Országútis hírek külföldről: egy nyeregcsere lehetett Chris Froome Giro győzelmének kulcsa, idén rendeznek utoljára csapatidőfutamot a világbajnokságon, Lotto-Soudal dominancia a Belga Körversenyen

E-mail  Nyomtatás
2018. május 29. kedd
  |   Szerző: m.norbi

Egy nyeregcsere volt a kulcs Chris Froome Giro győzelméhez?

 

Diavetítéshez kattints a képre


Chris Froome a Giro d’Italia tizenkilencedik szakaszán egy közel nyolcvan kilométeres szóló szökés végén nyerte a viadal királyetepját, ezzel összetettben is átvéve a vezetést. Előnyét az utolsó két napon is megtartotta, így első britként vihette haza a rózsaszín trikót, nem mellékesen zsinórban harmadik nagy körversenyét nyerve. Egy olasz szurkoló vette észre, hogy a Sky kerékpárosa az egyenkénti időfutamot követően nyerget cserélt. Ezt később több forrás is igazolta, ellenben a Sky csapata a mai napig nem erősítette meg. Froome évek óta a Fizik Antares modellt használja, az utolsó szakaszokra viszont a Specialized Power típust választotta, persze minden márkajelzést leragasztva. A Power szélesebb és jobban illeszkedik az ülőcsonthoz, sokan épp ezért vélik azt, hogy Froome hátsóját feltörhette az előző nyerge.


„A verseny előtt a legtöbben úgy vélték, hogy nem lehetnek győzelmi esélyeim ezen a Girón – mondta Froome egy nappal a viadal megnyerését követő sajtótájékoztatóján. – Sajnos ezt nagyon sokáig én is így gondoltam. Megnyerni mindhárom nagy körversenyt leírhatatlan érzés. Amikor a tizenkilencedik szakaszon támadtam, igazából csak az etapgyőzelem járt a fejemben, de végül átvettem az összetett vezetést is. Karrierem legnehezebb háromhetes volt ez, egy hatalmas álmom vált valóra azzal, hogy nyertem. Idén a labdarúgó világbajnokság miatt egy héttel később kezdődik a Tour de France, pont ez biztosított lehetőséget számomra a Girón. Egyelőre nem foglalkozom még a Francia Körversennyel, a pihenésé és az ünneplésé a főszerep, de persze utána jöhet a Tour.”
 

2019-ben már nem rendeznek csapatidőfutamot az országúti világbajnokságon

 

Diavetítéshez kattints a képre


A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség nem régiben jelentette be, hogy az idei innsbrucki világbajnokságon rendezik meg utoljára a csapatidőfutam számokat. Az előzetes hírek még 2020-ról szóltak David Lapperient regnáló elnök bejelentése értelmében azonban már Yorkshire-ben sem láthatjuk a profi klubcsapatokat. Az UCI 1964 és 1994 között biztosított először helyet a csapatkronóknak, amely 2012-ben került vissza a programba, de nemzeti válogatottak helyet a márkacsapatok részvételével. A kezdeti lelkesedést követően a megnövekedett anyagi terhek hatására – melyeket nem nagyon kompenzált a nemzetközi szövetség, - számos WorldTour sor mondta vissza a szereplést, sőt Dohában még a szám bojkottjának lehetősége is felmerült. A sportág irányító szervezete nem zárkózik el a szám újbóli visszatérésétől, ám a klubcsapatok helyett a hagyományokhoz ragaszkodva nemzeti válogatottakban gondolkodnak.


Jens Keukeleire nyerte a Belga Körversenyt, a Mitchelton-Scott csapata tarolt az idei első Hammer Series viadalon

 

Diavetítéshez kattints a képre


Természetesen a Giro d’Italia árnyékában sem lassított a kerékpáros versenynaptár, az Olasz Körverseny utolsó hetével egyidőben a kiemelt kategóriás Belga Körverseny is remek küzdelmet hozott. Az öt szakaszos viadal elsősorban a sprintereknek és a klasszikus menőknek kedvezett. Az első két tükörsima etapot Andre Greipel (Lotto-Soudal) nyerte, majd az egyenkénti időfutam során Christophe Laporte (Cofidis) bizonyult a legerősebbnek. A királyszakaszon Jelle Vanendert (Lotto-Soudal) haladt át elsőként a célvonalon, míg összetettben csapattársa Jen Keukeleire (Lotto-Soudal) vette át a vezetést, aki stílusosan egy etapgyőzelemmel biztosította be győzelmét a zárónapon. Keukeleire mögött összetettben Vanendert lett a második, míg az új-zélandi Dion Smith (Wanty-Groupe Gobert) zárt harmadikként.


Eközben Norvégiában az idei első Hammer Series viadalra került sort. Mint ismeretes a Velon csoport média partnere az Infront segítségével 2017-ben új versenysorozatot indított útjára Hammer Series néven. A formátum érdekessége, hogy egyéni díjakat nem osztanak, a sorok a csapatuk sikeréért versenyeznek. A három napos megmérettetés azért is különleges, mert leginkább a közönség a sportág mellé állítását tűzte ki maga elé célként. Az első nap folyamán sprintversenyre, a második napon hegyi viadalra, míg a záró napon egyfajta csapatüldözéses versenyre kerül sor relatív rövid, hét és tizenöt kilométer közötti körpályákon.


Norvégiában a remek formában lévő Michael Albasini nyerte a hegyi etapot, ezzel a Mitchelton-Scott csapata állt az élre. A sprintereknek kedvező szakaszon tíz hajrá várt a kerekesekre. A penzum során Daryl Impey (Mitchelton-Scott) rengeteg pontot gyűjtve megerősítette az ausztrál csapat vezető helyét, míg a duplaértékű utolsó sprintet Kristoffer Halvorsen (Sky) nyerte. A Mitchelton-Scott a csapatüldözéses versenyszámban is megtartotta előnyét, így megnyerte a viadalt a Sunweb és a BMC előtt. A Hammer Series június 1-je és 3-a között a hollandiai Limburgban folytatódik.

 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:



Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések