Tom Boonen bringája a Paris-Roubaixre + VIDEÓ
Az észak pokla, azaz a Paris-Roubaix verseny komoly kihívás elé állítja minden évben a versenyzőket. A macskaköves szakaszokkal tarkított 257km-es útvonalra speciális bringákkal készülnek a legnagyobb sztárok. Tom Boonen idén 5. győzelmét szerezheti meg, ezzel rekordot beállítva. Erre az alkalomra egy speciális festést is dobtak az amúgy is érdekes kerékpárra.
A képen is látható S-Works Roubaix kifejezetten rossz utakra tervezett bringa, nevét sem véletlenül kapta erről a kegyetlen versenyről. Az Omega Pharma Quick Step csapat jellemzően Tarmac, vagy Venge bringákat használ a World Tour versenyenek, de ide sokkal több rezgéselnyelés kell.
Ha olvastad márciusi számunkban a Roubaix velodromról szóló cikket, akkor láthattad a bajnokok zuhanyzójáról készült képeket. Pont ezeknek a kis névtábláknak a mását festették fel Boonen karbon vázára. A legnagyobb Paris-Roubaix győztesek felkerültek ide.
2012-ben Boonen nem viselt kesztyűt a versenyen hogy még jobb legyen a kapcsolat a keze és a kormány között a rázós szakaszokon. Valószínűleg idén sem lesz másként mivel az extra vastag Bar Phat zselés betétet rakták a szerelők a bandázs alá. Ez érdekes fogást nyújt vastagságából adódóan, ellenben nagyon kényelmes és kiválóan elnyeli az út felől jövő ütéseket.
Tom nem használ elektromos váltórendszert, hanem mechanikus SRAM Red 22 szettet kapott a gép. 53/39-es áttétellel rendelkezik elől, és 11-26-os sor került hátra hogy a rövid meredek emelkedőkön se legyen probléma. A rázós szakaszokra jól fog jönni a kis láncterelő ami elől a kistányérról nem hagyja leesni a láncot.
A Zertz rezgéscsillapító betétek minden Roubaix vázban megtalálhatóak, és nagy mértékben felelnek a kényelemért. Én magam is hajtottam ilyen gépet, és meglepőek az első kilométerek. Egy full merev Tarmachoz képest olyan mintha nem lenne elég nyomás a gumidban, annyira csillapít a rendszer. A támvillában, és a villában is benne lesz a kis betét.
Boonen Zipp karbon kereket, és kokpit alkatrészeket használ a versenygépén.
A Roubaix-re két kulaccsal készül a négyszeres bajnok. Tacx kulacsok, hozzá való tartóval, és természetesen izotóniás itallal töltve.
Meglepő módon a szingós gumikon nem találunk márkajelzést. Ez nem véletlen, hanem megszokott ha nem szponzorált alkatrészt használ valaki. Boonen 26mm-es FMB szingókat rak fel a rossz utakra.
A bringákat a csapatautók tetején szokták a verseny helyszínére szállítani, de Boonen gépei (mert ugye több cserekerékpárja is van) VIP helyet kaptam a busz belsejében hogy az utazás közben semmilyen szennyeződés, vagy sérülés ne érhesse.
Jó hír a márka, vagy Boonen rajongóinak hogy ebből a vázból ezzel a festéssel 300 darab kereskedelmi forgalomba is fog kerülni. Nem árt azonban sietni a rendeléssel, mert el fogják kapkodni mintha ingyen lenne!
Rezgéscsillapítóval ellátott FACT karbon villa, és szintén karbon magas falú Zipp kerék.
Reméljük a csodagép szerencsét hoz Tom Boonennek az észak poklán!
Bónusznak íme egy videó a gépről!
Eddig hozzáfűzött kommentek:
http://www.bikeradar.com/road/news/article/sram-red-electronic-road-group-more-images-and-info-39333/
Innen a távolból gyanítom, hogy még egy profi sem ment vele élesben, így Boonen ha akarna sem választhatna mást egyelőre, mint mechanikust.
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.