Országútis hírek külföldről: elrajtolt a Marokkói Körverseny, a mezőnyben az Epronex-BSS Oil Team sorával, flandriai rövidhírek, Peter Kennaugh határozatlan ideig felhagy pályafutásával, Brandon McNulty sikere Szicíliában

E-mail  Nyomtatás
2019. április 06. szombat
  |   Szerző: m.norbi

Elrajtolt a Marokkói Körverseny, Pályi Csaba az első húszban zárta a nyitószakaszt

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az Epronex-BSS Oil Team részvételével rajtolt el az idei 2.2-es besorolású Marokkói Körverseny, melynek a sor a Kiss Gergely, Lovassy Krisztián, Pályi Csaba, Pápai Ádám, Solymosi Márton és Szarka Gergely összeállítású hatossal vágott neki. Az első etap Souk el Arbaa és Tanger között vezetett 159 kilométeren. A mezőny szakadó esőben, viszonylag hideg időjárási körülmények között vágott neki a távnak. A nap szökése már mintegy tíz kilométer megtételét követően kialakult, a tizenkét fős sorban Lovassy Krisztián is ott volt, sajnos azonban defektet kapott, így visszább csúszott. Eközben Pályi Csaba bukásba keveredett, ám Lovassy segítségével mintegy húsz kilométer alatt felértek a mezőnyhöz. Később a viharos erejű szélben négy részre szakadt a főmezőny, és a szökés előnye is minimálisra csökkent. Végül az elmenés csak hazaért a brit Ben Hetherington (Memil-CCN) nyerte a szakaszt a francia Theo Menant (Vendee U Pays De La Loire) és a dominikai Diego Milan (Inteja Imca-Ridea DCT) előtt.


Pályi Csaba 16. helyen zárta a szakaszt 1 perc 17 másodperces hátránnyal érkezve az elmenést üldöző első sorral. Szarka Gergely a 35. (+6:52), Lovassy Krisztián a 39. (+6:56), Pápai Ádám a 69. (+13:46), Kiss Gergely a 83. (+14:02), Solymosi Márton pedig 93. (+20:37) helyen gurult át a célvonalon.


„Nagyon viszontagságos és zaklatott napon vagyunk túl – írta a csapatvezetés az egyik közösségi média oldalán. - A hajnali kelést, majd egy négy órás transzfert követően szakadó esőben, hidegben rajtolt el a mezőny. Sajnos a szervezőség nincs a helyzet magaslatán: a versenyrádióban szinte kizárólag a helyi csapatokról esik szó, csakis franciául vagy arabul. Csapatvezetőink és más csapatvezetők felszólalása ellenére se változott a helyzet, így senki sem tudott segíteni a versenyzőinek, a kocsisoron nem értesültünk se a bukásokról se a defektekről.”


A Marokkói Körverseny második szakasza Tanger és Martil között egy 140 és fél kilométeres penzummal folytatódik, várhatóan hasonló forgatókönyvvel.
 

Flandriai hírcsokor: Alejandro Valverde az első Flandriájára készül, Wout van Aert szerint egy nagyobb csoport fog megérkezni az utolsó kilométereken

 

Diavetítéshez kattints a képre


A regnáló világbajnok Alejandro Valverde leginkább az ardenneki klasszikusokon remekel, hisz négyszer nyerte meg a Liege-Bastogne-Liege és ötször a Le Fleche Wallone egynaposát. Már tavaly is úgy volt, hogy bemutatkozik a Flandriai Körversenyen, ám végül mégsem volt ott a rajtvonalnál. Idén már nem kéreti tovább magát a szivárványszínű trikót viselve harmincnyolc évesen ott lesz a klasszikuson.


„Úgy gondolom, most jött el az én időm – így Valverde arról, hogy miért csak most vállalta be a Flandrián való indulást. – Külön motivációt ad, hogy a szivárványszínű trikóban lehetek ott az egyik legnagyobb presztízzsel bíró egynaposon. Nem hinném, hogy esélyes lennék, lehet, hogy ott tudok majd lenni a végén, de nem én vagyok az esélyes. Ez egy olyan klasszikus, ahol nem elég a legjobbnak lenned, muszáj, hogy a szerencse is a te oldaladon álljon. Egyetlen hiba és elvesztetted a lehetőséget.”


A cyclo-cross sztár Wout van Aert szerint inkább várható egy nagyobb csoport hazaérése, minthogy valaki egyedül célba érve szerezze meg a Flandriai Körverseny elsőségét. A Jumbo-Visma kerekese szerint legalább tíz-tizenöt versenyző pályázhat a sikerre.


„Úgy vélem, hogy a Gent-Wevelegemhez hasonlóan itt is egy nagyobb csoport érhet a végén haza – nyilatkozta van Aert csapata hivatalos sajtótájékoztatóján. – Nem tűzök ki magam elé megvalósíthatatlan célokat, igyekszem élvezni a versenyt. Nem lesz könnyű feladat, de megpróbáljuk kihozni magunkból a maximumot.”


Peter Kennaugh határozatlan ideig felhagy pályafutásával

 

Diavetítéshez kattints a képre


Mentális problémái miatt a Bora-hansgrohe kerekese Peter Kennaugh úgy döntött, hogy határozatlan időre felfüggeszti pályafutását.


„Megannyi év után elvesztettem a motivációt – így Kennaugh. – Elsősorban a családom és saját magam miatt kellett meghoznom ezt a döntést. Rendbe kell hoznom a lelki világom. Szeretném újra felfedezni a boldogságot, a motivációt és a lelkesedést. Köszönöm azoknak az embereknek, akik segítettek nekem, nem fogom őket a nevükön nevezni, ők tudják, hogy róluk beszélek. Köszönöm a Bora csapatának is a támogatást.”


Brandon McNulty nyerte a Szicíliai Körverseny harmadik etapját, Marc Sarreau volt a leggyorsabb a Route Adélie de Vitré egynaposán

 

Diavetítéshez kattints a képre


Caltanissetta és Ragusa között egy 188 kilométeres etappal folytatódott a Szicíliai Körverseny. A kerekesek szakadó esőben vágtak neki az emelkedőkkel tarkított távnak, melynek végén a fiatal amerikai Brandon McNulty (Rally-UHC) pályafutása első profi győzelmét szerezte. A második a norvég Christian Odd Eiking (Wanty-Groupe Gobert), míg a harmadik az olasz Giovanni Visconti (Neri Sottoli-Selle Italia KTM) lett. Összetettben az utolsó, királyszakasz előtt szintén McNulty vette át a vezetést.

 

Diavetítéshez kattints a képre


Eközben Franciaországban az 1.1-es Route Adélie de Vitré 1.1-es egynaposára került sor. A Vitré környéki 197,8 kilométeres körpályás verseny végén Marc Serreau (Groupama-FDJ) diadalmaskodott Bram Welten (Arkea-Samsic) és Clément Venturini (AG2R La Mondiale) kettősét maga mögé utasítva.
 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:





Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések