Blog Litespeed Siena
Egy legendás vázgyártó Amerikából, egy legendás(an drága) szettel. Vagyis a Super Recorddal szerelt titán Litespeed Siena. Ráadásul nem is akármilyen Super Record, hanem a drága drágábbika, vagyis a titántengelyes-titáncsavaros, nem csak a "sima" kerámiás változat. Még a profi csapatok között is van olyan, akik „csak” a Recorddal, vagy a sima Super Recorddal mennek, mert nem olcsó ezt megfizetni! (Ez a szett úgy 1800 euro körül van, azért már komoly kerékpárt lehet kapni!)
Bizony az embernek összefut a nyál a szájában, ha ilyet lát!
Én ráadásul ki is próbálhattam egy rövid időre ezt a csodát, szóval lehet irigykedni:) Mivel a saját kerékpáromról ültem át közvetlenül, így talán írhatom, hogy megfelelő összehasonlítási alap volt a Paris, és az sem egy rossz kerékpár... Nos, teljesen más a két bringa:
de hát ugye a koncepció is más. A Paris egy versenyváz, szupermerevre építve. Elvileg a Siena is versenyváz, de az alapanyag miatt nem olyan érzés megindulásnál, mintha „kihajtanám magam alól” a kerékpárt. Nem elég merev a váz, de ez amiatt lehet, hogy a Super Record kar és a Shamal Ultra kerék sokkal merevebb, mint a csapágyház, és valaminek „engednie” kell. Nem arról van szó, hogy hajlékony a titánváz, mindössze nem olyan merev, mint egy felsőkategóriás karbon! Kiállva hajtásnál az 50-es tányér bizony hozzá tud érni az átdobóhoz. Gábor azt mondta, hogy nem volt jól beállítva az átdobó, pedig de. Túl erős vagyok:)) Á nem, csak a titán rugalmasabb a karbonnál. (Érdekes, hogy a saját titánvázam, a De Rosa mintha merevebb lett volna. Persze az egy régebbi építésű modell, és nem volt ennyire könnyű. Vagy csak az emlékek szépülnek az idővel?)
Bár kicsi volt nekem a gép, de hatalmas élmény volt menni vele! Az Easton villa
tökéletesen illik a vázhoz, jó a kanyartatása, nem ideges a bringa még nagy sebességnél sem. Ebben nagy szerepe van a Campagnolo Shamal Ultra kerekeknek, amik egyszerűen iszonyat jók - és akkor még nagyon finoman fogalmaztam!
Merevek, fantasztikusan gyorsulnak, nemhiába az egyik legjobb szett az olaszok kínálatában. 1440 gramm a súlyuk, ez igen kevés! Persze egy 800 eurós kerék legyen is jó! Nézzük csak a feliratot az agyakon:
Nem az a tucatcsapágyazás, az biztos!
A fékváltókarok kialakítása kiváló:
Aki ismer, az tudja, hogy én Dura Ace hívő vagyok:) és leginkább azért sincs Campával szerelt bringám, mert a fékkarok fogása nekem nem állt kézre. A 9/10-es Campa karok nekem kényelmetlenek voltak, semmilyen fogásból nem tudtam rendesen váltani velük. Próbáltam pár különböző gépen, de egyszerűen nem jött be. Nos, a Super Recordnál ilyen nem volt. Bár kicsi volt nekem a váz, de bármilyen fogásból kényelmesen tudtam váltani. A váltás azonnal megtörténik, bárhonnan-bárhová is próbálkozok, elöl vagy hátul, keresztbe. Érzésre nem tetszik annyira, mint a Shimano, mert keményebb, „kattanósabb” a váltás, de tökéletesen működik, az biztos. Ja, és ugye akár kisujjal vagy kulaccsal is lehet lefelé váltani:))))))))))
Persze a váltásban van némi szerepe a váltónak is, és erről a mérnöki csodáról nehéz elképzelni, hogy rosszul működik:)
155 gramm titán és karbon egyveleg:) Az átdobó is tökéletesen végzi a dolgát:
pedig abban is van karbon bőven. Vagy inkább kevés benne a fém? Érdekes, hogy a lánc KMC, és nem Campa, ez miért van? Azt tudom, hogy elvileg a Campát nehéz szerelni, de patentszem ahhoz is van... Mindegy, ez a KMC teljesen jól működött:
Pedig a sor "csak" egy Chorus.
A hajtókar sem egy egyszerű karbondarab:
itt is a CULT csapágyazást találjuk. (A szintén Campa gyártású Fulcrum kerekekből is ismerős lehet ez a logo, a csúcsmodelleket készítik ilyen kerámiacsapágyakkal.) Hát, nem a csapágyazás miatt nem tudtam gyorsabban forgatni a hajtóművet:)
A fékek:
nekem nem voltak az igaziak (persze nem fékeztem túl sokat, inkább nyomtam ezerrel és mosolyogva állatul síkon és fölfelé) Szerintem ennek az lehet az oka, hogy az olasz fékpofák nem olyan jók, mint az általam már évek óta használt Kool Stop.
http://velo.hu/index.php?modul=blog&kod=316&kezd=20
(Szerintem a piros/fekete jobb, de ki kell próbálni.)
Olyan, mintha nem fékeződne a kerékpár, hanem csak lassulna. Persze nem így van, hiszen egy csúcskategóriás fék nem lehet rossz, és itt elöl-hátul is kétforgáspontos fék van. (A tulaj szerint a fékpofákkal lehet a gond, de majd a zöld Swissstop megoldja a gondokat.) Egy német labortesztben ez a fékszett nem teljesített túl jól: a 7800-as Dura – ami 6 évvel öregebb – fékerőre és modulációra is 9-9 pontot kapott, míg a Super Recordnál a fékerő 6, a moduláció 8 pontot hozott. Szóval most vagy tényleg rosszabb egy régebbi féknél, vagy ennyit számít a fékpofa – igen! – vagy csak emlékeztem a tesztre:)))
Kezdek vágyni egy ilyen szettre és kerékre. Titánvázam ugye már van, bár ha a Litespeed márkánál maradunk, akkor az Archon kifejezetten tetszik. De inkább a Linskey Helixet venném, mert az mégiscsak 4200 euro, és sznobnak lenni jó… Hogy ezt a feleségnek miképpen fogom majd előadni, még nem tudom, de nemsokára karácsony, biztosan örülne, ha kapnék egy ilyet magamtól-tőlem-nekem. Illetve nem biztos, hogy annyira örülne… de akinek van tippje arra a bizonyos 5 számra, bátran ossza meg velem:)))
És ha már a váz szóba került, ami ugye a lelke az egész kerékpárnak... Hihetetlenül igényesen van elkészítve, de ez ugye el is várható egy csúcskategóriás váztól. Azonban az apró részletek mutatják, hogy ez bizony kézimunka a javából! A hátsó papucs igen gyönyörű kialakítása:
A rombusz alakú felső és alsócső:
és mindenhol a finom hegesztések:
Itt a homlokcső környéke. Egy igen komoly kormánycsapágy a Chris King műhelyből, persze ez is titán:
...mint ahogy a nyeregcsőbilincs is:
és persze a nyeregcső is:
ami ugye szintén titán, és USE Sumo márkájú. A rögzítése:
nem a legszerencsésebb:
mivel csak egy oldalról fogja a csavar a pálcákat - el is mozdult benne a nyereg, Gábor némileg küzdött, amíg rendesen be tudta állítani. Pedig az SLR nem egy rossz nyereg, csúcskategória úgy 15 éve, én is használtam sokáig, és soem volt elmozdulásból eredő bajom vele...
De térjünk vissza a vázhoz! A hátsó fék hídja, ami szintén egy műremek:
Nem lehet egyszerű kifaragni egy ilyet:)))
Emlékeim szerint a Litespeed volt az első, aki képes volt meghajlítani a támvillát, és ezt azóta is alkalmazzák:
(Persze nem is ők, hanem David Linskey, aki akkor még ott dolgozott. De leeht, hogy a Corratec volt a Superbow vázzal? Talán Merényi Dániel többet tud ezekről, ha olvassa...)
A csapágyház környéke, némi dzsuvával:
Persze a titán nem korrodál, így nem lényeges a kosz, viszont a varratok itt is gyönyörűek!
Még egyszer a papucs:
...és a hátsó rész másik szögből:
Ami kimaradt, az az Ultegra pedál:
ami nagyon nem illik egy Campagnolo kerékpárra:( Na jó, színben azért megy a vázhoz:) Cserébe kiválóan működik! Nem volt szó a stucniről és a kormányról, ezek a Deda termékei, és igen kiváló darabok. A stucni egy Zero 100, a kormány emlékeim szerint Newton. A kormány igen jó darab, minden fogásban nagyon kényelmes,pedig mint mondtam, nekem rövid a váz, szóval nem volt minden téren ideális a kormányfogás sem. Azért nem tetszett igazán, mert az én kerékpáromon karbon a kormány és a stucni is, amik messze merevebbek, mint az alumínium megoldások. Persze a vázhoz teljesen illenek, és nem rugalmasak, csak a karbonhoz képest.
Azért a Tacx karbon Tao kulacstartói is megérnek némi bambulást:
Összességében nagyon szép a kerékpár:
megállja a helyét tótiában mindenhol:) Erre a következő kép a példa:
...de Dobogókő megmászása sem okoz problémát a gépnek:
Összefoglalva, nagyon nagy élmény volt minden megtett km. amit a Siena nyergében tölthettem. Optikailag is nagyon mutatós a gép, de nem ez a legjobb tulajdonsága: kényelmes, merev, nagyon könnyű - 7 kiló alatt van a súlya. Nekem egy bajom volt vele, hogy slopingos a váz, de hát nem az enyém - sajnos - így ettől nyugodtan alszom:)
Köszönet Gábor a próbáért és az élményért!!! Ha valamire rosszul emlékszem, vagy nem úgy van, bátran javíts ki!
Közben megtörtént a javítás:)
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.