Nyugati mintára új irányt vett a magyar kerékpáros turizmus népszerűsítése

E-mail  Nyomtatás
2018. december 04. kedd
  |   Szerző: Sajtóközlemény

Diavetítéshez kattints a képre

 

 2017-ben kezdte el a Magyar Turisztikai Ügynökség azt a kerékpáros study tour programot, ami a nemzetközi kerékpáros szaksajtóban is népszerűsíti hazánk kiemelt turisztikai desztinációit. A kezdeményezés 2018-ra valódi sikertörténetté nőtte ki magát, miután az idei túrák több mint 100 megjelenést hoztak a külföldi és a magyar médiában. 2019-ben a Magyar Kerékpáros Szövetség is a kezdeményezés mellé áll.


Hogy ne menjünk messzire, Ausztriában és Szlovéniában, de a fejlett országokban általában bevett gyakorlat, hogy különböző régiók, turisztikai ügynökségek és szolgáltatók úgynevezett study tour-okra hívják meg a sajtó képviselőit. Egy ilyen túrán jól átgondolt koncepció mentén bemutatják az adott környéket és a benne rejlő lehetőségeket, valamint a médiafelhasználás céljából különböző PR-nyersanyagok is készülnek. A szakújságírók aztán különféle magazinokban fényképekkel illusztrált élménycikkekkel, saját tapasztalaton alapuló útleírásokkal vonzzák az adott helyszínre a turistákat.


Érdemes a szomszédoktól tanulni, hiszen Ausztriában 2017 első félében soha nem látott turizmus-gazdasági rekordok dőltek meg a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák terén. A hazai turisztikai szakmában eddig is alkalmazták már a tanulmányutakat az idegenforgalom fellendítésére, az újdonság az, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség nyitott egy egyre növekvő számú réteg, a biciklis turisták felé is.


Az MTÜ és a RideHard.hu által szervezett study tour-ok fókuszába a hazai kerékpáros turizmus lehetőségei kerülnek. A bringázásra alkalmas tájakon kívül 2017-ben és 2018-ban főszerepet kapott fürdőkultúránk bemutatása, valamint bor és gasztronómiai különlegességeinkből is ízelítőt kaptak a vendégek. Már a tavalyi „8 nap alatt a Fürdők és Borok Földjén” tanulmányút is bebizonyította, hogy Magyarország a világ legismertebb bringás célpontjait jól ismerő szakújságíróknak is tud újat mutatni. A világhírű Hévízi tófürdő és a Széchenyi fürdő lenyűgözte a bringásokat, a napi távok megtétele után olyan kiváltságokban lehetett részük, amilyennel a világon kevés helyen kényeztetik a kerékpárosokat.


Az első tapasztalatok egyértelműen pozitívak voltak, a "8 nap alatt a Fürdők és a Borok Földjén" elnevezésű tanulmányutat követően megjelent cikkek 200 ezer külföldi bringás turistához jutottak el, s mindezt negyedannyiba került, mintha ugyanezeket a tájakat fizetett hirdetésekben mutatták volna be. Már most látható, hogy az idei számok ennek a többszörösét produkálják majd, nem mellesleg idén a hazai sajtó is szerepet kapott, a legnagyobb mainstream hírportálokon és a hazai szaksajtóban is olvashattunk a study tourokról, valamint az MTI is rendszeres beszámolt a kapcsolódó fontosabb hírekről.


A napi 60-100 kilométert tekerő kis bringás csoport 2017-ben teljes Nyugat-Magyarországot átszelte a Balatont is érintve, idén pedig három hasonló study tour-ra került sor a Mura-vidékén, valamint a Balaton és a Tisza-tó körül szervezett túrát újságíróknak a RideHard.hu csapata. 2018-ban szintén szerepet kaptak a fürdők Zalakaroson és Hévízen is, de az idei koncepció a „Land of Waters” szlogenre épült. A Balatonnál vitorlázás, a Tisza-tónál kenutúra is szerepelt a programban.


Idén Princzinger Péter – a Magyar Turisztikai Szövetség és a Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke, Cseresnyés Péter – az Innovációs és Technológiai Minisztérium turizmusért is felelős államtitkára, valamint Berencsi Miklós, az ITM kerékpáros koordinációs főosztály vezetője is részt vettek a túrákon. Princzinger Péter és Cseresnyés Péter Muraföldén tartott sajtótájékoztatót az újságíróknak, utóbbi a balatoni study tour egyik napját is végigkerékpározta, jó benyomást téve a meghívottakra. Hasonlóan nyeregbe pattant Berencsi Miklós is, aki Muraföldén és a balatoni túrán is részletekbe menően tudott válaszolni a tervezett fejlesztésekkel kapcsolatos kérdésekre.


Princzinger Péter, aki az egyik ötletgazdája volt a kerékpáros tanulmányutak szervezésének így értékelte az eddig befektetett munkát:

„Az ötlet újszerűsége 2017-ben az volt, hogy ne egyszerűen csak meséljünk a meghívott újságíróknak, vagy ne írott anyagokat küldjünk nekik, hanem hozzuk el őket a helyszínre, itt tapasztalhassák meg, hogy milyen a magyar konyha, milyen a magyar bor, milyenek a magyar utak, milyen a magyar táj és persze milyenek a magyar fürdők. Német, osztrák, olasz, brit, francia, cseh, szlovák, román, török, dél-afrikai, sőt ausztrál bringások is érkeztek különböző magazinoktól a túrákra, a későbbi beszámolók több százezer nyomtatott példányban jelentek, jelennek meg, egyik magazinban hat, másikban nyolc, valamelyikben 10 oldalas, képekben gazdagon illusztrált beszámoló keretében. Az online megjelenések még több embert értek el, idén pedig újdonság volt, hogy az interneten népszerű bloggerek is részt vettek a programban. Kiemelendő, hogy egy ilyen szervezett túra lebonyolítása feltétlenül olcsóbb, mintha oldalakat, hirdetést vásároltunk volna az adott felületeken, a study tour bekerülési költségéhez képest ez akár tízszeres költség, ha fizetett hirdetésben gondolkozunk. Ráadásul a megjelent cikkek személyes hangvételűek, a véleményvezér, úgynevezett influencer újságírók tollából sokkal hitelesebbek, mint egy klasszikus reklám.

 

Fontos célunk, hogy olyan turistákat vonzzunk Magyarországra, akik nem csak egy-két napot töltenek Budapesten, hanem hosszabb időt. A kerékpáros turista nagyon jó vendég, mert a rövidebb programok is 5-6 naposak, de nem ritkák a 8-10 naposak is. Ennek a programnak az egyik fejlesztési lehetősége az, hogy a kormány által kiemelt desztinációvá minősített térségekhez igazítjuk földrajzilag is ezeket az útvonalakat, ez történt 2018-ban a Murafölde, a Balaton, valamint a Tisza-tó térsége bejárásával. Jövőre a Balaton ismét kihagyhatatlan, továbbá a Szekszárd-Baja-Villány háromszögben, Eger és a Bükk térségében, valamint Tokaj környékén tervezünk Study Tour-okat. A „Cycling for All” keretében az MTÜ után a Magyar Kerékpáros Szövetség is szerepet kíván vállalni a tanulmánytúrák támogatásában, nem utolsó sorban azért, mert a kiemelt kerékpárversenyek is turisztikai attrakciónak számíthatnak adott vidékeken, a kerékpársport és a kerékpáros turizmus kéz a kézben járnak.”


Az MTSZ és az MKSZ elnöke a jövőt tekintve még több potenciált lát a kerékpáros turizmus támogatásában:

„A kerékpáros turizmus, összefüggésben a gasztro- és borkultúrával további lehetőségeket rejt, meg lehet hosszabbítani a turisztikai szezont. Például a Balaton környéke a főszezon mellett áprilistól egészen októberig közkedvelt célpontja lehet az aktív programokat kereső külföldi- és természetesen a hazai bringásoknak is. Magyarországon is egyre népszerűbbek az úgynevezett „borutak”, a Badacsonyi borút mellett Etyek környékén is van hasonló, de a többi borvidéken, Szekszárd, Villány, Eger, vagy Tokaj környékén is adja magát, hogy a legjobb borászatokat is figyelembe vegyük."

 

Diavetítéshez kattints a képre





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:


Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2018.12.07. 12:04
Kedves Szevasz eje 138!
Ha valami normálisat vársz (bringaút pl.) és folyton bukásveszélyes gyökér alánövés buckákra, meg takarítatlan hóra, meg gödrökre, hosszanti, kerék megvezető repedésekre kell figyelned, és nem a turistacsalogató tájra,
Ha folyton életveszélyes helyzetekbe kevernek az autók melegében ülők, akkor az olyan, mint ha veszel egy bútort és törött, ratyi, használhatatlan! Ha kérsz egy palacsintát a strandon és sz..r van benne.

Ekkor veled mi történik? azt teszed, amit itt tőlünk elvársz? Elfogadnád az árustól, vagy egy beszólótól hogy azt mondja: jaj már! te csak a rosszat látod mindenben!
Persze, gondolom! - rájösssz, hogy benned van a hiba, és hogy törött bútort kapsz, és sz. palacsintát, az valójában neked rendben lévő dolog!




2018.12.07. 07:06
Szevasz eje 138!

Nekem nem szar az életem, sőt, ilyen nyugodt még soha nem voltam!! De "sajnos" már kerékpároztam Szlovákiában, és Szlovéniában, sőt Ausztriában is!! És egy valami egyezett meg az ottaniakkal, az itthoni szállások brutális ára! Ennyi! Wellness, meg svédasztal nélkül is jól elvan a kinti bringás!! Ez nem a kerékpáros turizmus része, hanem a haverok helyzetbehozásáé!! Mindegy ki fia borja! Indultam én már itthon a nagy nevű Balaton maratonon Füredről és olyan botrányos gagyi
rajtcsomagot adtak 6500 Ft-ért hogy hihetetlen!! A célban meg nem várt senki csak 10 zsugor ásványvíz szó szerint leb..szva a 45 fokos aszfaltra!!Ettől sem ment el az életkedvem, csak szomjas maradtam!Igaz én nem turista voltam hanem hazai palimadár!Valószínű, bár nem ismerlek, hogy nem sokat tekersz országúton edzés szerűen!! ( ha tévednék akkor már most elnézést kérek ) , vagy ha igen akkor neked lehet nagyon jó az életed, hogy a magyar tulok autósokkal, és a helyi csodakerékpárutak minőségével még nem találkoztál! Ehhez kívánok további sok szerencsét, mert az itt az országúton nagyon kell!! Még autóval is, nem hogy bringával!! Kint inkább a KRESZ ismerete szükséges, mert nagyjából pont annyian tartják be az előírásokat amennyien itt nálunk nem!! Jó egészséget!!
Ja! És nem kell engem sajnálni!! Akkor tetted volna mikor a svájci frank elszállt!!



2018.12.06. 14:10
Szar lehet az életetek, ha mindenben csak a rosszat látjátok meg. Sajnállak benneteket.

2018.12.06. 02:39
Mind ez szép és jó de......... elsősorban megfelelő minőségű kerékpár utak kellenének. Jelenleg a legtöbb kerékpár út már meglévő gyalogjárdán vagy autós útvonalon van kijelölve ami nem épp szerencsés sem a gyalogosokra sem az autósokra és nem utolsó sorban a kerékpárosokra nézve. Volt alkalmam megkerülni a Balatont amit nagy csindradattával népszerűsítettek hogy már körbe éri a tavat. Kritikán aluli a vonal vezetése nem beszélve az utbaigazító táblák hiányosságairól. Általánosságba véve pedig beszélhetnénk kijelölt utak minőségéről...... nos arról jobb is ha nem . Van mit tanulni a Szlovák, Osztrák, Szlovén, szomszédainktól ez ügyben, mert az nem elég ha kijelölünk egy útszakaszt, hogy mától ez kerékpár út! A határ túloldalán találhatunk valódi minden igényt kielégítő kerékpár utakat minden stílusnak megfelelőt. Ha majd valódi mindennek megfelelő utjaink lesznek akkor lesz értelme a cikkben megnevezett népszerűsítő reklámoknak, mert így bőven a dolgok elébe megyünk!

2018.12.05. 20:35
Hát a képen (a felirat szobroson) tényleg reális a dolog: a térő töredezett, mocskos, valami trutyi folyik jobb oldalon...

De ami ennél elgondolkodtatóbb: Ide hívnak kultúr-nemzetek fiait, lányait? Majd jól megtapasztalják mi a magyar virtus: bármilyen kanyar van, a sofőr semmiképp nem várja meg míg belátható lesz a hely! (ez Szlovákiában pl. sokkal kevésbé általános jelenség!)
Drága vendégeink remek kalandban részesülnek majd boldog oprszágunkban! Itt valóban kaland közlekedni (nem csak kerékpáron!) mert minden második-harmadik polgár/autós dúvadként él és közlekedik! Gyorsan rájön aki itt próbálkozik: ugyan természetesen nem mindenki közveszélyes, eszébesejutamásikhelyzete okból, de 5 percenként találkozhat olyanokkal, akik bármikor, bátran kockáztatják a mások/bringások életét!

2018.12.05. 14:43
Ha a turizmusról van szó, akkor a bringás infrastruktúra fejlesztése jelenleg is ésszerű : a lehető legkevesebbet költenek rá. Ezért biztos népszerűtlen leszek, de a bakancsos-kerékpáros turistát sehol nem látják szívesen, egyszerűen azért, mert nem költ annyit, mint egy autós turista. Akinek annyi a vágya, hogy kikapcsolódási céllal eltekeregjen két város között, az nem fog a 3-4-5 csillagos szállodában aludni, wellnesfürdőben kikapcsolódni, az újhullámos étteremben enni vagy a borturizmusra áldozni, márpedig ennek a turizmus népszerűsítési programnak pont az lenne a célja, hogy ilyen drága, magas hozzáadott értékű (már ha lehet ezt mondani az idegenforgalomban) programokba vonja be az érdeklődőket. Vannak a kerékpáros turistának más válfajai is - aki nyaraláshoz viszi magával a bringát vagy a sportturizmus - szerintem utóbbiak igényeinek kielégítése sokkal sikeresebb, mint azoké, akik eddig panaszkodtak. Az osztrák és szlovén sem költ többet a kerékpáros hálózatra relatív értelemben (GDP%), még ha a nagyobb állami bevételek miatt ebből abszolút értelemben több minden ki is jön.

2018.12.05. 06:32
A képen látható, és a többi közút is pont román állapotokat tükröz!! Megpróbáltam volna Pannonhalmától eltekerni Veszprémig az átadott csoda túraútvonalon, de egy jó része murvás, és erdei ösvényen halad át!! Így pont jó országútival kirándulni!! Ja!? Hogy vegyek montit? Demokrácia van itten kérem! Pesten meg külön gratulálok annak aki abban az ózon dús levegőben és gyér forgalomban teker!!Hajrá Magyarország, hajra Magyarok! Elvinni az újságírókat a 10 km-nyi használható bringaútra, és úgy eladni, mint ha más nem is lenne itten!! Ez ám a hungarikum!! Valaki építsen már ebben a ..va országban sportolásra is használható kerékpár utat!! Beszéljen egy Szlovén, vagy Osztrák kollégával!! Csak a baj, hogy az első szempont náluk nem a pénz ellopása, hanem a bringás infrastruktúra ÉSSZERŰ fejlesztése.IGAZI kerékpárosok bevonásával!!!

2018.12.04. 16:43
Egy román állampolgárságú női arccal népszerűsitve.Nem hsizem hogy nincs női bringás az országban. Bravo.

Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések