Versenyeken tesztelve: Gepida Bandon 1100
2008. szeptember 17. szerda
- Enikő! Milyen az új Gepida?
- Szuper! Én már a tavalyit is szerettem, de ez még sokkal jobb! Nagyon könnyű, versenykerekekkel nyolc kiló alatt van.
- Szuper! Én már a tavalyit is szerettem, de ez még sokkal jobb! Nagyon könnyű, versenykerekekkel nyolc kiló alatt van.
Nagy fába vágta a fejszéjét tavaly a Gepida kerékpárok gyártója, amikor beköszönt az országúti kerékpársportba. A frissen létrehozott csapat, a Gepida-Velo.hu tagjait szerelte fel bringákkal és nem titkolt céljuk volt, hogy 2008-ban egy minden szempontból versenyképes modellel hódítsanak a piacon. Mivel a Gepida névvel korábban a hegyikerékpározás világában találkozhattunk, tavaly sokan szkeptikusan fogadták az akkor még aluvázas Bandon csúcsmodellt. Aztán a srácok a versenyeken rácáfoltak a kétkedőkre, többen közülük is pozitívan csalódtak. Rendben volt a geometria, nem volt törés sem a kíméletlen használat mellett, pedig többek között Specziár Viktor és Lengyel Gábor nyúzták őket, akik már nem egy vázat repesztettek szét. A gyártó idénre egy lépcsővel feljebb lépett, egy kimondottan pofás, jó minőségű karbonvázra építette a Bandon zászlóshajót. A váz taiwani eredetű, a jobbik fajtából, erről később még olvashattok egy érdekes megfigyelést a tesztben. A szett az új Ultegra, azzal a fontos kiegészítéssel, hogy 2008-ban a kerék is gyári Shimano guriga, a WR601. Ez is mutatja, hogy az új kerékpár tervezésekor fontos szempont volt a versenyzők véleménye, akik tavaly sokat panaszkodtak a 2007-es Bandon nehéz, nem versenyszintű kerekeire. Reméljük ez a hozzáállás továbbra is megmarad. Én pedig nem szaporítom tovább a szót, beszéljen inkább az új Bandonról a csapat hölgyversenyzője, Nagy Enikő, aki már több versenyen is tesztelte a gépet.
Enikő és a Bandon:
„A karbonváz igazán profira sikerült, tetszik az aerodinamikus forma, a felsőcsövön a hajlítások. Amikor Bebtó Zoliék üzletében összehasonlítottuk egy neves olasz kerékpárral, a két váz megszólalásig hasonlított egymásra, csak a matricákban volt különbség, talán mindkettő ugyanott készült. Az ülőcső kialakítása is jobb lett a kerék körüli kivágással, így most közelebb van a kerék a csőhöz, mint a tavalyi modellnél. Nagyon merev az egész bringa, és könnyű, jó vele versenyezni. Apró figyelmesség, de nagyon is fontos, hogy a karbonszínű váz kék betétje tökéletesen passzol a csapatruhákhoz, és a feliratok is jól sikerültek.
Az új Ultegra szettnek nagyon szép a színe, jól passzol a vázhoz. Működéséről sok újat nem tudok mondani, mert tökéletesen vált, fékez, de ez már a tavalyira is igaz volt. Jól beállítva szerintem ezzel nem lehet gond, de én nagyon örülök az új designnak.
Az Ultegra kerekek sokkal jobbak, mint a tavalyi nehéz Rodik, azok versenyszerű használatra alkalmatlanok voltak. Nem gurulnak úgy, mint a Mavic versenykerekeim, de ezekkel már lehet versenyezni.
Az egyetlen gondom a stucnival volt, túl rövid az 54-es méretű kerékpárhoz. Emiatt annyira hátra kellett tolni a nyerget, hogy az már nem mindig esik jól hajtás közben. Sajnos a gyárban azt mondták, nincs nagyobb méret. Én még a nyerget cseréltem le Selle Italiáról Selle Italiára, egy bevált női nyeregre, amit már tavaly is használtam.”
Műszaki adatok:
Méretek: 54, 56, 58, 60, 63 cm
Váz: Gepida full karbon
Villa: karbon
Kormánycsapágy: Token Omega C1, integrated
Hajtómű: Shimano Ultegra double
Kerekek: Shimano WR601
Fékek: Shimano Ultegra
Kormány: Carbon DR-AL102
Kormányfej: Gepida RL, Carbon
Nyereg: Selle Italia, X2Man
Nyeregcső: SP-902 Carbon, 31,6x300 mm
Fékváltókar: Shimano Ultegra
Hátsó váltó: Shimano Ultegra
Első váltó: Shimano Ultegra
Gumik: Schwalbe Ultremo, 700x23C
Súly: 7,9 kg
Ára: 599 900 Ft
Info: www.gepida.hu
(A teszt a velo 2008. májusi számában jelent meg.)
Enikő és a Bandon:
„A karbonváz igazán profira sikerült, tetszik az aerodinamikus forma, a felsőcsövön a hajlítások. Amikor Bebtó Zoliék üzletében összehasonlítottuk egy neves olasz kerékpárral, a két váz megszólalásig hasonlított egymásra, csak a matricákban volt különbség, talán mindkettő ugyanott készült. Az ülőcső kialakítása is jobb lett a kerék körüli kivágással, így most közelebb van a kerék a csőhöz, mint a tavalyi modellnél. Nagyon merev az egész bringa, és könnyű, jó vele versenyezni. Apró figyelmesség, de nagyon is fontos, hogy a karbonszínű váz kék betétje tökéletesen passzol a csapatruhákhoz, és a feliratok is jól sikerültek.
Az új Ultegra szettnek nagyon szép a színe, jól passzol a vázhoz. Működéséről sok újat nem tudok mondani, mert tökéletesen vált, fékez, de ez már a tavalyira is igaz volt. Jól beállítva szerintem ezzel nem lehet gond, de én nagyon örülök az új designnak.
Az Ultegra kerekek sokkal jobbak, mint a tavalyi nehéz Rodik, azok versenyszerű használatra alkalmatlanok voltak. Nem gurulnak úgy, mint a Mavic versenykerekeim, de ezekkel már lehet versenyezni.
Az egyetlen gondom a stucnival volt, túl rövid az 54-es méretű kerékpárhoz. Emiatt annyira hátra kellett tolni a nyerget, hogy az már nem mindig esik jól hajtás közben. Sajnos a gyárban azt mondták, nincs nagyobb méret. Én még a nyerget cseréltem le Selle Italiáról Selle Italiára, egy bevált női nyeregre, amit már tavaly is használtam.”
Műszaki adatok:
Méretek: 54, 56, 58, 60, 63 cm
Váz: Gepida full karbon
Villa: karbon
Kormánycsapágy: Token Omega C1, integrated
Hajtómű: Shimano Ultegra double
Kerekek: Shimano WR601
Fékek: Shimano Ultegra
Kormány: Carbon DR-AL102
Kormányfej: Gepida RL, Carbon
Nyereg: Selle Italia, X2Man
Nyeregcső: SP-902 Carbon, 31,6x300 mm
Fékváltókar: Shimano Ultegra
Hátsó váltó: Shimano Ultegra
Első váltó: Shimano Ultegra
Gumik: Schwalbe Ultremo, 700x23C
Súly: 7,9 kg
Ára: 599 900 Ft
Info: www.gepida.hu
(A teszt a velo 2008. májusi számában jelent meg.)
Eddig hozzáfűzött kommentek:
Skywalker Lajos
2008.10.30. 13:10
Blokkolnám.
zabere
2008.09.25. 23:09
Csodaszép.
zabere
2008.09.25. 23:06
Gyönyörű ez a nő.
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.