Pálya inspirálta országúti kerékpárt mutatott be a Lotus
A Type 136 árából akár egy személygépkocsit is vásárolhatnánk.
A Lotus ez alkalommal nem egy méregdrága luxus sportautóval, hanem egy kerékpárral rukkolt elő. A pálya inspirálta, de országútra tervezett Type 136 karbonszálas modell súlya mindössze 9,8 kilogramm, ráadásul úgy, hogy e-bike-ként az elektromos rásegítéses rendszer alkatrészeit is magában foglalja.
A HPS (High Performance System) a piacon fellelhető legkisebb súlyú e-bike meghajtás, a maga mindössze 1,2 kilogrammos tömegével, amelyből a villanymotor csupán 300 grammot nyom.
A kerékpár kialakítása egy több mint harminc éves az országúti és a pályakerékpározásra épülő mérnöki tapasztalatból származik, miközben a mai kor technológiai újdonságait is tükrözi. A lenyűgöző dizájnt a Lotus az olimpián és a világbajnokságokon elért pályasikerei inspirálták. Mint ismert, a legutóbbi tokiói játékokon a Hope/Lotus modell nyergében végzett Nagy-Britannia a pályakerékpáros versenyek éremtáblázatának az élén.
Az innováció a V alakú kormányban, a vázkialakításban és az akkumulátorban testesül meg, ez utóbbi egy kulacsnak van álcázva és egy egyszerű mozdulattal leválasztható.
A rendkívül aerodinamikus kerékpár elsőként Type 136 First Edition néven kerül a piacra, mindössze 136 példányban, melynek darabonkénti ára 25 000 euró, vagyis mintegy 9,6 millió forint lesz.
A Lotus márkanagykövete, a hatszoros olimpiai bajnok Sir Chris Hoy is elismerően nyilatkozott az új kerékpárról: – Ez egy hihetetlen bringa, amely nagyon sokat elmond a Lotus törekvéseiről. Még élénken emlékszem arra, amikor Chris Boardman egy Type 108 nyergében nyert aranyérmet az 1992-es barcelonai olimpián, majd két évvel később ugyancsak egy Lotust tekerve a Tour de France-on ünnepelhetett szakaszgyőzelmet. Az elmúlt hetvenöt évben a Lotus fáradhatatlanul feszegette az innováció határait, a Type 136 pedig tökéletesen szemlélteti azt, hogy továbbra is jó úton jár.
Fotók: Lotus.
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.