Országútis hírek külföldről: Lappartient idővel bevezetné a fizetési sapkát, CERA-val bukott meg a regnáló U23-as kolumbiai bajnok, Veneto régiója nem mond le a 2020-as világbajnokságról

E-mail  Nyomtatás
2017. november 24. péntek
  |   Szerző: velo.hu

Lappartient szeretné bevezetni a fizetési sapkát a kerékpársportban

 

Diavetítéshez kattints a képre


A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség nemrégiben megválasztott elnöke David Lappartient a minap a francia Le Telegramme riporterével beszélgetett, mégpedig a kerékpársportban esetlegesen bevezetendő fizetési sapkáról. A fizetési sapka elsősorban a tengerentúli sportligáknál népszerű, a sapka határozza meg, hogy a csapat az adott évben mennyit költhet játékosainak a fizetésére. Ezt a határt nem lehet átlépni. Lappartient elmondása szerint az UCI egyre közelebb kerül ennek a módszernek a bevezetéséhez.


„A csapatoknak továbbra is szabadon kell dönteniük arról, hogy mennyit költenek a versenyzőikre, de kontrollálnunk kell azt, hogy ne rendelkezzenek kimeríthetetlen pénzforrással – mondta Lappartient. – A cél természetesen a csapatok minél közelebb hozása egymáshoz, egyfajta egyensúly megteremtése. Az eddigieknél is sokkal vonzóbbá kell tennünk a versenyeinket, ne az legyen, hogy már előre tudjuk, hogy csak a legjobb csapatok kapitányainak versengéséről szól az adott viadal. Egyelőre még csak az előzetes egyeztetések fázisánál tartunk. Nem könnyű a szituáció, de igyekszünk a lehető legjobbat kihozni belőle.”
 

CERA-val bukott meg a regnáló kolumbiai U23-as bajnok

 

Diavetítéshez kattints a képre


A kolumbiai kerékpársport egyik legígéretesebb fiatalja Robinson Lopez CERA-val akadt fenn, jelentette a Kolumbiai Doppingellenes Ügynökség. Lopez egy a Kolumbiai Körverseny során levett mintájában találták meg a szert. A fiatal kerekes azzal védekezik, hogy becsapták.


„Minden része volt a megtévesztésnek – nyilatkozta Lopez, aki közölte, hogy kész együttműködni a hatóságokkal a büntetése csökkentésének érdekében. – Becsaptak! Vitaminokat szedettek velem, amiről soha nem gondoltam volna, hogy teljesítményfokozó szerek. Természetesen szánt szándékkal nem akartam csalni. Mindenben együtt kívánok működni a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség illetékeseivel. A csapatomnak a Boyaca Es Para Vivirla sorának semmi köze ehhez az ügyhöz, csakis köszönettel tartozom nekik, amiért mellettem álltak.”


Veneto régiója továbbra sem mond le a 2020-as vicenzai világbajnokságról

 

Diavetítéshez kattints a képre


Luca Zaia Veneto régió kormányzója levélben kér támogatást az olasz kormánytól a 2020-as vicenzai világbajnokság megrendezéséhez. Mint arról korábban már beszámoltunk az Olasz Kerékpáros Szövetség nagy gondban van, miután a könyvvizsgálók a 2,7 millió Eurós adósságállomány azonnali refinanszírozására kötelezték a szervezetet. Renato di Rocco regnáló elnök elmondása szerint végrehajtják az üzleti tervet, de elvárják, hogy az Olasz Olimpiai Bizottság is segítsen, ahogy azt más sportágaknál is megteszi. A szövetség 2017-es bevétele mindössze 16,2 millió Euró volt melyből mindössze 1,6 millió Euró a szponzortól kapott támogatás a többi állami finanszírozás és versenydíj. A probléma kihat a 2020-as vicenzai országúti világbajnokság pályázatára is, mivel az esemény állami támogatása is bizonytalan. A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség feje is főhet, mivel nincs más pályázó a vb-re. Zaia szeretne egy közmeghallgatást kicsikarni a kormánytól.


„Veneto régiója készen áll arra, hogy mindent megtegyen annak érdekében, hogy sikeres lehessen a 2020-as vicenzai világbajnokság pályázata – írja Zaia a levélben. – Örömmel fogadjuk a kormány látszólagos érdeklődését, felkérjük őket, hogy amennyiben lehetséges üljünk le tárgyalni a pályázat megvalósításáról.”


Luke Rowe: egy újabb súlyos bukás és talán soha többé nem járhatok

 

Diavetítéshez kattints a képre


A Sky kerékpárosa Luke Rowe furcsa, de annál súlyosabb balesetet szenvedett 2017 augusztusában, miután bátyja legénybúcsúját egy csehországi raftingolással ünnepelték. Rowe épp egy olyan helyen ugrott be a vízbe, amely elég sekély volt ahhoz, hogy a sziklákkal találkozzon, így több helyen is eltört az egyik lába.


„Sajnos egy nagyon hülye balesetet szenvedtem – írta Rowe a Sky weblapján. – A többiek gond nélkül átjutottak azon a részen, én viszont pont nekicsapódtam a vízben lévő sziklának. Rögtön tudtam, hogy nagy a baj, akkora volt a fájdalom. Pályafutásom során volt már néhány nagy esésem, de ez egyikhez sem volt fogható. Amikor lenéztem szörnyű látvány fogadott, nem szúrta át a bőrt a csont, de lábam csak fityegett ott. Sajnos megtörik a pályafutásom, az orvosok szerint a teljes felépülés akár egy évet is igénybe vehet.”


A huszonhét esztendős wales-i kerékpáros nagy kihívásnak vette a rehabilitációt, melynek végén decemberre eljut oda, hogy országúton is edzhessen. Persze a jövő évi terveket tekintve egyelőre óvatosan nyilatkozik.


„Úgy vélem, hogy az áprilisi Nemzetközösségi Játékok jó módja lehetne a visszatérésemnek – így Rowe. – Nagyon optimista vagyok, rengeteg időt töltök az edzőteremben, görgőzök, és pályán már bringázok is. Nem akarom elsietni a dolgokat, így talán a Vuelta a Espana lehet az a verseny, melyre teljes erőbedobással készülhetek. Életem legrosszabb pillanata volt, amikor a sebész közölte, hogy talán soha többet nem kerékpározhatok. Most egy fémlap van a sípcsontomban, így jó lenne nem eltörni a lábam; egy újabb súlyos bukás és talán soha többé nem járhatok. Igazából nem bántam meg, hogy beugrottam a vízbe, mivel százból talán százszor megtenném. Nem élhetünk burokban azt figyelve, hogy vajon mi fog történni.”

 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:





Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések