Nem minden csapat akar három GrandTourt menni, de túl sok csapat akar ott lenni egy-egy nagy háromhetesen
Továbbra sem ismertek még a Giro, a Tour és a Vuelta szabadkártyásai.
Mondhatni, hogy a 2025-ös idényben minden eddiginél komplikáltabbá váltak a GrandTourok, azaz a Giro d’Italia, a Tour de France és a Vuelta a Espana szabadkártyás helyei. Mint ismert, a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) szabályai alapján a 2024-es szezon két legjobb ProTeamje, nevezetesen a belga Lotto és az Israel-Premier Tech alanyi jogon vehet részt ezen viadalokon, így alapból csak két további csapat kaphatna meghívást a viadalokra.
Éppen ezért kezd egyre több helyen felmerülni az a gondolat, miszerint huszonkettő helyet, huszonhárom csapat indulhasson ezeken a megmérettetéseken. Habár a Lotto már bejelentette, hogy nem indul a Girón, ellenben a VF Group-Bardiani CSF-Faizané, a Tudor Pro Cycling Team, a Team Polti VisitMalta és a Q36.5 Pro Cycling szeretne, azonban ezek közül a sorok közül valaki hoppon marad.
A Touron két helyért küzd a TotalEnergies, a Tudor Pro Cycling Team, a Q36.5 Pro Cycling, az Unibet Tietema Rockets és az Uno-X Mobility, míg a Vueltán már évek óta visszatérő probléma, hogy a négy spanyol másodosztályú sor – Burgos Burpellett BH, Caja Rural-Seguros RGA, Equipo Kern Pharma és Euskaltel-Euskadi – közül kettő mindig lemarad.
Az Olasz Körverseny versenyigazgatója szerint valódi megoldást csak az jelentene, ha az UCI engedné azt, hogy a WorldTeam-sorok maguk döntsenek, hiszen nem valószínű, hogy például a Cofidis és a Groupama FDJ mindig ott akar lenni az Olasz Körön.
Fotó: RCS Sport.
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.