Bezár

Bejelentkezés

Hirlevél feliratkozás
Bejelentkezés / Regisztráció
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • Velo magazin
  • VB
  • Vuelta a Espagna
  • Tour de France
  • Giro d'Italia
  • Technikai hírek
  • Országúti
  • Mountain bike
  • Cyclo-cross
  • Pálya
  • Triatlon
  • Pedelec
  • Enduro
  • Triál

Tour de France tech: a Team Ineos tízezer fontos lánccal és ötezer fontos kerékszettel versenyez

2019. július 14.
Szerző: velo.hu
Cimkék: Team Ineos Muc-Off Lightweight

Dave Brailsford csapatvezető egyik elsődleges filozófiája a “marginal gains”. Az elmélet, miszerint, ha mindennap 1%-kal javítjuk a teljesítményünket, akkor rövid időn belül ebből sikert kovácsolhatunk.

Amikor Bradley Wiggins 2015 nyarán megdöntötte az egyórás világcsúcsot egy 6000 angol fontos, azaz egy közel 2,5 millió forint értékű Muc-Off láncot használt. A Muc-Off nem sokkal később piacra dobta azokat a termékeit, amelyek hasonló eljárással készültek, mint Wiggins lánca, de mégis egy elérhetőbb árkategóriába tartoznak. A legjobb láncokhoz, amelyekkel 6 Wattot tudunk pluszban leadni vagy, ha úgy tetszik éppenséggel megspórolni, mintegy 140 font, azaz 55000 forint környékén juthatunk hozzá. A gyártó ezért az összegért garantálja, hogy a különleges anyaggal kezelt lánc 400-600 kilométer erejéig kiváltja majd a kívánt hatást, ezt követően a bevonat egyszerűen lekopik.

 

Diavetítéshez kattints a képre


A nanocsövek olyan, igen apró, nano méretű, belül üres, henger alakú anyagszerkezetek, melyek falát azonos, vagy különböző, egymással kovalens kötéssel összekapcsolódó atomok alkotják. Néhány nanométeres belső átmérőjükhöz képest hosszuk több tíz- vagy százezerszer is nagyobb lehet. A nanocsövek különleges elektromos rezgéseket keltenek, ezzel pedig képesek minimális energia előállítására.


A Muc-Off nanocső-technológiás lánca mind a Shimano, mind a SRAM valamint a Campagnolo szettekkel kompatibilis. A lánc különlegessége, hogy kézzel készül, a készítés során lényegében minden egyes láncszemet teszteknek vetnek alá, hogy garantálható legyen az ígért teljesítmény.


Ennek a láncnak a továbbfejlesztett változatát kapta meg a Team Ineos csapata az idei Tourra, melynek az értéke tízezer font körül mozog. Túl sok új információ nem látott napvilágot arról, hogy miben léptek előre a fejlesztések, de az egyik brit kerékpáros szakportál információi szerint már egy jó ideje dolgoztak az újabb innovatív technológia megoldáson.

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az idei Francia Körverseny ötödik és hatodik szakaszán a csapat versenyzői a szokásos Shimano kerékszettek helyett a Lightweight Meilenstein Obermayer peremes kerekeit használták. A német cég nem támogat egyetlen profi csapatot sem, így a pletykák szerint mintegy 80000 fontot kóstált az alkatrészek beszerzése.


A Meilenstein Obermayer kerekek mindössze 935 gramm súllyal bírnak szemben a Shimano Dura-Ace R9100 C40-es kerekekkel, melyek 1355 grammosak.


A sor szóvivője megerősítette, hogy továbbra is a Shimano a csapat első számú partnere, de a versenyzők mindkét kerékszettet használhatják az idei Francia Körverseny során.
 

Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.

Eddig hozzáfűzött kommentek:

Makky
2019.07.18. 12:16
És csak 500 km-t megy így! :))) Ez a legjobb üzlet! Kár, hogy nem én találtam ki! :)
ave@timeslip.hu
2019.07.16. 21:47
Ez jo, szoval a lanc 2x annyit er, mint a top of the line Lightweight kerekszett. Wow!
visszalépés az előző oldalra

Legújabb tech hírek

Lehullt a lepel az EF Education First 2020-as mezéről

Két év után tért vissza a sportág elitjébe a brit Rapha ruházati márka, amely nem csak a kerékpáros ...

  • Wilier kerékpárokkal folytatja az Astana csapata
  • Az Israel Cycling Academy oldalán tér vissza a WorldTourba a Factor kerékpármárka
  • Bemutatta 2020-as mezét a Total Direct Energie csapata
  • 2020-tól az Alé öltözteti a Movistar csapatát

VELO.hu felhasználók legújabb túrái

Francia Alpok 2017.

Francia Alpok 2017.

Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8

Albán-Anzix 2017.

Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8

Alpok kommandó 2016.

Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8

Legújabb blog bejegyzések

  • ALBÁN-ANZIX 4.rész: "Végtelen hegyek országa"
  • KELL a sisak - 2.
  • A magyar Giro szakaszok útminősége
  • Kerékpározási szokások Magyarországon
  • Élesteszt vs Túlélőtúra /KTM Life Action/ 2018./Hungary-Slovakia/

Félsziget-kupa 2019

Merida Concept Store Budapest - Megnyitó

Félsziget-kupa

Borsodcross 2017

Lampre-Merida edzőtábor 2018

Movistar csapatbemutató 2018

Polartec edzőtábor 2018 Contadorral

UAE edzőtábor 2018

Országúti kerékpáros világbajnokság 2014 - Promo

SuperCross sorozat 1. forduló-Kazincbarcika cyclocross

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

SuperCross sorozat 1.futam-Kazincbarcika

Harkány Tour 2013: 12 órás nemzetközi kerékpárverseny

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás (rövid videó)

V. ROSE - VELO.hu Kékesi Csúcstámadás

MERIDA Tour de Zalakaros 2013 (Teljes összefoglaló)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

MERIDA Tour de Zalakaros (118 km)

Giro 2013 - 8. etap: Összefoglaló

  • Kerékpár
  • Hírek
  • Eseménynaptár
  • Túrák
  • Felszerelés
  • Galéria
  • Videó
  • Blog
  • VELO magazin
  • Médiajaánlat
  • Impresszum
  • Jogi nyilatkozat
  • Adatvédelem
  • ÁSZF
  • Kapcsolat
Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések
weboldal tervezés: IRQ