Bezár

Bejelentkezés

Hirlevél feliratkozás
Bejelentkezés / Regisztráció
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • Velo magazin
  • Tour de Hongrie
  • Giro d'Italia
  • Tour de France
  • Vuelta a Espagna
  • Hirdetési infók
  • Velo partnerüzletek

2014. augusztus - szeptemberi szám előzetes: Most 126 oldalon TOUR fotó melléklettel!

Diavetítéshez kattints a képreKedves Olvasóink!

 

Augusztus 16., szombattól kapható a VELO.hu bringamagazin idei negyedik lapszáma MOST 126 oldalon. Aktuális magazinunk a Tour de France jegyében készült. Öt év után ismét összeállítottunk egy fotómellékletet a verseny legemlékezetesebb pillanatairól. Emellett találtok táska és nyeregkörképet, teszteket, egy „szabályos” Balaton túra ajánlatot és folytatódik nagy sikerű Velo-Life sorozatunk is.

 

Idén is sikerült kilátogatnunk a Tour de France-ra, méghozzá Magyarországról egy távolabb eső helyszínre a Pireneusokba. Testközelből élhettük át a riválisok nélküli Nibali nyomasztó fölényét a hegyeken. Bár nem az idei volt minden idők legizgalmasabb Tour-ja, a versennyel párosuló technikai érdekességekben idén sem volt hiány, ezeket is megörökítettük. Emellett túrázási szempontból is összegyűjtöttük a tapasztalatainkat az itthonról ismeretlenebb terepnek számító Pireneusokról. Aktuális sztárinterjúnk alanya ezer szállal kötődik a Tour de France-hoz. Greg LeMond azon túl, hogy háromszoros győztes, idén új oldaláról szakkommentátorként mutatkozott be. Megismerhetjük életútját a sikerek mellett egészen Lance Armstronggal való konfliktusáig.

 

Az egyik, ha nem a legfontosabb része a kerékpárunknak a nyereg. Ha ezzel bajok vannak, az az egész kerékpározásra rányomja a bélyegét. Körképünkben igyekszünk segítséget nyújtani a megfelelő választáshoz. Táska körképünkben széles palettát mutatunk be, mind felhasználási terület, mind ár szempontjából. Az augusztus végi, őszi túrázásokhoz mindenki megtalálhatja a neki tetszőt. Olvashattok GT Sensor Carbon Pro és Trek Fuel EX7 teszteket. Jártunk a KTM sajtótáborában, ahol már 2015-ös újdonságokat ismerhettük meg.

 

Örök kérdés a hazai bringások körében, hogy el lehet-e jutni a 0-s kilométerkőtől Budapestről a Balaton partra legálisan kerékpárral és ha igen, akkor milyen akadályokon át? Erre a kerestük a választ. Túránk során két fiatal sportolóval Straub Robival (Budaörsi Triatlon Klub) és Szalontai Bencével (Merida-CST Team) beszélgettünk arról, hogy milyen nehézségekkel kell szembenéznie egy ifjúsági korú kerékpárosnak. Velo-Life rovatunkban pedig speciális erő- és nyújtógyakorlatok szerepelnek.

 

 

Tartalomból

 

FOTÓMELLÉKLET: Tour de France 2014

 

KANNIBALISSIMO
Az egyetlen amerikai Tour győztes
Nyeregbe magyar! - Nyeregkörkép
Hátamon a házam - Táskakörkép
Velo-Life: Speciális erő- és nyújtógyakorlatok kerékpárosoknak
Kétségek között - GT Sensor Carbon Pro
Méregzöld ragadozó
Játszani is engedd! - KTM-sajtótábor a 2015-ös újdonságokkal
Hogyan jussunk le szabályosan Budapestről a Balatonra bringával?
A vadregényes Pirenusok


FOTÓMELLÉKLET: Tour de France 2014

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

KANNIBALISSIMO

 

A Tour de France sárga trikóit általában a nagy hegyekben vagy az időfutamokon biztosítják be a GC- (összetettben esélyes) menők, de Vincenzo Nibali idei diadala ennél különlegesebb helyszínen alapozódott meg: a kockaköveken. Szakadó esőben, Észak-Franciaország rettegett rázatóin, versenyzők estek-keltek a csúszóssá vált utakon, a tavalyi Tour-győztes Chris Froome végleg kiállni kényszerült. A korábbi két- szeres bajnok, Alberto Contador ekkor még versenyben maradt, de két percet kapott. A szicíliai végig elöl ment, és egyetlen percre sem engedte ki kezéből az irányítást a sárga trikóban tekerve. A messinai Cápa lett az első olasz 1998 óta, aki meg tudta nyerni a Tourt. Akkor pedig nem kisebb név- nek, mint Marco Pantaninak sikerült ugyanez. Nibali a mennybe ment, az olasz lapok hősként emlegették a nevét, a Gazetta (melynek alakulása óta a rózsaszín az alapszíne) a Tour-győztes tiszteltére sárgában jelent meg. Olaszország új hőst ünnepelhetett az utóbbi 10 év legkevésbé izgalmas Tourja végén.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Tour de France tech a helyszínről

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 

Az egyetlen amerikai Tour győztes

 

Ő volt a ’80-as évek kerékpársportjának arany fiúja, akinek karrierje során sokat kellett harcolnia sérülésekkel, csapattársakkal és a doppinggal is. Ő volt az első, nem európai versenyző, aki megnyerte a Tour-t, majd Lance Armstrong és Floyd Landis eltiltásai miatt továbbra is ő a verseny egyedüli amerikai győztese. Ha a testvére nem lövi le egy vadászat során, csatlakozhatott volna az ötszörös Tour győztesek táborába is. Következzen a legdoppingellenesebb Tour győztes története.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Nyeregbe magyar! - Nyeregkörkép

 

Az egyik, ha nem a legfontosabb része a kerékpárunknak a nyereg. Ha ezzel bajok vannak, az az egész kerékpározásra rányomja a bélyegét. Kényelmetlenséget okoz, sőt ennél komolyabb problémákat is előidézhet. Évek óta terjed a webes és írott sajtóban egyaránt, hogy a kerékpározás impotenciát okozhat. Ez így, ebben a formában nem igaz. nem a bringázás okozhatja, hanem a nem megfelelő nyereg, illetve üléspozíció. Pont ezért lényeges, hogy körültekintően válaszd ki ezt az alkatrészt. Lehet bármilyen könnyű, bármennyire kezelhető a kerékpárod, ha nem kényelmes. Egy időfutamot le lehet nyomni egy merev karbonlapon ülve is, de több órán keresztül ugyanez már fájdalmas lesz.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Hátamon a házam - Táskakörkép

 

Eljött végre a nyár! Itt a szezonja az éves szabadságolásoknak, itt az ideális lehetőség családi túrákra két keréken, bringás nyaralásra, újabb kalandokra és kihívásokra. Augusztus végével pedig vár ránk az indián nyár, gyönyörű tájakkal no meg persze a szarvasbőgéssel. Ilyenkor két lehetőség kínálkozik. Elutazni egy adott pontra, és bázisként onnan csillagtúrákat tenni, vagy a hátamon a házam elvet követve elindulni akár az öreg kontinensen túlra. Most a mindkét uta- zási formát kedvelő bringások táborának nyújtunk egy kis útmutatót, hogy mihez milyen táskát érdemes venni, és mit kínál a piac. Mára seregnyi gyártó rengeteg termékkel vesz részt a vevőkért folytatott harcban. Egyre nehe- zebb eldönteni, hogy melyik cég melyik csúcskategóriás táskája a legjobb választás. Persze az „erősebb kutya...” elv itt is egész jól működik. Egy 5000 forintos háromrészes táska sosem lesz partiban egy 30 000 forintossal, hiába készül hasonlóan hangzatos nevű anyagból.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Velo-Life: Speciális erő- és nyújtógyakorlatok kerékpárosoknak

 

A következő oldalakon látható izomerősítő gyakorlatok kifejezetten a lábat, a feneket, a test középső részét – vagyis a hasat –, a hát alsó és felső részét, valamint a csípőt és a ka- rokat erősítik, de egyben oldják a derék, a csípő, a hát, a váll, a nyak görcsös feszülését is. Kihagyhatatlan mindenkinek, aki komolyan veszi a kerékpározást!

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Kétségek között - GT Sensor Carbon Pro

 

Sajnos ritkán látogat meg minket GT tesztbringa, most viszont egy igen- csak csúcs közeli karbonvázas, 130 mm-t mozgó, 650b-s kerekeken gördülő romboló várta, hogy vallatóra fogjuk. A vallatás tökéletesen sikerült, semmi sem maradt rejtve. Azóta is vitázunk, hogy a kell vagy a nagyon kell kategóriába tegyük! A gt-nek óriási hagyományai vannak az össztelós bringák kategóriájában. „öregebb” olvasóink talán emlékeznek még a szép hazai sikere- ket elért a GT RTS3 vagy a DH lobo modellekre. később jött egy hullám- völgy a cég életében, ezt azonban si kerrel átvészelték, és most már évek gödörből kivezető utat fejlesztéssel biztosították.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Méregzöld ragadozó

 

Megfizethető áron komoly élményfaktor, és mindez egy világmárkától! Egy mondatban ez lenne a 29”-os kerekekkel szerelt Trek Fuel EX7-es összefoglalása, ami jövőre 650B-s kerekekkel is kapható lesz. Rengeteg újdon-ságot belezsúfoltak ebbe a 120 mm-t mozgó all mountain gépbe. Ilyen a DRCV-s rugóstag is. Hogyan viselkedett terepen? Olvass tovább és megtudod! A Fuel EX az a család, amelyre egy át-lagos montisnak a leginkább szüksége van. 29”-os kerekek és 120 mm-nyi rugóút áll a rendelkezésünkre. Ez elegendő maratonozáshoz, de ha az ember ügyes lefelé, akkor még egy bike-parkban is komolyakat lehet vele menni, na persze nem a 4 m-es ugrató- kon, mert arra már inkább a Remedy vagy a Slash az alkalmasabb.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Játszani is engedd! - KTM-sajtótábor a 2015-ös újdonságokkal

 

Úgy látszik, az idén 50 éves KTM vezetősége megfogadta József Attila sorait, mert szabad kezet adott a mér-nököknek, akik most olyan rétegmodelleket készítettek, melyek ugyan nem döntik majd meg az eladási csúcsokat, de a cég imázsát óriási mértékben fogják növelni. Következzenek az MHT-k, azaz a „must have thing”-ek!

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Hogyan jussunk le szabályosan Budapestről a Balatonra bringával?

 

El lehet-e jutni a 0-s kilométerkőtől Budapestről a Balaton partra legálisan kerékpárral és ha igen, akkor milyen akadályokon át? Tudjuk, hogy sok bringás a 7-es úton közlekedik, de ez nemcsak tilos, hanem balesetveszélyes is. Azok kedvéért akik legális, szabályos útvonalon szeretnének letekerni a nagy tóhoz, kerülő úton, de van erre lehetőség. Nekik, hasznos lesz az alábbiakban ismertetett útvonal, amely nagyjából az egyetlen logikus megoldás a címben foglaltak teljesítésére.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A vadregényes Pirenusok

 

A francia Pireneusok a kerékpárosok elrejtett mekkája Európában. Kihívással teli emelkedők, gyors lejtmenetek és szinte forgalommentes utak várják a bringázókat. Nem véletlen, hogy több nagy csapatnak is gyakori edzőtábor központ ez a hegység. Az idei Tour de France három hegyi szakaszát a Pireneusokban néztem meg és volt egy kis idő kerékpározni is. Összegyűjtöttem az első benyomásokat ebben az ajánlóban és biztos, hogy a VELO magazin visszatér még ide a közeljövőben egy sokkal bővebb cikk erejéig is.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

visszalépés az előző oldalra

Archívum

1234

Kapható a VELO magazin 2016 szezonindító lapszáma, ajándék katalógusokkal

Országútis különszámként és új méretben kapható a friss VELO magazin

Kapható a VELO magazin 2015/júliusi száma NŐI és TOUR melléklettel

A VELO magazin 2015/április-májusi lapszámának tartalma

Kapható a 2015/tavaszi VELO magazin

2014. október-novemberi szám előzetes: 152 oldalon Eurobike melléklettel

2014. június-júliusi szám tartalma

2014. április-májusi szám

2014. márciusi szám, ajándék katalógusokkal (Bikefun, BBB, Abus, Continental, Bringázz Ausztriában)

MERIDA Tour de Zalakaros 2014: Elindult a nevezés

2013. október-novemberi szám

2013. augusztus-szeptemberi szám

2013. július-augusztusi szám, 32 oldalas Tour de France kisokossal

2013. május-júniusi szám, Gepida katalógussal

2013. márciusi szám, ajándék katalógusokkal

2012. október-novemberi szám most 152 oldalon!

2012. augusztus-szeptemberi szám

2012. június-júliusi szám

2012. április-májusi szám

Kapható a VELO magazin márciusi száma

1234

Legújabb hírek

Tour de Hongrie 2023: Cancellara csapata is itt lesz a Magyar Körversenyen

2023-ban már ProTeamet vezethet a 21. század talán legismertebb kerékpárosa, Fabian Cancellara. A sv...

  • Országútis hírek külföldről: rajtol a pályakerékpáros Európa-bajnokság, Cavendish jól érzi magát az Astana csapatánál, hosszabbított az Arkea, mint szponzor
  • WorldTour csapat utánpótlás sorában kap lehetőséget Takács Zsombor
  • Országútis hírek külföldről: módosult Pogacar versenyprogramja, kiváló formában kezdte az idényt Rui Costa, nézőcsúcsot hozott a CX világbajnokság
  • Tour de Hongrie 2023: hatodik alkalommal áll rajthoz az Israel-Premier Tech

Következő események ajánlója

  • 2023.03.19: II. 3G Kupa
  • 2023.03.25: III. Kajdacs Nagydíj Országúti Kerékpárverseny
  • 2023.04.02: BÉKÁS Időfutam - Egyetemi Időfutam OB
  • 2023.04.16: Stop Cukrászda Időfutam
  • 2023.04.30: XXIII. Péti Nagydíj
  • 2023.05.07: XIX. Kínok-Kínja
  • 2023.05.14: Orfűi Kritérium
  • 2023.06.03: Tour de Mátra
  • 2023.04.29: eBike.hu MTB és terepfutó Challenge - Superior Kupa: Parádsasvár
  • 2023.06.03: eBike.hu MTB és terepfutó Challenge - Magura Kupa: Vértesboglár

VELO.hu felhasználók legújabb túrái

Balaton 1. – Keszthelyi-hegység

Távolság: 32.3 km
Szintkülönbség: 327 m
Nehézségi fok: 3

Szentgotthárd – Őrség Észak

Távolság: 39.4 km
Szintkülönbség: 458 m
Nehézségi fok: 5

Balaton 3. – Szólád, Körös-hegy

Távolság: 25.2 km
Szintkülönbség: 239 m
Nehézségi fok: 3

Legújabb blog bejegyzések

  • Csak biciklik?
  • Bala
  • "Hadiösvényen..."
  • A Tour de Hongrie üldözése, avagy a 2021 - es Magyar körverseny külső szemmel
  • "Európa vad sarka"

Félsziget-kupa 2019

Merida Concept Store Budapest - Megnyitó

Félsziget-kupa

Borsodcross 2017

Lampre-Merida edzőtábor 2018

Movistar csapatbemutató 2018

Polartec edzőtábor 2018 Contadorral

UAE edzőtábor 2018

Országúti kerékpáros világbajnokság 2014 - Promo

SuperCross sorozat 1. forduló-Kazincbarcika cyclocross

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

Harkány Tour 2013: 12 órás nemzetközi kerékpárverseny

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás (rövid videó)

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás

MERIDA Tour de Zalakaros 2013 (Teljes összefoglaló)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

Giro 2013 - 8. etap: Összefoglaló

  • Kerékpár
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Felszerelés
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • VELO magazin
  • Médiajaánlat
  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatvédelem
  • ÁSZF
  • Kapcsolat
Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések
weboldal tervezés: IRQ