Partnerség kezdődött a Tour de France és Hongrie között

E-mail  Nyomtatás
2018. március 28. szerda
  |   Szerző: VELO.hu

 A Tour de France segíthet!
Partnerség kezdődött


Rangos, a kerékpársportban a legjelentősebb sportszervező céggel készít elő együttműködési megállapodást a Tour de Hongrie szervezőbizottsága. A világ egyik legnagyobb sporteseményének szervezői is közreműködnek majd a Tour de Hongrie elé kitűzött célok elérésében.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

A – többek között a Tour de France versenyét is megrendező – Amaury Sport Organisation (A.S.O.) két képviselője járt kedden és szerdán Budapesten. Cédric Rampelberg, az A.S.O. médiajogok értékesítéséért felelős menedzsere, valamint Guillaume Kleszcz, az A.S.O. média koordinációs és produkciós igazgatója a magyar fővárosban találkozott többek között Révész Máriusz kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztossal, dr. Princzinger Péterrel, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnökével, Székely Dáviddal, az M4 Sport csatornaigazgatójával és Eisenkrammer Károllyal, a Tour de Hongrie szervezőbizottságának elnökével.

 

„Az az egyik feladatunk, hogy a Tour de Hongrie nemzetközi média megjelenését megerősítsük – mondta Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie szervezőbizottságának elnöke. – A versenyünk ebben az évben már magasabb, UCI 2.1-es kategóriába lép, állami segítséggel van megfelelő forrásunk arra, hogy kiemelkedő nemzetközi médiahátteret bizosítsunk az eseménynek. Ehhez kerestünk partnert, és aligha találhattunk volna jobbat, mint a kerékpársport legfontosabb szereplőjét, a Tour de France szervezőit, az A.S.O-t. Van még néhány nyitott kérdés előttünk, de annyit máris kijelenthetünk, hogy partnerség kezdődik a francia céggel. S ha már kapcsolatba kerülünk a világ egyik legkomolyabb sport- és médiavállalkozásával, szeretnénk ezt a lehetőséget a teljes hazai kerékpársport számára biztosítani.”

Diavetítéshez kattints a képre

 

Arról, hogy az A.S.O. milyen területeken tud a Tour de Hongrie megismertetésében közreműködni, Cédric Rampelberg lenyűgöző bemutatót tartott. Cége évente 25 millió szurkolót csábít az utak mellé, versenyeit több mint ötmilliárd tv-nézőhöz jutattja el, az UCI World Tour-sorozat televíziós közvetítéseinek pedig 65 százalékát birtokolja, a gépezet beindításával a nemzetközi, nemzeti és regionális televíziós csatornák, hírügynökségek, internetes portálok százaihoz juthat majd el a hír a magyar viadalról. A tervek szerint az A.S.O. kapcsolatain keresztül kap lehetőséget a Tour de Hongrie az Eurosporton való megjelenésre, s nemcsak az európai piacon, Ázsiában is minden nap láthatnak majd 45 perces összefoglalót a nézők Magyarországról.

 

Rampelberg felhívta rá a figyelmet, hogy az eurosportos közvetítések országimázs erősítő hatását tovább fokozhatják a kiegészítő reklámlehetőségek. Egy „új” verseny fejlődésével kapcsolatban az ausztrál Tour Down Under példáját hozta fel: az év első World Tour-versenye 2011-ben lett az A.S.O. partnere, 2011 és 2018 között az élő közvetítés mértékét tekintve 200, az elért háztartások tekintetében pedig 182 százalékos növekedést ért el a francia cég segítségével. A Tour de Hongrie tekintetében alighanem ennél is látványosabb eredményeket lehet elérni, hiszen a Magyar Körverseny nemzetközi jelenléte – a verseny méreténél fogva – mindeddig nem volt jelentős.

 

Diavetítéshez kattints a képre

 

Természetesen szóba került az is, hogy hogyan lehetne Magyarország is házigazdája egy jövőbeli Tour de France rajtjának.

 

„Már csatlakoztunk a Tour de France egyik kezdeményezéséhez, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy az autósok a kerékpárosok kikerülésénél tartsák be a másfél méteres távolságot, ennek kapcsán a KRESZ módosítása is folyamatban van – mondta Révész Máriusz kormánybiztos. – A kormány kiemelt figyelmet fordít a magyar kerékpársport fejlesztésére is, s ez nemcsak a Tour de Hongrie támogatásáról szól, támogatjuk a sportszövetséget, s a közeljövőben velodrome-okat is építünk. Szeretnénk a következő években a kerékpáros közlekedési morált a kerékpárút-hálózat fejlesztése mellett hasonló szintre emelni, mint a francia, hogy méltó módon fogadhassunk akár egy olyen nagy eseményt is, mint a Tour de France rajtja.”

 

A megbeszélés során kiderült, hogy a Tour de France szervezőinek szándéka szerint minden páratlan évben kerülhet sor külföldi rajtra, vagy a legközelebbi időpont, amelyre pályázni lehetne 2021 lenne. A „Grand Depart” iránt óriási az érdeklődés, de ebben a kérdésben hamarosan további egyeztetés indul a francia és a magyar felek között…

Diavetítéshez kattints a képre


Mi az az A.S.O.?

Az Amaury Sport Organisation a világ egyik legnagyobb sportszervező cége, olyan gigantikus eseményeket hív életre évről évre, mint a Tour de France és a Vuelta a Espana, két híres háromhetes országúti kerékpáros körverseny, a Dakar rali, a labdarúgó Aranylabda díjátadó, a vitorlázó Le Tour Voile, az utcai futóversenyek egyik kiemelkedő állomása, a Marathon de Paris vagy a golfozók egy kiemelt versenye, a Lacoste Ladies Open de France. Az A.S.O. évente 21 országban, 250 napon keresztül 70 eseménynek a gazdája, de emellett része az Amaury Groupnak is, amely a sportmédia olyan nagyságait tudja magáénak, mint a franciák sportnapilapja, a tekintélyes L'Equipe.


Mi az a Tour de Hongrie?

A legnagyobb magyar kerékpárverseny. Az országúti nemzeti körversenyt először 1925-ben rendezték meg, 2018-ban – történetének eddigi legmagasabb besorolását elérve – a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség UCI 2.1-es kategóriájú viadala lesz. A résztvevő kerékpárosok augusztus 14. és 19. között hat nap alatt 800 kilométert teljesítenek majd.





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:


Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2018.03.29. 19:04
Korábban már kifejtettem: álmodik a nyomor...

Ezt megelőzőleg voltak próbálkozások: Bodrogi Laci (vagy franciául: Lezlie Bodrözsi), Szeghalmi Bálint (Szega), de azóta 1, azaz egy élvonalbeli kerekest nem tudtunk 'kitermelni', akkor miért is jönne ide a TdF???
Puszta marketingért / országimázsért / Révész Máriusz két szép kék szeméért biztos, hogy nem.

Volt itt már az elmúlt 5-10-15 évben Djamolidine Abdoujaparov, Claudio Chiappucci, meg a tököm tudja, még ki, hogy 'felmérjék a terpet', és nem lett belőle semmi...

Amúgy is, a visegrádi országok + a baltikum ebben is helyben hagytak minket, mint sok minden másban....
volt NDK-sokról nem is beszélve...
Hasonló ez a magyar focihoz: a vezetői fejekben kellene rendet rakni, és utána a VALÓS célt kitűzve valamit elérni, lépésről-lépésre, kemény munkával és alázattal, másképp nem megy!

Se világ színvonalú edzőink (tisztelet a kivételnek), se valós, profi egyénünk és csapatunk (értem ez alatt az anyagi erőforrásokat is, és nem, a Pannon Cycling Team még közel sem az...), sem kemény OB-nk nincs (nem háztömb-körüli kergetőzésre gondolok...).

Persze, most, hogy megnyitották a pénzcsapokat, minden-mindegy alapon ezt is működhet... :P


2018.03.29. 10:45
Grand Départ - Hongrie? Ajjaj, van baj...egy Giro rajtot még el is tudnék képzelni 8-10 éves távlatban, de a TDF-el kapcsolatban nem világos, hogy mit akarnak tovább egyeztetni. Persze az üzletben mindig "van az a pénz", tehát a franciáknak biztos megéri - ha más nem, igényfelmérés céljából - tárgyalóasztalhoz ülni, de a magyar felet azért jó lenne felvilágosítani, hogy ez nem olyan, mint a Forma1. Szerintem pro-konti csapatokról kár is illuzionálni, ha 1 (azaz egy) darab kerekes eljut erre a szintre akkor már áldásomat adom az ilyen őrültségre, de jelenleg még erre is igen csekély az esély.

2018.03.28. 21:35
Kéne 2-3 hazai prokonti csapat is, erős magyar versenyzőkkel.





Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések