Soha nem látott összefogás a balatoni kerékpáros turizmusért

E-mail  Nyomtatás
2019. február 22. péntek
Címkék:

 Tizenhárom szakmai szervezet írta alá azt az együttműködési megállapodást, amely a Balaton kiemelt turisztikai térség kerékpáros turisztikai szolgáltatásainak fejlesztését biztosítja a jövőben. A mostani a valaha volt legszélesebb partnerség, amely a térség aktív kikapcsolódást ösztönző, bringás fejlesztéseire vonatkozik.

 

2019. február 22-én a Magyar Kerékpáros Szövetség, Balatonfüred Város Önkormányzata, Keszthely Város Önkormányzata, Balatonföldvár Önkormányzata, a Balatoni Kör Egyesület, a Balatoni Turizmus Szövetség, a Magyar Tourinform Szövetség, a BAHART Zrt., a SEFAG Zrt., a Bakonyerdő Zrt., Balaton-felvidéki Nemzeti Park, Magyar Közút Nonprofit Zrt., valamint a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége ültek asztalhoz, hogy aláírásukkal hitelesítsék az eddigi legnagyobb biciklis-turisztikai fejlesztési összefogást a balatoni régióban.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A Magyar Kerékpáros Szövetség, a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt., a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Zrt. és a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány alkotta konzorcium a GINOP Irányító Hatóság 2018. év végi döntése értelmében valósítja meg a „GINOP 7.1.9-17 Turisztikailag frekventált térségek integrált termék- és szolgáltatás fejlesztése” című, a balatoni kerékpáros turisztikai szolgáltatások fejlesztését célzó projektet.

 


A most megszületett megállapodás célja, hogy az érintett felek stratégiai és operatív szinten is együttműködnek a fenti projekt céljainak elérése, valamint a hosszú távú fenntarthatóság biztosítása érdekében. Dr. Princzinger Péter a konzorciumot vezető Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke hangsúlyozta, az egyre népszerűbb profi és amatőr kerékpározás jelentős potenciállal rendelkezik a turisztikai országmárka szempontjából is. A mostani összefogás jól mutatja, hogy – akár egy kerékpáros boly a versenyeken –, egymást segítve olyan eredményeket tudunk elérni, amelyekre önmagunkban, külön-külön nem lennénk képesek.

 

 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:


Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2019.03.05. 16:01
Ne ezért van az, hogy ez az összefogás SOHA NEM LÁTOTT!!:-):-)
A "kerékpár útjaink" túlnyomó része, még mindig az általam akkor imádott Csepel kemping kerékpárokra van méretezve!!És sajnos már tényleg 30 éves lassan.

2019.03.02. 18:38
Fantasztikus dolognak tartom, hogy a balatoni bringakörutat már valamikor a 90es években megépítették. Olyan amilyen, de pár évvel a rendszerváltás után, amikor még voltak remények, EU pénzeknek még se híre hamva nem volt, kormányközeli oligarchák sem léteztek , mégis megépült. Úgy, hogy az ország gazdasága padlón volt.
Ehhez képest, most hogy Magyarország a régió és az EU mintaállama, a gazdaság száguldása Kínával vetekszik, az átlag magyar végre többszázezres kerékpárral közlekedhet, no ehhez képest vált csigalassúságúvá a kerékpáros infrastruktúra fejlődése

2019.02.25. 09:23
Nem akarnak összefogni a kerékpár út fejlesztéséért, mert akkor nagyon sokan kb1-2 nap alatt körbe tudnák tekerni egy egészséges tempóban a tavat, és nem költenének 100 milliókat évente a part melletti szállásokra! Így meg muszáj odautazni, megszállni, enni-inni, főleg inni, és utána ahogy lehet végig bukdácsolni a "kerékpár úton" a Balatont! Egyébiránt Veszprém és Balatonalmádi között épült egy tényleg fantasztikus bringaút az erdőben, de már most februárban sem lehet rajt haladni annyi a kutyasétáltató, meg a gyalog turista, meg a babakocsit toló gyereket hajkurászó anyuka!! Tehát van is út meg nincs is!! Nem 40-el, de 14-el is veszélyes lesz ott menni nyáron!!Sajnos!!Tehát mint eddig maradnak az alternatív útvonalak a Balaton körül, hol a rendőrtől, hol meg az autóstól tartva!! Ezzel meg kell barátkozni, mert ahogy én látom itt változás nem lesz csak a vendég éjszakák számában!!

2019.02.23. 08:40
Sőt ők is összefogtak: https://likebalaton.hu/telepules/balaton/hireink/osszefogott-a-balatoni-bringasok-kozossege-80086/?fbclid=IwAR383BQ3cgiTDCBxMy7aEGmdJNicRlXFqHCjEWuItsSevEbwdtv1pjlbP4U
De mi lesz a Balatoni Bringakörút teljes felújításával?
Az útépítők nem akarnának összefogni a jó minőségű és szélesebb kerékpár ót megvalósítására? Erről 2011óta Kormányhatározat van!

2019.02.23. 08:36
Akkor az MKSZ nyert egy pályázatot a háttér-településekre, míg a Balatoni Bringakörót szolgáltatásfejlesztése is megy: https://www.veol.hu/kozelet/helyi-kozelet/egymilliardos-kerekparos-fejlesztesek-a-balaton-korul-2262337/


2019.02.22. 16:22
Ha jól emlékszem, ennek az eleme a Budapest-Siófok közötti, 180 km-es "kerékpárút"-nak csúfolt tervezett hülyeség is, igaz?

A fejlesztésben vajon benne foglaltatik-e százmilliókért "kerékpárút" nevű táblák kihelyezése a már meglévő közutakra?





Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések