Tour de France hírek: a Jumbo-Visma egyelőre megállíthatatlan az idei Francia Körversenyen, a Movistar sztárjai viszonylag sokat vesztettek a csapatidőfutamon, a Tour során dőlhet el a Katusha-Alpecin jövője
A Jumbo-Visma egyelőre megállíthatatlan a Touron
Az idei Francia Körverseny második napján is a holland Jumbo-Visma csapata ünnepelhetett, Mike Teunissen meglepő sikerét követően a brüsszeli 27,6 kilométeres csapatidőfutamon is ők bizonyultak a legerősebbnek. Mögöttük a brit Team Ineos zárt húsz másodperccel elmaradva, így továbbra is Teunissen viselheti a sárga trikót.
„A célunk volt, hogy jól szerepeljünk ezen az időfutamon – nyilatkozta Teunissen. – Az első nap folyamán egyénileg szereztem győzelmet, ezúttal viszont csapatként múltuk felül a riválisainkat. Ez nem csak a nyolc versenyző érdeme, hanem a csapat körül dolgozóké, a stábé, a szerelőké az edzőké.”
A Jumbo-Visma 57,2 kilométer/órás átlaggal nyerte a kronót, így nem forgott veszélyben az Orica néhány éve felállított 57,8 kilométer/órás rekordja. Utoljára Jelle Nijdam viselhette két napon át hollandként a sárga trikót még 1988-ban. Azért azt leszögezhetjük, hogy az időfutamok tekintetében elég erős sorral érkeztek, hisz Tony Martin többszörös világbajnoka a számnak, Laurens De Plus is remek tempómenő, míg Wout van Aert a Criterium du Dauphinén és a belga nemzeti bajnokságon is bizonyított.
A Movistar mellett a Trek-Segafredo és az AG2R La Mondiale sztárjai is sokat vesztettek
A Team Ineos talán még elégedetten konstatálta csapatidőfutambeli második helyét, a harmadik Deceuninck-Quick-Step ellenben csalódott volt, miután szerettek volna győzni hazai pályán. A nap vesztese viszont egyértelműen a Movistar, Trek-Segafredo, AG2R La Mndiale trió lett miután mindhárom sor egy percen felül kapott. Messzemenő következtetéseket persze ebből még nem szabad levonni, hisz igazi hegyeket még nem látott a 2019-es Tour mezőnye.
Az összetettért harcolók között egyértelműen Steven Kruijswijk (Jumbo-Visma) áll a legjobb helyen, de Egan Bernal (Team Ineos) és Geraint Thomas (Team Ineos) sem panaszkodhat. Nairo Quintana (Movistar), Alejandro Valverde (Movistar) és Mikel Landa (Movistar) hátránya a Bernal-Thomas duóhoz képest már negyvenöt másodperc, Richie Porte (Trek-Segafredo) és Romain Bardet (AG2R La Mondiale) pedig már közel egy percre van.
A Tour de France során dőlhet el a Katusha-Alpecin jövője
Sajnos egyre inkább beigazolódni látszik az a pletyka, miszerint a Katusha-Alpecin csapata az év végén lehúzhatja a rolót. Olasz források megerősítik, hogy az első pihenőnapig kért haladékot a vezetőség, a csapat versenyzői és munkatársai akkor fognak választ kapni a jövőjüket érintő kérdésekre. Azt már régóta tudni lehet, hogy a Canyon távozik, a Movistar mellett Mathieu van der Poel-t szeretnék marketingügyileg támogatni, bár arról is volt szó, hogy a Canyon venné át a Katusha szponzorációs helyét, amennyiben a holland sztár mozdítható lenne jelenlegi csapatától. Igor Makarov tulajdonos rengeteget költ a sorra saját vagyonából, amely hosszú távon számára sem kifizetendő.
Számokban a Team Sunweb technikai logisztikája
Egy három hetes körversenyen részt venni sohasem egyszerű. Rengeteg logisztikai feladat vár a csapatokra, akik egyre inkább szeretnének mindent kényelmet megadni a kerékpárosaik számára. A Team Sunweb éppen ezért egy külön teherautóval nyolc, a versenyzők igényeire szabott matracot szállít városról-városra, miközben még egy külön konyhaként alkalmazható főzőkamion is a rendelkezésükre áll. Természetesen emellet egy busz, a négy csapatautó, 45 bőrönd, 3200 energia zselé és csoki szelet, 1000 Continental gumiköpeny, 75 Shimano kerék, 40 Cervelo kerékpár, 32 Lazer sisak, 2500 Elite kulacs, 16 hűtőmellény és 14 Elite görgő teszi teljessé a képet.
Tour de France 3. szakasz: Binche – Épernay, 215 kilométer
A Francia Körverseny egy kifejezetten hosszú szakasszal folytatódik. Az utolsó belga etap Binche és Épernay között vezet. A penzum vége elsősorban a klasszikus specialistáknak kedvez, de az emelkedőket jobban bíró sprinterek is labdába rúghatnak. Mintegy 160 kilométernyi síkot követően egy negyedik – Cote de Nanteuil-la-Foret (1,1 kilométer, 7%) – és három harmadik kategóriás emelkedő – Cote d’Hautvillers (0,9 kilométer, 10,1%), Cote de Champillon (1,8 kilométer, 7%) és Cote de Mutigny (0,9 kilométer, 12,2%) – valamint két kategorizálatlan dombocsak nehezíti a kerekesek dolgát.
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.