Dura-Ace R9100: a rendszer fölénye tudományos kutatások révén alakult ki

2017. február 19.
  |   Szerző: Sajtóközlemény

Az új R9100-as sorozatú Dura-Ace váltószett a kerékpár-alkatrészrendszerek csúcsa – divatos, erős, hatékony, ráadásként progresszív külsővel rendelkezik.

Az új váltószett mögötti koncepció arra épült, hogy minden egyes alkatrészt fejlesszenek, a ráfordítás optimalizálása és az eredmény maximalizálása érdekében. Egyszerűbben fogalmazva az volt a cél, hogy a kerékpáros erőkifejtése és az általa elért teljesítmény közötti energiaveszteség minimálisra csökkenjen. Ily módon a Dura-Ace R9100-as szett minden egyes alkatrészét úgy alakították ki, hogy a rendszer összes többi alkatrészével együtt maximális hatékonysággal működjön. Ez a Shimano vállalatának egyik alapkoncepciója. Az eredmény pedig a rendszer főlénye.

 

Az új rendszert először hegyikerékpárokhoz fejlesztették ki a szinkronizált váltó technológia bevezetésével, lehetővé téve, hogy a kerékpárosok mindkét váltót egyetlen váltógomb megérintésével irányíthassák. Emellett, az R9100-as kapott egy teljesítménymérő opciót, egy nagyobb fékerőt biztosító hidraulikus tárcsaféket és egy a kerékteljesítményt új szintre emelő kerékprofilt is.

 

Hollowtech II hajtómű (2x11-sebesség)

 

A szélesebb Hollowtech II hajtókarokon, az ikonikus, asszimetrikus négy csillag alakú forgórészen és az eddigieknél is merevebb külső lánctányérokon megvalósul az optimális erőátviteli csúcsteljesítmény. Ebben nagy segítségre van az újratervezett fogaskerék profil, mely szélesebb fogosztással illeszkedik.

Hollowtech II hajtómű (2x11-sebesség) – Teljesítménymérős változat

 

Az FC-R9100-P a Shimano vállalatának első teljesítménymérője, és az első, hajtóműbe-beépített teljesítménymérő a piacon. A váz belsejébe szerelt "agy" a hajtókar nyúlásmérőivel érintkezik, célja, hogy pontos teljesítményadatokat szolgáltasson a jobb teljesítmény elérése érdekében.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Kazetták

 

A Shimano könnyű titánból készült tizenegy sebességes, Rider Tuned elv alapján működő kazettás lánckerék sorozata a 11-30T változat, amely elődjeinél gyorsabb, pontosabb és simább váltást kínál.

 

Kerekek

 

A Shimano új kerékszettjei a C60, a C40 és a C24 – a kerékabroncs mélysége szerint vannak számozva. Ezek mindegyike úgy van tervezve, hogy nagymértékben aerodinamikus, és energiamegtakarító legyen, a szélesebb peremű aggyal, mely a nagyobb merevséget szolgálja. A Dura-Ace termékcsalád legfőbb újdonsága a tárcsafékkel kompatibilis kerekek, melyek a C60-as és a C40-es modellekhez állnak rendelkezésre. Mindkét kerékszett szélesebb, 28 milliméteres abroncsszélességgel van tervezve. A C24-es a legkönnyebb, így az elsősorban a hegyimenőknek kedvezhet.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Váltás


Amellett, hogy a váltók ergonómiai szempontból a nagyobb kényelemre és az irányíthatóságra vannak tervezve, ugyanakkor gyorsabb, simább és pontosabb váltást tesznek lehetővé. A bringás két lehetőség közül választhat. Az egyik a teljesen szinkronizált váltás, amikor az első váltó automatikusan vált a hátsó váltó helyzete szerint, a másik pedig a félig szinkronizált váltás, amikor a kerékpáros maga dönti el, hogy mikor vált az első váltóval, miközben a hátsó váltó automatikusan reagál a váltásra. Az E-Tube szoftver segítségével mindkettő személyre szabható, így lehetségessé válik egyéni kerékpáros profilok létrehozás.

Mechanikus dual control fékváltókar

 

Rövidebb karfordulat, szélesebb beállítási tartomány a kapcsolókar pontos helyzete érdekében, ráadásként könnyebb első váltási művelet, az intuitív váltás érdekében.

 

TT/Triatlonos dual control fékváltókar

 

Ergonomikus szempontból újratervezték, annak okán, hogy csökkenjen a váltással kapcsolatos stressz. Tizenegy milliméterrel keskenyebb lett, mint a régi modell, szettenként 28 gramm megtakarítással.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Váltókarok

 

A tizenegy sebességes Dura-Ace hátsó váltókar könnyebb lett, gyorsabban működtethető, több kábelvezetési lehetőséggel a könnyebb beállítás érdekében. A hosszabb védőkeretes opcióval ellátott Direct Mount-merevebb, sokkal stabilabb a jobb váltás elérése érdekében, így minimális az esélye annak, hogy bukás esetén sérüljön.

 

Fékezés

 

A tárcsafék új Ice Technolgy "Freeza" rotorja képes arra, hogy elvezesse a hőt. A hidraulikus tárcsaféknyeregbe egy formatervezett kialakítású tolómérce és egy síkra szerelhető rendszer van beépítve a könnyebb irányíthatóság és a nagyobb magabiztosság érdekében.