Országútis hírek külföldről: Valverde nyert Andalúziában, Hermans volt a legjobb Ománban, Gaviria továbbra is remek formában, újabb kockaköves részek a Roubaix-n

E-mail  Nyomtatás
2017. február 16. csütörtök
  |   Szerző: velo.hu

Alejandro Valverde nyerte az Andalúz Körverseny első szakaszát

 

Diavetítéshez kattints a képre


Malaga és Granada között egy 155 kilométeres emelkedőkkel tarkított penzummal kezdődött a számos nagy sztárt felvonultató Andalúz Körverseny. A nap szökését Berden De Vries (Roompot - Nederlandse Loterij), Georg Preidler (Team Sunweb), Daniel Turek (Israel Cycling Academy), Florian Senechal (Cofidis, Solutions Crédits), Tosh Van der Sande (Lotto Soudal), Pablo Torres Muiño (Burgos BH) és Kirill Sveshnikov (Gazprom-Rusvelo) alkotta. Az elmenés legnagyobb előnye három és fél perc környékén tetőzött, ám a főmezőny bő harminc kilométerre a céltól utol érte őket. Az utolsó, egyben legnehezebb emelkedőn darabjaira hullott a karaván, támadás, támadást követett, többek között az idény első versenyét teljesítő Alberto Contador (Trek-Segafredo) is próbálkozott.


Végül egy hat fős, leginkább hegyimenőkből álló sor sprintelhetett a győzelemért, akik közül Alejandro Valverde (Movistar) bizonyult a legjobbnak megelőzve Wout Poels (Sky) és Sebastien Reichenbach (FDJ) kettősét.


„Ennél jobban nem is kezdhettük volna ezt a versenyt – mondta Valverde a díjátadóra várva. – Igazából egy szakaszgyőzelmet tűztünk ki magunk elé célként, ami már most megvan, így remélem, hogy a továbbiakban felszabadultan versenyezhetünk. Tudtam, hogy Copntador próbálkozni fog, így a támadásánál próbáltam menni vele, a Sky ellenben nem hagyhatta azt, hogy elszakadjunk. Nem volt egyszerű a vége, tudtam, hogy én vagyok a leggyorsabb, de meg kellett harcolni a szakaszgyőzelemért.”
 

Ben Hermans vette át a vezetést Ománban

 

Diavetítéshez kattints a képre


Al Bustanba érkezett az Ománi Körverseny mezőnye a viadal második szakaszán. A kerekesekre a 142 kilométer megtétele során négy kategorizált emelkedő várt, melyből az utolsó viszonylag közel kapott helyet a célhoz. Viszonylag sokat kellett várna a nap szökésének kialakulására, melybe végül Mark Christian (Aqua Blue Sport) és Preben Van Hecke (Sport Vlaanderen-Baloise) kettőse keveredett bele. A duó remekül dolgozott együtt, így előnyük viszonylag hamar átlépte a nyolc percet. Az emelkedők ellenben megpecsételték a sorsuk, az utolsó kaptatónak már együtt vágott neki a mezőny.


Az első komolyabb támadás Lasse Norman Hansen (Aqua Blue Sport) nevéhez fűződött, ám az adok-kapokból végül a belga Ben Hermans (BMC) jött ki a legjobban, aki a szakaszgyőzelmet és ezzel együtt az összetett élen állónak járó megkülönböztető trikót is megszerezte. A második Rui Costa (UAE Abu Dhabi), míg a harmadik Jakob Fuglsang (Astana) lett.


„Azt hiszem, elégedett lehetek a teljesítményemmel – így Hermans a csapatbusznál. – Egészen a legvégéig kivártam, csak akkor indultam, amikor már nem lehetett tovább várni. A Valenciai Körön is jó formát mutattam, örülök, hogy ezt át tudtam menteni a Közel-Keletre.”


Fernando Gaviria továbbra is remek formában

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az Andalúz Körverseny mellett elrajtolt a portugál Volta ao Algarve viadala is, melynek első szakasza a sprintereknek kedvezett. A versenyzők 183 kilométer megtételét követően estek be a lagosi sprintre. A napot egy öt fős elmenés irányította, akik hét perces előnyre tudtak szert tenni, ám az utolsó harminc kilométer, már a vonatok összeállításáról szólt.


A Katusha-Alpecin, a Cofidis és a Lotto-Soudal sorai próbálták leginkább győzelemhez segíteni sprintereiket, ám mintegy háromszáz méterrel a vége előtt robbantott Fernando Gaviria (Quick-Step Floors), aki folytatva év eleji remek kezdését, és megnyerte a szakaszt, Andre Greipel (Lotto-Soudal) és Nacer Bouhanni (Cofidis) előtt.


„Nagyon boldog vagyok a sikerem kapcsán, hisz épp, hogy csak beestem a versenyre Kolumbiából – ecsetelte a történteket Gaviria. – A csapatom tökéletes munkát végzett, remek érzés legyőzni a világ legjobb sprintereit. A minap Davide Bramati sportigazgató azt mondta, hogyha nyerek egy szakaszt, akkor rajthoz állhatok a február 26-i nemzeti bajnokságon. Nyertem. Büszkeséggel töltene el, ha a karrierem során legalább egyszer viselhetném a nemzeti trikolort.”


Shane Perkins orosz színekben folytatja

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az ausztrálok kétszeres pálya-világbajnoka Shane Perkins orosz színekben folytatja, leginkább azzal a céllal, hogy kvalifikációt szerezzen a 2020-as tokiói olimpiára. A harminc esztendős sprinter azzal indokolta döntését, hogy az elmúlt időszakban nem volt esélye bekerülni az ausztrál válogatottba, így a 2016-os riói olimpián sem lehetett ott.


„Az Orosz Kerékpáros Szövetség lehetőséget nyújt számomra, hogy elérhessem az álmaim – mondta Perkins, aki jelenleg a kolumbiai világkupa futamra készül. – Fantasztikus lenne, ha ott lehetnék Tokióban, azt követően, hogy az édesapám versenyzett az 1964-es szintén Tokióban megrendezett olimpián. Természetesen a döntésem nem egyik napról a másikra hoztam meg, többször is egyeztettem az Ausztrál Szövetséggel, akik támogatásukról biztosítottak.”


Harminc éve nem látott mennyiségű kockakő várja a mezőnyt az idei Párizs-Roubaix-n

 

Diavetítéshez kattints a képre


Két új pavés szektorral bővül a 2017-es Párizs-Roubaix útvonala, így összesen ötvenöt kilométernyi rázató várja a kerekeseket. A két új szektor nem sokkal a kockaköves részek megkezdését követően kerül az útvonalba, ám a három legnehezebb rész továbbra is az Arenberg, a Mons-en-Pévèle és a Carrefour de l'Arbre triója lesz. Thierry Gouvenou versenyigazgató egyelőre nem sokat árult el a két új szakaszról.


„Az első rész egyelőre felújítás alatt áll – mondta Gouvenou. – Három kilométer hosszú lesz és a nehezebb szektorok közzé sorolandó. A másik egy jóval rövidebb rész, ellenben felfelé vezet. Nem az a célunk, hogy minél nehezebb legyen a verseny, de szeretnénk folyamatosan újításokat is véghezvinni a viadalon.”

 

 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:





Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések