A Cannondale 2015-ben 650B-s bringákkal erősít
Nagyjából egy napon jelentette be a Cannondale a másik amerikai óriással együtt hogy 2015-ben a 650B-s kerekekre fókuszálnak, és vélhetően folyamatosan leváltják a 26-os modelleket. Elsőként a 160mm-t mozgó Jekyll, és a 140-et rugózó Trigger mutatkozott be!
Az enduro bringák egyre nagyobb szeletet hasítanak ki az össztelós bringa piacból, bár egyes kritikusok azt mondják azoknak kell az enduro sportág akik nem elég tökösek a freeridehoz vagy a downhillhez. Azért ha megnézzük az Enduro World Seriesről készült videókat, akkor egy kicsit más lesz a kép :)
A Trigger 27.5 140mm-es rugóúttal rendelkezik, és felhasználási területét tekintve trail/all mountain kategóriába sorolható be. A csúcsmodell karbon vázzal, és SRAM XX1 szettel érkezik amihez természetesen a világhírű Cannondale Hollowgram SI hajtómű is jár! Elől az új Lefty SuperMax villa nyeli el az út felől jövő ütéseket, hátul pedig a különleges FOX Dyad RT2 dolgozik. Ennek érdekessége hogy kormányról vezérelhető a rugóútja, így két állást tudsz használni: 140mm nyitott állásban és 85mm zártban. Ez utóbbi esetben a geometria is megváltozik, ami az emelkedők hatékonyabb leküzdését segíti elő.
Egyel nagyobb rugóutat kínál a Jekyll mivel itt már 160/95mm-rel lehet garázdálkodni, azaz bőven az enduro kategóriába tartozik a bringa. Ebből is lesz karbon illetve alu vázas kivitel is. Fejlesztésében az enduro szupersztár, és 2013-as enduro világbajnok Jerome Clementz is részt vett, több geometriai változtatás is az ő nevéhez fűződik.
A 2015-ös Dyad RT2 rugóstag kecsesebb lett, új a munkahengereinek felépítése, és optimalizálták az olaj áramlását is. Közepes és nagy sebességnél a csillapítása is sokkal finomabb lett.
Íme egy videó a működéséről:
Mikor már azt hittük ennél hosszabb rugóúttal nem lehet egy karos azaz Lefty villát gyártani, a Cannondale mindig rácáfol erre. Az új Lefty SuperMax villát az új Trigger, és Jekyll felső kategóriás modelljei fogják megkapni, és 160mm-es rugóútra is képes. Súlya mindössze 1850g, ami 2-300g-mal veri a kétlábú konkurenseit! Mindezek mellett az oldalirányú merevsége is sokkal nagyobb a sokszögletű, tűgörgőkkel megvezetett becsúszószárak miatt. A villa mozgása blokkolható, hiszen az enduro versenyeken emelkedőket is találunk bőven.
Jerome Clementz már egy 2015-ös (akkor még prototípus névvel illetett) Jekyll nyergében nyerte meg a brutális Andes Pacifico enduro versenyt!
Ezen a videón a Trigger tesztelését, fejlesztését követheted nyomon:
Itt pedig a Jekyllről tudhatsz meg többet:
És jöjjön néhány fotó a több modellverzióról:
Azt hiszem sokan elnézegetnénk ezeket a garázsban!
A legdurvább terepeken érzi magát legjobban a Trigger és a Jekyll is!
A hátsó tengely természetesen mindkét modellnél 12mm-es átütőtengellyel rögzül.
Szokatlan a szemnek, de a világ legfinomabb mozgású, és legunikálisabb villája a Lefty
Lesz aluvázas Jekyll is, mivel nem mindenki tud 2 millió forintot kifizetni egy csúcsmodellért.
A zöld mellett rikító kékben is nagyon ütős a 2015-ös Trigger 650b
A Cannondale Trigger 650b geometria táblázata
A Cannondale Jekyll 650b geometria táblázata
A Cannondal bringákat keresd a forgalmazónál: www.mali.hu
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.