Bezár

Bejelentkezés

Hirlevél feliratkozás
Bejelentkezés / Regisztráció
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • Velo magazin
  • Tour de Hongrie
  • Vuelta a Espagna
  • Tour de France
  • Giro d'Italia
  • Technikai hírek
  • Országúti
  • Mountain bike
  • Cyclo-cross
  • Pálya
  • Triatlon
  • Pedelec
  • Enduro
  • Triál

Világító kerékpárút Esztergomnál

2020. október 23. péntek
Szerző: MTI
Cimkék: világító kerékpárút Esztergom

Az utóbbi évek legragyogóbb kísérleti útépítési projektje valósulhatott meg az Eurovelo 6 kerékpárút Duna-menti szakaszán Esztergom térségében.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára  közölte, hogy ez egy újdonság lesz a magyar közutakon, ugyanis elsőként az Eurovelo6 nemzetközi kerékpárút hazai Komárom-Esztergom megyei két kilométeres szakaszán épül tesztút.

 

Diavetítéshez kattints a képre


Hat különböző helyszín telepítik azt az anyagot, amely nappal képes magába szívni és tárolni a napfény által gerjesztett fényenergiát, majd azt éjszaka visszasugározni. Az útréteg negyedik, azaz kopórétegébe keverik a gyantába ágyazott szilikátszemcséket, és különböző sűrűséggel terítik szét, hengerelik az útfelületbe annak érdekében, hogy tesztelni lehessen, mekkora az a fényerő, amely kellemes, nem bántja a szemet.


Ez a környezetkímélő megoldás hozzájárul a kerékpározók balesetmentes éjszakai közlekedéséhez – tette hozzá. Kitért arra is, hogy az új technológia telepítése csak minimálisan, 4-5 százalékkal emeli a kerékpárút létesítésének költségeit.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A kerékpárút világító része közvetlenül a Duna part mellett futó Eurovelo 6 kerékpárút Esztergom melletti szakaszán található, a Dunakanyarban Esztergom irányába kell elindulni a főváros felől.

 

Fotók: Magyar Közút Nonprofit Zrt

 

 

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.

Eddig hozzáfűzött kommentek:

kocolle
2020.11.07. 08:45
Racer2:

Köszönöm, hogy felvilágosítottál! Már azt hittem eddig ér a keze az említett cikkben szereplő " úrnak". Szerencsére tévedtem, és ennek most kifejezetten örülök!

Még egyszer köszi a kiigazítást!
racer2
2020.11.06. 21:40
Kocolle!
Véletlen, az egyik csapattársam dolgozik ott. A cikk megjelenésének estéjén több hónap munka után indult el az új oldal új szerveren az automatizált ügynökségi hirdetésekkel. A mai világban többségében nem az oldalak kezelik a hirdetéseket, hanem kiadják őket ügynökségeknek vagy a google-nak.
kocolle
2020.11.04. 11:54
Kecske:
A bikemag-on van egy terjedelmes cikk a cyclocross szövetség elnökségének döntéséről.
Viszont, a cikk megjelenésének második, vagy harmadik napján a bikemag teljesen megváltozott!! Pl. tele lett reklámmal, meg a kormányt ajnározó hirdetésekkel!! Gondolom nem véletlen!!

Itt amihez a politikának csak érintőlegesen is köze van vagy lesz, az rothadásra van ítélve!! Punk tum!

Jó egészséget!
kecske
2020.11.04. 10:43
En azt a kovetkeztetest vontam le, hogy a velo egy propagandalap. Figyeljetek meg a hireket, pl a bikemag-hoz kepest.
Szoval kar a gozert :) Reszemrol hanyagolom mar egy ideje ezt az oldalt, most is csak azert jottem, hogy a cyclocross szovetseg koruli kerdesrol volt-e itt szo, de nem lepett meg, hogy meg egy felmondat se.
kosazs
2020.11.03. 16:12
Hello kocolle!

Teljesen igazad van, és osztozom a véleményeden, de:

- ez egy reprezentatív szakasz, a Magyar Közút Zrt. gondolom kipróbálta, hogy tud ilyen technológiát
is, és képes megépíteni, hosszabb szakaszon, ha a gazdaságossági / megtérülési stb.
mutatók olyanok lesznek...

Autópálya-útépítésben, korábban már más cégek is megmutatták, hogy
a technológia, a tudás alkalmas rá, lásd: M7-esen a kőrőshegyi völgyhíd, vagy az M6-oson a bátaszéki
alagutak a dombokon. Mind2 megoldás kiverte a biztosítékot minden, józanul gondolkodó ember
fejében, de ezekből azóta sem épült több....(szerencsére)


- tök' szép, hogy pár évig - a kopóréteggel együtt - ha feltöltődik, világítani fog az út...de mi lesz
azután? Ez a műanyag elegy, ha elveszti a fény felvevő-képességét, egy idő után tönkremegy,
és megint csak a szemetet termelte az emberiség...gondolom erre a Közút sem gondolt...


- tudtommal a Magyar Közút Zrt. szerepe a kerékpáros úthálózat karbantartása, és nem úthálózat-építés,
tehát már csak ezért is kérdéses, hogy ők miért is építettek ilyen utat?!


- ehhez kapcsolódik még, hogy amikor ~4-5 éve a kormány határozatban utasította a Magyar Közút Zrt.-t,
hogy az országos közúthálózat teljes karbantartásán túlmenően vegye át a teljes magyar bringaút-
hálózatot is, pedig akkor még nem voltak meg (és szerintem most sem..) a technikai-, és személyi
feltételeik, egy ilyen horderejű munkához.
Ez jól látszik az azóta eltelt időben, és a magyar közút- és bringaút-hálózat folyamatos
amortizációjában...
kocolle
2020.10.27. 16:26
Tök jó lesz!!

Ebben biztosan nem keletkeznek majd 2 hét után kátyúk!! Nem kellene előbb megtanulni BECSÜLETTEL, normál kerékpár utat építeni a bringásoknak a sok szemét helyett?? Utána jöhetne az extra út is, de ott világít az út, a Balatonnál meg extra szar!! Valahogy ez megint nagyon magyarra sikerült!

Remélem legalább ez a vállalkozás nem a lopásról fog szólni a nagy környezet tudatosság jegyében!! Ha nem tolvajok akkor nagyon sok sikert kívánok a terveikhez!!
visszalépés az előző oldalra

Legújabb közlekedés hírek

Az a cél, hogy a bringázást mindenkinek receptre írják fel

„A kerékpárutak széles, ingyenes, mindenki számára éjjel-nappal elérhető konditermekként is ér...

  • Teremkerékpáros Európa-bajnokságot rendezhetünk 2022-ben
  • A kormány 4 milliárd forintot biztosított kerékpárút-tervezésre
  • 2021-ben is folytatódik az Országos Bringapark Program
  • Világító kerékpárút Esztergomnál

VELO.hu felhasználók legújabb túrái

Francia Alpok 2017.

Francia Alpok 2017.

Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8

Albán-Anzix 2017.

Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8

Alpok kommandó 2016.

Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8

Legújabb blog bejegyzések

  • Kerékpártúra 19 megyeszékhelyre, 6 napra felfűzve
  • Film ajánló: Két keréken Szászföldön
  • Tengeri Alpok ostroma 3: "Kanyoning 2 keréken"
  • HUSZONHÉT
  • Tengeri Alpok ostroma 2 : "Gigászok arénája"

Félsziget-kupa 2019

Merida Concept Store Budapest - Megnyitó

Félsziget-kupa

Borsodcross 2017

Lampre-Merida edzőtábor 2018

Movistar csapatbemutató 2018

Polartec edzőtábor 2018 Contadorral

UAE edzőtábor 2018

Országúti kerékpáros világbajnokság 2014 - Promo

SuperCross sorozat 1. forduló-Kazincbarcika cyclocross

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

Harkány Tour 2013: 12 órás nemzetközi kerékpárverseny

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás (rövid videó)

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás

MERIDA Tour de Zalakaros 2013 (Teljes összefoglaló)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

Müller Attila már a WestEnd Bringa WeekEnd-re készül

  • Kerékpár
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Felszerelés
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • VELO magazin
  • Médiajaánlat
  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatvédelem
  • ÁSZF
  • Kapcsolat
Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések
weboldal tervezés: IRQ