Bezár

Bejelentkezés

Hirlevél feliratkozás
Bejelentkezés / Regisztráció
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • Velo magazin
  • Tour de Hongrie
  • Giro d'Italia
  • Tour de France
  • Vuelta a Espagna
  • Hirdetési infók
  • Velo partnerüzletek

Kapható a VELO magazin márciusi száma

Diavetítéshez kattints a képreKedves olvasóink!


Országszerte kapható az újságárus helyeken a VELO magazin 2012/1-es, márciusi száma, mellékletként a Bikefun és a Pacific 2012-es nagykatalógusával.

Aktuális magazinunkban több interjúval is készültünk. Buruczki Szilárddal a Merida mallorcai sajtótáborában beszélgettünk a csapatváltásról és arról, hogy mire van szüksége egy profinak az „optimális működéshez”. A télen Kaliforniában készült Benkó Barbi és Lovassy Krisztián, megkérdeztük őket a tapasztalataikról.


Két évvel ezelőtt közöltünk utoljára körképet az országúti kerékpárokról. Most ismét megnéztük mit kínálnak a hazai forgalmazók ezen a fronton. Egy másik körkép is helyet kapott a magazinunkban. Áttekintjük a szemüvegeket is. Teszteltük a Specialized Crux kerékpárt, amely Zdenek Stybar alatt lett igazán ismert a télen, mi egy kedvezőbb árú Comp Apexet próbáltunk ki. Tartós tesztre fogtuk a vadonatúj Shimano Ultegra DI2 elektromos szettet és megnéztük van-e érezhető különbség a bowdenes szetthez képest.


Hamarosan beindul a nemzetközi országúti versenyszezon. Túl vagyunk az első rangos egynapos viadalokon és számtalan remek felkészülési lehetőséget kínáló kisebb körversenyen. Mi ezúttal egy kicsit előrébb tekintünk és beharangozóval készültünk a háromhetesekhez, a Giro D'Italiához, a Tour de France-hoz, illetve a Vuelta a Españához.

 


Tartalom


Buruczki Szilárd úton London felé

 

A februári eleji katalán télben hatalmas hullámok nyaldossák El Mas Pas aprócska, napsütötte kikötőjét, miközben a háttérben hófödte csúcsok díszelegnek. A 6 fokos hőmérsékletben metsző szél tombol, még a sirályok sem maradtak a part közeli szirteken. Az öböl csücskében, a sziklák között a világ egyik legkomolyabb mountain bike csapata, a Multivan Merida Team a szezonnyitó csapatfotózását tartja mintegy 150 sajtós jelenlétében. Rövid mezben pózolni órákig ilyenkor nem a legkellemesebb elfoglaltság, de a profik élete nem csak a kényelemről szól!

 

A rövid, homokos part fölötti úton egy piros-fehér-zöld mez tűnik fel a horizonton, majd hamar tovább is suhan a mediterrán villák által közrefogott utcácskák felé. Bár a magyar bajnok, Buruczki Szilárd csak madártávlatból szemléli a profik körüli rajongást, még mindig sokkal jobb így, mint ha most valahol Magyarországon, már nem kerékpárosként töltené ezeket a napokat. A múlt évben ugyanis közel került ehhez, amikor 18 évnyi kerékpározás után a régóta tartó szponzori támogatás hirtelen megszűnt, s mindennapjaiba beköltözött a bizonytalanság. Egy agilis és a sportot kiválóan ismerő egyesületi vezető és egy a sportra és az újra mindig nyitott márka azonban megmentette a karrierjét. Az idén új színekben, új háttérrel és technikával készülhet legnagyobb álmának megvalósítására, az olimpiai részvételre.

 

Diavetítéshez kattints a képre
 

Versenyzőink a nagy vízen túl - Interjú Benkó Barbarával és Lovassy Krisztiánnal

 

Velo: Először is honnan jött az ötlet, hogy ilyen messzire menjetek edzőtáborozni? Mások a szokásos európai célpontokat választják.


Barbi Ez igazából Krisztián ötlete volt, mivel a családja örökölt egy házat kint egy idős úrtól, aki tavaly meghalt, a ház pedig gyakorlatilag üresen áll, miért ne használjuk ki?! Az idén mindketten sorsdöntő évhez érkeztünk, ő az olimpia szempontjából sok esélye van maradandót alkotni és továbblépni, én pedig az utolsó U23-as évemben akár vb-dobogóra is állhatok, ráadásul, ha minden jól sikerül, egy londoni szereplés nekem sem kizárt, de mindezek komoly felkészülést igényelnek, ami itthon a zord időjárás miatt nem lehetséges, ezért repültünk Kaliforniába. Ha nincs gondja a szállásra az embernek odakint, és ilyen hosszú időre megy mint mi, akkor anyagilag még jobban is jön ki, mint ha itthonról repked edzőtáborokba és fizeti a számlákat. Ehhez persze kellett az is, hogy az idén halasszak az egyetemen, így nem kellett bejárnom, de hiszek benne, hogy megérte és mindkettőnknek hasznára válik!

Diavetítéshez kattints a képre

 

Aszfaltszaggató kerékpárok - országútikörkép


Pont két év telt el azóta, amióta utoljára foglalkoztunk az országúti kerékpárokkal körkép formájában. így most éppen itt az ideje, hogy újra megnézzük, mit kínálnak a hazai gyártók ezen a fronton, hiszen két év hatalmas idő, ahogy a fejlesztések felgyorsulása miatt láthatjuk.

Diavetítéshez kattints a képre


Szem előtt tartjuk


Reméljük, hogy mire ezt a cikket olvassátok, már elmúlik az a mínusz 15 fokos hideg, ami a cikk megírásakor még kint fogadja a bringásokat. Persze nem hőmérsékletfüggő a szemüveg viselése, sőt! Ha valaki ilyen időben kimerészkedik edzeni egyet, akkor elengedhetetlen a szem védelme a széltől. Sőt, ilyenkor gyakran van kristálytiszta idő, amikor hétágra süt a nap, így egy szemüveg mindig jól jöhet. Arról nem is beszélve, hogy nem csak bringázáshoz lehet sportszemüveget felvenni, sok gyártó modellje utcára sem feltűnő. Éppen ezért már itt érdemes különválasztani felhasználási terület szerint a modelleket.

Diavetítéshez kattints a képre
 

A dél keresztje - Specialized CRUX-teszt

 

Crux, azaz a Dél Keresztje. Egy jellegzetes csillagkép az égbolton, melynek jelképe Ausztrália és Új-Zéland zászlójában is megtalálható. Ez a bringa azonban Zdenek Stybar cydocross-világbajnok alatt lett igazán ismert. Igaz, ő egy speciálisan felszerelt csúcsmodellt hajt, mi pedig egy kedvezőbb árú Comp Apexet teszteltünk. Specialized E5 alumíniumvázra épül a kerékpár, melynek egyetlen csöve sem sima kör keresztmetszetű. Hegesztései olyanok, mintha homokfújtak lennének, de igazából a Smooth Weld eljárásnak köszönhetően ilyen szépek. Tapered nyakkal készül, amely alul 1,5, felül pedig 1 1/8 colos. Ezt érezni is menet közben, de értől majd később.
 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Sárga villamos - avagy Shimano ULTEGRA DI2 tartós teszt

 

Egy nap óriási doboz érkezett hozzánk. Mivel nem vagyunk kezdők a szakmában :-) rögtön rájöttünk, abban egy kerékpár rejtőzik. Gyorsan széttéptük a kartonokat, és máris előbukkant a lehetetlen sárga színű karbon országúti a Shimano legújabb elektromos szettjével, az Ultergra DI2-val. De előtte vizsgáljuk meg kicsit a szett részelt. Ugye a hajtómű, a sor, a lánc és a fékrendszer a bovdenes szettből érkezik. Tehát ezek nem változtak. De azért nézzük sorban.
 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Shimano NPP 2013


NPP, azaz New Product Presentation. Ez a neve annak a bemutatónak, ahol minden évben prezentálja a Shimano a következő éves fejlesztéseit, új termékeit. Ahogy az elmúlt években, úgy most is a legnagyobb durranások maradnak április végére és június elejére. Addig ugyanis nem lehet közölnünk ezeket az információkat és termékfotókat. De lássuk, mi az, ami már publikus!

Diavetítéshez kattints a képre

 

Állítható nyeregszárak


Biztos mindenki ismeri azt az érzést, amikor ismeretlen terepen hirtelen meredek lesz az út, és te már javában száguldasz lefelé. Milyen jó lett volna fent lejjebb tolni az ülést... Vagy egy kiadós DH után tekerős rész következik, és már égnek a combjaid, milyen jó lenne leülni, de a fránya ülés alacsonyan van... A probléma valószínűleg a mountain bike-ozással egyidős. A következő részben az állítható üléscsövek történetéről szeretnék pár szót ejteni. A legősibb megoldás az ülés magasságának állítására talán az lehetett, amikor a vázba Integrált nyeregbilincset kulccsal vagy imbusszal kioldva állították a magasságot. A szerszámot igénylő művelet következő forradalmi lépcsője volt a gyorsszárak elterjedése. Ezt még gyorsabbá tenni hivatott a következő rugós konstrukció (Hite Rite): itt egy rugó fixen a vázhoz van rögzítve, míg a másik vége egy bilinccsel az üléscsőre van erősítve.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 

 

Borok és elektromos kerékpározás – Burgenland


Érdekes meghívásnak tettünk eleget Burgenland régió jóvoltából. A sajtóút mottójául az Elektromos bringával a borvidéken cím szolgált. No, hát biciklizni tudok, a pedelec kerékpárok mindig is érdekeltek, a jó bort meg nem vetem meg. Tehát indulás.

Diavetítéshez kattints a képre

 

Panorámakör a Mátrában

 

Hazánk legmagasabb hegységében komoly úthálózat található, s ez nemcsak a motorosoknak, hanem a kerékpárosoknak is kedvez. Éppen ezért mi is kiválasztottunk egy könnyűnek nem mondható, de nagyon élvezetes túraútvonalat, melyet akár gyerekekkel is le lehet tekerni, de arra nem árt figyelni, hogy nagy része az autókkal közös útvonalon halad. így kisgyerekkel nem igazán érdemes nekivágni, főleg azért, mert komoly szintkülönbséget tartalmaz. Cserébe bejárjuk a hegység legszebb részeit, így csodálatos panorámában sem lesz hiány.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

 

Párizs-Brest-Párizs – Teljesítménytúra ínyenceknek


A120 éves múltra visszatekintő Párizs-Brest-Párizs (PBP) az egyik legősibb és egyúttal a legnépszerűbb hosszú távú kerékpáros esemény a világon. Népszerűségére jellemző, hogy 2011-ben a nevezők száma a szigorú feltételek ellenére elérte az ötezer főt, akik több mint 50 országot képviseltek. A Föld olyan távoli pontjairól is érkeztek résztvevők, mint Új-Zéland, Réunion vagy Trinidad és Tobago...
Diavetítéshez kattints a képre

 

Szardínia a kerékpáros paradicsom


Meghívást kaptunk az Olasz Nemzeti Turisztikai Hivataltól Szardínia szigetére, hogy utána járhassunk mennyire kerékpárosbarát a sziget. Nem árulunk el titkot, ha előre elmondjuk: örökre beleszerettünk. Még ősszel jártunk ezen az Olaszországhoz tartozó szigeten, amikor itthon már 10 fok sem volt a hőmérséklet. Semmihez sem hasonlítható az érzés, amikor kilépsz a repülőből, és megcsapja az arcodat a kellemes meleg és a sós tengervíz illata. Nem véletlen, hogy profi csapatok is edzőtáboroznak itt a téli-tavaszi időszakban.
Diavetítéshez kattints a képre

 

 

Tour de France 2012 - Az időfutamokon dőlhet el a sárga trikó sorsa


Két hosszú egyenkénti időfutam és mindössze három hegyi befutó, így lehetne röviden összefoglalni a 99. Tour de France-t, melyre 2012 június 30. és július 22. között kerül sor. Az útvonal az emelkedőkön is otthonosan mozgó kronómenőknek kedvez, az idén a hegyi zergéknek érdemesebb körülnézni a Giro-Vuelta kettősön.

Diavetítéshez kattints a képre
 

 

 

visszalépés az előző oldalra

Archívum

1234

Kapható a VELO magazin 2016 szezonindító lapszáma, ajándék katalógusokkal

Országútis különszámként és új méretben kapható a friss VELO magazin

Kapható a VELO magazin 2015/júliusi száma NŐI és TOUR melléklettel

A VELO magazin 2015/április-májusi lapszámának tartalma

Kapható a 2015/tavaszi VELO magazin

2014. október-novemberi szám előzetes: 152 oldalon Eurobike melléklettel

2014. augusztus - szeptemberi szám előzetes: Most 126 oldalon TOUR fotó melléklettel!

2014. június-júliusi szám tartalma

2014. április-májusi szám

2014. márciusi szám, ajándék katalógusokkal (Bikefun, BBB, Abus, Continental, Bringázz Ausztriában)

MERIDA Tour de Zalakaros 2014: Elindult a nevezés

2013. október-novemberi szám

2013. augusztus-szeptemberi szám

2013. július-augusztusi szám, 32 oldalas Tour de France kisokossal

2013. május-júniusi szám, Gepida katalógussal

2013. márciusi szám, ajándék katalógusokkal

2012. október-novemberi szám most 152 oldalon!

2012. augusztus-szeptemberi szám

2012. június-júliusi szám

2012. április-májusi szám

1234

Legújabb hírek

Országútis hírek külföldről: van Aert nagyon készül a Flandriára, Sagan utoljára áll rajthoz a belga monumentumon, Sevilla elnyűhetetlen

Wout van Aert: nem tagadom, hogy a Flandria közeledtével egyre stresszesebb vagyok    ...

  • Tour de Hongrie 2023: újabb két magyar a mezőnyben
  • Országútis hírek külföldről: Laporte újabb győzelme, tőkeerős nemzetközi szponzort keresne a Jumbo-Visma, visszatérhet Valgren
  • Országútis hírek külföldről: 2024 végén távozhat a Jumbo, szeretne erőre kapni a klasszikusokon a Quick-Step, kitiltják a Forma-1-es pályákról a bringákat
  • Országútis hírek külföldről: van Aert felajánlotta Laporte-nak a győzelmet, Evenepoel már a Giróra készül, megműtötték Cataldót

Következő események ajánlója

  • 2023.04.02: BÉKÁS Időfutam - Egyetemi Időfutam OB
  • 2023.04.15: 18. Előzd meg a fogaskerekűt
  • 2023.04.16: Stop Cukrászda Időfutam
  • 2023.04.30: XXIII. Péti Nagydíj
  • 2023.05.01: BalatonFondo országúti maraton 60 km-es táv
  • 2023.05.01: BalatonFondo országúti maraton 140 km-es táv
  • 2023.05.07: XIX. Kínok-Kínja
  • 2023.05.14: Orfűi Kritérium
  • 2023.06.03: Tour de Mátra
  • 2023.04.29: eBike.hu MTB és terepfutó Challenge - Superior Kupa: Parádsasvár

VELO.hu felhasználók legújabb túrái

Balaton 1. – Keszthelyi-hegység

Távolság: 32.3 km
Szintkülönbség: 327 m
Nehézségi fok: 3

Szentgotthárd – Őrség Észak

Távolság: 39.4 km
Szintkülönbség: 458 m
Nehézségi fok: 5

Balaton 3. – Szólád, Körös-hegy

Távolság: 25.2 km
Szintkülönbség: 239 m
Nehézségi fok: 3

Legújabb blog bejegyzések

  • Kiruccanás a Dolomitokba a Giro magyar kerekeseinek buzdítására
  • Csak biciklik?
  • Bala
  • "Hadiösvényen..."
  • A Tour de Hongrie üldözése, avagy a 2021 - es Magyar körverseny külső szemmel

Félsziget-kupa 2019

Merida Concept Store Budapest - Megnyitó

Félsziget-kupa

Borsodcross 2017

Lampre-Merida edzőtábor 2018

Movistar csapatbemutató 2018

Polartec edzőtábor 2018 Contadorral

UAE edzőtábor 2018

Országúti kerékpáros világbajnokság 2014 - Promo

SuperCross sorozat 1. forduló-Kazincbarcika cyclocross

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

Harkány Tour 2013: 12 órás nemzetközi kerékpárverseny

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás (rövid videó)

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás

MERIDA Tour de Zalakaros 2013 (Teljes összefoglaló)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

Giro 2013 - 7. etap: Összefoglaló

  • Kerékpár
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Felszerelés
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • VELO magazin
  • Médiajaánlat
  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatvédelem
  • ÁSZF
  • Kapcsolat
Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések
weboldal tervezés: IRQ