Blog BringaExpo 2015, avagy ki van kiért?
Közeledik az idei kerékpárkiállítás, és talán ez az írás is hozzájárul ahhoz, hogy mi többet tudjunk itthon vásárolni. Ennek folyományaként ugye a forgalmazók többet tudnak eladni, ami közös érdek. A tavalyi kiállításról itt olvashat, aki esetleg nem volt kint:
http://velo.hu/index.php?modul=blog&kod=474
Ez a hozzászólás(részlet) indított arra, hogy megírjam ezt a blogot:
„Persze nyilván vannak kivételek de a kerékpárexpon sem éreztem azt hogy az eladók egymáson és ismerőseikkel való találkozáson kívül bármi céllal lennének ott, esetleg szeretnének bevonzani pár, az utazáskiállításról odatévedt embert.”
Nos, nem egyedül van az illető ezzel a véleménnyel... A kiállítók eladni, mi pedig azért megyünk oda, hogy megnézzük, mivel tudnánk fejleszteni/bővíteni a kerékpárunkat, ruhatárunkat. Az expo kiváló alkalom arra, hogy eldönthessük, mit és hol akarunk megvenni. Az alább leírtak nem csak az én véleményemet tükrözik. Ami az elvárás lenne a mi - vásárlók - részéről:
Árak – talán nem kell részletezni, mennyire fontos a hazai piacon… és nem euróban, meg majd a neten, mert nem azért megyünk ki.
Felkészült eladók – semmi szükség arra, hogy együtt találgassunk, vajon mi lehet a válasz a kérdésre. Sokan, ha fogalmatlan eladóval találkoznak, akkor negatív érzéseik lesznek a márka/termék irányában, vagyis jó eséllyel nem azt fogják választani… Jól gondolom, hogy a kiállítók eladni akarnak, nem másik standhoz zavarni a reménybeli vevőt?
Szóróanyag – nemrég olvastam egy felmérést, mely szerint sokkal jobban megmarad a vevőben a papír alapú információ, mint az elektronikus. Szerintem közvetlenebb a kapcsolat egy katalógushoz tűzött névjeggyel, bolt, üzlet címmel, stb. mint egy sajtcédulára firkantott weboldal-elérhetőséggel.
Társalgás – egy picivel kisebb hangerő is elég lenne. Évek óta visszatérő dolog, hogy nem lehet érteni egymást, mert akkora zaj van - ez leginkább a színpad környékén zavaró. Ez olyasmi, amit egyszerűen lehet orvosolni, és akkor nem menekülnek ki a népek 90 perc után az épületből.
Kerékpárok – tudom, hogy nem lehet minden típusból minden méretet, színt bemutatni, de legalább azok a kerékpárok, amik kikerülnek, legyenek beállítva. Tehát nyereg vízszintes, kormány betekerve, ha lehet próbálni, akkor pedál rajta, stb. Vagyis lássa a reménybeli, hogy mi lesz az, amit megvásárolhat, mert ez nyom igazán a latban, nem a netoldal. Ehhez kapcsolódik a tesztpálya, ami tavaly már jól működött. Annyit tennék hozzá, hogy esetleg lehetne külön gyerekpálya, bár tudom, hogy ez nagyon helyigényes.
Idő – ne mondják csütörtökön, pénteken, hogy holnap/után jön meg az X termék és jöjjek vissza. Egy évben egy kiállítás van, szezon elején. Ha nem jön meg az adott termék, akkor jó eséllyel mást fogunk választani. (Tudom, kis piac vagyunk, de ez a vevőt nem érdekli, illetve így nem is lesz nagyobb a piac. Ráadásul cipőkeresés közben több olyan üzletben jártam, ahol már bent vannak az idei kerékpárok, ruhák, cipők. Ha ők be tudták hozni, talán másnak sem lehetetlen!) Szóval a lehetőségekhez képest érdemes kihozni mindent, és nem csak vasárnap délre, mert „úgyis akkor vannak a legtöbben.” Arról nem is beszélve, hogy nem sokan akarnak kétszer belépőt venni…
Méretezés – tudom, hogy furcsa elvárás, de legyen minden ruhából, cipőből megfelelő méret – már ha egyáltalán fel lehet próbálni… Mert hiába látom én, hogy tekerős a karbontalpú, ha nincs az én méretemben, majd lesz a másiknál, más márka. Az, hogy „kényelmes” egyértelmű, hiszen minden az, csak nem biztos, hogy nekem. Nem kell minden szín, de azért derüljön már ki a helyszínen, hogy egy „L” méretű kabát az európai vagy indonéz méret… Szerintem ez mind-mind olyan dolog, amit némi odafigyeléssel könnyedén meg lehet oldani.
Aztán van még valami, ami egyáltalán nem érdekli a „végfelhasználó”-nak nevezett vevőt/érdeklődőt/kerékpárost:
„Fent van a neten, nézd meg ott” - nem azért jöttem, hogy a telefonom keresgessek… akkor maradok itt a számológép előtt.
„Mindjárt jön a szakember” – ha egy cég kifizeti a bérleti díjat, kiszállítja a millió termékét, akkor vajon miért nem képes egy hozzáértőt odatenni? Mivel van több tucatnyi másik cég, ezért nem fogok 10 percet várni arra, hogy majd előkerül valaki, aki közli velem, hogy ő országútiban nem annyira, de azért nézzem meg a neten.
„Bennfentesek egymás közt” – én megértem, hogy olyan végtelenül nagy a magyar piac, hogy a forgalmazók jelentős része kizárólag itt találkozik egymással, és emiatt a potenciális vásárlókra nem marad idő. De akkor nem is kéne minket beengedni, mert csak megzavarjuk szakembereket… vagy ha ők jól érzik magukat egymással, akkor legyen helyettük pár olyan ember, aki a vevővel törődik. Természetesen a fentebb leírtak nem vonatkoznak mindenkire, de ha ezek nem lennének évről-évre visszatérő dolgok, nem kéne felemlegetni őket.
"Hülye vevő" - igen így van, minden vevő hülye, de ha ez nagyon látszik az eladó arcán, akkor a hülye máshol költ majd. Tudom, hogy komoly szellemi terhelés négy napig töményen elviselni minket, de sajnos ez a kiállítás erről is szól... és bizony emlékszem a csehországi kiállításokra, ahol az utolsó percben is készségesek és mosolygósak voltak -pedig az a piac sokkal nagyobb!
Aki nem a nagyfaluban lakik, annak ugye még plusz költsége is felmerül a belépőn kívül, tehát, ha negatív élmények érik, akkor ő is a nethez fordul majd, és az tudjuk, hogy a német webshopokban naprakészen, jobb árakon lehet vásárolni. Tudom, hogy egyre nehezebb megélni, szűkül a piac. (Sajnos a potenciális kerékpárvásárlók egy része Londonban pizzafutárkodik, és ott költ.) De éppen ezért egy pici odafigyeléssel talán lehetne nagyobb forgalmat generálni… Számtalan példa van arra, hogy érdemes megbecsülni a vevőt, mert azzal hálálja meg a bizalmat, hogy visszatér az üzletbe, illetve márkahű lesz. Esetleg megér egy próbát, hogy nálunk is így van-e?
Igen sokan mondták, hogy legyenek testfestett lányok:) - remélem ők sem fognak csalódni:) bár nem az a lényeg. Azért a sörcsap is elhangzott párszor:) Árak, velünk való törődés, szakmai felkészültség – talán ezek a legfontosabbak.
Bátran írjon, aki tud még érdemi dolgot hozzátenni, mert ha csak egy kiállító is olvassa - és megfogadja - az itt leírtakat, akkor azzal mi járunk jól. (És tudom, hogy olvassák jópáran.) Meg persze ő is, mert nála költünk majd. Összességében tavaly már sokkal több volt a kellemes élmény, mint a rossz tapasztalat, szóval van jó irányú fejlődés.
Velósok, esetleg lehetne itt az oldalon kedvcsináló/beharangozó, hogy milyen újdonságok lesznek, amiket megcsodálhatunk az expón, talán ez növelné a látogatási kedvet. Tudom, ehhez kellenek a forgalmazók is…
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.