Bezár

Bejelentkezés

Hirlevél feliratkozás
Bejelentkezés / Regisztráció
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • Velo magazin
  • Tour de Hongrie
  • Giro d'Italia
  • Tour de France
  • Vuelta a Espagna
  • Technikai hírek
  • Országúti
  • Mountain bike
  • Cyclo-cross
  • Pálya
  • Triatlon
  • Pedelec
  • Enduro
  • Triál

A 12 fokozatú Shimano Ultegra R8100, a Dura-Ace R9200 DNS-ét örökölve

2021. szeptember 03. péntek
Szerző: Sajtóközlemény
Cimkék: Shimano Ultegra R8100

Míg az új DURA-ACE azoknak készült, akiket minden lehetséges versenyelőny érdekel, akkor az új ULTEGRA ezeknek a technológiáknak az elérhető megfelelője. Az R8100 széria ugyanazt a DNS-t hordozza, mint az R9200, minden funkcióban hihetetlen teljesítményt nyújt és kombinálja a sebesség tudományának pilléreit, hogy a kerékpárosok minden eddiginél nagyobb teljesítményt nyújthassanak.

Az ULTEGRA fejlesztések, csakúgy, mint a DURA-ACE, öt fejlesztési területre bonthatóak:


váltórendszer, vezérlő felület, fékrendszer, hajtásrendszer és kerékrendszer. Vessünk egy pillantást egyesével ezekre a területekre:


ULTEGRA váltórendszer

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az ULTEGRA R8100 ugyanazt a módosított Di2 platformot használja, mint a DURA-ACE R9200, így javítja a váltási sebességet, vezeték nélküli váltási kapcsolatot teremt és továbbra is biztosítja az abszolút megbízhatóságot.


Az új Dura-Ace és az új ULTEGRA ugyanazt a felületet használják, tehát az ULTEGRA felhasználók előnyben részesülnek:


• Ugyanaz az új Di2 platform, amely javítja a motor kialakítását a váltókban, csökkenti a feldolgozási sebességet (a motor és a váltó közötti mozgási idő) és a váltási teljesítményt, hogy lehetővé tegye minden idők leggyorsabb Shimano váltását. Ez 58%-os csökkenést eredményez az ULTEGRA hátsó váltó működési idejét tekintve, az ULTEGRA első váltó működési ideje pedig a korábbi DURA-ACE RD-R9150 hátsó váltóhoz képest 48%-kal csökkent.


• Abszolút megbízhatóság vezetékes kapcsolaton keresztül, ott, ahol számít. Új kisebb átmérőjű SD-300 vezetékek csatlakoztatják a Di2 akkumulátort (BT-DN300) az első (FD-R8150) és hátsó váltókhoz (RD-R8150). A belső akkumulátor egyszerű töltési megoldást tesz lehetővé és megbízható, egyenletesen magas feszültségű kapcsolatot biztosít a váltók számára, hozzájárulva a minden idők leggyorsabb Shimano váltáshoz. A tesztek szerint, a BT-DN300 akkumulátor 1000 km-el büszkélkedhet a töltések között. Az STI váltógombok CR1632 gombelemekkel működnek, amelyek körülbelül 1,5-2 éves használatot biztosítanak.


• Nagy biztonság, gyors feldolgozás és alacsony energiafogyasztású szabadalmaztatott chip áramkör, amely jelentősen csökkenti a külső eszközök beavatkozásának esélyét.


• Már az új ULTEGRA hátsó váltója az a pont, amelynél tölthetjük a rendszer (lecserélve a Shimano SM-BCR2 töltőt) ezen kívül vezeték nélküli kapcsolatot biztosít az STI váltókarokkal és a külső gyártók termékeivel (lecserélve az EW-WU111 vezetéknélküli egységet). Plusz az integrált kialakítás biztosítja a Di2 műveletek vezérlését és a Synchronized Shifting módok megváltoztatását, lecserélve a korábbi kormányon elhelyezett, vagy a vázon belüli Junction-A (SM-RS910) gombot.


Amiben az ULTEGRA váltók különböznek a DURA-ACE-től, az a szerkezet. A DURA-ACE R9200 első és hátsó váltók súlya 96 g, illetve 215 g, amíg ezek az ULTEGRA R8100 esetében 116 g és 262 g súlyúak, 67 g különbséget eredményezve.


ULTEGRA vezérlő felület

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az emelkedőkre, a lejtőkre, vagy az időfutamokra, a Shimano ULTEGRA a kényelmet, a kinézetet és az aerodinamikai előnyöket kombinálta a páratlan ergonómiával.


Új ULTEGRA 2x12 fokozatú vezetéknélküli hidraulikus tárcsafék váltókarok (ST-R8170) most megemelt fejrésszel, enyhe belső hajlítással és megnövelt területtel rendelkeznek a váltó és a kormány között, a kényelem és a jobb irányítás érdekében. Ez biztosítja a kerékpárosok jobb mutató- és hüvelykujj fogását a kéztámaszokon, valamint jobb 3-as ujjas fogást a fékkar mögött, miközben továbbra is könnyedén hozzáférhetnek a váltókarhoz a kormány alsó részében. A Di2 gombok közötti eltolás is javult, hogy lehetővé tegye a fel-és le-váltó gombok közötti könnyebb megkülönböztetést, különösen kesztyűvel vagy nedves ujjakkal.


ULTEGRA ST-R8170 váltókarok vezetéknélküli kapcsolattal és CR1632 gombelemekkel működnek. Ez a vezetéknélküli kapcsolat egyszerű telepítési eljárást tesz lehetővé, úgy, hogy nincsenek váltókábel nyílások a kormányban vagy a vázban. A belső féktömlővezetéssel együtt, egy gyönyörűen letisztult kormány jön létre.


Az ST-R8170 kompatibilis az új, minimalista kiegészítő váltó gombokkal. A Shimano sprint (SW-R801-S), vagy climbing váltókar (SW-R801-T) rögzítő bilinccsel is használható, vagy integráltan is elhelyezkedhet a kormányban, egy speciális belső elvezetéssel, mint például az új PRO Vibe Evo bar esetében. Ezek az új, még kompaktabb szatelit kapcsolók 100mm-es kábellel (SW-RS801-S) a kormány alsó részébe, vagy 260mm-es kábellel a könyöklőbe is beépíthetőek (SW-RS801-T).


Természetesen a vezérlőfelület kínál néhány praktikus testreszabási lehetőséget, a frissített E-TUBE alkalmazásnak köszönhetően, amely már kompatibilis az ULTEGRA R8100 szériával is. A korábbi változatokhoz hasonlóan, az E-TUBE Project 4.0.0 verzió lehetővé teszi a Synchronized vagy Semi-Synchro váltást, a Multi-Shift váltást, a váltási sebességet és az STI váltógombot, hogy mindig indulásra kész legyen. A külső gyártó termékek is mind beállíthatók, hogy megjelenítsék a Di2 értesítéseket.


Tehát a kis eltérések a felépítésben 32 g súlykülönbséget jelentenek a DURA ACE ST-R9270 váltókarok (350 g) és az ULTEGRA ST-R8170 váltókarok között (391 g).


ULTEGRA hajtásrendszer

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az ULTEGRA két új 12 fokozatú HYPERGLIDE+ 11-30 és 11-34 fogkiosztású lánckeréksorral rendelkezik. Különösen a 11-30 áttételű lánckeréksorok lettek optimalizálva a 6., 7., és 8. lánckerekek között, a ‘sweet spot’ áttételek felülvizsgálatával, hogy megőrizze a Shimano sima és egyenletes lépcsőit a fokozatok között.


A lánckeréksorok okos, rámpás profiljainak köszönhető gyors és zökkenőmentes váltással kombinálva nagy terhelés alatt is simább váltást tesznek lehetővé, függetlenül attól, hogy felfelé vagy lefelé történik a váltás.


Ennek eredményeként nincs szükség lassításra, vagy könnyű pedál hajtásokra a váltáshoz. A kerékpárosok most minden eddiginél gyorsabban válthatnak, simább ritmussal és jobb váltási sebességgel, a HYPERGLIDE+ technológiás ULTEGRA lánckeréksornak köszönhetően.


Az ULTEGRA lánckeréksor új bordás rögzítéssel rendelkezik, amely visszafelé is kompatibilis a Shimano 11 fokozatú hátsó agyakkal, így az új ULTEGRA R8100 alkatrészek használhatók a korábbi Shimano 11 fokozatú kerekeken.


Most először az ULTEGRA hajtások teljesítménymérő opcióval rendelkeznek. Az FC-R8100-P 300+ óra tekerési időt kínál az integrált, vízálló és újratölthető Li-ion akkumulátornak köszönhetően. A kettős adatokat a Shimano saját hajtókar mérője biztosítja. Az ULTEGRA teljesítménymérők Bluetooth és ANT+ technológiát használnak az adatok átvitelére.


A teljesítménymérő és a teljesítményt nem mérő hajtóművek 50-34T, vagy 52-36T lánckerék kombinációkkal, 160, 165, 170, 172.5 and 175 mm hajtókar hosszal rendelkeznek. Az ULTEGRA teljesítménymérő hajtóművek 769 g súlyúak, így csak 21 g-mal nehezebbek, mint a 748 g súlyú DURA-ACE.


Az ULTEGRA R8100 lánckeréksor ugyanazt a 12 fokozatú láncot használja, mint a Shimano XT M8100 széria, leegyszerűsítve a készletet a kereskedők és a kerékpárosok számára.


ULTEGRA fékrendszer

 

Diavetítéshez kattints a képre


A Shimano új ULTEGRA fék alkatrészei finomra hangolt irányítást kínálnak a szűkebb, gyorsabb és veszélyesebb kanyarokban, az országúti versenyhelyzetekben. A Shimano MTB és Gravel fékrendszerektől átvett, SERVO WAVE technológia kevesebb szabad gurulást jelent a kerékpárosok számára és azonnali kapcsolatot teremt a fékbetétek és a féktárcsák között, lehetővé téve a jobb adagolhatóságot, a nagyobb sebességet és nagyobb magabiztosságot eredményez a technikás helyzetekben.


Továbbá, a 10%-kal növelt fékbetét és féktárcsa közötti hézag és a Shimano RT-MT800 féktárcsa elősegíti a fékzaj csökkenését. Az eredmény egy csendesebb rendszer, amely a féktárcsa kisebb hődeformációja és a fékbetét és féktárcsa közötti átmeneti interferencia révén jön létre.


Ráadásul még a fék karbantartása is javult. Mostantól a fék légtelenítése a féktest (BR-R8170) vázról való levétele nélkül lehetséges, a légtelenítő nyílásnak és a szelepcsavarnak köszönhetően. Az új tölcsér és a légtelenítő alátét szintén segíti a légtelenítési folyamatot.


Az új ULTEGRA fékek súlya 282 g páronként, ezzel szemben a DURA-ACE 229 g.


ULTEGRA kerékrendszer

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az ULTEGRA fejlesztésének utolsó pillére a végső pont a kerékpáros erő bevitele és az elért sebesség között. A Shimano először mutatta be a belső nélküli teljes karbon tárcsafék-kerék felállást ULTEGRA szinten.


Az új DURA-ACE kerekekhez hasonlóan, a teljesítmény három tényező egyensúlyából fakad – az ellenállás csökkenése az irányítás romlása nélkül, a hajtóerő szilárdsága és a pihekönnyű szerkezet – a három belső nélküli, teljes karbon lehetőségen keresztül.


A három felni magasságprofilja különböző teljesítmény előnyöket kínál a kerékpárosok számára.


• A C36 (WH-R8170-C36-TL) kerék az emelkedőkre összpontosít és ez a legkönnyebb kerék, amelynek a súlya 1488 g páronként (összehasonlításképp, a DURA-ACE WH-R9270-C36-TL súlya: 1350 g).


• A C50 (WH-R8170-C50-TL) egy mindenes kerék, az ellenállás, a merevség, a periféria és összességében a súly és a vezérelhetőség tökéletes egyenlege. Az ULTEGRA C50 súlya 1570 g páronként (a DURA-ACE WH-R9270-C50-TL súlya: 1461 g).


• A C60 (WH-R8170-C60-TL) aerodinamikailag a legjobb a gyors leejtőzők számára, az ellenállásra és a merevségre összpontosítva hajtás közben. Az ULTEGRA C60 súlya 1649 g páronként (a DURA-ACE WH-R9270-C60-TL súlya: 1609 g).


A megerősített merevség hajtás közben növeli a közvetlen pedálozás érzését gyorsuláskor, így az új ULTEGRA C36 kerék merevsége 9%-kal nőtt a jelenlegi DURA-ACE C40-TL kerékhez képest.


ULTEGRA R8100


A Shimano tanulmánya a sebesség tudományában teljesen új szintre emelte az országúti kerékpárok fejlesztését. Az ULTEGRA váltók, fékek, kerekek, lánckeréksorok és hajtóművek, plusz az új Di2 EW-SD300 vezetékek és akkumulátorok számos bizonyítékként szolgálnak, hogy a Shimano minden követ megmozgatva törekszik a magasabb szintű sebesség elérésére.


Az összes új termék és a kompatibilis már meglévő termékek is szerepelnek a termékkínálatban.


Az ULTEGRA kerékpárosok azonnal profitálhatnak a DURA-ACE tervezési filozófiájából és rengeteg más hasonló termék kialakításából, – beleértve az ULTEGRA vezetéknélküli váltót, az ULTEGRA teljesítménymérőt és az ULTEGRA belső nélküli teljes karbon kerekeket – hogy magasabb szintre emeljék teljesítményüket.


De ne higgy nekünk. Próbáld ki magad. Az ULTEGRA R8100 alkatrészek 2021 októberétől elérhetőek a boltokban.

 

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.

visszalépés az előző oldalra

Legújabb tech hírek

Videón Mathieu van der Poel vadonatúj Canyon cyclo-cross bringája

Koksijdében kaptuk lencsevégre az Alpecin-Deceuninck sztárjának Canyon Inflite kerékpárját.

  • A Pinarello bemutatta Filippo Ganna 3D-nyomtatott időfutam kerékpárját
  • Íme a SWI Thrama Paolo Bettini és Luca Paolini ajánlásával
  • A Shimano bemutatta a 105 Di2 szettjét
  • Bemutatta 2022-es szerelését a Peák Barnabást is a keretében tudó Intermarché-Wanty-Gobert Materiaux

VELO.hu felhasználók legújabb túrái

Balaton 1. – Keszthelyi-hegység

Távolság: 32.3 km
Szintkülönbség: 327 m
Nehézségi fok: 3

Szentgotthárd – Őrség Észak

Távolság: 39.4 km
Szintkülönbség: 458 m
Nehézségi fok: 5

Balaton 3. – Szólád, Körös-hegy

Távolság: 25.2 km
Szintkülönbség: 239 m
Nehézségi fok: 3

Legújabb blog bejegyzések

  • Csak biciklik?
  • Bala
  • "Hadiösvényen..."
  • A Tour de Hongrie üldözése, avagy a 2021 - es Magyar körverseny külső szemmel
  • "Európa vad sarka"

Félsziget-kupa 2019

Merida Concept Store Budapest - Megnyitó

Félsziget-kupa

Borsodcross 2017

Lampre-Merida edzőtábor 2018

Movistar csapatbemutató 2018

Polartec edzőtábor 2018 Contadorral

UAE edzőtábor 2018

Országúti kerékpáros világbajnokság 2014 - Promo

SuperCross sorozat 1. forduló-Kazincbarcika cyclocross

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

Harkány Tour 2013: 12 órás nemzetközi kerékpárverseny

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás (rövid videó)

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás

MERIDA Tour de Zalakaros 2013 (Teljes összefoglaló)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

Giro 2013 - 8. etap: Összefoglaló

  • Kerékpár
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Felszerelés
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • VELO magazin
  • Médiajaánlat
  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatvédelem
  • ÁSZF
  • Kapcsolat
Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések
weboldal tervezés: IRQ