Országútis hírek külföldről: bemutatta 2018-as szerelését a Sky, Izrael 2 millió Eurós rajtpénzt fizetne Froome-nak, Degenkolb már most a Párizs-Roubaix pavéit teszteli, Kristoff bizonyítani akar új csapatában

E-mail  Nyomtatás
2017. november 28. kedd
  |   Szerző: velo.hu

Bemutatta 2018-as szerelését a Sky csapata

 

Diavetítéshez kattints a képre


A Sky sora a 2017-es Francia Körversenyen debütált egy fehér szereléssel, amely olyannyira bejött, hogy a brit World Tour alakulat egy hasonló mezzel vág neki a 2018-as szezonnak. A Castelli a héten rántotta le a leplet a mezről.


„Célunk, hogy a versenyzőink a legjobb minőségű ruházatot viselhessék a mezőnyben – mondta Dave Brailsford csapatvezető. – A felső rész hátulján lévő függőleges vonal a kezdetektől a Sky mezek részét képezi, így ez ezúttal is megmaradt. Az ikonikus fekete színt felváltotta a fehér, ami hatalmas népszerűségnek örvendett a Tour de France során. A breton csíkos ing által inspirált kék és fekete csikózás is megmaradt, előbbi a World Tour, míg utóbbi az egyéb versenyeken aratott győzelmeket hivatott szimbolizálni. A vonalak hosszúsága a versenyek nehézségét mutatja, így értelemszerűen a leghosszabbak a Tour de France győzelmek jelképei.”


A Castelli cégét 1876-ban egy milánói szabó alapította. Kezdetben a helyi balettnek készítettek ruhákat, de később olyan sportegyesületeket támogattak, mint az AC Milan vagy éppen a Juventus labdarúgócsapatai. A kerékpársportba 1910-ben csöppentek bele. Később olyan egykori legendáknak készítettek mezeket, mint Gino Bartali vagy Fausto Coppi.
 

Izrael hajlandó lenne két millió Eurós rajtpénzt fizetni Chris Froome-nak, hogy ott legyen a jövő évi Girón

 

Diavetítéshez kattints a képre


A brit CyclingWeekly információi szerint Chris Froome is rajthoz áll a 2018-as Giro d’Italián, így ő lehet az első, aki zsinórban megnyerheti a három nagy körversenyt. A hírek szerint Izrael, mely az esemény rajthelyszíne lesz, hajlandó két millió Eurós rajtpénzt fizetni a kenyai születésű brit sztárnak. Nem ez lenne a sportág történetében az első ilyen eset, hisz 2009-ben Lance Armstrong is rajtpénzt kapott azért, hogy ott legyen az Olasz Körön. A jeruzsálemi Grande Partenza egyébként is körülbelül tíz millió Eurójában van az országnak, melytől az idegenforgalom májusi felvirágoztatását várják. A Giro szervezőbizottság elvileg már két héttel ezelőtt megküldte a hivatalos útvonalat a Sky csapatvezetője Dave Brailsford számára. A szaksajtó azt várja, hogy Froome indulását még a november 29-i hivatalos prezentáció előtt bejelentik, bár megerősítés továbbra sincs az ügyben.


„Többen ismerni vélik már az útvonalat, de azért lesz benne némi meglepetés – nyilatkozta a minap Mauro Vegni versenyigazgató. – Minden érintett csapattal egyeztettünk már, de pillanatnyilag még túl korai lenne a rajthoz állókról beszélni.”


A Trek-Segafredo csapata viszonylag korán kezdte a felkészülést a jövő évi klasszikusokra

 

Diavetítéshez kattints a képre


Soha sem korai nekivágni a tavaszi klasszikusokra való felkészülésnek, ennek kapcsán a Trek-Segafredo csapata már a múlt héten bejárta a Párizs-Roubaix rettegett kockaköveit. Jasper Stuyven és John Degenkolb duója Dirk Demol sportigazgató vezetésével érkezett Franciaországba. A 2017-es idényben elsősorban Stuyven és Fabio Felline kettősének köszönhetően remek eredményeket értek el a kiemelt egynaposokon, Degenkolb sajnos azonban betegeskedése miatt leginkább a jövő évi szezont helyezte a középpontba. Természetesen a pályabejárás során a kerekesek a 2018-as Tour de France kilencedik szakaszának 21,7 kilométernyi pavéját is feltérképezték.


Alexander Kristoff: túl sok ajánlatot nem kaptam, de az UAE Team Emirates tárt karokkal várt

 

Diavetítéshez kattints a képre


A norvég sztársprinter Alexander Kristoff talán pályafutása legnagyobb fordulópontjához érkezett miután a Katusha-Alpecin csapatát elhagyva az UAE Team Emirates színeiben folytatja karrierjét. Kristoff elmondása szerint még a legjobb kapcsolat is megsínyli az eredménytelenséget, összességében pedig ez vezetett a váltáshoz.


„A legjobb éveimet a Katusha színeiben töltöttem, de amikor nem jönnek az eredmények az rányomja a bélyegét a hangulatra – nyilatkozta Kristoff egy a minap adott interjújában. – Sajnos sok volt a vita, ez pedig idővel arra ösztönzött, hogy új lehetőségeket keressek. Túl sok ajánlatot végül nem kaptam az UAE mellett az Astana és a Cannondale érdeklődött irántam, de kirívó pontnak számított az is, hogy mindenféleképpen szerettem volna vinni magammal Sven Eryk Bystrom és Michael Morkov kettősét. Michael végül a Quick-Step Floors csapatához igazolt, Sven viszont velem tudott jönni. Az UAE Team Emirates tárt karokkal várt, így bizonyítani akarok. Szeretnék hamar formába lendülni és esélyesként rajthoz állni a Milánó-SanRemon. Amennyiben dobogóra tudnék ott állni, az már hatalmas siker lenne, bár úgyis mindig csak a győztes személye számit.”
 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2017.11.29. 18:57
vicces: Persze, szerződés, amiben garantálja, hogy teljes erőből megy, és ha tud, akkor nyer. Aztán ha bukás miatt fel kell adnia, akkor meg elmegy a Tour is - megéri neki biztosan. Majd az ügyvédek elvitatkoznak a "rajtpénz" kifejezésen - különösen egy olyan embernél, aki évek óta a Tour-t tekinti első számú versenynek.
Mellesleg Amrstrongnak olyan szerződése volt a Discovery csatornával, hogy két éven belül az egyik Tour-t meg kell nyernie, különben vissza kell fizetnie a pénzt. Az is korrekt volt, nem?

2017.11.29. 11:50
Lala, Ezt biztosan szerződés szabályozná, ha így volna. Másrészt pedig ha így gondolkodna mint Te, akkor soha nem lett volna belőle ekkora Bajnok! - ahogy sokakból nem is lesz....

2017.11.28. 14:33
Ha van esze Froome-nak, akkor felveszi a rajtpénzt, elindul, és másnap betegség miatt feladja.





Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések