Országútis hírek külföldről: Leopold König, mint Giro esélyes, felháborodás a parakerékpárosok táborában, Contador odaszólt Tinkovnak, továbbra is elégedetlenek a versenyzők biztonságával

E-mail  Nyomtatás
2017. január 11. szerda
  |   Szerző: velo.hu

Leopold König: segítőből Giro d’Italia esélyes?

 

Diavetítéshez kattints a képre


A pro-kontinentális vonalból a World Tour csapatok közzé fellépő Bora-hansgrohe soránál leginkább a regnáló világbajnok Peter Sagan valamint a lengyel kiválóság Rafal Majka kettőséről szólnak a hírek, pedig a Sky csapatától érkezett a korábban már számtalanszor bizonyított Leopold König.


„A 2016-os Vuelta alatt volt egy olyan gondolatom, hogy nem állok túlságosan messze attól, hogy engem is a legjobbak között említsenek – nyilatkozta a minap a cseh kerékpáros. – Évről-évre egyre jobb és jobb erőben érzem maga, nagy álmom, hogy egy nagy háromhetes körverseny során dobogóra állhassak. Amikor két évvel ezelőtt elfogadtam a Sky ajánlatát elhagytam a családom, ahová most visszatértem. Tudom, hogy ez csak egy sablonszövegnek hangzik, de mindig is Ralph Denk csapatában éreztem a legjobban magam. A Sky egy kiváló sor, egy fél napig beszélhetnénk arról, hogy miben sikerült ott előrébb lépnem. Rafal Majka személyében van ugyan egy riválisom, de egyáltalán nem így tekintek rá. Abban az egyben biztos vagyok, hogy nem akarok másodikszámú kapitány lenni. Amennyiben megkapom a Girót, akkor inkább a Vueltán szeretnék az év végén indulni, mint a Touron.”
 

Az UCI mindössze hét héttel a parakerékpáros pálya-világbajnokság kezdete előtt jelölte ki a helyszínt

 

Diavetítéshez kattints a képre


A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség hivatalosan is bejelentette, hogy 2017 márciusában Los Angeles adhat otthont a parakerékpáros pálya-világbajnokságnak. A versenyzők közül többen panaszuknak adtak hangot, mivel az irányítótestület csak hét héttel az esemény rajtja előtt hirdetett helyszínt.


„Az utolsó pillanatban bejelenteni a helyszínt nem igazán nagy segítség – mondta Jody Cundy hétszeres olimpiai és tizenötszörös parakerékpáros világbajnok. – A logisztika megszervezése, a vízum, a szálloda lefoglalása, az utazási teendők elintézése és még hosszasan sorolhatnánk, nem igazán segíti a felkészülést még akkor sem, ha számtalan segítő intézi ezeket. Csak reménykedni tudok abban, hogy nem szándékosan tartott ilyen hosszú ideig a helyszín kijelölése.”


Alberto Contador: Tinkovnak pénze volt, de nem tudta miként kell irányítani egy csapatot

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az immáron a Trek-Segafredo csapatában versenyző Alberto Contador élesen bírálta egykori munkaadóját Oleg Tinkovot, miután az személyes támadást intézett ellene. Tinkov még októberben nyilatkozott úgy, hogy Contador egy nagyon szomorú ember, aki még pezsgőt sem akar inni, ideje lenne visszavonulnia és egyébként sem normális. A spanyol kerekest egy a rádióban adott interjú során faggatták az orosz milliárdossal való viszonyáról.


„Iszom én pezsgőt a barátaimmal, de nem Tinkovval – mondta Alberto a műsorvezető kérdésére. – Igazából semmilyen komolyabb kapcsolatom nem volt vele. Tiszteltem őt a múltja és a kerékpársportért tett fáradozásai miatt, de emberileg sohasem volt szimpatikus számomra. A problémák akkor kezdődtek, amikor Bjarne Riist eltávolította a csapat mellől, onnantól megindultunk lefelé. Bjarne tudta hogyan kell hetven embert dirigálni, Oleg viszont nem. Pénze volt, de nem tudta mit kellene tennie. Szerencsére ennek az időszaknak már vége, örülök, hogy a Treknél folytatom, ahol újra nagy kihívások várnak rám.”


Vajon javult-e a versenyzők biztonsága Antoine Demotié halála óta?

 

Diavetítéshez kattints a képre


A 2016-os év horrorisztikus balesetei kapcsán, - melyet sajnos több ízben is a versenyeket kísérő motorosok okoztak - a belga Antoine Demoitié életét vesztette, míg honfitársa Stig Broeckx hónapokig feküdt kómában. Versenyzők beszéltek arról, hogy vajon mennyit változott az elmúlt időszakban a helyzet.


„Ezek a balesetek megváltoztatták a mezőnyben a hangulatot – nyilatkozta Nathan Haas a Dimension Data ausztrál bringása. – Sokszor, amikor kiszállok a buszból azzal a céllal ülök fel a kerékpárra, hogy a nap végén újra a buszban ülhessek. Amennyiben ez nem történik meg, akkor biztos, hogy valamilyen baleset ér.”


„Jobban félünk, mint korábban – tette hozzá Manuel Quinziato a BMC csapatából. – Ha egy motoros vagy egy autó indokolatlanul a közelembe jön, idegessé válok. Sajnos a megoldás egyáltalán nem a mi kezünkben van.”


„Minden változtatást jóvá kell hagynia valamilyen felsőbb szervnek – így Gianni Bugno a versenyzők szakszervezetének elnöke. – Antoine halála óta számos dolgon szerettünk volna változtatni, de sajnos bizonyos tekintetben még mindig csak a szabályokon vitatkozunk. Ez elkeserít, és vitákat kreál. Változtatni kell! Az egyetlen verseny ahol megértették, hogy muszáj cselekedni az az Eneco Tour volt. Minden szervezőnek az ő példájukat kellene előtérbe helyezni, de egyelőre sajnos túl sok javulás nem történt.”
 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:





Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések