Országútis hírek külföldről: Cameron Meyer kilencedik világbajnoki címét szerezte Apeldoornban, jön a Strade Bianche, a fehér utak pokla, a Francia Körön sem lesznek többet pódiumlányok

E-mail  Nyomtatás
2018. március 03. szombat
  |   Szerző: m.norbi

Pályakerékpáros világbajnokság: Cameron Meyer kilencedik vb címe és Kristina Vogel újabb aranyérme foglalta keretbe a harmadik napot

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az apeldoorni pályakerékpáros világbajnokság harmadik versenynapján a férfiak 160 körös, 16 részhajrás, 40 kilométeres pontversenyén ismét Lovassy Krisztiánért szurkolhattunk. A magyar versenyző végül a tizenhetedik helyen zárta a futamot, melyet az ausztrál Cameron Meyer nyert meg, aki ezzel már pályafutása kilencedik világbajnoki címét szerezte.


A férfiak egyéni üldözőversenyét szintén az országutakról is jól ismert versenyzők uralták. Az olasz Filippo Ganna nyerte a számot a portugál Ivo Oliveira és az orosz Alexander Evtushenko előtt.


A hölgyek sprintszámában megszerezte második aranyát a német fenomén Kristina Vogel, aki a döntőben az ausztrál Stephanie Mortont, csak a mindent eldöntő harmadik futamban tudta maga mögé utasítani. A bronzérmet a szeintén német Pauline Sophie Grabosch kaparintotta meg.

 

A női omniumban a hazaiak legnagyobb örömére Kirsten Wild már a második világbajnoki címét szerezte, a dobogó további fokait a dán Amalie Dideriksen és az új-zélandi Rushlee Buchanan foglalták el.
 

Strade Bianche: a fehér utak pokla könnyen sártengerré változhat

 

Diavetítéshez kattints a képre


A nagy, tradicionális, több mint száz éves múltra visszatekintő klasszikus versenyek árnyékába kezd feltörni egy mindössze a tizenkettedik kiadását megélő viadal. A hétvégén megrendezésre kerülő Strade Bianche – azaz fehér utak – egy igazi sikertörténet. A fehér utak versenyének első kiadására 2007-ben került sor. Akkor még Monte Paschi Eroica néven futott a viadal. A Monte Paschi nevű bank szeretett volna nagyobb népszerűségre szert tenni, így a kerékpárverseny szponzorálása mellett döntöttek, ami nagyobb nyilvánosságot biztosított a pénzintézetnek. A verseny első két évében Monte Paschi Eroica, majd a következő három évben már Monte Paschi Strade Bianche néven szerepelt a versenynaptárban. Időközben a banknak pénzügyi nehézségei támadtak így mára már csak Strade Bianche a megmérettetés neve. A verseny fő jellegzetessége, hogy aszfalt nélküli, fehér finom murvás utak tarkítják és nehezítik a csodaszép toszkán tájon keresztül haladó megmérettetést. Ezek az utak adják a viadal nevét, fehér utak azaz Strade Bianche. Az első években a mezőny nem volt rangosnak mondható, a klasszikusokra készülő versenyzők elkerülték a még hírnév nélküli versenyt. Az induló csapatok száma sem volt annyi, mint ma és a WorldTour besorolású és a kisebb csapatok között is túlnyomóan csak olaszok voltak. A versenyt szervező RCS látván a Strade Bianche-ben rejlő potenciált, mind a táj szépségét, mind a leaszfaltozatlan utak versenyre való hatását, 2010-ben betette a Giro d’ Italia útvonalába. Ez hozta meg a verseny számára a fordulatot, egy nagyon emlékezetes etapon, amelyen Cadel Evans nyert. Azon a májusi szakaszon az eső áztatta toszkán táj és a salakos, sáros utak nagyban hozzájárultak a verseny rangjának és ismeretségének növeléséhez. Természetesen a siker titka nem az az egyetlen Giro szakasz volt. A verseny naptárban elfoglalt helye is kivalló.


Az idei, tizenkettedik Strade Bianche remek mezőnyt vonultat fel. A kezdeti évekhez képest, tizenhárom csapat helyett a ma már a WorldTour naptárban helyet kapó viadal huszonegy csapatnak biztosít lehetőséget. A csapatok összetétele sem akármilyen, alig van olyan sor, ahol nincs esélyesnek mondható versenyző. Az útvonal jellege miatt, a felfelé rövid, de nagyon meredek néhol 16%-os részeken még nem jelentős az aszfalt hiánya, ám lefelé a salakos, murvás úton nélkülözhetetlen a verseny megnyeréshez a kimagasló technikai tudás és a kitűnő kerékpárkezelés. A 2010-es Girón való részvételhez hasonlóan ezúttal is a sáré lehet a főszerep, bár néhol még most is havas-jeges az útvonal. A címvédő Michal Kwiatkowski (Sky) mellett ott lesz a mezőnyben többek között Romain Bardet (AG2R La Mondiale), Vincenzo Nibali (Bahrain-Merida), Greg Van Avermaet (BMC), Peter Sagan (Bora-hansgrohe), Alejandro Valverde (Movistar), Philippe Gilbert (Quick-Step Floors), Sep Vanmarcke (EF Education First-Drapac), Tom Dumoulin (Team Sunweb), Jasper Stuyven (Trek-Segafredo), Diego Ulissi (UAE Team Emirates) és a cyclo-cross sztár Wout Van Aert (Veranda’s Willems-Crelan) is.


A Vuelta a Espanát követően a Francia Körverseny is lemond a pódiumlányokról

 

Diavetítéshez kattints a képre


Hosszú évek óta téma, hogy a különböző sporteseményeken miért is használnak modelleket a díjátadókon? Az elmúlt években egyre inkább előretörő szexuális zaklatás valamint szexizmus miatt elsőként az ausztrál Tour Down Under szakított a hagyományokkal, és a hoszteszek helyett ott már évek óta az utánpótlás versenyzők kapnak szerepet. A legnagyobb presztízzsel bíró kerékpárverseny a Tour de France szervezői is döntöttek. Azt követően, hogy a tavalyi évben a szintén általuk rendezett Vuelta a Espanán már nem alkalmazott modelleket, bejelentették, hogy az idei Francia Körversenyen sem fognak. Mint ismeretes a kerékpársport egyik legnagyobb incidense volt, amikor a 2013-as Flandriai Körverseny győztese Peter Sagan a díjátadón belemarkolt az egyik hölgy fenekébe.

 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2018.03.04. 16:36
Korábban kezdődött minden: cukormentes / light kóla, alkohol mentes sör, valódi füst-mentes e-cigi, p#nci mentes nő(k) stb.
Hülyeséget félretéve, a lényeg a MENTES-ben van.
Semmi ne legyen valódi, legyen szó termékről, szolgáltatásról, és most már a sportot kísérő jelenségről is...

Folytatódott ez a sor egy elmebeteg biboldó (Weinstein) miatt, ami a művészetet / filmipart érintette, majd ez is szépen tovább szivárgott más területekre is, és most a sporton van a sor: a sport legyen MENTES a sporthoz közvetett módon hozzátartozó kísérő-jelenségektől, úgymint: felvezetőt / kíséretet adót / díjátadót / útbaigazítást segítő hölgyek / hostessek jelenlététől.

Mi a baj, ha az ember a szépet, a csinosat értékeli?!
Miért lesz egy nő azáltal megalázva / alul értékelve, ha egy díjat átad egy versenyzőnek, ha hostessként (és szigorúan véve akként) emeli egy verseny fényét, pompáját?!
Ma már problémát jelent egy csinos nő a porondon, azok mellett a profi bringások mellett, akik napi 100-150-200 km letekerését követően átvesznek egy díjat / elismerést / virágot / pezsgőt stb., ide jutottunk?!
(A Sagan-féle 'farpofa-csipkedés' kontraproduktív, és elgondolkodtató cselekedet volt, de abban az időben maga a Sagan-jelenség is az volt (korábban már leírtam a véleményem, most nem fogom magam ismételni...).)

Ez nem más, mint szegregáció, a nők elkülönítése a kerékpár-versenyzést kísérő tevékenységektől...ahelyett, hogy azon embereket szelektálnák ki, akik az eredeti probléma kiváltó okai..



2018.03.03. 19:08
Szerintem pódiumra sincs szükség. Jöhetnek a doppingmentes, beteg versenyzők, az elektromos bringák... Ugye már vannak elektromos formula autók is...
Francba a hagyományokkal! Mindent változtassunk meg, csak ott legyen a nevünk történelemkönyvekben!

2018.03.03. 10:36
Szexista? Nem kéne burnuszos alakokat tenni a dobogóra? Akkor mindenki azt képzel oda, amit akar. Már várom, hogy a leszbikus feministák tüntessenek a nők ilyen mértékű kirekesztése miatt.



Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések