SloEnduro-Trieszt: Az első magyar dobogós hely, versenyzői beszámolók + videó + képmese az enduro versenyről

E-mail  Nyomtatás
2014. április 17. csütörtök
  |   Szerző: Thommey
Címkék:

Ahogy már hétfőn hírt adtunk róla, négy magyar versenyző utazott ki a két napos trieszti enduro versenyre. Most következzenek az ő beszámolóik, élményeik, és egy kis képes összeállítás amiben megpróbáljuk visszaadni azt a hangulatot ami egy ilyen rendezvényt jellemez.

Ha az enduro versenyt röviden jellemezni kellene, akkor azt mondanánk hogy olyan downhill verseny, ahol felvonó helyett te tekersz fel a rajthoz, és néhány esetben még a mászás idejét is mérik. Bővebben azonban ITT olvashatsz az enduro szakág felépítéséről. Most pedig jöjjenek a versenyzői nyilatkozatok!

 

Salamon "Sala" András, és egyedi építésű Merida One Sixty versenygépeDiavetítéshez kattints a képre

 

-Velo.hu: Sala, azért az utolsó pillanatra csak összeállt a gép?

 

-Salamon András: Igen, a tökéletes szezonra minden adott, hisz a Merida One Sixty kerékpárom már a Bringaexpóra elkészült, megjöttek az alkatrészek, és egy nagyon jó barátomnak köszönhetően a versenyekre járás is megoldott egy T4 westfalia képében. Ezúton is köszi Imi!

 

-Velo.hu: Sajnos versenyzőtársadnak, Tarr Tominak még a verseny előtt véget ért a buli. Mi történt?

 

-Salamon András: Megérkezés után nem vártunk sokat, egyből elindultunk megnézni a pályákat, hátha ragad belőle valami ránk. Mindenhol egyértelmű táblák jelezték a pályákhoz vezető
utat. Másfél óra szerpentinen mászás után felértünk és öltözködésután már gurultukn is lefelé a köves pályán. Az örömünk sajnos nem tartott soká, köszönhető ugyanis a köveknek, azaz inkább féltégláknak, kb 150m gurulás után Tominak úgy felcsapott a hátsó kereke egy nagyobb darabot, hogy a karbon X0 hátsóváltót megütve a hátsó kerék bedarálta azt. Itt némi üvöltözés és káromkodás után a megmaradt darabokat leszerelve szépen legurultunk a városig, meg-megállva fotózgatni.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

-Velo.hu: Mennyi időd volt begyakorolni a pályákat?

 

-Salamon András: Mivel Tomit sűrűn tolni kellett, így nem sokkal a nevezés előtt értünk vissza. Az első szakaszt bejártuk, de a további gyakorlástól elestem. A rajtszám és a startcsomag átvétele után kétszer legurultam a szombat estére meghirdetett Prolog pályáján. A prológ előtt elkövettem egy baklövést, gondoltam erre a rövid pályára minek cipeljek hátizsákot. Rá is faragtam, elfeledkezdtem a kötelező védőfelszerelésről, se gerincvédő, se hátizsák, így a mezőny végén gurulhattam le, egy perc büntivel. Szép kezdet....

 

-Velo.hu: Milyen volt a szervezés?

 

-Salamon András: A beszólítás flottul ment, a rendezésre egyáltalán nem lehet panaszunk. Patentül ment minden.

 

Sala Master1 kategóriában végül a 35. helyet szerezte meg!

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Csóka Gergő, és Megyaszai Lilla a CUBE-Csömör csapatból XC/maraton versenyzőként tett kitérőt a versenyen. Ehhez képest kiváló eredményt értek el! Az elite férfiaknál Gergő 28. lett, Lilla pedig a defekt ellenére is 3. helyet ért el a junior lányok között.

 

-Velo.hu: Gergő! Mesélj egy kicsit nekünk, hogyan kerültetek egy enduro versenyre?

 

-Csóka Gergő: Megyaszai Lilla és jó magam a Cube-Csömör mountain bike csapatból vettünk részt a Sloenduro versenysorozat első állomásán, amit a Szlovénia és Olaszország határvidékén fekvő hegyen rendeztek meg. Nagy izgalommal vártuk a versenyt, mindketten szeretjük a lejtőzést, bár nem számítottunk rá, hogy ennyire szét lesznek szórva a szakaszok.


-Velo.hu: És volt enduro bringátok is a megmérettetéshez? Mert itt egy XC bringával esélytelenek lettetek volna!

 

-Csóka Gergő: A megfelelő enduro bicókat névadó támogatónk a CUBE kerékpárok hazai forgalmazója, a Velobike Kft. biztosította. Lillának viszonylag nehéz volt megfelelően kisméretű bicót találni, de végül sikerült egy 14”-os, 27,5”-os CUBE WLS STING 120mm-ert mozgót szerezni neki. A 29”-os 140-es CUBE STEREO SUPER HPC ideális választásnak bizonyult számomra, kedvező súly mellett (kb. 12.3kg) mindent tud, ami egy ilyen versenyhez kell - ilyen például az állítható nyeregcső és a lapos 68 fokos villaszög. A nagy kerekek miatt nagyon jól lehetett vele a gyors szakaszokon haladni és a sziklakertekben sem akadtak meg annyira a kerekek mint egy 26”-osnál.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

-Velo.hu: És hogy ment a verseny? Bár az eredményeket látjuk, hogy elsőre sem rosszul, sőt!

 

-Csóka Gergő: Mi a versennyel inkább csak ismerkedtünk, minthogy igazán odatettük volna magunkat - a verseny napján elég „biztonságit” mentünk lefelé. Mindketten kaptunk egy-egy lassús defektet, de ennél nagyobb bajunk sose legyen. Nekem sikerült gyorsan megcsinálni, így nem késtem le a rajtomat, bár nyomnom kellett fölfelé rendesen, hogy maradjon időm kicsit visszanyugodni és átöltözni. Lillának sajnos nem volt olyan egyszerű megszerelnie a kereket, szerencsére sikerült megoldania a problémát, de ezzel veszített 20 percet. A Junior Lányok közül így is 3. lett. Külön nem értékelik, de érdemes megemlíteni, hogy két szakaszon is a legjobb idővel jött le a csajok közül! Nekem abszolútban a 49. időt sikerült összehozni, ami az Elit felnőtt férfi kategóriában a 28. helyet jelentette. Lejtőzés közben, szerintem még soha nem mentem ennyire magas pulzuson. Rövid pár másodperces emelkedők, kigyorsítások és sprintelős sík részek is voltak a szakaszokban, ezért mindig lihegve gurultam le az időmérőkről.

 

Innen is látható hogy még olyanoknak is érdemes 1-1 közelebbi enduro versenyre kilátogatni akik nem erre a szakágra specializálódtak, hanem technikai edzésnek szánják a dolgot!

 

Hétvégén pedig itt az első enduro világkupa futam, azaz az Enduro World Series első állomása Chilében. A világsztárok már a helyszínen edzenek, mint Nicolas Lau (CUBE Action Team, vagy Jerome Clementz (Cannondale). Hamarosan innen is jelentkezünk!

 

Addig is ha érdekelnek az enduro világával kapcsolatos technikai, és verseny hírek, akkor kattints IDE!

 

Íme egy videó a SloEnduro első futamáról:

 

 

Most pedig néhány fotó ízelítőül a versenyről:

 

Várakozás a következő szakasz rajtjáraDiavetítéshez kattints a képre 

 

Várakozás a következő szakasz rajtjára

 

A szervezők maguk is aktív versenyzőkDiavetítéshez kattints a képre

 

A szervezők maguk is aktív versenyzők

 

A pályákon kevés az épített akadály, de ettől a könnyűtől nagyon messze áll!Diavetítéshez kattints a képre

 

A pályákon kevés az épített akadály, de ettől a könnyűtől nagyon messze áll!

 

A full face sisak kötelező a lejtőn mért szakaszokon!Diavetítéshez kattints a képre

 

A full face sisak kötelező a lejtőn mért szakaszokon!

 

A legtöbben a felsőcsőre ragasztják a szakaszok rajtidőpontjaitDiavetítéshez kattints a képre

 

A legtöbben a felsőcsőre ragasztják a szakaszok rajtidőpontjait

 

Szerencsére egyre több a női induló, de azért tömeg még nincsen.Diavetítéshez kattints a képre

 

Szerencsére egyre több a női induló, de azért tömeg még nincsen.

 

Reggeli eligazítás a versnyzőknekDiavetítéshez kattints a képre

 

Reggeli eligazítás a versnyzőknek

 

Az Orbea Enduro Team mindent vitt, a legtöbb dobogón ott voltakDiavetítéshez kattints a képre

 

Az Orbea Enduro Team mindent vitt, a legtöbb dobogón ott voltak

 

Az első dobogós hazai versenyző az enduro történetében!Diavetítéshez kattints a képre

 

Az első dobogós hazai versenyző az enduro történetében!

 

A magyar különítményDiavetítéshez kattints a képre

 

A magyar különítmény

 

Fotók: Nejc Bole, Salamon András





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések