Bringaexpo 2014-Érdekességek a kiállításról-A.M.Bringa stand
Idén is csúcsot döntött a kiállítás látogatószáma, azonban biztosan vannak sokan akik nem tudtak kijönni és megcsodálni a legfrissebb újdonságokat. Nekik próbálunk most több részen keresztül ízelítőt adni a standok kínálatából. Jöjjön hát az A.M.Bringa stand, és különleges kerékpárjaik!
Grace One
2014-től a fekvő és elektromos kerékpárok hazai mekkájában, a budakalászi Ambringában szerezhetünk magunknak elektromos Nicolai-t, azaz egy Grace e-bike-ot. A cég alapítója, Karlheinz Nikolai ismerős lehet extrém montisok köreiben, brutál Dh vázairól, kompromisszummentes-perfekcionista megoldásairól, ám leginkább a középcsapágyházba integrált G-Boxx váltómegoldásáról. Zászlóshajójuk a Grace ONE, amit így első blikkre egy második világháborús sci-fi-ben tudnék elképzelni. Brutális elektromos bestia. Minden olyan elnagyolt rajta, mégis olyan, mint amilyennek lennie kell. A vázcsövek baseball ütő méretűek, az első lámpa pedig inkább egy közlekedési kandelláber. Vagy inkább vasúti fénysorompó?
Netán fotonágyú? És ez még csak az esztétika, ugyanis a farhajtású S-Pedelec-et egy 1300 wattos egyenáramú moci hergeli akár 45 kilométeres sebességig, amihez biz' a kiskőrösi sisak is kevés lesz. Ha kiderül, hogy miféle bestia lapul a lábaid között, rendőr bácsi bizony kérni fogja a szabványnak megfelelő sisakot - nem is véletlen, mert a gépsárkánnyal simán beelőzöd felfelé a buszt a Citadelláig - lihegés nélkül. Kívülről az akksinak nyomát sem leljük, hisz a 6061 - T6 batár alu csövek rejtik a 12 Ah / 518 Wh akku cellákat.
A rendszert egy spéci RFID, egyedi azonosító kártyával lehelhetjük életre, amit a továbbiakban akár a brifkóban is tarthatunk. A hatalmas, narancs kijelzős display (ami a világító egység hátsó panele is egyben), középen kapott helyet, míg az elktronikus, mechanikus és hidraulikus kezelőszervek a kormány mindkét oldalán. Jobb oldalon találjuk a Magura gyártásű gázkart, valamint az elektromos kürt és a halogén világítás elegáns kezelőgombjait a Magura MT4 hidraulikus fékkarok mellett. A bal oldalon A Magura fékkar és a 9 sebességes Sram hátsóváltót kezelő Rocket markolat váltó.
Grace Easy
A Grace paletta másik véglete, a könnyű és elegánsan letisztult Easy. Könnyű, merev, kategóriájához képest kecses, klasszikus vonalvezetésű alu váz, Bionix motorfékes hátsó kerék rásegítés, agyváltó, szíjhajtás, hidraulikus tárcsafékek és ami nélkülözhetetlen egy stílusos városi cirkálóhoz - Brooks bőr nyereg (Red Dot kivitelhez)és bőr markolatok. A BionX motor rendkívül jó választás, pionír a elektromos rendszerek piacán, gyakorlatilag minden farmotoros megoldás alapját e cég teremtette meg. Sokáig ők voltak az egyetlenek, akik motorfékes/energia visszatöltős rendszerrel rendelkeztek.
Igaz, e címet elsősége ellenére már meg kell osztania más - lényegesen nagyobb költségvetésű - gyártókkal, de egyelőre ők az egyetlenek, akik képesek voltak a hátsó agymotorba beleszuszakolni egy 3 sebességes agyváltót is (kapható 10 sebességes láncváltóval is), amit a városi bringák netovábbja, a Gates CarbonDrive szíjhajtása működtet stílszerűen a Sugino futároknak oldskool szellemben tervezett négyszögtengelyes hajtóművével.
A tárcsafékek itt is a hidraulikus Magura MT4-esek és ahogy jó német urbánus portékához illik, a világítás a Busch&Müllertől érkezik. A 19 kilós gép AL 6061 - T6 váza rejti az integrált, kulcsos, 6,3 Ah, 302 Wh akksit, ami az energiát szolgáltatja a 2x4 fokozatú, 40 Nm forgatónyomatékra és 41 km/h-s végsebességre képes motor egységet.
Ice Sprint FS
Az elektromos és fekvő bringák mellett ismét megcsodálhattunk egy gyönyörű trike-ot az Ambringa standján. A háromkerekűek a kerékpározás egy teljesen új élményét nyújtják, aminek eredménye a maximális kényelemben teljesített hosszú távú túrák teljesítményének öröme. Annak ellenére, hogy már a távol-keleti gyártók érdeklődését is felkeltette a téma, csupán néhány kis manufaktúra foglalkozik európában a három kerekűek piacával, melyek egyik első és jeles képviselője a brit Ice.
Hogy miből is áll össze az ICE FS? A váz főrésze tartós és strapabíró 4130 Chro-mo csövekből készült, míg a kihúzható boom és a hátsó lengőkar könnyű 7005-ös alumíniumból. Mindhárom 20"-os kerék fékezhető - a két első SturmeyArcher dobféket egyszerre, míg a hátsó Avid V-féket külön működtetheti a kerekek között kényelmesen helyet foglaló rájder. A két első keréknek az ICE saját tervezésű paralell műve oldalanként 40-40 milliméter rugóutat biztosít, míg a hátsó traktus 100 milliméter úttal bír.
A guruló fotelen a váltást 3x9 sebességes SRAM mix rendszer végzi meglehetősen precízen. Könnyű beleszeretni, igazi móka bike, amit Budakalászon előzetes telefonos egyeztetés alapján - a téma hazai guruinak társaságában - könnyedén ki is próbálhatsz.
Tern foldingok
2014-től szintén az Ambringa kinálatában üdvözölhetjük - a folding bringák csúcsának elismert - legendás Dahon utódját, a Tern folding - azaz összecsukható - kerékpárjait. A taipei cég jelenleg 40 disztribútoron keresztül 59 országban szerepel, a taiwani, amerikai és kínai irodákon túl egyszerre két európai központtal is jelen van Finnországban és Nagy Britanniában.
A Tern cég tulajdonosai Florence Shen és Joshua Hon, azaz a Dahon-t alapító David T. Hon egykori családja. Fura kis család- és védjegyjogi dilemma végeredménye, hogy a Tern-ben gyakorlatilag a Dahon folytatását tisztelhetjük, és akik már 2011-es Eurobike debütálásuk alkalmával is hihetetlen érdeklődésre és elismerésre tettek szert.
A kollekció vezér hajója a 20"-os Verge sorozat díjnyertes X10-es darabja, de bőven találunk még a kínálatban további 20"-24" és 26"-os folding bringákat. Jellemző, hogy a csúcs Verge X20 üreges karbon hajtókarokkal és Sram Red alkatrészekkel érkezik.
Crussis
Szűkebb kasszához igazodva, olcsóbb megoldást kíván pedelec bringára vágyóknak a cseh Crussis. Kerékpár vázaik minőségi alumíniumból készülnek, folding és fix vázas, valamint 20-24-26"-os kerékmérethez. Az alkatrészek javarészt a Shimano termékei, a piacon megszokott nagyobb alkatrész beszállítók - pl.: Tektro - közreműködésével. A Samsung akkumulátor minden modellben szénkefe-nélküli, 250 watt teljesítményű motort hajtanak meg, amelyek 25km/h sebességig biztosítják a rásegítéses hajtást.
A fékkar mellett található "MOTOR TILT" gomb az erőforrást azonnal lekapcsolja, megszüntetve ezzel a motor hajtását. Érdekes apróság az gépekben a speciális "start" funkció, ami pedál hajtás nélkül 6km/h sebességig gyorsítja a masinát álló helyzetből, ami a hegyikerékpárokon éppolyan jól jöhet egy emelkedőn való újrainduláshoz, mint a városi forgalomban elindulni egy közlekedési lámpától.
Forgalmazó: Annyira Más Bringabolt
Elérhetőség: http://www.ambringa.hu/
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.