Tour de France tech: bemutatkozott az új Merida Time Warp TT (+videó)

2018. július 10. kedd
  |   Szerző: velo.hu

Az időfutam nemzeti bajnokságokon már használták, de a nagyközönség előtt hivatalosan a Tour de France csapatidőfutamán debütált az új Merida Time Warp TT időfutamgép.

A Bahrain-Merida csapata által használt Merida kerékpárcsalád egyik kiemelkedő zászlóshajója a Warp időfutamgép, mely az országúti kerékpározás világán kívül a triatlonosok körében is hatalmas népszerűségnek örvend. A Merida mérnökei közel egy évig dolgoztak, elhatározták, hogy ráncfelvarrásnak vetik alá a modellt. A szűkös határidő rengeteg munkaórát követelt, de a Tour de France összetettjéért küzdő Vincenzo Nibali és társai, már az újraszabott bringa nyergében vághattak neki a Cholet-i harmincöt kilométeres időfutamnak.

 

Diavetítéshez kattints a képre


A tervezés során a legfontosabb cél az volt, hogy egy olyan korszerű időfutamkerékpárt dobjanak piacra, ami az előd összsúlyának jelentős csökkentésére és az aerodinamikai fejlesztésekre támaszkodik. A változtatások természetesen igazodnak a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség elvárásaihoz. Reményeik szerint a kerékpár hozzásegíti majd Nibalit a 2018-as Francia Körverseny összetett dobogójához.

 

A fejlesztők egy svájci aerodinamikai szakértőkből álló csapatot vontak be a tervezésbe, akik nem kevesebb, mint tizenöt éves szakmai tapasztalattal bírnak, többek között Formula 1-es autók építésében. A rengeteg munkaóra, és a még több a szélcsatornában eltöltött tesztelés végén megérkezett az új kerékpár.

 

Diavetítéshez kattints a képre


A legfőbb változás a teljes integráció, minden szükséges elem beépítésre került, még az elektromos váltó töltőcsatlakozója is új helyet kapott a nyeregcső alatt a minél könnyebb hozzáférhetőség jegyében. A fékkábelek és a váltó tartozékai is elrejtésre kerültek, a minél jobb légellenállás kialakítása érdekében. A fékeket is áthelyezték, ezek a villák mögé kerültek, a kisebb turbulencia eléréséhez pedig a váltó kábeleit is a vázon belül rejtették el. Az aerodinamikusság minden apró részletre kitér, melynek eredményeképpen a tesztek alátámasztják, hogy az új modell nyergében akár kilenc Wattal többet lehet spórolni az előző vázhoz képest ötven kilométer/órás sebesség felett. Az új váz közel 400 grammal könnyebb elődjénél.
 

Diavetítéshez kattints a képre


További érdekesség, hogy a teljesen sík időfutam pályákhoz az elektromos első váltó és annak rögzítési pontjai eltávolíthatók, ezzel átalakítva a kerékpárt 1x11-es váltórendszerre.

 

Az első éles bevetés is nagyszerűen sikerült. Az Izagirre testvérek három nappal azután álltak rajthoz a spanyol nemzeti időfutam bajnokságon, hogy megkapták vadonatúj kerékpárjaikat, az eredmény egy második és egy harmadik hely lett.

 

Diavetítéshez kattints a képre


A Bahrain-Merida bringái Shimano Dura-Ace R9150-es elektromos váltóval szereltek, SRM hajtókarral és teljesítménymérővel ellátottak. A bringát Fulcrum Speed kerékszett, 25 milliméteres Continental Grand Prix gumiköpenyek, Vision Metron Trimax kormánycső és Prologo Dimension Nack nyereg varázsolja teljessé.

 


A Tour de France-on is látható „race only” kerékpár a nagyközönség számára vélhetően csak 2019 nyarától lesz megvásárolható. 2020-as bevezetéssel pedig a triatlonosok számára is terveznek egy módosított verziót, mely magasabb fejcsővel, kormány és könyöklő kombinációval kerül a palettára.