Bezár

Bejelentkezés

Hirlevél feliratkozás
Bejelentkezés / Regisztráció
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • Velo magazin
  • Tour de Hongrie
  • Giro d'Italia
  • Tour de France
  • Vuelta a Espagna
  • Technikai hírek
  • Országúti
  • Mountain bike
  • Cyclo-cross
  • Pálya
  • Triatlon
  • Pedelec
  • Enduro
  • Triál

Technikai hírek

első ... 456789101112131415161718 ... utolsó

Megjelent az első tárcsafékes országúti a profik mezőnyében

2015.08.12. - Ahogyan arról már korábban hírt adtunk, a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség engedélyezte a profi csapatoknak, hogy augusztusban és szeptemberben, két álltaluk választott versenyen tesztelhessék a tárcsafékeket az országúti kerékpárokon. Az első próbálkozás a holland Team Rompoot csapatához fűződik, akik a jelenleg is zajló Eneco Tour-t teljesítik tárcsás gépekkel, 140 mm-es Sram féket használnak. A döntés picit furcsa, annak tekintetében, hogy az Eneco egy teljesen sík körverseny, a tárcsafékeknek pedig elsősorban a hegyi lejtmenetekben és vizes időben lehet jelentőségük. Rajtuk kívül még a Sky is jelezte a UCI felé, hogy használni fogják a tárcsafékeket a versenyen, de a brit csapatnál eddig nem láthattunk ilyen kerékpárt.A WorldTour csapatok közül a közelgő Vueltán a TREK alatt láthatunk majd tárcsafékes gépeket. Vannak olyan csapatok is, ahol a kerékpárgyártó kínálatában csak az amatőröknek szánt modelleknél érhető el a tárcsafékes verzió, így sem ők, sem a Campagnoloval szponzorált csapatok (tárcsafék hiányában) nem fogják még idén tesztelni az új technológiát.
bővebben

14 hasznos gyerekszállító kerékpáros eszköz

2015.08.04. - A gyermek utánfutó a kerékpár után csatolható kétkerekű utánfutó, amelybe egy vagy két gyerkőc ülhet. Általában ponyvával burkolt, hogy a gyermek ne fázzon. Használata igényel némi gyakorlást, meg kell szoknunk, hogy hosszabb a kerékpár és szélesebb a vontatmány. Biztonságosabb, mint a gyermekülés, mivel súlypontja alacsonyabb, de hátránya, hogy forgalomban kevésbé látható, méretei miatt valamivel körülményesebb vele a manőverezés, és a szembeszél könnyen belekap. Különböző megoldások lelhetőek a piacon – amelyek közül választhatunk „lapraszerelt”, könnyedén szét- és összeszerelhető darabokat.
bővebben

Nagy nyári karbon MTB körkép

2015.07.30. - A karbon technológia a hegyikerékpározás világában majd’ három évtizedes múltra tekint vissza. Éppen 20 éve történt például, hogy 1995-ben megjelent a piacon a Trek Y33-as, az első összteleszkópos, karbonvázas MTB. A teljes XTR szettel szerelt bringa súlya 11,5kg volt, amely köszönhető volt az akkori Rock Shox Judy SL villának, és a Bontrager kiegészítőknek. Alig egy-két darab jutott be az országba, amelynek legfőbb oka az ára volt.
bővebben

Prototípus FSA elektromos szett a Tour de France-on

2015.07.23. - Az FSA már régóta beszél róla, hogy ők is belépnek az elektromos országúti váltószettek piacára, de idáig nem történt komoly előrelépés. A történet a végéhez közeledik, a Tour de France második pihenőnapján ugyanis a cég által támogatott két csapat, az Etixx és a Tinkoff-Saxo egy-egy kerékpárján megjelentek az FSA prototípus darabok.
bővebben

AJÁNLÓ: Born Sunprotect napkrém kerékpárosoknak a leégés ellen

2015.07.22.
bővebben

Személyre szabva: ÁLLÍTSA ÖSSZE A SAJÁT SZEMÜVEGÉT - EGYEDI SZÍNKOMBINÁCIÓK

2015.07.19.
bővebben

Fox villák és rugóstagok akár 40 % kedvezménnyel

2015.07.14.
bővebben

Bringázáshoz is használj dioptriás napszemüveget!

2015.07.07.
bővebben

Új Cannondale SuperSix EVO Hi-MOD 2016 a Cannondale Garmin csapat versenyzőinek

2015.07.02. - A Cannondale nemrégiben jelentette be, hogy a Tour de France-on már a kínálatuk zászlóshajójának, a SuperSIx EVO Hi-MOD-nak a 2016-os változatával fognak versenyezni a Cannondale-Garmin csapat profijai. A gyártó szerint a kerékpár a létező összes országúti stílusban fejlődött, és az abszolút csúcsszínvonalat nyújta.
bővebben

Lefty villás gravel bike-ot készül bemutatni a Cannondale

2015.06.30. - Az amerikai gyártó sem kíván lemaradni a trendekkel, így tőlük is várható egy új gravel bike, viszont ők rátettek egy plusz lapáttal és a saját szabadalmuknak számító lefty villával készülnek megjelentetni terméküket. A gravel bike leginkább a ciklo-krossz gépekhez hasonlít, de sokkal inkább kényelemorientált vázgeometriával rendelkeznek. A kialakulóban lévő új trend tulajdonképpen annyit tesz, hogy alapvetően országúti kerékpárunkkal néha-néha el-el hagyjuk az aszfaltot is, földutakon barangolhatunk, ezzel téve változatosabbá az időtöltést. A Cannondale gravel bike-ja 2015 őszére várható.
bővebben

A Google önvezető autói a kerékpárosoknak is nagyobb biztonságot ígérnek

2015.06.29. - A Google hosszú évek óta fejleszti önvezető autó technológiáját, amelyet mára meglehetősen magas fokra sikerült fejleszteni. Pár évvel korábban már az is science-fictionbe illő látvány volt, ha egy autó magától beparkolt a helyére, manapság már a középkategóriás autóknál is általánosnak vehető ez az extra, sőt a legújabb fejlesztésekkel már távirányítóról parkoltathatjuk be garázsunkba autónkat.
bővebben

Bike-tech: Peter Sagan Specialized S-Works Venge Vias 2016

Bike-tech: Peter Sagan Specialized S-Works Venge Vias 20162015.06.24. - A Svájci Körverseny során Mark Cavendish és Peter Sagan elsőként tesztelhette a Specialized Venge országúti gép 2016-os modelljét, mely a cég eddigi leggyorsabb és legaerodinamikusabb országúti gépeként jelent meg. Az amerikai gyártó ezúttal nem wattban, hanem időegységben kifejezve adta meg azokat az adatokat, melyeket a szélcsatorna mérések és országúti tesztek alapján számítottak. A nagy S tehát nem azt mondja, hogy az új Venge-vel X wattot spórolsz, hanem azt, hogy 40 km-es távon 120 másodperccel leszel gyorsabb az Tarmac SL 4 modelljükhöz képest. Persze ez csak egy bizonyos edzettségi szintig lehet igaz, a világ legjobbjai, akik már így is a teljesítőképesség határait feszegetik, nem fognak 2 perccel még ennél is gyorsabban menni tőle...
bővebben

Nyári kerékpáros ruha bazár, 33 termékkel

2015.06.22. - Itt a nyár, így itt az ideje frissíteni a bringás ruhatárakat és újra cserélni az elnyűtt gúnyákat. Nyári kerékpáros ruhabazárunkban sorra veszünk néhány igazán figyelemreméltó modellt a piac kínálatából.
bővebben

Tour de France limitált szériás cipő a Shimanotól

2015.06.19. - A Japán márka országúti cipőpalettájának zászlóshajója, az R321 2014-es bemutatása óta számos versenyző kedvenc lábbelijévé vált a World Tour mezőnyben. Most a Tour de France tiszteletére limitált kiadást dobott piacra belőle a Shimano.
bővebben

MALI Mamba 27,5 teszt – A meglepő belépő

2015.06.16. - A Mali kerékpárok igen gyorsan felzárkóztak az élvonalhoz és előrukkoltak 29” és 27,5”-os hegyikerékpárjaikkal, a tőlük megszokott, magyar pénztárcához tervezett kiváló ár/érték arányban. A nagyobbik kerékméret rajongói a jobbik – Mamba – modellt választhatják, aminek azonos felszereltségű, 650b-s kerekű változatáról szerzett tapasztalatainkat osztjuk meg alant. Középméretes kerékkel és 100 ezer forint alatt elérhető a Mali Cobra, valamivel szerényebb felszereltséggel.
bővebben

Bike-Tech: Wiggins és a Jaguaros Pinarello az egyórás világcsúcsra

2015.06.08. - Ahogy az a korábbi csúcskísérleteknél megszokottá vált, Bradley Wiggins egy órás harcában is partner volt csapatának kerékpárszállítója a Pinarello, így értelemszerűen Wiggo sem maradt egyedi építésű kerékpár nélkül.
bővebben

Az Endura nagykövete lett a híres bringás-videós, Danny MacAskill

2015.06.07. - MacAskill volt talán az első, aki olyan triálos/BMX-es/montis videókat kezdett el közzétenni az interneten csapatával, amelyek igazán népszerűek lettek a felvétel és a trükkök igen magas színvonalának köszönhetően. A népszerű skót bringással a szintén skót Endura kötött megállapodást, így a következő videókban már Endura szerkókban láthatjuk Danny MacAskillt. Az Endura ezzel tovább bővíti gyári tesztelőinek táborát, hiszen több más montis, triatlonos és triálos alakulat mellett az országúti World Tour csapat, a Movistar támogatója is. MacAskill egyik legnépszerűbb, 35 millió fölötti nézettségnél járó videója: [[https://www.youtube.com/v/xQ_IQS3VKjA?fs=1&hl=hu_HU 560 315]]
bővebben

Vásárolj most Local 50-es első lámpát, és egy különleges akció keretében egy teljes szettet kapsz, a hátsó lámpa ajándék! Kattints!

2015.06.07.
bővebben

Kerékpáros cipő körkép 33 modell bemutatójával

2015.06.02. - Kerékpáros cipőből itthon a választék már nagyon széles lett és kevésbé tapasztalható a 10 éve még gyakran fennálló probléma : " Pont a méretemben nincs." A bringázás komolyabb szintre való fejlesztéséhez az egyik legalapvetőbb kiegészítő egy igazi kerékpáros surranó, hiszen az ún. patent pedálos rendszerrel ellátott lábbelik használatával a tekerés hatékonysága nagymértékben növekszik. Szerencsére egyre több forgalmazó látja fontosnak azt, hogy bemutassa nektek a kínálatát. Megpróbáltunk ezért egy kis útmutatót készíteni a cipők közötti eligazodáshoz. Elsőként nézzük, milyen kategóriákat különböztetünk meg egymástól a bringás cipőknél, majd következzenek a konkrét termékajánlatok. A körkép szerkesztésénél az összes hazai forgalmazót megkerestük a bekerülés lehetőségével, végül a cikkben szereplő cégekkel sikerült együttműködésre jutnunk. KATEGÓRIÁK Túra A legtöbb bringás, aki kezdi komolyabban venni a tekeréseket, ezt a kategóriát vásárolja, a mindennapi "bringásfeladatokhoz" ezek a legalkalmasabbak. Kinézetük közelebb áll az utcai cipőkéhez, sokan ebben járnak dolgozni, bevásárolni. Nem csak a kinézetük biztosítja a hétköznapi használatot. A talpuk aránylag hajlékony, hogy gyalogolni is könnyebb legyen bennük (de azért ne várjuk tőlük egy edzőcipő hajlékonyságát, illetve 3–5 km-nél többet se ebben akarj gyalogolni), és nem feltétlenül kell SPD pedállal használni, mert általában gyárilag van egy kiszedhető takarólap a stopli helyén. Pont a kinézetük miatt általában fűzősek, vagy maximum egy tépőzár található rajtuk. A talpuk összetételéből adódóan rezgéselnyelők is, mivel a kényelem ezek esetében lényeges szempont. Sport Átmenet a túra- és a versenycipők között. A talpuk már merevebb, a kinézetük is agresszívebb, mint túra modelleknek, hiszen fűzőt itt már nem találsz, csak tépőzárakat, illetve racsnis csatokat. A komolyabb sport bringás cipők orrába már „csavart” is betekerhetsz, hogy nagy sárban se legyen gond, ha tolnod kell a kerékpárt. Ezeket már nem ajánljuk városi, hétköznapi használatra, mert merev talpuk miatt nem kényelmesek a gyaloglásnál. Verseny Itt már csak három dolog számít. A súly, a kényelem és a merevség. A kinézet csak ez után következik. Persze a mai technológiák mellett már nem fapados cipőkre kell gondolni. Alap a karbontalp, a gyorsan száradó, szellős kialakítás, az agresszív mintázat a talpán, a becsavarozható „szögek” és a súlyos összegek, amibe kerülnek. All mountain Szintén néhány éve létrejött kategória a komolyabb terepeken közlekedőknek és keményebben bringázóknak. Mindenképpen robusztus a felépítésük és félmagasszárúak, hogy a bokát is stabilan tartsák, illetve megvédjék a felverődő kövektől, a sérülésektől. Minimum a tépőzár, de akár csatos kivitelű is előfordulhat, sőt az sem ritka, hogy „szögeket” lehet beléjük csavarozni. Aki az Alpokban bringázik, vagy TransAlp-túrát tervez, annak kötelező viselet lehet, illetve nemcsak az all mountain szakág kedvelőinek, hanem a freeridereknek, és downhilleseknek is ajánlott kategória. BMX/dirt/freeride Jellemzően azokat a cipőket soroljuk ide, melyekben nincs stoplifelszerelési lehetőség és a „deszkás” cipőkre hasonlítanak. Persze itt is megtalálhatók az SPD kompatibilis darabok, de a puha gumiból készült, aránylag hajlékony talp a megszokott. Ezeket akár hétköznapi viseletre is lehet használni. Milyen szempontokat kell figyelembe venni a kiválasztás során? – Felhasználási terület: ha csak könnyedén túrázol, ne vegyél karbontalpas cipőt és ez fordítva is igaz. Ha a csúcsteljesítményt hajszolod, akkor nem a hajlékony talpú fitneszcipő lesz a számodra megfelelő. A gyártók elég pontosan meghatározzák, melyik modelljük mire alkalmas, nyugodtan hagyatkozhatsz a katalógusuk ajánlására. – Kényelem: soha ne vegyél próba nélkül cipőt! Mindenkinek más a lábformája és a gyártók különböző szabású lábbeliket készítenek. Van, akinek magas a rüsztje és ha a cipőn a tépőzár, illetve a csat nem helyezhető át más pozícióba, akkor nem lesz kényelmes a cipő. Mivel nemritkán 6–10 órán át is a lábunkon van, ez nagyon fontos! Mindenki más és más módon próbálja megoldani a kényelem kérdését. A Specialized a Body Geometry cipőtalppal, a Shimano csúcsmodelljei pedig a „lábra melegítős” Custom-Fit eljárással nyújtanak maximális kényelmet minimális súly mellett. Nem szabad azonban kép alapján cipőt választani! – Szellőzés: csak szép napos időben tekersz? Esetleg ősszel, tavasszal, hűvösben is? Nem mindenki engedheti meg magának, hogy többféle bringáscipőt vásároljon. Nyáron, nagy melegben minél hálósabb cipőben érdemes bringázni, hogy jól szellőzzön a láb. Ellenben 20 fok alatt ezek veszítenek a komfortosságukból, amit a cipőre húzott kamáslival lehet ellensúlyozni. Ez országúton járható megoldás, de annak, aki terepezik, nem igazán felel meg, mert a kamáslik nem bírják a gyaloglást, a sziklákat meg főleg nem. Senki sem szeretne havonta egy tízest elkölteni kamáslira. Tehát ha a telet kivéve egész évben bringázol, akkor inkább zártabb cipőket keress. – Ár: szándékosan tettük a legvégére. Ne az ár legyen az a szempont, amely alapján döntesz. Ha könnyű, merev cipőt szeretnél, ha megfeszülsz, akkor sem fogsz 40 000 Ft alatt kijönni. Meg kell nézned a szempontrendszered alapján, hogy milyen modellek jöhetnek szóba és utána dönteni. Belefér-e ez a keretbe, vagy nem. Ha nem, akkor vagy gyűjteni kell még mellé, vagy valamelyik szempontból kicsit engedni. Egy dolgot ajánlunk: a kényelem ne szenvedjen csorbát! Csak keveseknek jut eszébe, de a cipő esetén is rendszerben kell gondolkodni! Lehet bármilyen jól szellőző a lábbelid, ha a zoknid sima pamut. Nem véletlenül találták ki és fejlesztik folyamatosan a különböző alapanyagú (pl. CoolMax) nedvszívó és nedvességet elvezető szöveteket. Ezeknek kell „leszívniuk” az izzadtságot a bőrödről, és a száraik felé elvezetni. Ha azonban erre a rendszerre neoprén kamáslit húzol, ezzel az erővel akár nejlonzacskót is tehetnél rá!
bővebben

Giro d'Italia tech 2015 - 2. rész

2015.05.26. - A Giro d'Italia során még jóval kevesebb újdonságot mutatnak be a csapatok, mint azt ahogy majd a Tour de France alatt láthatjuk. Az idei első Giro tech cikkünk még Sanremoban készült a csapatidőfutam előtt, a mostani cikkben pedig a trevisoi időfutam előtt néztünk körül a boxutcában. Az 59 km hosszú egyenkénti időfutam szokatlanul hosszúnak mondható egy háromhetesen, így minden apró kis aerodinamikai megoldás rengeteget számított. Csakúgy, mint az esőcuccok!
bővebben
első ... 456789101112131415161718 ... utolsó

Legújabb hírek

Tour de Hongrie 2023: érkezik az Alpecin-Deceuninck

Az utóbbi évek magasan legsikeresebb ProTeamje 2023-tól már WorldTeamként bizonyíthat. A Giro d̵...

  • Országútis hírek külföldről: Groenewegen fontos sikere, Quintana is rajthoz áll a kolumbiai bajnokságon, Portugáliában kezd Pidcock
  • Országútis hírek külföldről: remek formában várja a CX világbajnokságot van der Poel, Angel Lopez nyert Argentínában, ismét nagyot bukott Bouhanni
  • CX világkupa 2022-2023: Vas Kata Blanka kiváló versenyzéssel ötödik Besanconban
  • Országútis hírek külföldről: három magyarnak szoríthatunk Besanconban, berobbant az élmezőnybe Goosens, rájár a rúd az INEOS-ra

Következő események ajánlója

  • 2023.03.19: II. 3G Kupa
  • 2023.03.25: III. Kajdacs Nagydíj Országúti Kerékpárverseny
  • 2023.04.02: BÉKÁS Időfutam - Egyetemi Időfutam OB
  • 2023.04.16: Stop Cukrászda Időfutam
  • 2023.04.30: XXIII. Péti Nagydíj
  • 2023.05.07: XIX. Kínok-Kínja
  • 2023.05.14: Orfűi Kritérium
  • 2023.06.03: Tour de Mátra
  • 2023.04.29: eBike.hu MTB és terepfutó Challenge - Superior Kupa: Parádsasvár
  • 2023.06.03: eBike.hu MTB és terepfutó Challenge - Magura Kupa: Vértesboglár

VELO.hu felhasználók legújabb túrái

Balaton 1. – Keszthelyi-hegység

Távolság: 32.3 km
Szintkülönbség: 327 m
Nehézségi fok: 3

Szentgotthárd – Őrség Észak

Távolság: 39.4 km
Szintkülönbség: 458 m
Nehézségi fok: 5

Balaton 3. – Szólád, Körös-hegy

Távolság: 25.2 km
Szintkülönbség: 239 m
Nehézségi fok: 3

Legújabb blog bejegyzések

  • Csak biciklik?
  • Bala
  • "Hadiösvényen..."
  • A Tour de Hongrie üldözése, avagy a 2021 - es Magyar körverseny külső szemmel
  • "Európa vad sarka"

Félsziget-kupa 2019

Merida Concept Store Budapest - Megnyitó

Félsziget-kupa

Borsodcross 2017

Lampre-Merida edzőtábor 2018

Movistar csapatbemutató 2018

Polartec edzőtábor 2018 Contadorral

UAE edzőtábor 2018

Országúti kerékpáros világbajnokság 2014 - Promo

SuperCross sorozat 1. forduló-Kazincbarcika cyclocross

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

Harkány Tour 2013: 12 órás nemzetközi kerékpárverseny

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás (rövid videó)

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás

MERIDA Tour de Zalakaros 2013 (Teljes összefoglaló)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

Giro 2013 - 9. etap: Összefoglaló

  • Kerékpár
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Felszerelés
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • VELO magazin
  • Médiajaánlat
  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatvédelem
  • ÁSZF
  • Kapcsolat
Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések
weboldal tervezés: IRQ