2013. július-augusztusi szám, 32 oldalas Tour de France kisokossal
Kedves Olvasóink!
Június 29-től (szombat) kapható országosan a VELO.hu bringamagazin idei 3., július-augusztusi száma. Legfrissebb magazinunk már a Tour de France jegyében készült. Mellékletként egy 32 oldalas Tour kisokossal készültünk, melyből minden fontos információt megtudhattok a legendás verseny 100. kiírásáról. Természetesen a Giro d'Italiáról sem feledkeztünk meg, melyről helyszíni beszámolót olvashattok. A hegyi időfutam alkalmával ráadásul a kulisszák mögé is bepillanthattunk, így első kézből mutathatjuk be a technikai finomságokat. A két nagy háromhetes mellett a szeptember végén megrendezésre kerülő országúti világbajnokságra is előretekintettünk és összegyűjtöttük a legfontosabb információkat a firenzei seregszemléről.
Hat kerekpártesztet olvashattok az új VELO.hu magazin hasábjain. A Bianchi Oltre a magazin történetének eddigi legdrágább tesztkerékpárja, melyet Kiss Gergő vitte el egy hosszabb körre és versenyzői szempontok alapján írt róla. Debütált első hölgy tesztelőnk, aki a karbonvázas női 29er-t a CUBE Access WLS-t próbálta ki. Két körképpel készültünk. A trekking körképben 36db városi, fitness, és cross trekking kerékpárt mutatunk be. Jön a nyár, a nyaralások, de mivel tudjuk biztonságosan, és kényelmesen szállítani a bringákat? Ezt vizsgáltuk meg közelebbről a bringaszállító körképünkben. Kicsit jobban megnéztük a váltórendszereket. 1x11, vagy 2x10, esetleg 3x10? Felboncoltuk a jelenlegi választékot, hogy melyik is a legjobb! Zárásul pedig a Yak Attack-ról a Himalájában rendezett tíznapos, 400 kilométeres hegyikerékpáros-versenyről olvashattok, melyet 33 indulóból idén márciusban elsőként egy magyarnak Keller Zoltánnak is sikerült teljesítenie.
A tartalomból
Tour de France 2013 kisokos 32 oldalon
Június 29-én rajtol a Tour de France 100. kiírása. A szervezők 100% francia Tour-t állították össze korzikai rajttal, az Alpe d'Huez kétszeri megmászásával és esti párizsi fináléval, melyre az összes még élő szakaszgyőztes meghívást kapott. A 100. Tour minden szakaszát és a verseny történetének fontosabb fordulópontjait is bemutatjuk különszámunkban.
Bravo Nibali!?
A vicenzai műemlék épületből a Piazza del Castello kockaköveire lépve hatalmas tömeg fogad. Japánok, északiak, britek és természetesen tifosik kattogtatják gépeiket és okostelefonjaikat miközben rózsaszín sapkában várnak egy aláírásra. Persze nem minket, újságírókat, hanem a Giro d’Italia sztárjait. Átverekedve magunkat a rajongók hadán, néhány lépés után – a nyakamba lévő rózsaszín Giro „belépőt” meglátva – egy szőke hajú kisfiú kezdi el rángatni a kezem, „Vincenzo, dove e Vincenzo?!” (Vincenzo, hol van Vincenzo?!) kiáltásokkal. Talán még 10 éves sincs, de a szemein látom, a kerékpársport igazi hódolója. Válaszolnék neki, de a tömeg felhördülésére és tapsolására hátat fordít nekem, és a tér másik oldala felé kezd szaladni. Megértem, hiszen amott a szakaszgyőztest, Giovanni Viscontit hozzák a szurkolók a vállukra emelve, pezsgővel a kezében. Egy pillanatra az éppen induló rendőrmotoros hadsereg is megáll, dudaszóval köszönti a mai győztest. Vincenzo még a kastélyban van, ahol az újságírók kérdéseire válaszol, de gyanítom, hamarosan ő is az utcai népünnepélyen találja magát…
Giro-tech a helyszínről
A nagy körversenyek minden évben lehetőséget adnak arra, hogy közelebbről szemügyre vegyük a menők kerékpárjait. Bár az idei Giro nem bővelkedett az újdonságokban ezen a téren, a Mori és Polsa közti hegyi időfutam rajtja előtt érdemes volt alaposan átnézni a csapatok felszerelését. A gyártók már inkább a Tour-ra készítik elő a jövő évi modellek debütálását, de azért így is akadt néhány tetszetős masina.
Csajok a világkupáról
Megkezdődött a 2013-as versenyszezon a cross country világkupán, ezért mi is jól megnéztük magunknak a mezőnyt. Aki most arra számít, hogy esélylatolgatásokról és ki milyen váltórendszert használ jellegű technikai csemegékről lesz szó, az csalódni fog. Mi most a leplezetlen valóságot mutatjuk be nektek!
Ötztaler kerékpármaraton, avagy „I had a dream”
Az Ötztaler radmarathont tartják a neves hegyikerékpár-maratonok csúcsának. Tirolban rendezik, azonban útvonala két országot érint: Ausztriát és Olaszországot. A 228 km-es táv során négy hágóutat kell leküzdeni: a 2020 m magas Kühtait, a Brennerpasst (1374 m), az olasz Jaufenpasst (2094 m) és végül 180 km és kb. 3500 m szintemelkedéssel a lábakban a 2509 m magas Passo Rombót, avagy Timmelsjochot. A szervezők pár éve pedig klassz szlogennel erősítették meg a motivációt, ahogy sokan gondolhatnak az Ötzire: „I have a dream/Van egy álmom!” – rám tökéletesen igaz volt ez.
Hegyes pályával készül Firenze a világbajnokságra
Szeptember 22–29. között rendezik meg Firenzében és környékén az országúti kerékpáros-világbajnokságot. A tavaly debütáló két hétvégés lebonyolítási rendben zajlanak az események. A seregszemle csúcspontja a férfi elit kategória mezőnyversenye, ahol az utóbbi évek legnehezebb pályájával kell megküzdeni a versenyzőknek.
Bianchi Oltre XR
A Bianchi Oltre XR elnevezésű kerékpárja Sram Red szettjével és a Fulcrum XLR top szingós karbonkerekeivel szerelve minden túlzás nélkül az aszfaltok csúcsragadozója. 2 millió fölötti árával illik is annak lennie. A VELO magazin történetének eddigi legdrágább tesztkerékpárját Kiss Gergő vitte el egy hosszabb körre és versenyzői szempontok alapján írt róla.
Unod már a hátfájást? A megoldás a Road Lite 93!
Egy versenybringa nem versenyzőknek! Kicsit furán hangzik, pedig igaz. Ezt a gépet a Merida azoknak szánja, akik országútit szeretnének, de nem érdekli őket az áramvonalas üléspozíció, hiszen ők kényelmesen túrázni, edzegetni, tekerni szeretnének. A Road Lite széria erre van kitalálva!
Bergamont Fastlane Team
Egy érdekes bringa járt nálunk tesztelésen. A Fastlane Team esetében a fő vázháromszög alumínium, a hátsó támvilla karbon, ami merőben szokatlan a montik esetében. Szintén fura volt újra 26”-os kerekű bringával menni, így kíváncsi voltam, milyen lesz újra a nyeregben.
Itt a nyár, a túrázások, bringázások ideje – Trekkingkörkép
Múlt havi számunkban egy külön cikk keretein belül már körüljártuk, hogy kinek és miért érdemes trekking kerékpárt választani, így erre most nem térnénk ki. A hazai kínálat bemutatása mellett megnézzük, melyik típusnál mire kell ügyelni, ha vásárlásra adod a fejed.
Tart ameddig tart?! Kerékpárszállítók, és tartók bemutatója
Végre itt a nyár, és a nyaralások ideje. Ekkor sokan felkerekednek, és felrakják a bringáikat a kocsi tetejére, vagy hátuljára. Nem árt azonban itt sem körültekintőnek lenni. Bemutatónkban nem csak autóra szerelhető kerékpártartók kapnak szerepet, hanem az otthon használható darabok is.
Mielőtt nekilátnánk az okfejtéseknek, nézd meg a német autóklub az ADAC kerékpártartó tesztjét a http://tinyurl.com/adactest címen, amiben megdöbbentő módon mutatják be milyen erőhatások érik a hirtelen manőverek, és fékezések közben a kerékpártartókat!
Fejben otthon vagyunk – Casco sisakok tesztje
Nagyon régen volt már, amikor utoljára fejvédőket teszteltünk, pedig nagyon fontos eleme a kerékpározásnak és főleg a kerékpáros biztonságának. Szerencsére a Casco hazai forgalmazója ellátta tesztcsapatunkat az aktuális slágermodelljeivel, melyek között országúti és montis darabok is megtalálhatók. Jöjjön tehát a Speed Airo, az Ares Mountain és az Activ-TC tesztje!
Egyszerű mint az 1x1? Vagy mégsem? SRAM 1x11 vs 2x10 vs 3x10
A fokozatok számlálását valahol hat sebességtől kezdtem el nagyjából 20 évvel ezelőtt, amikor az első hegyikerékpáromat megvásároltuk. Majd jött a vágyott 3x7-es rendszer, erre a 8-as, 9-es 10-es, és most már 11-nél járunk. Időközben a tripla áttételek duplává „fogytak”, és mára akár elegendő lehet egy szimpla tányér is elől versenyzésre, bringázásra? Ennek jártunk utána egy kicsit alaposabban.
Yak Attack
Tíznapos, 400 kilométeres hegyikerékpáros-verseny a Himalájában, 5400 méteres magasságban, egy hágómászás, és még a súly is limitált, amelyet magaddal vihetsz. Ez a nepáli Yak Attack. A 33 indulóból idén márciusban elsőként egy magyarnak, Keller Zoltánnak (38) is sikerült teljesíteni az extrém megmérettetést.