Santa Cruz Bronson-Már elérhető itthon is!
Az már tudjuk hogy az angliai enduro bajnokság futamának megnyerésére alkalmas a bringa, de még ennél sokkal többet is ki lehet hozni belőle. A képen éppen Steve Peat vesz vele stílusosan egy kanyart.
A Bronson széria 150mm-t mozgó enduro bringákból áll, melyeket alu, és karbon vázzal egyaránt gyártanak, kinek-kinek a pénztárcája szerint. A Bronson 20 évnyi fejlesztés eredménye, és ezen a videón szemmel látható a tempókülönbség, amit ugyanazon a pályán lehet menni egy modern gép nyergében.
SANTA CRUZ BRONSON from santa cruz bikes on Vimeo.
A váznak több érdekessége is van. Az egyik hogy szabadalmaztatott VPP, azaz virtuális forgásponttal rendelkezik, ami pedálozás közben nem veszi fel a ritmust, mégis érzékeny az út felől jövő ütésekre. Nagyon rövid (1140mm-es) tengelytávval rendelkezik, ami hihetetlenül fordulékonnyá teszi a technikás ösvényeken. Ezen felül 150-180mm-es villákkal kompatibilis, így nincsen olyan nehéz terep, amire ne lehetne alkalmassá tenni! Persze 150-160mm-es rugóúttal az ideális, de a lehetőség legalább megvan. Lengőkarjai kovácsolt aluból készülnek, és csapágyazottak a forgópontok.
650B-s kerékmérete a hosszabb rugóút érzését adja, ellenben merevebb mint a 29"-os kerekekkel szerelt enduro bringák, és könnyebben is fordul. Kétféle vázzal tudod megvásárolni. Az alu a kedvezőbb árú, ami jelen esetben 2149 EUR-t jelent (csak váz), és erre szinte tetszőleges felszerelést tudsz kérni. Ugyanis a Hibike aki magyar nyelvű weblappal, és supporttal is rendelkezik megépíti neked az álomgépedet!
Ha a legkönnyebbet, és legjobbat szeretnéd, akkor megkaphatod karbon vázzal, ami mindössze 2.4kg-ot nyom a mérlegen. Steve Peat is ezzel a vázzal indul az enduro világkupa futamain! A karbon váz alul egy plusz védőt is kapott, hiszen a sziklás terepeken (amire ez a gép igazán való) könnyen felpattan egy kő, ami ellen védeni kell a karbon alapanyagot.
A váz fő háromszöge "one piece lay-up" technológiával készül, azaz egy darabból, ami sokkal könnyebb, és merevebb vázat eredményez, bár elég költséges eljárás mivel minden vázmérethez külön szerszámozás kell.
Érdekes hogy az 1x11-es XX1 szettel szerelt modell ISCG láncterelőt kapott, mikor erre a tesztek alapján nincsen szükség. Az minden esetre biztos, hogy öt év garit kapsz a vázakra! Peat egyébként egyedi fényezésű matt fekete/narancs gépet használ, amit eléggé irigylünk tőle.
Steve Peat egyedi versenygépe
A csúcsmodellt igazán szívesen látnák egy tesztelés erejéig, bár erre aránylag kis esély van, mert mire a karbon váz (3099 EUR), és a hozzá való XX1 szett, illetve Enve karbon kerekek összeállnak egy bringává, addigra több mint 10.000 EUR-t kell a kasszánál hagyni :)
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.