Íme a Lotus x Hope HB.T, azaz a britek radikális pályakerékpárja a tokiói olimpián
A pályakerékpársportban a győzelem és a vereség kérdése sokszor csak ezredmásodperceken múlik, ennek tudatában nem véletlen a britek elszántsága, akik mindent megtesznek azért, hogy egyetlen Wattal, másodperccel vagy milliméterrel gyorsabbak lehessenek.
A brit nemzeti pályakerékpáros válogatott már 2019 végén lerántotta a leplet a formabontó alakú kerékpárjáról, amely a Hope Technology és a Lotus Engineering vállalatok közös fejlesztéseként jött létre. A bringa megalkotásakor a cél egyértelműen a legkönnyebb súly és a legjobb aerodinamika megtalálása volt, ráadásul mivel a pályakerékpárokon nincsenek fékek, így ezáltal a tervezők is szabadabbra engedhették a fantáziájukat.
A Lotus Engineering mérnökei elsősorban a kerékpár első villájának különleges dizájnján dolgoztak, amely egyben a legszembetűnőbb újítás is, ugyanis a villa nem egyenesen fut a kerékcsapágytól a megszokott módon a fejcsőhöz, hanem kiszélesedik, majd a stucnihoz érkezik vissza, illetve egy köztes rögzítő panellel csatlakozik be a fejcsőhöz. A hátsó támvilla sem egyenesen megy a kerékhez az üléscsőtől, hanem szintén kiszélesedik egy ultra keskeny csőformára, majd hajlított alakban érkezik le.
Ezzel összefüggésben a kormányon is rengeteget dolgoztak annak érdekében, hogy javítsák a vázszerkezet merevségét, valamint az irányíthatóságát. Természetesen a mai kor elvárásainak megfelelően az alkatrészek többsége már 3D-s nyomtatással készült. További érdekesség a Hope által készített szuper-könnyű kerékszett és a nyeregcső valamint a nyereg azon variálhatósága, melynek segítségével a bringák mind az állóképességi, mind pedig a sprintszámok tekintetében tökéletes fegyverként vethetők be.
A Lotus Engineering korábban is fejlesztett már aranyérmes olimpiai kerékpárt, hisz 1992-ben Chris Boardman épp egy Lotus nyergében nyert olimpiai aranyat Barcelonában.
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.