Országútis hírek külföldről: az óceánok élővilágának megmentéséért kampányol a Sky csapata, jelen állás szerint nincs házigazdája a 2020-as országúti világbajnokságnak, magyar sorok a Bihari Körön és Lengyelországban

E-mail  Nyomtatás
2018. június 02. szombat
  |   Szerző: m.norbi

Az idei Tour de France-on a Sky csapata az óceánok élővilágának megmentéséért kampányol

 

Diavetítéshez kattints a képre


A brit Sky csapata bemutatta egyedi mezdizájnját az idei Francia Körversenyre, mellyel az óceánok élővilágáért kampányolnak, elsősorban a műanyag-szennyezettség ellen kívánnak fellépni. A világ óceánjai már napjainkban is tele vannak műanyag szeméttel, azonban egy új jelentés szerint rövid időn belül ez a mennyiség háromszorosára emelkedhet. A hulladék jelentős része Ázsiából érkezik, de még ennél is nagyobb baj, hogy fémek és mérgező anyagok is a vízbe kerülnek.


A kerékpársport egyik sztárcsapata immáron harmadjára változtatja meg az idény során használt szerelését a Francia Körverseny alkalmával. A klub 2011-ben az esőerdők megmentéséért igyekeztek tenni, míg 2017-ben jelent meg a fehér dizájn, ami olyannyira népszerűvé vált, hogy az idei szezonban az lett a csapat hivatalos szerelése.


„Büszkék vagyunk rá, hogy csatlakozhatunk ehhez a kezdeményezéshez, mely az óceánok élővilágát hivatott megmenteni – mondta Dave Brailsford csapatvezető. – Sajnos az egyszer használatos műanyag palackok tönkre teszik a természetes élővilágot. A versenyek során is nagy figyelmet szentelünk annak, hogy ne szemeteljünk. Szeretnénk arra ösztönözni az embereket, hogy változtassanak mindennapi életvitelükön, és figyeljenek oda a környezetvédelemre.”
 

Jelen állás szerint nincs helyszíne a 2020-as országúti kerékpáros világbajnokságnak

 

Diavetítéshez kattints a képre


Luca Zaia Veneto régió kormányzója levélben kért támogatást az olasz kormánytól a 2020-as vicenzai világbajnokság megrendezéséhez. Mint arról korábban már beszámoltunk az Olasz Kerékpáros Szövetség nagy gondban van, miután a könyvvizsgálók a 2,7 millió Eurós adósságállomány azonnali refinanszírozására kötelezték a szervezetet. Renato di Rocco regnáló elnök elmondása szerint végrehajtják az üzleti tervet, de elvárják, hogy az Olasz Olimpiai Bizottság is segítsen, ahogy azt más sportágaknál is megteszi. A szövetség 2017-es bevétele mindössze 16,2 millió Euró volt melyből mindössze 1,6 millió Euró a szponzoroktól kapott támogatás a többi állami finanszírozás és versenydíj. A probléma kihat a 2020-as vicenzai országúti világbajnokság pályázatára is, mivel az esemény állami támogatása is bizonytalan.


A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség feje is főhet, mivel a minap a másik pályázó Hollandia visszalépett. Drenthe és Groningen közösen rendeztek volna meg a világbajnokságot, de a groningeni tanács nem szavazta meg a szükséges 5,8 millió Eurót, így Drenthe is visszalép.


A Bahrain-Merida sora dominálta a limburgi Hammer Series nyitányát, Andrea Paqualon sikere Luxemburgban, a cyclo-cross sztár Mathieu Van der Poel volt a leggyorsabb Franciaországban

 

Diavetítéshez kattints a képre


A hollandiai Limburgban folytatódik az idei Hammer Series sorozat, ahol az első napon tizenegy hét kilométeres kör várt a résztvevőkre, körönként két emelkedővel. Kezdetben a Quick-Step Floors és a Mitchelton-Scott csapatai voltak aktívak, később viszont Sonny Colbrelli és Mark Padun révén a Bahrain-Merida ragadta magához a kezdeményezést, meg is nyerve a napot a Lotto-Soudal és a Quick-Step Floors csapatai előtt.


A kiemelt kategóriás Luxemburgi Körverseny második szakaszán mindössze 89,2 kilométert tett meg a karaván. A mezőnyhajrát az olasz Andrea Pasqualon (Wanty-Groupe Gobert) nyerte a német Alexander Krieger (Leopard Pro Cycling) és a hazai Alex Kirsch (WB Aqua Protect Veranclassic) kettősét megelőzve. Összetettben Krieger vette át a sárga trikót.


A cyclo-cross sztár Mathieu Van der Poel (Corendon-Circus) már korábban is bebizonyította, hogy elsődleges szakága mellett hegyikerékpározásban és az országúton is van benne spiritusz. A francia Boucles de la Mayenne prológját követően az első mezőnyszakaszon is remekelt, olyannyira, hogy szakaszgyőzelmével összetettben is átvette a vezetést. A második a francia Marc Sarreau (Groupama-FDJ), míg a harmadik a német Max Kanter (Development Team Sunweb) lett.


A Kontent-DKSI és a Kőbánya csapata a Bihari Körön, míg a Pannon Cycling Team a Szlakiem Walk Majora Hubala szakaszversenyén szerepel

 

Diavetítéshez kattints a képre


A Pannon Cycling Team csapata a bombaerős mezőnyt felvonultató lengyel 2.1-es Szlakiem Walk Majora Hubala szakaszversenyén szerepel. Az első nap folyamán Poswietne és Ostrowiec Swietokrzyski között 194,6 kilométert abszolváltak. Az etap mezőnyhajrával zárult, amit a hazai Kamil Zielinski (Team Hurom) nyert meg az olasz Filippo Fortin (Felbermayr-Simplon Wels) és a cseh Vojtech Hacecky (Elkov-Author) előtt. A magyar csapatból Simon Péter, Szatmáry András és Dina Dániel is a főmezőnyben érkezett, de a My Bike-Stevens két légiósa Kusztor Péter és Pelikán János is ebben a sorban zárt.


Eközben Nagyváradon elrajtolt a 2.2-es besorolású Bihari Körverseny, ahol a Kontent-DKSI és a Kőbánya Cycling Team csapatai képviselik a magyar színeket. Az első 180 kilométeres penzum során a várakozásoknak megfelelően a mezőny egyetlen pro-kontinentális sora az olasz Androni Giocattoli-Sidermac irányított az eseményeket, ennek megfelelően Matteo Malucelli (Androni Giocattoli-Sidermac) nyerte a szakaszt honfitársa Filippo Ferronato (Cycling Team Friuli) és a román Emanuel Stan (MS Tina-Focus) kettősét lesprintelve. A Kőbánya csapatából Alberto Marengo, Rostyslav Zhukovskyy és Móricz Dániel zárt a főmezőnyben, míg a Kontent-DKSI csapatából Gönczi Gergő és Vígh Zoltán érkezett meg az első sorral, előbbi legjobb magyarként a 17. helyen haladt át a célvonalon.

 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:



Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések