Sagan nyitott a tárcsafékes kerékpárokra

E-mail  Nyomtatás
2017. január 12. csütörtök
  |   Szerző: velo.hu

Az egyik nagy kerékpáros szakorgánum újságírója kapta lencsevégre a regnáló világbajnok Peter Sagan tárcsafékkel szerelt Specialized Venge Vias kerékpárját Ausztráliában. A legfrissebb információk szerint a Bora-hansgrohe kerekese egyelőre csak tesztjelleggel használja a technikát.

Sagan az év első World Tour viadalára a január 17-én kezdődő Tour Down Underre készülve tréningezik a bringával. A szlovák kiválóság korábban többször is elmondta, hogy nyitott a tárcsafékes kerékpárokra és szívesen teszteli azokat, mindamellett, hogy az éles versenyeken való bevetéstől sem zárkózik el.

 

A Bora-hansgrohe csapatának decemberi sajtótájékoztatóján már bemutattak egy tárcsafékes Venge Vias modellt, de Sagan most egy merőben eltérő kerékpárt használ, bár egyelőre pontos technikai információk nem láttak napvilágot.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Mint ismeretes a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség a 2015-ös és 2016-os idényben már tesztelte a fékrendszert, ám számos baleset kapcsán a használata tiltás alá került. Az idei szezonban biztonsági intézkedések mellett újra használható lesz a rendszer, minek kapcsán a Cannondale-Drapac csapata már bejelentette, hogy az Andalúz Körversenyen bevetik az új SuperSix EVO Hi-MOD tárcsafékes modellt, de a Quick-Step Floors bringása az utolsó idényét taposó Tom Boonen is szeretne tárcsafékes kerékpárral versenyezni a tavasz folyamán.

 

A tárcsafékek bevezetése úgy tűnik elkerülhetetlen!
 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2017.01.18. 14:32
Ritka egy ocsmány bringa ez és nem csak a tárcsafék miatt.

2017.01.17. 17:53
Ha nem lenne technikai fejlesztés, mehetnénk ma is 6-os menetes sorokkal, meg alul váltós kerékpárokkal, a karbon technológia meg az űrhajóké, minek az a kerékpársportba.

2017.01.14. 21:48
Aztán pár év múlva már ez is elavult és kevéssé biztonságos lesz és kitalálják a bringás ABS rendszereket, amik nélkül életveszély lenne az utakra merészkedni. Aztán rájönnek, hogy drága és bonyolult ez az egész országutasdi, úgyhogy görgőre ül az egész mezőny egy nagy hangárban, számítógépre kötik őket, néha szelet fújnak nekik, néha hideget és a végén győztest hirdetnek, a nézők meg rengeteg adatot láthatnak közben, sőt még helikopteres háttérképeket is választhatnak. Végül ez az egész gyönyörű, tisztán mechanikus és így tökéletes szerkezetre épülő sport megszűnik létezni, illetve olyanná alakul, ahogy akár egy űrhajó belsejében is lehet űzni.

Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések