Országútis hírek külföldről: az UCI vizsgálatot indít Fabian Cancellara ellen, bemutatta 2018-as szerelését a Lotto-Soudal, Kuota kerékpárokkal folytatja a Cofidis, eltiltották az őrjöngő kínai kerekest

E-mail  Nyomtatás
2017. november 10. péntek
  |   Szerző: velo.hu

A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség vizsgálatot indít Fabian Cancellarával szemben

 

Diavetítéshez kattints a képre


David Lappartient a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség nemrégiben megválasztott elnöke a minap minden eddiginél komolyabb fellépést ígért a rejtett motorok ellen. Az egykori profi Phil Gaimon a napokban jelentette meg második könyvet, melyben ismét előhozakodott azzal a történettel miszerint 2010-ben Fabian Cancellara a Flandriai Körversenyen és a Párizs-Roubaix során is csalhatott. Legalábbis ezt állítja Gaimon. Lappartient kapva a lehetőségen azonnal bejelentette, hogy az UCI vizsgálatot indít a hét évvel ezelőtti ügyben.


„Egyelőre megpróbálunk több információhoz jutni az esetet illetően – mondta Lappartient. – Az a feladatunk, hogy az ilyen esetekben lépéseket tegyünk, így kifogjuk azt vizsgálni. Minden tőlünk telhetőt meg fogunk tenni, de remélem, hogy ezek csak feltételezések, hisz egy esetleges beigazolódás beláthatatlan következményekkel lenne a sportágunkra.”
 

Bemutatta 2018-as szerelését a Lotto-Soudal csapata

 


A női csapat részéről Puck Moonen, míg az uraktól Nikolas Maes leplezte le a Lotto-Soudal 2018-as szerelését. A belga sor megtartotta a már jól bevált piros-fehér színkombinációt, mindössze néhány apróbb módosítás került fel a mezre. A belga sornál a szokásoknak megfelelően ezúttal is minimális volt a versenyzőmozgás, heten távoztak, míg öten érkeztek név szerint Jens Keukeleire (Orica-Scott), Björg Lambrecht (neo-pro), Victor Campanaerts (LottoNL-Jumbo), Harm Vanhoucke és Lawrence Naeson (WB Veranclassic Aqua Protect).


A Lotto-Soudal kerete: Sander Armee (belga), Lars Ytting Bak (dán), Tiesj Benoot (belga), Victor Campenaerts (belga), Jasper De Buyst (belga), Thomas De Gendt (belga), Jens Debusschere (belga), Frederik Frison (belga), André Greipel (német), Adam Hansen (ausztrál), Moreno Hofland (holland), Jens Keukeleire (belga), Björg Lambrecht (belga), Nikolas Maes (belga), Tomasz Marczynski (lengyel), Rémy Mertz (belga), Maxime Monfort (belga), Lawrence Naesen (belga), James Shaw (brit), Marcel Sieberg (német), Tosh Van der Sande (belga), Jelle Vanendert (belga), Harm Vanhoucke (belga), Jelle Wallays (belga), Tim Wellens (belga) és Enzo Wouters (belga).


Kuota kerékpárokkal folytatja a Cofidis

 

Diavetítéshez kattints a képre


A Cofidis az elmúlt két évben Orbea kerékpárokat használt, 2018-ban és 2019-ben viszont az olasz Kuota márkáját tekerhetik. Hivatalosan az talján kerékpárgyár jelentette be a hírt. Évekkel ezelőtt az Agritubel, az AG2R La Mondiale és az Androni Giocattoli is versenyzett már a cég kerékpárjaival. A Cofidis csapata az elmúlt hetekben jelentős változásokon esett át, miután az idei gyenge eredmények miatt Cedric Vassour vette át a csapatvezetői posztot. Vassour bízik benne, hogy eredményes idény előtt állnak, melyben Nacer Bouhanni végre megmutatja, hogy a legjobb sprinterek között a helye. Természetesen a Herrada testvérek Jose és Jesus érkezése is sokat lendíthet a csapaton. A sor a Kuota Khan karbonvázas kerékpárjait használja majd.


„Lehetőségünk lesz arra, hogy ott legyünk a világ legnagyobb versenyein, így a Tour de France-on is- szól a Kuota sajtóközleménye. – Ezek a tapasztalatok pedig segítségünkre lesznek a termékeink fejlesztésében.”


Kínában nem sokat szórakoztak, két évre eltiltották a Hainani Körversenyen őrjöngő kerékpárost, csapata pedig elvesztette kontinentális licencét

 


A Hainani Körverseny hetedik szakaszán történt, hogy a Kei Look csapatának hazai versenyzője Wang Xin bukásba keveredett, melyért a svájci csapatautót tette felelőssé. Wang azonnal felpattanva előbb a kulacsát dobta az autónak, majd elveszítve józan ítélőképességét a célba érkezést követően nekiesett a kísérőknek egyikőjüket megütve, majd egy másikra pumpával támadva. A felbőszült kerékpárost végül a helyi rendőrök fogták le. A huszonöt éves bringást a verseny zsűrije azonnali hatállyal kizárta.


A Kínai Kerékpáros Szövetség viszonylag hamar döntést hozott az ügyben. „Irracionális erőszakra” hivatkozva két évre eltiltotta a kerékpárost, hat hónapig még csak amatőr versenyeken sem indulhat és az eltiltása mellett sem írhat alá sehová 2019-ig. Nem úszta meg a Kei Look csapata sem, akik nem kapják meg 2018-re a kontinentális licencet, sőt a csapatvezető és a két segítő is feddésben részesült. Ráadásul utólag a kamerafelvételek elemzését követően kiderült, hogy a svájci kísérőautónak az égvilágon semmi köze sem volt Wang bukásához, aki egy versenytársa kerekén esett át.


„A Kínai Kerékpáros Szövetség mindig is a zéró tolerancia elvét követi az erőszakos megnyilvánulásokkal kapcsolatosan – tették közzé a szövetség weboldalán. – Bármilyen kerékpáros eseményről is legyen szó minden körülmény között fontos a fegyelmi szabályok betartása. A Hainani Körverseny az egyik kiemelt viadala hazánknak, így meg kell őriznünk a jó hírét.”
 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2017.11.11. 10:49
Az uci nevű gittegylet is ennyire ráér? Vagy nem elég a "hatfős GT csapatok indulása" nevű faszság, még ezzel is foglalkoznak?

Egyfelől lehet bizonyítani, hogy használt vagy nem - másfelől nem mindegy 8 év elteltével?

2017.11.10. 09:24
Cancellara egy újabb győzelemért kockáztatta volna az összes többivel szerzett presztízsét? Olyankor, mikor egyébként is esélyes volt?

???

2017.11.10. 08:15
ha nincs konkrét bizonyíték, akkor miért kell vergődni, ha meg van akkor vegyék elő, ilyen távlatokból nem hiszem, hogy ha valaki motort használt volna saját vallomásán kívül bizonyítani lehetne.





Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések