Bezár

Bejelentkezés

Hirlevél feliratkozás
Bejelentkezés / Regisztráció
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • Velo magazin
  • Tour de Hongrie
  • Giro d'Italia
  • Tour de France
  • Vuelta a Espagna
  • Technikai hírek
  • Országúti
  • Mountain bike
  • Cyclo-cross
  • Pálya
  • Triatlon
  • Pedelec
  • Enduro
  • Triál

Jön az új 12 sebességes vezeték és akkumulátor nélküli Dura-Ace szett

2020. november 23. hétfő
Szerző: velo.hu
Cimkék: Shimano Dura Ace

A Shimano által benyújtott amerikai szabadalom megerősíti, hogy a japán márka végre csatlakozik riválisaihoz a vezeték nélküli, tizenkét sebességes váltószett piacra dobásával.

A Shimano konkurensei, a Campagnolo és a SRAM már korábban jelentkeztek ezirányú újításaikkal. Előbbi 2019-ben egy tizenkét sebességes országúti majd egy tizenhárom sebességes Gravel kerékpárokra tervezett verzióival jött ki, míg utóbbi az eTap AXS személyében már a technológia második generációját építi.

 

Diavetítéshez kattints a képre


A szabadalom megerősíti, hogy az új Dura-Ace szett nem csak vezeték nélküli lesz, de akkumulátor helyett piezoelektromos elemet használ majd.


A tervek szerint az érmeelem több helyre is kerülhet, mint például a váltókarba vagy közvetlen a burkolat alá, de akad még egy lehetőség, mégpedig, hogy a sebességváltó maga termeli majd meg az áramot az adóegység számára.


„Az elem, nyomás és-vagy rezgés felhasználásával állít elő elektromos energiát. Ilyen villamosenergia-termelő egység lehet például egy piezoelektromos elem” - mondja ki a szabadalom.


Az elképzelések szerint az elem a fékkarban kerülhet elhelyezésre. Egyelőre azonban még nem világos, hogy a Shimano Dura-Ace Di2 vezeték nélküli 12 sebességes váltórendszere milyen protokollt használ majd.

 

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.

visszalépés az előző oldalra

Legújabb tech hírek

Videón Mathieu van der Poel vadonatúj Canyon cyclo-cross bringája

Koksijdében kaptuk lencsevégre az Alpecin-Deceuninck sztárjának Canyon Inflite kerékpárját.

  • A Pinarello bemutatta Filippo Ganna 3D-nyomtatott időfutam kerékpárját
  • Íme a SWI Thrama Paolo Bettini és Luca Paolini ajánlásával
  • A Shimano bemutatta a 105 Di2 szettjét
  • Bemutatta 2022-es szerelését a Peák Barnabást is a keretében tudó Intermarché-Wanty-Gobert Materiaux

VELO.hu felhasználók legújabb túrái

Balaton 1. – Keszthelyi-hegység

Távolság: 32.3 km
Szintkülönbség: 327 m
Nehézségi fok: 3

Szentgotthárd – Őrség Észak

Távolság: 39.4 km
Szintkülönbség: 458 m
Nehézségi fok: 5

Balaton 3. – Szólád, Körös-hegy

Távolság: 25.2 km
Szintkülönbség: 239 m
Nehézségi fok: 3

Legújabb blog bejegyzések

  • Csak biciklik?
  • Bala
  • "Hadiösvényen..."
  • A Tour de Hongrie üldözése, avagy a 2021 - es Magyar körverseny külső szemmel
  • "Európa vad sarka"

Félsziget-kupa 2019

Merida Concept Store Budapest - Megnyitó

Félsziget-kupa

Borsodcross 2017

Lampre-Merida edzőtábor 2018

Movistar csapatbemutató 2018

Polartec edzőtábor 2018 Contadorral

UAE edzőtábor 2018

Országúti kerékpáros világbajnokság 2014 - Promo

SuperCross sorozat 1. forduló-Kazincbarcika cyclocross

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

Harkány Tour 2013: 12 órás nemzetközi kerékpárverseny

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás (rövid videó)

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás

MERIDA Tour de Zalakaros 2013 (Teljes összefoglaló)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

Giro 2013 - 8. etap: Összefoglaló

  • Kerékpár
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Felszerelés
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • VELO magazin
  • Médiajaánlat
  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatvédelem
  • ÁSZF
  • Kapcsolat
Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések
weboldal tervezés: IRQ