Újabb 3.6 milliárdért építenek kerékpárutakat országszerte

E-mail  Nyomtatás
2018. január 09. kedd
  |   Szerző: Sajtóközlemény

 A kormány tavaly év végén döntött arról, hogy 3,6 milliárd forinttal támogatja az olyan kerékpárutak megépítését, amelyek építési engedéllyel rendelkeznek, így kivitelezésük azonnal indítható. Ezen szakaszok kiegészítik, rendszerbe foglalják a már meglévő létesítményeket, illeszkednek meglévő hálózatokhoz, ezáltal a meglévőnél nagyobb forgalmat generálnak. A forgalomnövekedés mellett cél a kerékpáros turisták és a vendégéjszakák számának növelése is.

 

Mivel eddig jellemzően nyugat-magyarországi kerékpáros fejlesztések kaptak támogatást, jelen döntéssel a cél az, hogy az ország északi és keleti része, valamint Pest megye is részesüljön hasonló támogatásból.


A kormány az alábbi, építési engedéllyel rendelkező kerékpárutak megépítését támogatja:

1.) Hajdú-Bihar megye: Debrecen - Látóképi-tó
A tervezett kerékpárút a 33-as út mellett a Látóképi-tó és Debrecen közigazgatási határa között vezet, ezzel kipótolva egy hiányzó szakaszt. Amennyiben a szakasz megépítésre kerül, úgy elérhető lesz Balmazújváros, valamint a tervezett Hortobágyi Nemzeti Parkhoz vezető kerékpárút. A szakasz egyben része a tervezett EuroVelo14 nemzetközi kerékpáros túraútvonalnak is.

 

2.) Komárom-Esztergom megye
Az Esztergom-Esztergom kertváros közötti szakasz a Mária Valéria-hídtól a Palatinus-tóig tart, csatlakozik az EuroVelo6 nemzetközi kerékpáros túraútvonalhoz.


Tata Baj: A Baj felőli része már megépült az útnak, de a tatai ökoturisztikai központ és a meglévő kerékpárút között van egy másfél kilométeres megépítésre váró szakasz. Csatlakozik a Baj területén már kiépült kerékpárúthoz, Tatán keresztül pedig az Által-ér kerékpárúton az országos hálózathoz, valamint a SacraVelo útvonalhoz.

 

3.) Heves megye
Hatvan–Apc: A fejlesztés illeszkedik az EuroVelo rendszerbe, következményeként a meglévő és megvalósítás alatti kerékpárutak csatlakoztathatóak az EuroVelo14 hálózatba és elérhető válik a Mátra északi oldala.


Eger–Egerszalók: A kerékpárút kiemelt turisztikai attrakciók között hoz létre kapcsolatot, megépítésével Egerből el lehet jutni kerékpárral az egerszalóki fürdőig, a tervezett EuroVelo14 része.


4.) Szabolcs-Szatmár- Bereg megye
Tiszatelek–Dombrád: A Rakamaz-Dombrád szakasz a Tokaj-Tiszabecs útvonal része. A fejlesztés ezen ütemében a töltéskorona és töltést keresztező rámpák stabilizálása történik meg,ezáltal a Tisza gátja kerékpározhatóvá válik.


5.) Jász-Nagykun- Szolnok megye

Tószeg (-Szolnok): A fejlesztés ezen ütemében a töltéskorona és töltést keresztező rámpák stabilizálása történik meg


5.) Pest megye
Pomáz-Szentedre (Dera-patak mentén): Kerékpárosbarát közlekedésfejlesztés Pomázon, a Pomázt és Szentendrét összekötő kerékpárút létrehozásával, mely Szentedre déli részéről Pomáz felé vezető főút mentén vezet egészen a Dera-patakig, ahol befordul a patak mentén és így csatlakozik az EuroVelo6 kerékpárút hálózathoz.


Fót: Az országos kerékpár úthálózathoz csatlakozó fóti kerékpárút fejlesztése. Az OTrT szerint meghatározott 3A jelű Kelet-magyarországi kerékpárút (Budapest Fót-Mogyoród- Szada– Gödöllő) része. Az engedélyezési eljárás folyamatban van.


Ipolydamásd: A Duna bal parti EV6 Szob-Ipolydamásd közötti hiányzó szakasza. A hiányzó kerékpárút-szakasz megépülésével kapcsolat jön létre a szlovák oldallal az Ipolydamásd és Helemba közötti híd megépítését követően 2020-ig. Az engedélyezési eljárás folyamatban van.


Ráckeve-Szigetbecse–Makád: A fejlesztés célja az árvízvédelmi szakaszon belül 12,4 km hosszan a Gyálai rámpa és Ráckeve belterület között, a töltés koronáján kerékpározásra alkalmas útpálya-szerkezet készítése, amely a fenntartási munkák elvégzéséhez használt nehéz munkagépek közlekedésére is alkalmas





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2018.01.19. 10:58
Napi szinten használom vidéki nagyvárosban a kerékpárutakat....szinte soha nem takarítják...télen latyak, fagyott latyak, hó és jég borítja....nem csak megépíteni kellene...

2018.01.12. 12:13
A nyugat magyarországi hatalmas kerékpáros infrastruktúráról csak annyit hogy az 20!!!!!! éve épült és nem most!! Kíváncsi lennék erre a hatalmas nyugat magyarországi kerékpáros úthálózat fejlesztésre vajon mennyit számoltak el pénztáros úrnak?? Gratulálok!! Ja és már van digitális jólétért felelős államtitkárunk is!! Aki megfogalmazta hogy "a sport jövője, a jövő sportja" az E-sport!!! GRATULÁLOK dajcs úrnak!!!!

2018.01.11. 13:47
Nyugat-Magyarország? HA HA HA HA HA



Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések