Országútis hírek külföldről: Thibaut Pinot is megpróbálná a Giro-Tour duplát, sajnos nem volt problémamentes az Olasz Körverseny prezentációja, súlyos kritikák a Verandas Willems csapatánál

E-mail  Nyomtatás
2017. december 01. péntek
  |   Szerző: velo.hu

Nem kizárt, hogy Thibaut Pinot is megpróbálja a Giro-Tour duplát

 

Diavetítéshez kattints a képre


A Giro d’Italia útvonalának bemutatását követően a brit Chris Froome megerősítette, hogy megpróbálkozik a Giro-Tour duplával. A FDJ kiválósága Thibaut Pinot is úgy nyilatkozott, hogy nagyon tetszik neki az útvonal és nem zárkózik el attól, hogy csatlakozzon Froome-hoz.


„Nagyon tetszik a jövő évi Giro d’Italia útvonala – így Pinot az egyik francia lapnak adott nyilatkozatában. – Miután elhagyja Izraelt a verseny rögtön néhány számomra kedvező hegyi etapra kerül sor, nem beszélve a második és a harmadik hét emelkedőiről. Nyolc hegyi befutó lesz, ami egyrészt lehetőséget teremt összetettben, másrészt, ha nem is ez lesz az elsődleges számomra, akkor is megpróbálkozhatok egy-két szakaszgyőzelem megszerzésével. Egyelőre még nem végleges a jövő évi versenyprogramom, de nem zárkózóm el a lehetőség elől.”
 

Sajnos nem volt problémamentes a Giro d’Italia prezentációja

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az Olasz Körverseny milánói prezentációján a szervezők elvétették azt a hibát, hogy úgy találták bemutatni az első szakaszt, hogy az Nyugat-Jeruzsálemből rajtol. Ez természetesen hatalmas felháborodást keltett Izraelben, mivel az 1967-es „Hatnapos háború” óta nincs olyan, hogy Kelet-Jeruzsálem vagy Nyugat-Jeruzsálem. Jeruzsálem van és aki ezt nem tartja tiszteletben, azt általában számos támadás éri. A Girót szervező RCS Sport elismerte tévedését és leszögezte, hogy a verseny Jeruzsálemből rajtol mindenfajta égtáj megjelölése nélkül.


„Amennyiben a térképen megjelenő hibát nem orvosolják, abban az esetben az izraeli kormány visszalép a verseny támogatásától” – szólt az izraeli állam sajtóközleménye.


Közben a palesztin emberjogi szervezetek is felemelték a hangjukat a verseny ellen.


„A Giro d’Italia szervezősége szégyenletesen meghajolt az izraeli nyomás előtt, és nem ismerte el a megszállt Kelet-Jeruzsálemet – adták ki közös állásfoglalásukat palesztin emberjogi szervezetek. – Az Olasz Körverseny ezzel az izraeli állam bűntársává vált. Arra kérjük a Nemzetközi Kerékpáros Szövetséget, hogy lépjen az ügyben, hisz ennek a gyönyörű eseménynek a teljes elhomályosítása az Izraellel való együttműködés.”


Az Israel Cycling Academy már nem kopogtat a Giro szabadkártyájáért, betörte az ajtót

 

Diavetítéshez kattints a képre


Szinte már most borítékolható, hogy szabadkártyával a pro-kontinentális Israel Cycling Academy csapata is meghívást kap a 2018-as Giro d’Italiára. Ennek megfelelően erősítette meg keretét a sor olyan versenyzőkkel, mint a belga Ben Hermans, az olasz Kristian Sbaragli, a spanyol Ruben Plaza vagy éppen a kolumbiai sprinter Edwin Avila. Mindemellett igyekeztek számos olasz szponzort is maguk mögé állítani a szabadkártya bebiztosítása érdekében. A sor De Rosa kerékpárokra váltott, a minap pedig bejelentették a Nalini, a Selle Italia és az FSA partnerségét is.


„Természetesen az olasz partnerekkel való együttműködésünk szimbolikus – mondta Ran Margaliot csapatvezető. – Bízunk benne, hogy ott lehetünk a 2018-as Olasz Körverseny rajtjánál, szerencsére nem kell már sokat várnunk, körülbelül egy hónap múlva választ kapunk a kérdésünkre. Mindenféleképpen jó hír számunkra, hogy megkaptuk a hivatalos nevezési lapot, így bízunk benne, hogy a bejelentés már csak formalitás lesz.”


Súlyos kritikák a Verandas Willems csapatát illetően

 

Diavetítéshez kattints a képre


2017-ben első idényét töltötte a pro-kontinentális mezőnyben a belga Verandas Willems-Crelan csapata többek között a regnáló cyclo-cross világbajnok Wout Van Aert-el a soraiban. A minap a Het Nieuwsblad hasábjain három olyan versenyző nyilatkozott, akik távoztak a csapattól, nevezetesen Otto Vergaerde, Sander Cordeel és Gaëtan Bille.


„Már a szezonkezdetén észrevettük, hogy nagyon gyenge minőségű vázakat kaptunk, egyszerűen nem volt elég merev a versenyzéshez, de Nick Nuyens csapatvezető egyszerűen nem vett erről tudomást – így a jövő évet már az újonnan alapított Natura4Ever-Sovac kontinentális csapatnál folytató Bille. – Nick egészen addig nem foglalkozott a problémával, amíg Wout Van Aert rajthoz nem állt az első országúti versenyén. Ekkor Wout is közölte, hogy nagy problémák vannak a bringával. A Belga Körversenyre a csapat vett négy darab használt vázat, amit korábban még Skil-Shimano csapata használt. Ezeket Timothy Dupont, Wout Van Aert, Dries De Bondt és Huub Duijn kapták meg, tehát, ha nem voltál nevesebb kerékpáros, akkor számodra semmi sem változott. Bedühödtem és vettem magamnak egy vadonatúj Felt bringát a saját pénzemből, amit tökéletesen felszereltem a csapat által használt kiegészítőkkel, ám Nuyens orrolni kezdett ezért rám és innentől kezdve már nem nagyon nevezett be egyetlen versenyre sem. Nem a Felt bringák okozták a legnagyobb problémát, hisz a piacon remek kerékpárjaik vannak, csak valami hibás szériát kaptunk, a csapatvezetés pedig semmit sem tett ennek a megoldására.”


„Elhagytam a Topsport Vlaanderen sorát a Verandas Willems kedvéért, ami életem egyik legrosszabb döntésének bizonyult – tette hozzá Otto Vergaerde, aki nem talált magának még csapatot a 2018-as idényre. – Nagyon készültem az őszi versenyekre, de azt mondták nem vagyok elég motivált. Szörnyű volt a kerékpárommal a vállamon várakozni a Mechelen-i vasútállomáson. Nem azért mondtuk el a történetet, hogy ártsunk, de szeretnénk, ha a csapatban maradóknak jobb lenne.”
 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:





Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések