karbantartásbarát, csendesebb rendszer

 

Diavetítéshez kattints a képre


A sebesség mit sem ér irányítás nélkül. A versenyek a kanyarokban dőlnek el, tehát a jobb fékezés jelenti a különbséget a dobogós hely és a csalódás között.


A Shimano új DURA-ACE fék alkatrészei finomra hangolt irányítást kínálnak a szűkebb, gyorsabb és veszélyesebb kanyarokban, az országúti versenyhelyzetekben. A Shimano MTB és Gravel fékrendszerektől átvett SERVO WAVE technológia kevesebb szabad kigurulást jelent és azonnali kapcsolatot teremt a fékbetétek és a féktárcsák között, lehetővé téve a fékerő jobb adagolhatóságát, nagyobb sebességet és nagyobb magabiztosságot eredményezve a technikás helyzetekben.


Továbbá, a 10%-kal megnövelt fékbetét és féktárcsa közötti hézag és a Shimano RT-MT900 féktárcsa elősegíti a fékzaj csökkenését. Az eredmény egy csendesebb rendszer, amely a féktárcsa kisebb hődeformációja és a fékbetét és féktárcsa közötti átmeneti interferencia révén jön létre.


Ráadásul még a fék karbantartása is javult. Mostantól a légtelenítő nyílásnak és a szelepcsavarnak köszönhetően lehetséges a fék légtelenítése anélkül, hogy a féktestet (BR-R9270) eltávolítanánk a vázról,. Az új tölcsér és a légtelenítő alátét szintén segíti a légtelenítési folyamatot.


Kerékrendszer: aerodinamika, merevség hajtás közben és kisebb súly

 

Diavetítéshez kattints a képre


A sebesség tudományának utolsó pillére a kerék, a végső pont a kerékpáros erőbefektetése és az elért sebesség között. A Shimano három tényező egyensúlyával alakította át palettáját: az irányítás feláldozása nélküli ellenállás csökkenés, az új DIRECT ENGAGEMENT agynak köszönhető hajtásmerevség és könnyebb szerkezet. Ezek az alapok alkotják meg a teljes karbon belső nélküli és szingó opciókat, hogy felülmúlják a mai színvonalat.


A három felni magasságprofilja különböző teljesítmény előnyöket kínál a kerékpárosok számára.


• A C36 (WH-R9270-C36-TL) az emelkedőkre összpontosít és a legkönnyebb kerék


• A C50 (WH-R9270-C50-TL) egy mindenes kerék, az ellenállás, a merevség, a periféria és összességében a súly és a vezérelhetőség tökéletes egyvelege


• A C60 (WH-R9270-C60-HR-TL) aerodinamikailag a legjobb a gyors leejtőzők számára, High Rigidity-vel (HR), az ellenállásra és a menetmerevségre összpontosítva


Az ellenállás csökkentése nagy cél volt és az új C50 különösen kiemelkedő ezen a területen. Versenyhelyzetekben 5.1W ellenállást nyújt a DURA-ACE R9100 széria C40-TL belső nélküli kerékkel szemben, és 1W ellenállást a R9100 C60-TU szingó kerékkel szemben, miközben továbbra is a súly és az irányíthatóság előnyeit kínálja.
A megnövelt merevség hajtás közben növeli a közvetlen pedálozás érzését gyorsuláskor. Ezt a DIRECT ENGAGEMENT agy segítségével sikerült elérni, két egymásba illeszkedő felülettel, a kalapács és racsni rendszer helyett, 63%-os növekedést eredményezve az új R9200 C50-TL és a korábbi R9100 C40-TL kerék között, valamint 45g súlycsökkenést eredményezve a hátsó agyban.


Minden gramm számít, ha forgástömegről van szó, így az új kerekek mellet a felniknek is csökkent a súlyuk. Egy pár WH-R9270-C50-TL kerék 161 g-mal kevesebb, mint az előző WH-R9170-C40-TL kerekek.


DURA-ACE R9200: Azoknak készült, akik sosem kötnek kompromisszumot


A Shimano tanulmánya a sebesség tudományában új szintre emelte az országúti kerékpárok fejlesztését. Az újratervezett DURA-ACE váltók, fékek, kerekek, lánckeréksorok és hajtóművek, plusz az új Di2 EW-SD300 vezetékek és akkumulátorok, valamint Shimano féktárcsák, középcsapágyak, középrészek és láncok bizonyítják, hogy a Shimano minden követ megmozgatott a magasabb szintű sebesség eléréséhez. De ne higgy nekünk. Próbáld ki magad


A termékek 2021 októberétől elérhetőek a boltokban.

 

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.

visszalépés az előző oldalra

Legújabb országúti hírek

Tour de Hongrie 2023: Cancellara csapata is itt lesz a Magyar Körversenyen

2023-ban már ProTeamet vezethet a 21. század talán legismertebb kerékpárosa, Fabian Cancellara. A sv...

  • Országútis hírek külföldről: rajtol a pályakerékpáros Európa-bajnokság, Cavendish jól érzi magát az Astana csapatánál, hosszabbított az Arkea, mint szponzor
  • WorldTour csapat utánpótlás sorában kap lehetőséget Takács Zsombor
  • Országútis hírek külföldről: módosult Pogacar versenyprogramja, kiváló formában kezdte az idényt Rui Costa, nézőcsúcsot hozott a CX világbajnokság
  • Tour de Hongrie 2023: hatodik alkalommal áll rajthoz az Israel-Premier Tech

Következő országúti események ajánlója

  • 2023.03.19: II. 3G Kupa
  • 2023.03.25: III. Kajdacs Nagydíj Országúti Kerékpárverseny
  • 2023.04.02: BÉKÁS Időfutam - Egyetemi Időfutam OB
  • 2023.04.16: Stop Cukrászda Időfutam
  • 2023.04.30: XXIII. Péti Nagydíj
  • 2023.05.07: XIX. Kínok-Kínja
  • 2023.05.14: Orfűi Kritérium
  • 2023.06.03: Tour de Mátra
  • 2023.06.11: Vásárosnaményi Kerékpáros Nap
  • 2023.08.06: IX. Brigetio Országúti mezőnyverseny

VELO.hu felhasználók legújabb túrái

Balaton 1. – Keszthelyi-hegység

Távolság: 32.3 km
Szintkülönbség: 327 m
Nehézségi fok: 3

Szentgotthárd – Őrség Észak

Távolság: 39.4 km
Szintkülönbség: 458 m
Nehézségi fok: 5

Balaton 3. – Szólád, Körös-hegy

Távolság: 25.2 km
Szintkülönbség: 239 m
Nehézségi fok: 3

Legújabb blog bejegyzések

  • Csak biciklik?
  • Bala
  • "Hadiösvényen..."
  • A Tour de Hongrie üldözése, avagy a 2021 - es Magyar körverseny külső szemmel
  • "Európa vad sarka"

Félsziget-kupa 2019

Merida Concept Store Budapest - Megnyitó

Félsziget-kupa

Borsodcross 2017

Lampre-Merida edzőtábor 2018

Movistar csapatbemutató 2018

Polartec edzőtábor 2018 Contadorral

UAE edzőtábor 2018

Országúti kerékpáros világbajnokság 2014 - Promo

SuperCross sorozat 1. forduló-Kazincbarcika cyclocross

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

Harkány Tour 2013: 12 órás nemzetközi kerékpárverseny

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás (rövid videó)

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás

MERIDA Tour de Zalakaros 2013 (Teljes összefoglaló)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

Giro 2013 - 8. etap: Összefoglaló

  • Kerékpár
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Felszerelés
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • VELO magazin
  • Médiajaánlat
  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatvédelem
  • ÁSZF
  • Kapcsolat
Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések
weboldal tervezés: IRQ