Olasz dupla a junior hölgyeknél, Bjerg űridővel világbajnok az U23-as fiúk időfutamában, Peák Barna defektet követően 33.

E-mail  Nyomtatás
2017. szeptember 18. hétfő
  |   Szerző: velo.hu

A junior lányok és az U23-as fiúk egyenkénti időfutamaival folytatódott a bergeni országúti kerékpáros világbajnokság.

A junior lányok 16,1 kilométert teljesítettek, az Európa-bajnok olasz Elena Pirrone átmentve formáját a dániai EB-ről a világbajnoki címet is bezsebelte. A tizennyolc esztendős leányzó 23 perc 19 másodperc alatt teljesítette a távot. A második honfitársa Alessia Vigilia lett, míg a dobogó harmadik fokára az ausztrál Madeleine Fasnacht állhatott fel.

 

Diavetítéshez kattints a képre


Az U23-as fiúkra harminchét kilométer várt, köztük Peák Barnabásra, aki a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség edzőközpontjának közbenjárásával Matteo Trentin Specialized Shiv időfutam kerékpárját kapta kölcsön, míg a kerekeket a Bergenben élő egykori Tour de Hongrie győztes Lengyel Tamás rendezte a magyar tehetség számára.


A pálya nehézségét ugyanaz az emelkedő adta, amit a csapatidőfutam számok során is teljesítettek a versenyzők. A viszonylag korán rajtoló dán Mikkel Bjerg valami egészen elképesztő űridőt repesztett, 47,1 kilométer/órás átlaggal 47 perc 6 másodperc alatt ért célba. Az idejét ezt követően még csak megközelíteni sem tudták, így toronymagasan szerezte meg a világbajnoki címet.

 

Diavetítéshez kattints a képre


Peák Barnabás remekül kezdett, részidői alapján egy Top 20-as helyezés benne volt a teljesítményében, sajnos azonban az emelkedőt követő lejtmenetben első kerék defektet kapott, melyet követően pozíciókat vesztett, így végül 3 perc 41 másodperc hátránnyal a 33. helyen zárt.

 

Diavetítéshez kattints a képre


Bjerg mögött nagy volt a verseny az érmekért. Sokáig úgy tűnt, hogy az amerikai Neilson Powless lehet az ezüstérmes, azonban neki hegymenetben leesett a lánca, majd mikor megpróbálta menet közben visszatenni, átesett egy kordonon.


Az ezüstérmet végül Powless honfitársa Brandon McNulty kaparintotta meg, míg a bronz a francia Corentin Ermenault nyakába került.


A világbajnokság a junior fiúk és az elit hölgyek egyenkénti időfutamával folytatódik.

 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2017.09.19. 13:51
Gratulálok Barna a teljesítményedhez. Nagyon szorítunk neked. Megérdemelnéd, hogy minden összejöjjön a megérdemelt sikeredhez. Részemről tisztelet és köszönet azoknak akik a legjobb szándékkal segíteni igyekeztek neked.

Tisztelt döntéshozók. Talán érdemes lenne az ORSZÁGÚTIS hölgyekkel is foglalkozni.
Bizalmat és jövőképet adni nekik hisz megérdemelnék. A WU19-es hölgyeknek EB-n és itt a VB-n sem adták meg a lehetőséget, hogy egyéni időfutamon bizonyíthassanak. A VB-re még csak ki sem vitték az ifi lányokat. Bianka ugyan még nem heverte ki az EB-n szerzett sérülését, de Csenge és Tamara jó eséllyel a TOP 20-ba kerülhetett volna és motiválhatta volna az utánuk következő korosztályokat, hogy van értelme a napi 7 óra iskolai elfoglaltságot követő többórás edzésnek és rengeteg lemondásnak. A versenyrutin szerzése sem elhanyagolható. Nem ártana az sem, ha a versenyzők tisztában lennének azzal, hogy egyáltalán mik a feltételei az indulásuknak és nem az utolsó pillanatban szembesülnének azzal, hogy kik (sem) tartoznak az utazó keretbe.


2017.09.19. 12:35
Amolyan igazi jó magyar módi...idegen kölcsönbicikli, alu pótkerék, rövid időfutam kormány....mindez a VB-n....szép munka


2017.09.18. 22:24
Jaj, de nem kellene beleállni a "familynek" ilyen közösségi média vackokba! Nem segít az ifjú titánnak, semmi szükség rá, azt majd a "sztár szakértő " kielemzi, ahogy látom .... A mezőny derbi megmutatja mi a helyzet.

2017.09.18. 21:55
Mondjuk a fekezes is problemas lehet egy ilyen alufelnivel, ha a fek a széles Bontragerhez van beallitva...
De nem tudom pontosan milyen kereke volt, szoval csak talalgatas. Az biztos, hogy a karbonhoz valo fekbetet alufelnivel tuti nem idealis, de azert lehet vele fekezni, ha a szelessegben nincs tul nagy kulonbseg.

2017.09.18. 21:41
Nagyon drukkolok mindenkinek! A helyezéséhez gratulálok Barnának, sok munka van benne egy ilyen eredménynek! Viszont az a könyöklő azért csak rövidre sikerült....

2017.09.18. 21:37
A Quick Step miért nem adott kereket? Féltek hogy kilyukasztja?

2017.09.18. 21:25
A foto alapjan a potkerek egy sima alufelni. Mondjuk igaz, defekt utan vegulis mar mindegy.

2017.09.18. 20:01
En ugyan tok amator vagyok, de nem szivesen versenyeznek a vilag legfontosabb versenyen egy ismeretlen bringaval. Meg ha a vilag legjobb bringaja akkor sem. (Ezert is feszegettem ezt a kerdest vele a video interjuban!)

A defektert foleg kar, vegulis barmilyen gumival lehet defektet kapni, de ha jol ertem a kereket is ugy inteztek, hogy Barna sose latta a verseny elott.

De a defekt elott biztato reszidoi voltak, az angol Eurosporton Brian Smith is mondta poenosan, hogy "This is the Peak performance of this wave". :)

Hajra Barna!!


2017.09.18. 19:24
pénzhiány miatt nem indult a magyar bajnok sem

2017.09.18. 19:07
Eleve ez volt a terv, Svájcban is egy nagyon hasonlón készült. A Quick Step ajánlotta fel neki, amikor kint tesztelt náluk és már augusztusban fixálták, hogy ezen fog menni. Egy Quick Step-es szerelőnek külön az volt a feladata, hogy milliméterre pontosan beállítsa rá a csúcsgépet. Valószínűleg marad is rajta a beállítás, mert nemsokára ezt fogja használni megint.

2017.09.18. 18:38
Azt lehet tudni, hogy mi vezetett oda, hogy ilyen kalandos úton kapott bringát Peák? Csak azért, mert ugye volt már pár olyan alkalom az elmúlt években, amikor valakinek a bénázása/forráshiány miatt szívtak a magyar kerekesek, s nem világos hogy ebben az esetben is erről volt szó, vagy pedig ezt így tervezték.





Görög-szigettúra 2016. Görög-szigettúra 2016.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 10200 m
Nehézségi fok: 7
Célpont: SVÁJC 2015. Célpont: SVÁJC 2015.
Távolság: 960 km
Szintkülönbség: 13500 m
Nehézségi fok: 9
Déli-Kárpátok 2015. Déli-Kárpátok 2015.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések