Bezár

Bejelentkezés

Hirlevél feliratkozás
Bejelentkezés / Regisztráció
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • Velo magazin
  • Tour de Hongrie
  • Giro d'Italia
  • Tour de France
  • Vuelta a Espagna
  • Technikai hírek
  • Országúti
  • Mountain bike
  • Cyclo-cross
  • Pálya
  • Triatlon
  • Pedelec
  • Enduro
  • Triál

Átadták a Kőbányai BringArénát!

2022. december 12. hétfő
Szerző: Sajtóközlemény
Cimkék: Kőbányai BringAréna pályakerékpár

A Kőbányai BringAréna egy bemutató versenyekkel egybekötött sajtórendezvénnyel mutatkozott be a közönség előtt. A sátorfedésű velodrom hazánkban egyedülálló létesítmény, sőt a környező országok sportolói számára is vonzó lehet.

Három évnyi tervezés, engedélyeztetés és egy éves építkezés után 2022. december 11-én első alkalommal tárta ki kapuit a Kőbányai BringAréna. A Sportligetben, a Hangár utcában a 4500 m2 alapterületű, fémszerkezetű sátor alatt egy, a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) által akkreditált kerékpáros fapálya dübörög a kerekek alatt – amely az első az országban.

 

Diavetítéshez kattints a képre


A vasárnapi átadóünnepség egy rövid cyclo-cross versennyel kezdődött, melynek mezőnye a Kőbányai BringAréna küzdőteréről indult, és a befutó után a csarnokba tért vissza. Díjátadójuk után a hivatalos csarnokavatási ceremónia vette kezdetét.


Beszéde elején a Vuelta Sportiroda ügyvezető igazgatója, Eisenkrammer Károly a Giro d’Italia és Tour de France-győztes, világbajnok ír kerékpáros legendát, Stephen Roche-ot köszöntötte, majd köszönetet mondott mindazoknak, akik segítettek a létesítmény kialakításában. Kiemelte, hogy a világszínvonalú fapálya szinte semmiben sem különbözik a müncheni fapályától, melyen 2022-ben a pályakerékpáros Európa-bajnokságot rendezték, és amelyet szintén a német Velotrack épített.


„Ünnepelni jöttünk össze, és ebben az évben a kerékpározás tükrében van mit ünnepelni” – kezdte beszédét Révész Máriusz, a Miniszterelnökség Aktív Magyarországért felelős államtitkára, aki kitért a 2022-es év csodálatos kerékpáros sikereire: a Giro d’Italia magyarországi rajtjára, a Tour de Hongrie ProSeries szintlépésére, illetve az Epronex kontinentális csapattá emelkedésére is. Hozzátette: 126 évvel a Millenáris felavatása után hazánk új kerékpáros fapályája nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy „Magyarország egy kicsit aktívabb legyen”.

 

Diavetítéshez kattints a képre


Dr. Princzinger Péter a csarnokban rejlő óriási potenciálról és a fejlesztési folyamatokról beszélt. „Ahhoz, hogy a sportág fejlődni tudjon, úgy kell működnünk, mint egy kerékpáros mezőnynek. Elindul 170 versenyző egy rajtban, és 150-200 kilométeren keresztül 45-50 km/órás sebességgel halad. Erre egyedül egyikük sem lenne képes. Mindig kell, hogy legyen valaki, aki töri a szelet a többieknek, és kell valaki, aki később átveszi a stafétát. (…) Rengeteg ember közös munkája és összefogása kell ahhoz, hogy egy ilyen siker megvalósuljon” – mondta a Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke.


A vendégek a BringAréna küzdőterén található KRESZ pályát is megtekintették. A csarnokot üzemeltető Vuelta Kft. működése során mindig is kiemelt szerepet kapott a közlekedésre nevelés, a kerékpáros közlekedésbiztonság. Mostantól állandó otthont kap a BringaSuli, ahol gyerekek és pedagógusok vehetnek részt gyakorlati foglalkozásokon.

 

Diavetítéshez kattints a képre


A szalagátvágást követően a résztvevők együtt köszöntötték Magyarország két kiemelkedő eredményt elért pályakerékpárosát, akik visszavonulásuk óta is aktívan részt vesznek a sportéletben. A címzetes olimpiai bajnok Somogyi Miklós (1984, Moszkva) jelenleg a Központi Sportiskola kerékpáros szakosztályát vezeti, míg az olimpiai ötödik helyezett (2000, Sydney) Szabolcsi Szilvia a gyorskorcsolya sportágban edzősködik, de alig várta már, hogy megnyíljon a kőbányai velodrom, ahol kisgyerekekkel szerettetheti meg a kerékpáros pálya szakágat. A fapálya célegyenesét és ellenegyesét a két legendáról nevezték el – az ünnepélyes ceremóniát heves tapsvihar fogadta.


A rendezvény Magyarország történetének első fapályás versenyeivel zárult. A bemutató sprintversenyben elismert nemzetközi versenyzők csaptak össze. A kvalifikációs időfutam során Szalontay bizonyult a leggyorsabbnak, a hideg időjárásban is kiemelkedő, 10,4 másodperces idejével, majd a döntőben Szabó Norbert ellen is sikerrel vette a megmérettetést, így ő győzött hazánk első fapályás sprintversenyén. A sprinterek futamai mellett sor került egy mezőnyversenyre is. A magyar és román válogatott kerékpárosok scratch versenyét az Epronex-Hungary Cycling Team versenyzője, Drijver Bertold nyerte, körelőnnyel.

 

Diavetítéshez kattints a képre


A 200 méteres, Velotrack által építtetett fapálya maximális dőlésszöge 50,3 fokos, amely meredekebb pályák közé sorolja, ezáltal lehetővé téve a lehető legnagyobb sebességet a kanyarokban. A fapálya szélessége hat méter, a lelátó befogadóképessége 100 fő. A pálya közepén levő 1500 m2-es küzdőtér a KRESZ oktatás mellett további sportágak fogadására is alkalmas lehet – egyedül a hőszigetelés és a fűtés hiánya szab határokat. Az üzemeltető Vuelta Kft. tervei között szerepel, hogy a csarnok szigetelt burkolatot kapjon, így a BringAréna fűtése is megoldhatóvá váljon. A biztonsági előírások miatt az épület maximális kapacitása 150 fő.


Forrás: Kőbányai BringAréna sajtóközleménye
Fotók: Vanik Zoltán/bringarena.hu

 

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.

visszalépés az előző oldalra

Legújabb pálya hírek

Átadták a Kőbányai BringArénát!

A Kőbányai BringAréna egy bemutató versenyekkel egybekötött sajtórendezvénnyel mutatkozott be a közönség előtt...

  • Daniel Bigham megdöntötte az egyórás kerékpározás világrekordját!
  • Szalontay Sándor a legjobb nyolcig jutott a müncheni pályakerékpáros Európa-bajnokság sprintszámában
  • Utánpótlás pálya országos bajnokság Tamásiban
  • Cyclo-cross hírek külföldről: Vas Kata Blanka a vb-ről, Pidcock az elit férfi világbajnok, Pieterse végre révbe ért

VELO.hu felhasználók legújabb túrái

Balaton 1. – Keszthelyi-hegység

Távolság: 32.3 km
Szintkülönbség: 327 m
Nehézségi fok: 3

Szentgotthárd – Őrség Észak

Távolság: 39.4 km
Szintkülönbség: 458 m
Nehézségi fok: 5

Balaton 3. – Szólád, Körös-hegy

Távolság: 25.2 km
Szintkülönbség: 239 m
Nehézségi fok: 3

Legújabb blog bejegyzések

  • Kiruccanás a Dolomitokba a Giro magyar kerekeseinek buzdítására
  • Csak biciklik?
  • Bala
  • "Hadiösvényen..."
  • A Tour de Hongrie üldözése, avagy a 2021 - es Magyar körverseny külső szemmel

Félsziget-kupa 2019

Merida Concept Store Budapest - Megnyitó

Félsziget-kupa

Borsodcross 2017

Lampre-Merida edzőtábor 2018

Movistar csapatbemutató 2018

Polartec edzőtábor 2018 Contadorral

UAE edzőtábor 2018

Országúti kerékpáros világbajnokság 2014 - Promo

SuperCross sorozat 1. forduló-Kazincbarcika cyclocross

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

Harkány Tour 2013: 12 órás nemzetközi kerékpárverseny

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás (rövid videó)

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás

MERIDA Tour de Zalakaros 2013 (Teljes összefoglaló)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

Müller Attila már a WestEnd Bringa WeekEnd-re készül

  • Kerékpár
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Felszerelés
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • VELO magazin
  • Médiajaánlat
  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatvédelem
  • ÁSZF
  • Kapcsolat
Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések
weboldal tervezés: IRQ