Országútis hírek külföldről: Aru bajnoki mezét elsöpörte a népharag, a Trek-Segafredo tárcsafékes kerékpárokat fog használni, Copeland szerint Vincenzo Nibali esélyes lehet a Tour megnyerésére

E-mail  Nyomtatás
2018. január 03. szerda
  |   Szerző: velo.hu

Fabio Aru bajnoki mezét pillanatok alatt elsöpörte a népharag

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az olasz trikolor a kerékpársport egyik legszentebb meze, amely vizuálisan előtérbe helyezi a regnáló talján bajnokot. Fabio Aru bajnoki meze az Astana csapatánál egyértelműen megfelelt ezeknek az elvárásoknak, ellenben új kenyéradója az UAE Team Emirates nem vitt túl sok fantáziát a bajnoki mez elkészítésébe. Az újonnan bemutatott bajnoki trikó nagy felzúdulást váltott ki a rajongók körében. Giuseppe Saronni csapatvezető azzal védekezett a La Gazetta dello Sport megkeresésére, hogy ez a mez csak egy tervezet, az első verseny előtt újratervezik azt, melyen nagyobb helyet kap majd az olasz zászló, amely a vállrészre is felkerül. Ezzel ellentmond a csapat dizájnja, melybe nem nagyon illeszthető bele egy nagyobb felületű megoldás.


„Az alapelvek nem változnak meg – mondta Saronni az olasz lap hasábjain. – A szponzorok érdekei révén át kell gondolnunk ezt a koncepciót. Az első megoldás egy hasonló kivitel lehet, mint Giovanni Visconti bajnoki meze anno a Movistar soránál. Szerintem a mostani is egy remek megoldás. A színek jól láthatóak, nem keverednek a szponzorok logóival. Megértem a rajongók reakcióját, de sok kitételnek meg kell tudnunk felelni manapság. Nem mondom azt, hogy feltétel nélkül fogadják el a helyzetet, de próbálják megérteni.”
 

A Trek-Segafredo csapata tárcsafékes kerékpárokkal készül a nagy körversenyekre

 

Diavetítéshez kattints a képre


A Trek-Segafredo csapata hivatalosan is bejelentette, hogy a nagy körversenyeken valamint a Párizs-Roubaix során is tárcsafékes kerékpárokat használ majd. A tavaszi klasszikusokon John Degenkolb és Jasper Stuyven kettőse köré épül a program. A Trek főhadiszállásán jelenleg nagy erőkkel dolgoznak azon, hogy a lehető legminimálisabb időveszteség érje a kerekeseket egy esetleges kerékcsere során. Matt Shriver a Trek technikai igazgatója büszkén mesélt eddigi tapasztalatairól.


„Az a döntés született, hogy az adott versenyeken a csapat minden egyes tagja tárcsafékes kerékpárokat használ majd – nyilatkozta Shriver a csapat hivatalos weboldalán. – Tehát a hegyimenők, a sprinterek és a segítők is. A legnagyobb probléma a súlyhatárral volt, hisz az Emonda a fékrendszerrel éppen, hogy a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség határán belül maradt, ami kezdetben nagyban az aerodinamikai előnyök rovására ment. Egy évvel ezelőtt még nem éreztük úgy, hogy készen állnánk erre a kihívásra, ma viszont a partnereinkkel együtt elértünk arra a szintre, hogy hivatalosan is bevezessük ezt az új technológiát. Ami biztos, hogy nem akarjuk keverni a fékrendszereket, tehát vagy mindenki tárcsafékes kerékpárral megy vagy pedig senki sem. Egy Párizs-Roubaix alkalmával hatalmas káoszt okozna az, ha az egyik versenyző ilyen a másik pedig olyan féket használna.”


Greg Van Avermaet csak a tavaszi klasszikusokat követően tárgyal az esetleges hosszabbításról

 

Diavetítéshez kattints a képre


A regnáló olimpiai bajnok Greg Van Avermaet szerződése 2018 végén lejár a BMC csapatánál, ám a belga kiválóság egyelőre nem szeretne a jövőn gondolkodni, legfőbb céljai a tavaszi klasszikusok lesznek. Már csak azért sem érdemes a 2019-es idényt firtatni mivel maga a csapat is több szponzorral tárgyal, így még koránt sem biztos a folytatás.


„Egyelőre csak a tavaszi klasszikusokra koncentrálok, jól érzem magam a BMC színeiben, sajnálatos dolog lenne, ha a 2018-as szezon végén megszűnnénk – így Van Avermaet egy a minap adott interjújában. – Nyolc éve tekerek ebben a sorban, büszke vagyok arra, amit elértem. Furcsa lenne elhagyni a csapatot, de nem zárkózom el az új kalandoktól sem. Nagy veszteségként ért Daniel Oss távozása, ő tipikus megtestesítője volt a hűséges csapattársnak, másrészt viszont érthető a váltás mivel Peterrel mindig is nagyon jó barátok voltak. A klasszikusokat követően leülünk és megnézzük a lehetőségeinket.”


Brent Copeland szerint Vincenzo Nibali esélyes lehet a 2018-as Tour de France megnyerésére

 

Diavetítéshez kattints a képre


A Bahrain-Merida csapatvezetője Brent Copeland úgy véli, hogy Vincenzo Nibali megnyerheti az idei Francia Körversenyt. A dél-afrikai szakember a 2017-es Tour kudarcát követően nyilatkozott a célkitűzésekről, és arról, hogy Nibali két év kihagyást követően visszatér a Tourra.


„2017-ben Vincenzo a Girót választotta mivel az útvonal érintette szülőföldjét, Szicíliát – ecsetelte a történteket Copeland. – Idén hasonló a szituáció, de egyértelműen a Francia Körverseny köré épül az idénye. Az idei Tour sokkal több buktatót kínál, mint az előző években. Oldalszél, csapatidőfutam, nehéz hegyi befutó és kockakövek már rögtön az első héten. Nibali viszont szereti a kihívásokat, s mivel ő a mezőny egyik legnagyobb technikai tudásával rendelkező kerekese, így lesz esélye előnyt szerezni a riválisaival szemben.
 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:



Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések