Országútis hírek külföldről: tizenkét év után lehet újra magyar induló a Milánó-Sanremo klasszikusán, Greg van Avermaet szeretne versenyben lenni a La Primavera megnyeréséért, Cees Bol szerezte a Sunweb idei első győzelmét

E-mail  Nyomtatás
2019. március 21. csütörtök
  |   Szerző: m.norbi

Tizenkét év után lehet újra magyar induló a Milánó-Sanremo klasszikusán

 

Diavetítéshez kattints a képre


2007. március 24-én Bodrogi László a francia Credit Agricole csapatának színeiben lehetett ott a legendás olasz klasszikuson, a Milánó-Sanremo viadalán. Abban az évben a spanyol Oscar Freire Gomez (Rabobank) nyerte a La Primaverát, míg Bodrogi a 94. helyen zárt mindössze bő négy perces hátránnyal. A szezon első igazán nagy klasszikusa ezúttal is az olasz Milánó-Sanremo, ahol a táv szokás szerint a háromszáz kilométert közelíti. A penzum első fele teljesen sík, aztán féltávnál a Passo Turchino emelkedője, majd a három Capi - Capo Mele, Capo Cervo és Capo Berta - a fináléban pedig a Cipressa (5,6 km, átlagban 4,1%) és a Poggio (3,7 km, átlagban 3,7%) hivatott megnehezíteni a kerekesek dolgát.


Az előzetes rajtlistán tizenkét év elteltével ismét találunk egy magyar kerekest Kusztor Péter személyében, aki a pro-kontinentális Novo Nordisk színeiben állhat rajthoz a kőkemény egynaposon. A minap Vassili Davidenok fogalmazta meg a csapat céljait.


„Immáron ötödik alkalommal lehetünk ott a Milánó-Sanremo rajtjánál, amely az egyik legtradicionálisabb egynapos kerékpáros verseny a sportág történetében – így Davidenok. – A felkészülés során igyekeztük figyelembe venni a közel háromszáz kilométeres távot. Célunk, hogy legyen emberünk az elmenésben és minél többen értékelhető eredménnyel zárják a La Primaverát.”


Az előzetes hírek szerint Kusztor Péter mellett a brit Sam Brand, az ausztrál Fabio Calabria, a spanyol David Lozano, az olasz Andrea Peron és Umberto Poli valamint a francia Charles Planet képviselheti a Novo Nordisk csapatát, bár a hivatalos megerősítés csak péntek estére várható.
 

Greg van Avermaet: a Milánó-Sanremót nagyon nehéz megnyerni

 

Diavetítéshez kattints a képre


Természetesen néhány nappal a legendás La Primavera előtt, a sportág híreinek nagy része már a Milánó-Sanremo körül forog. A CCC Team kapitánya Greg van Avermaet lesz, aki nem kezdte rossz formában a 2019-es idényt, bár egyelőre mindössze egyetlen győzelme van a Valencia Körversenyről.


„Jó formában érzem magam, remekül haladt a kerékpár a Tirreno-Adriatico szakaszversenyén – nyilatkozta a regnáló olimpiai bajnok. – Az olasz többnapos tökéletes felkészülést biztosított a tavaszi klasszikusok előtt. Nyílt versenyt várok, a győztes személyéről vélhetően ezúttal is a Cipressa és a Poggio emelkedői dönthetnek. Ez tipikusan egy olyan verseny, amelyet nagyon nehéz megnyerni.”


Az Ineos érkezésével a 2018-as Touron még az óceánok megmentéséért kampányoló Sky új szponzora, éppen a legnagyobb műanyaggyártó vállalat lett

 

Diavetítéshez kattints a képre


A 2018-as Francia Körversenyre a Sky csapata egyedi mezdizájnnal készült, mellyel az óceánok élővilágáért kampányoltak, elsősorban a műanyag-szennyezettség ellen fellépve. A világ óceánjai már napjainkban is tele vannak műanyag szeméttel, azonban egy új jelentés szerint rövid időn belül ez a mennyiség a háromszorosára emelkedhet. A hulladék jelentős része Ázsiából érkezik, de még ennél is nagyobb baj, hogy fémek és mérgező anyagok is a vízbe kerülnek.

 

A közvéleményt eleddig megosztja a hír, hogy éppen a legnagyobb műanyaggyártó vált a csapat főszponzorává, hisz amikor 2018-ban Ratcliff 110 millió fonttal szállt be a vitorlázó Amerika-kupára készülő Ben Ainslie csapatába, a környezetvédelmi szervezetek már akkor is felszólaltak ellene.


A neo-pro Cees Bol nyerte a bukásokkal tarkított Nokere-Koerse viadalát

 

Diavetítéshez kattints a képre


Deinze és Nokere között 195 és fél kilométer várta a kiemelt kategóriás Nokere Koerse egynaposának résztvevőit. A belga klasszikus bőven tartogatott kockaköves részeket. A táv első fele a szökevényekről szólt, Yohann Offredo (Wanty-Groupe Gobert), David Boucher (Tarteletto-Isorex), Otto Vergaerde (Corendon-Circus), Axel Journiaux (Direct Energie) és Mattia Viel (Androni Giocattoli-Sidermec) közel hét perces előnyre tett szert, miközben a főmezőnyt az UAE Team Emirates és a Bora-hansgrohe csapatai kontrollálták. Az elmenés megfogását követően Lars Boom (Roompot-Charles), Mathieu van der Poel (Corendon-Circus) és Pim Ligthart (Direct Energie) is próbálkozott, ám ellépnie egyiküknek sem sikerült.


Mezőnyhajrá döntötte el a győzelem sorsát, sajnos a sprintet egy hatalmas bukás árnyékolta be, melynek következtében a cyclo-cross sztár, regnáló holland bajnok Mathieu van der Poel (Corendon-Circus) és Floris Gerts (Tarteletto-Isorex) is a mentőautóban végezte. Előbbi megúszta törések nélkül, így tavaszi versenyprogramja nem változik, míg utóbbi nyaksérüléssel és zúzódásokkal került kórházba, ám hamarosan ő is újra edzésbe állhat.


A sprintet kisebb meglepetésre a neo-pro Cees Bol (Team Sunweb) nyerte Pascal Ackermann (Bora-hansgrohe) és Jasper Philipsen (UAE Team Emirates) előtt, ezzel megszerezve a Sunweb csapatának idei első győzelmét.

 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:





Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések