Tour de France hírek: Boasson Hagen hat év után nyert ismét szakaszt a Touron, Froome már nem szeretne felesleges kockázatot vállalni, Van Vlauten jobb időt ment az Izoard emelkedőjére, mint a férfi mezőny többsége

E-mail  Nyomtatás
2017. július 22. szombat
  |   Szerző: velo.hu

Edvald Boasson Hagen: itt volt az ideje, hogy ne célfotóval dőljön el az etap végeredménye

 

Diavetítéshez kattints a képre


Második helyeit követően végre összejött a hőn áhított szakaszgyőzelem Edvald Boasson Hagen számára. A Dimension Data norvég kerekese egy körforgalomnál szerzett magának előnyt, majd leszakítva Nikias Arndtot magabiztosan győzött.


„Annak ellenére, hogy egy viszonylag nagy létszámú szökevénycsoport alakult, remekül dolgoztunk össze a szakasz folyamán – nyilatkozta Boasson Hagen a célba érkezést követően, aki hat év után nyert újra szakaszt a Francia Körversenyen. – Örülök, hogy sikerült egy olyan támadást indítanom a végén, amit már senki sem tudott átvenni. Az idei Tour során már többször is nagyon közel jártam a sikerhez, boldog vagyok, hogy végre sikerült nyernem. Éppen itt volt az ideje, hogy ne célfotóval dőljön el az etap végeredménye.”
 

Chris Froome: felesleges kockázatot nem vagyok már hajlandó vállalni

 

Diavetítéshez kattints a képre


A verseny éllovasa Chris Froome kiváló helyről várja az utolsó Marseille-i időfutamot. A Sky kerekese huszonhárom másodperc előnnyel vezet Romain Bardet (AG2R La Mondiale) előtt.


„Egy nagyszerű lehetőséget kaptunk arra, hogy a tizenkilencedik szakasz során kipihenjük az elmúlt napok fáradalmait – így a verseny éllovasa. – Nem lesz egyszerű az időfutam, hisz egy viszonylag gyors pálya vár minket, egy rövid, de annál meredekebb emelkedővel. Úgy vélem, Primoz Roglic és Tony Martin kettőse harcolhat a szakaszgyőzelemért. Az utolsó olyan pontja következik a Tournak, ahol elveszíthetem a versenyt, így óvatosnak kell lennem. Mindent bele fogok adni, de felesleges kockázatot nem vagyok már hajlandó vállalni. Remek pozícióban vagyok, hatalmas elégtétel számomra, hogy a sárga trikóban várhatom az utolsó kronót. Nem fogjuk használni az új időfutam mezünket, nem szeretnénk miatta újra a támadások középpontjába kerülni.”


Annemiek Van Vlauten brutális időt ment a Col d’Izoard emelkedőjén

 

Diavetítéshez kattints a képre


A Stravára feltöltött adatai alapján a csütörtöki a La Course By Le Tour de France győztese Annemiek Van Vlauten a férfiak mezőnyének jó részét is maga mögé utasította volna. A viadal a női World Tour versenynaptár soron következő megmérettetése volt. Briancon és a Col d’Izoard csúcsa között hatvanhét és fél kilométer volt a táv. A penzum utolsó harmincöt kilométere folyamatosan emelkedett. A Boels-Dolmans csapata diktált hatalmas tempót, ami darabjaira szedte mezőnyt, végül csak negyvenhat kerekes jutott el a célvonalig. Mintegy négy és fél kilométerrel a vége előtt robbantott a holland Annamiek Van Vlauten (Orica-Scott), akit már nem is tudtak utolérni, így a riói olimpia legpechesebb bringása nyerte a versenyt Elizabeth Deignan (Boels-Dolmans) és Elisa Longo Borghini (Wiggle-High5) előtt.
Van Vlauten idejénél csak Warren Barguil (Team Sunweb) és Romain Bardet (AG2R La Mondiale) ment jobbat, bár helyén kell tudni kezelni a dolgot mivel nem mindenki adatai ismertek, így például a sárga trikós Chris Froome (Sky) idejét sem tudjuk. Az viszont bizonyos, hogy például az első harmincban záró Tiesj Benoot (Lotto-Soudal) vagy éppen Damiano Caruso (BMC) is lassabban ért fel a hegyre mint Van Vleuten.


Warren Barguil: a kerékpársport tisztább, mint valaha, különben nem nyerhettem volna szakaszokat

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az idei verseny hegyi összetettjének éllovasa, a két szakaszgyőzelmet is szerző Warren Barguil szerint a kerékpársport tisztább, mint valaha, amit mi sem bizonyít jobban, mint két sikere illetve az, hogy a Col d’Izoard emelkedőjén nem születtek szürreális Watt-adatok.


„Mindössze 5,9 Watt/ kilogramm értéket produkáltam az Izoard emelkedőjén – vélekedett Barguil. – A kerékpársport tisztább, mint valaha és ez egy nagyszerű dolog. Az is sokat elmond, hogy egy tíz perc körüli szökést ma már nem nagyon tud egyetlen csapat visszahozni. Ebből a szempontból pedig egyre jobb és jobb helyzetbe kerül a sportágunk. Szorosabbak, de tisztábbak a küzdelmek.”


Az utolsó időfutam következik

 

Diavetítéshez kattints a képre


Marseille környékén egy huszonkét és fél kilométeres egyenkénti időfutammal folytatódik a Francia Körverseny. A penzum nagy része sík, ellenben egy rövid egy kilométer körüli, de átlag 9,5 százalékos emelkedő nehezíti az útvonalat.

 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:





Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések