Világító kerékpárút Esztergomnál
Az utóbbi évek legragyogóbb kísérleti útépítési projektje valósulhatott meg az Eurovelo 6 kerékpárút Duna-menti szakaszán Esztergom térségében.
Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára közölte, hogy ez egy újdonság lesz a magyar közutakon, ugyanis elsőként az Eurovelo6 nemzetközi kerékpárút hazai Komárom-Esztergom megyei két kilométeres szakaszán épül tesztút.
Hat különböző helyszín telepítik azt az anyagot, amely nappal képes magába szívni és tárolni a napfény által gerjesztett fényenergiát, majd azt éjszaka visszasugározni. Az útréteg negyedik, azaz kopórétegébe keverik a gyantába ágyazott szilikátszemcséket, és különböző sűrűséggel terítik szét, hengerelik az útfelületbe annak érdekében, hogy tesztelni lehessen, mekkora az a fényerő, amely kellemes, nem bántja a szemet.
Ez a környezetkímélő megoldás hozzájárul a kerékpározók balesetmentes éjszakai közlekedéséhez – tette hozzá. Kitért arra is, hogy az új technológia telepítése csak minimálisan, 4-5 százalékkal emeli a kerékpárút létesítésének költségeit.
A kerékpárút világító része közvetlenül a Duna part mellett futó Eurovelo 6 kerékpárút Esztergom melletti szakaszán található, a Dunakanyarban Esztergom irányába kell elindulni a főváros felől.
Fotók: Magyar Közút Nonprofit Zrt
Eddig hozzáfűzött kommentek:
Köszönöm, hogy felvilágosítottál! Már azt hittem eddig ér a keze az említett cikkben szereplő " úrnak". Szerencsére tévedtem, és ennek most kifejezetten örülök!
Még egyszer köszi a kiigazítást!
Véletlen, az egyik csapattársam dolgozik ott. A cikk megjelenésének estéjén több hónap munka után indult el az új oldal új szerveren az automatizált ügynökségi hirdetésekkel. A mai világban többségében nem az oldalak kezelik a hirdetéseket, hanem kiadják őket ügynökségeknek vagy a google-nak.
A bikemag-on van egy terjedelmes cikk a cyclocross szövetség elnökségének döntéséről.
Viszont, a cikk megjelenésének második, vagy harmadik napján a bikemag teljesen megváltozott!! Pl. tele lett reklámmal, meg a kormányt ajnározó hirdetésekkel!! Gondolom nem véletlen!!
Itt amihez a politikának csak érintőlegesen is köze van vagy lesz, az rothadásra van ítélve!! Punk tum!
Jó egészséget!
Szoval kar a gozert :) Reszemrol hanyagolom mar egy ideje ezt az oldalt, most is csak azert jottem, hogy a cyclocross szovetseg koruli kerdesrol volt-e itt szo, de nem lepett meg, hogy meg egy felmondat se.
Teljesen igazad van, és osztozom a véleményeden, de:
- ez egy reprezentatív szakasz, a Magyar Közút Zrt. gondolom kipróbálta, hogy tud ilyen technológiát
is, és képes megépíteni, hosszabb szakaszon, ha a gazdaságossági / megtérülési stb.
mutatók olyanok lesznek...
Autópálya-útépítésben, korábban már más cégek is megmutatták, hogy
a technológia, a tudás alkalmas rá, lásd: M7-esen a kőrőshegyi völgyhíd, vagy az M6-oson a bátaszéki
alagutak a dombokon. Mind2 megoldás kiverte a biztosítékot minden, józanul gondolkodó ember
fejében, de ezekből azóta sem épült több....(szerencsére)
- tök' szép, hogy pár évig - a kopóréteggel együtt - ha feltöltődik, világítani fog az út...de mi lesz
azután? Ez a műanyag elegy, ha elveszti a fény felvevő-képességét, egy idő után tönkremegy,
és megint csak a szemetet termelte az emberiség...gondolom erre a Közút sem gondolt...
- tudtommal a Magyar Közút Zrt. szerepe a kerékpáros úthálózat karbantartása, és nem úthálózat-építés,
tehát már csak ezért is kérdéses, hogy ők miért is építettek ilyen utat?!
- ehhez kapcsolódik még, hogy amikor ~4-5 éve a kormány határozatban utasította a Magyar Közút Zrt.-t,
hogy az országos közúthálózat teljes karbantartásán túlmenően vegye át a teljes magyar bringaút-
hálózatot is, pedig akkor még nem voltak meg (és szerintem most sem..) a technikai-, és személyi
feltételeik, egy ilyen horderejű munkához.
Ez jól látszik az azóta eltelt időben, és a magyar közút- és bringaút-hálózat folyamatos
amortizációjában...
Ebben biztosan nem keletkeznek majd 2 hét után kátyúk!! Nem kellene előbb megtanulni BECSÜLETTEL, normál kerékpár utat építeni a bringásoknak a sok szemét helyett?? Utána jöhetne az extra út is, de ott világít az út, a Balatonnál meg extra szar!! Valahogy ez megint nagyon magyarra sikerült!
Remélem legalább ez a vállalkozás nem a lopásról fog szólni a nagy környezet tudatosság jegyében!! Ha nem tolvajok akkor nagyon sok sikert kívánok a terveikhez!!
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.