Premier: SHIMANO DURA ACE 2009

E-mail  Nyomtatás
2008. június 09. hétfő

A hosszú évek hallgatásaiból érezhető volt, hogy valami nagy durranás várható a Shimano országúti csúcs szettjével a Dura Ace-szel kapcsolatban. A konkurencia már az utóbbi egy-két évben bemutatta a ráncfelvarrott, vagy megújult alkatrészcsaládjait. A Shimano mérnökei kitettek magukért, hiszen egy bowdenes és egy elektronikus Dura Ace szett is debütál az ősszel. Ami minden szépérzékkel rendelkező országútis álma volt, az most valóra vált, és a fékbowden után a váltóbowden is rejtve a kormányon a bandázs mögött fut. Ebből először a bowdenest mutatjuk be nektek.

A cikket és a szett bemutatóját Magyarországon elsőként keressétek a Velo.hu bringamagazin június 11.-én megjelenő számában...

Júniusi Velo magazin beharangozó




Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2008.06.11. 08:24
frontember: a campa fékváltókar a shimano átdobókat simán viszi, de csak a 2007 elött készült ergopower-ekre igaz ez. 2. kérdésedre a válasz. így biztos nem fog működni. a hátsó váltást 1 rendszerként kell felfogni. nem külön h.váltó, és fékváltókar. ennek a kettőnek muszáj 1 cégtől származnia. elvileg az ergopower húz többet, de a váltó pantográf része is más a 2 gyártónál. igazából csak ezt a felállást láttam tökéletesen működni, amit írtam. shimano sor, campa váltórendszer. ezt is csak a 9-es cuccokra tudom tutira. a 8-as alkatrészeket sem érdemes variálni. a 10-eseknél még ennél is kevesebb variáció lehtséges. ott már nem nagyon lehet belepiszkálni ezekbe a dolgokba.

2008.06.10. 23:41
és még egy. shimano hátsóváltó campa sorral és fékváltókarral? tehát hogy a fékváltó húz nagyobbat a campánál vagy a bovdenrögzítés más a hátsóváltón?
köszi

2008.06.10. 23:37
Ata: Még egy kérdés: Campa fékváltókar hogy viszi a shimano átdobót? Én fordítva használtam mármint hogy a shimano szépen vitte a campa átdobót.

2008.06.10. 23:07
Ata: köszi a segítséget.
matuzmaster fellegvárát már szemügyrevettem élőben is ő az árakat matricázza át pl.: 11 euró= 4500Ft DE el kell ismerni egyedülálló itthon úgyhogy ezt is meg kell fizetni.

2008.06.10. 22:39
frontember: az elektomos váltók kérdésben asszem egyezik a véleményünk. régen a mavic csinált ilyen cuccokat, de az UCI betiltotta a versenyein. 1 mobiltelóval meg lehetett hülyíteni:) ez elég vicces lehet mikor 1 emelkedőn mész, és 1 hívás miatt lerakja a kónuszra a láncot.

2008.06.10. 22:29
ezt az oldalt ajánlanám figyelmedbe: http://www.matuzmaster.hu/

2008.06.10. 22:24
frontember: campa sorral nem fog működni a shimano váltórendszere. ez azért van, mert a campa több bovdent húz. nagyobb a tűrése. a négyszögtengelyes hajtóműveket sem érdemes felcserélni, mert más a kúposságuk. le fognak lazulni. shimano-hoz való bovdenek sem jók a campához. vagyis működik, de nem az igazi. rosszabb lesz a váltás. ez azért van, mert a campa bovdenházak belső átmérője nagyobb, hogy a bandázs alatt tekeregve is legyen elég helye az acélsodronynak. meg más a bovdenvég is. nem lehet a kormánycsapágyakat sem felcserélni, mert a villán lévő központosítónak más az átmérője. a campa a kissebb 0, 2 mm-el. ez kicsit bosszantó lehet. ez a néhány tized éppen elég ahhoz, hogy elrontsa a napod. a fékekkel kicsit felemás a helyzet. ha nem hiányzik a gyorskioldó, akkor lehet variálni a 2 féktengelyeseket. az 1 tengelyest nem érdemes, mert a fékkarok áttételezése más. a hátsóagyak variálása már nem reménytelen, de ehhez be kell vonni 1 3. gyártót. ez a miche. egész szetteket árulnak sorokból, mindenféle variációt meg lehet vele csinálni. a lánc. hát igen, sram-ot használok, mert a shimano láncok nem elég tartósak, és a campa végtelenítéséhez spéci szerszám kellene ami nekem nincs. a sram a sedis-t vásárolta meg, ami a legjobb volt a maga idejében. az aranyszínű láncuk legendás volt. asszem más nincs. az acélszürke centaur. nem ez az első ilyen színű cuccuk. a c record-ból is volt ilyen. ez a szett a 105-ösnek felel meg, de attól biztos tartósabb. nagyon sok eleme átmatricázott record, v chorus. ha összehasonlítod a súly adatokat a record-al, akkor elég érdekes dolgok jönnek ki. pl.: hátsóagy, record, és a centaur között 16 gramm a külömbség. szerintem ár/érték arányban viszi a pálmát a centaur. ez az átmatricázósdi biztosíték arra, hogy tartós lesz a cucc. még annyi, hogy a campa váltása gyorsabb. lefele 1 mozdulattal több fokozatot is lehet váltani.

2008.06.10. 17:37
félre ne értsd! nem gondoltam hogy légbőlkapva írod ezeket. Érdekes és megfontolandó. Tudnál még írni arrólhogy a shimano és a campa hogy viszonyul egymáshoz egy bringán? Campa-ból mi a véleményed az acélszürke centaurról? (tartósságban)

2008.06.10. 12:50
az első komolyabb kerékpárom exage 500 ex-el volt szerelve. de jó kis gép volt. örökélet plussz 1 nap a tartosságáról. sis váltás olyan volt, mint 1 svájci óra. aztán campa stratos cuccokkal építettem 1 gépet. ez volt akkoriban a legolcsóbb campa. ennek a hátsóváltója még mindig működik a téli bringámon. tizen-vlhány éves cucc! a következő bringámon megint shimano alkatrészek voltak. rx 100-as volt. ezen már volt fékváltókar is. teljesen jól működött amíg el nem törött a h.váltó. baromi ideges voltam, mert felcsavarta a sorra papucsot. ehhez vettem 1 9-es 105-ös váltót, mert az rx 100-ast már nem lehetett kapni. vettem?! ez túlzás, mert a velotrade-nél rendesek voltak, és kicserélték. még ők sem láttak ilyen hibát. aztán kaptam 1 alighasznált 9-es dura-ace hátsósort. először csak nézegettem, mert nem tudtam mihez kezdeni vele. jött az isteni szikra, és vettem 1 9-es veloce fékváltókart, meg hátsóváltót. nem voltam biztos benne, hogy működni fog a shimano és a campa 1üt. láss csodát, baromi jól működött. mint a schaffhausen. ezután elkezdtem kicserélni mindent campára. persze csak akkor amikor vlmi már nem működött a régi cuccokból. 90%-ban használt record alkatrészekre cseréltem mindent. 8 kiló körül van a mostani bringám, és acélvázas! mindez kb 16 év alatt zajlódott le. dolgoztam kerékpárboltban is. csak azért írtam ezt a szösszenetet, hogy ne lehessen azt mondani, hogy nincs tapasztalatom ezekkel a cuccokkal.

2008.06.10. 11:52
azért fikáz6om, mert mindkettőt ismerem. amíg nem kezdtek 9-es cuccokat gyártani addig baromi jók voltak a japánok. nagyon rámentek arra, hogy ha vlmi nem működik azt ne tudd megjavítani, csak vehetsz helyette ujjat.pl.: a campa középrészt-ha kell- 3-4000 forintból felújítom, 1 perec után ujjá lehet varázsolni 1 fékváltókart, és még sorol6nám. a pénzt meg nem "öltem bele", mert már többszörösen megtérült. tartósabb. ennyi. a lényeg, hogy több szól a campa mellett, mint a shimano mellett. én is shimano párti voltam, amíg ki nem próbáltam az olasz cuccokat. elég ha giro-t nézem. a 3 hét alatt 2 v 3 láncszakadás volt, és mindegyik japán volt. miért van az, hogy a 10-es shimano sor 6-8000 km után használ6atlan, és ehez 2 lánc szükségeltetik? 2 havonta vehet az ember új láncot. ez vicc. ahogy az öregek mondták régen: nem vagyunk olyan gazdagok, hogy silány termékeket vegyünk. a régi cuccaik a japánoknak nagyon sokat kibírtak, tartósak voltak, csak rájöttek, hogy így kevesebbet vásárolnak a népek. a kedves vevőt meg megvezetik azzal, hogy nézd milyen rendesek vagyunk, lefaragtunk neked 10 grammot ebből az alkatrészből, de azt már elfelejtik megemlíteni, hogy az a néhány gramm hónapokkal rövidíti meg az élettartamot. gondolom, hogy nem tud mindenki évente új bringát venni....sajnos

2008.06.10. 10:30
Ata!
nem értem miért kell ennyire fikázni shimanoékat.
én is 5500-as szettel megyek és nincs vele gondom. egy 9-es recordra persze bármikor lecserélném (ha ebbe akarnám ölni a pénzem), de attól még a shimano nem szar!
Vajon miért csak a Campa-sok fikázzák a shimanosokat? fordítva miért nem hallottam még?(megrögzött shimanomániákustól sem)

2008.06.10. 09:19
majom! volt shimano-m! sík úton eltörött a hátsóváltóm. vettem helyette 1 105-ös váltót. 1 év (kb 15000 km) után kukáz6tam azt is, mert kikoptak a csapjai. nem lehetett normálisan váltani vele. 1xüen nincs bennük anyag. nehéz a fékváltókarjuk, és shimano betegség, hogy eltörik bennük 1 kis rugó. igen. nem hajtottam dura ace-t, de azt is lehet kukázni elég hamar. sok ismerősöm megy ultegra-val, v dura ace-al, de mindig előjönnek ezek a dolgok. utoljára 93-ban csináltak normális alkatrészeket a japánok. mondjuk azok ma is működnek. gyönyörű hajtóművűk volt. most is megvan az 1. campa h.váltóm, és ha felraknám 1 bringára, azt ma is lehetne használni. 1 shimano-val ezt nem tudod megcsinálni. most 9-es record-ot használok, kb 4 éve. ez kb 60000 km, ezt 1 japán szarral nem lehet megcsinálni.

2008.06.09. 18:09
Nekem bejön a cucc!
Én még sohasem csalódtam Shimanóékban, szerintem
megveszem....

2008.06.09. 11:03
Agresszív lett ez valahogy, nagyon Sram Red-es. Formavilágra személy szerint szebb a 7700as

2008.06.09. 10:08
Én amúgy nem támogatom az elekromos cuccot, sőt tiltólistára tenném. totál felesleges dolog mivan ha lemerül vagy megadja magát. netán megbolondul és elkezd összevissza váltogatni... elveszi azt az élményt hogy csak rajtad múlik a teljesítmény.

2008.06.09. 10:05
engem sosem zavart a váltóbowden, bár így tényleg jobb lesz (bár mi lesz így a megszokott váltási technikával) a forma viszont nem annyira jön be.

2008.06.09. 10:03
Szerintem gyönyörű az új hajtómű. Egyszerűen nehéz a campásoknak lenyelni a békát. :) Volt már Shimanod? Gondolom akkor nem fikáznál :P

2008.06.09. 06:57
na végre! kár, hogy a hajtómű bűnronda..... meg shimano.





Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések