Magyar hírek

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »
2018.12.14. - Kometa Cycling Team edzőtábor magyar résztvevőkkel, újabb előrelépés a magyar kerékpározás világában A 2018-as év végső szakaszához érkezett és ezzel egyidejűleg megkezdődik a felkészülés és az alapozás a 2019-es szezonra. A Kometa Cycling Team életében elérkezett az idő az új módszerek felfedezésére, új termékek tesztelésére, a csatlakozó szponzorok és az új csapattagok megismerésére. Az intenzív időszak első lépései az összeszokáson, fizikai felkészülésen, hosszabb és rövidebb stratégiai megbeszéléseken alapulnak, illetve nem utolsó sorban a felépített kerékpáros edzéseken. Az Alberto Contador Alapítvány Kometa Cycling új kontinentális és U23-as csapatának felkészüléséhez az Oliva Nova Golf & Resort különleges létesítmény ad helyet és a Kometa jóvoltából négy magyar fiatal is egyedülálló lehetőséget kapott, hogy csatlakozzon a professzionális felkészüléshez. Szőllősi Ferenc (1998), Mészáros Ábel (2000), Kiss Hunor(1999) és a junior Varga Bálint (2001) Spanyolországba utaztak, hogy megismerkedhessenek az Alberto Contador Alapítvány kontinentális struktúrájával. Az újdonsült Kometa Cycling csapatban sok spanyol és rengeteg olasz vesz részt, folyamatos az angol kommunikáció, de ezekben a napokban a magyar nyelv is gyakran hallható. Ez a lehetőség nagy előrelépést jelent a magyar kerékpározás világának, hiszen egy legendák által vezetett kontinentális csapat edzésprogramját tapasztalhatja meg 4 magyar fiatal. “Egy gyönyörű négy csillagos golf resort szállodájában, amilyet még soha nem láttunk, egy olyan gördülékenyen és precízen dolgozó személyzet lát el minket, hogy tényleg csak a kerékpárra kell felülnünk és elvégezni az adott edzésmunkát, ami gond nélkül abszolválható a megfelelő klíma miatt. A regenerációra is tudunk figyelni és persze mindezt remek társaságban, mivel rendkívül barátságosak a Kometa Cycling Team kerekesei. Az edzések során rengeteg profi csapatot látunk, akiket eddig a tvben néztünk és ha egyből nem is, de pár óra múlva visszagondolva rájövünk, hogy most hasonlóak vagyunk velük, ugyanolyan feltételekkel tudunk edzeni, mint ők általában, és ez óriási motivációt ad nekünk. Most látjuk magunk előtt az utat vagy egy hidat ami átvezet az eddig képzelt szakadékon ahhoz, hogy mi is olyan profi kerékpárosok legyünk mint ők. Szeretnénk köszönetet mondani mindenkinek aki ezt az edzőtábort lehetővé tette nekünk, mert számunkra több ez mint holmi testedzés.”- összegezi Szőllősi Ferenc az eddigi benyomásait, aki a srácok közül a legidősebb. Kiss Hunor is pozitív az első napok után: „Nagyon jól érzem magam, ilyen profi közegben még sosem voltam. A szállás fantasztikus és itt csakis egészséges ételeket tudunk fogyasztani! Az edzéseket jól bírjuk! Bár tegnap sajnos 2-3 órát esőben mentünk és kicsit odafagytunk a kerékpárra!” Mészáros Ábel még hozzáteszi: „Az év ezen szakaszán talán jobb helyen nem is lehetnénk időjárás szempontjából tökéletes hely edzeni. Nagyon barátságosak a versenyzők és az edzők is, jól lehet velük kommunikálni. Profin vannak szervezve az edzések és a hotel is mindent megad, hogy maximálisan tudjunk regenerálódni, pihenni. Eddig nagyon pozitívak a benyomások, kíváncsian várjuk a folytatást.” Varga Bálint a legfiatalabb kint, de ő is remekül érzi magát: „Ez egy hatalmas lehetőség számomra, mivel még nagyon fiatal vagyok. A körülmények és a felszerelés a lehető legjobb, kívánni sem tudnék jobbat. Ráadásul Alberto Contador a példaképem, ahogyan versenyzett, ahogyan harcolt, nagyon szeretnék én is olyan sportolóvá válni!” Ferenc, Ábel, Hunor és Bálint az előző hetekben nem is sejthették, hogy ők lesznek azok, akik majd csatlakozhatnak ehhez a nagyszerű edzőtáborhoz: „Tudtuk, hogy néhány kerékpáros el fog utazni ebbe az edzőtáborba, de nem sejtettük, hogy mi leszünk a kiválasztottak. Óriási örömmel töltött el minket, amikor megtudtuk, hogy mi vagyunk azok, akik elutazhatunk." – tette még hozzá Varga Bálint. Az első három nap után az edzőtábor folytatódik és egészen december 19-ig tekernek együtt a Kometa Cycling Team versenyzői a 4 magyar fiatallal.

2018.12.12. - A 2018-as Tour de Hongrie sárga trikósa, az olasz Manuel Belletti a visszatérésre készül, csapata, a prokontinentális besorolású Androni-Giocattoli Sidermec a napokban adta le nevezését a jövő évi Magyar Körversenyre. „Feltétlenül szeretnénk részt venni a 2019-es Tour de Hongrie versenyén, természetesen Manuel Bellettivel a sorainkban” – írta kísérőlevelében Gianni Savio, az olasz profi csapat vezetője. Megkérdeztük a címvédőt, Manuel Bellettit, aki nem rejtette véka alá jó véleményét: „Az egész verseny alatt nagyon jól éreztem magam, és roppant boldog voltam, hogy meg tudtam nyerni. Nagyon szerettem ezt a versenyt, a szervezés kitűnő volt, a tájak lenyűgözőek, a magyar emberek pedig nagyon kedvesek – vélekedett a harminchárom esztendős kerékpáros, aki pályafutása során már nyert szakaszt a Giro d’Italián is. – A jövő évi versenyprogramunk ezekben a napokban körvonalazódik. Az már bizonyos, hogy az első versenyem a San Juan Körverseny lesz Argentínában, majd a Kolumbiai Körversenyen indulok. A dél-amerikai viadalok után térük haza Olaszországba, hogy a csapatommal döntsünk a szezon további versenyeiről. Tudom, hogy évről évre egyre komolyabb viadal a Magyar Körverseny, a mezőny is mindig erősödik, biztos vagyok benne, hogy jövőre is egy izgalmas, komoly presztízzsel bíró esemény lesz, amelyen természetesen szeretnék én is indulni!” A jövő évi Tour de Hongrie 2019. június 11-én kezdődik majd, az UCI 2.1-es kategóriájú nemzetközi verseny mezőnye június 16-án ér célba. Az érintett városokat és a viadal útvonalát a közeljövőben ismertetik majd az esemény szervezői.

2018.12.06. - Megszületett a Kometa Cycling Team, mely 4 magyar tehetségnek ad lehetőséget, hogy részt vehessen az Alberto Contador és Ivan Basso által alapított csapat edzőtáborában Megerősödik a Kometa és az Alberto Contador Alapítvány közötti kapcsolat: 2019-ben a vállalat lesz a fő támogatója a spanyol kerékpáros legenda nevét viselő szervezet sportprojektjeinek. Január 1-jétől a Kometa Cycling Team lesz a neve a kontinentális csapatnak, amely tíz győzelemmel debütált ebben a szezonon. Az alakulat továbbra is számít a Valtellina és további új, fontos szponzorok támogatására, akik az elmúlt évek során folyamatosan erősítették a projektet. Ezzel a lépéssel a Giacomo Pedranzini által vezetett agrár-élelmiszeripari vállalat megerősíti jelenlétét a kerékpározásban, a Trek-Segafredo mellett, akik a 2017-es Giro d'Italia-n debütáltak. A márka üzenete az aktív életstílus ösztönzése a sporton keresztül, melynek a jó táplálkozás lényeges kiegészítője. „Nagy elégedettséggel tölt el minket, hogy évről évre egyre erősebben kötődünk az Alberto Contador Alapítvány kerékpáros projektjeihez, beleértve: a kerékpáros iskola, a junior csapat, az U23, a kontinentális csapat és a "Bicis par la vida” kezdeményezést. Az együttműködés az elkötelezettség és a felelősség közös értékein alapul és együtt törekszünk a folyamatos előre lépésre."- kommentálta Giacomo Pedranzini a Kometa vezérigazgatója. Alberto Contador, a projekt megálmodója így vélekedik: „Ez jó hír, hogy a Kometa az első számú szponzorunk. Mi teljes mértékben tudunk azonosulni a vállalat által képviselt értékekkel. Biztos vagyok benne, hogy ez az együttműködés lehetővé teszi számunkra, hogy tovább fejlődjön az a fajta munkamódszer amiben mi hiszünk. Ez a fejlődés erősíti a projektet, optimizmussal tölt el minket és még jobban előtérbe kerül az egészséges ambíció. “ A kontinentális csapat sportmenedzsere Ivan Basso így folytatja: „Nagyon hálás vagyok a Pedranzini és a Ruffini családnak, a kaposvári közösségnek és a Kometa menedzsmentjének, akik mindig hittek bennünk, az általunk képviselt társadalmi üzenetben, és a professzionális sport létesítményben. A Tour de Hongrie során már szembesültünk vele, hogy rengeteg a magyar tehetség. Az edzőtábor keretein belül szeretnénk megnézni a magyar fiatalokat, hogyan dolgoznak a csapatunkkal. 2019-ben ismételten terveink között szerepel, hogy részt vegyünk majd a magyar körversenyen és nem titkolt célunk, hogy szeretnénk, ha magyar kerékpár tehetségek is csatlakoznának a csapatunkhoz.” Spanyolországban, az Oliva Nova Beach & Golf Resort december 11. és 20. között fogadja az Alberto Contador Alapítvány kontinentális sportprojektjének csapatait. A Kometa Cycling Team tagjai egy intenzív edzőtáborra érkeznek, ahol megkezdődik a felkészülés a következő szezonra. A Kometa Cycling Team négy magyar (korábbi, és jelenlegi DKSI-s) fiatalt is meghívott az edzőtáborába, hogy lehetőséget adjon nekik a bizonyításra. Szőllősi Ferenc, Mészáros Ábel, Varga Bálint és Kiss Hunor Máté végig ott lesznek a dél-spanyolországi edzőtáborban, ahol megmutathatják rátermettségüket. A magyar kerékpársport szempontjából ez egy igazán sikeres lezárása lesz az évnek, hiszen egy generációból 4 fő is kijut a legendák által vezetett csapat edzőtáborába.

2018.12.04. - Kusztor Péter számára néhány hónapja vált világossá, hogy egyes típusú cukorbeteg. Az inzulinfüggő diabétesz egy autóimmun betegség, amelyet az abszolút inzulinhiány okoz. Hátterében az áll, hogy a szervezet immunrendszere idegenként ismeri fel saját sejtjeinek egy részét. Ennek hatására gyulladás következik be, ami elpusztítja a hasnyálmirigy inzulint termelő béta-sejtjeit. A tünetek gyorsan alakulnak ki, a betegek kezeléséhez inzulin szükséges. A magyar versenyző 2019-ben a színtisztán csak cukorbeteg sportolókból álló pro-kontinentális Team Novo Nordisk csapatában folytatja, amely egy hatalmas lehetőség akkor is, ha Peti nem éppen így akart eljutni a profik közzé.

2018.12.04. - 2017-ben kezdte el a Magyar Turisztikai Ügynökség azt a kerékpáros study tour programot, ami a nemzetközi kerékpáros szaksajtóban is népszerűsíti hazánk kiemelt turisztikai desztinációit. A kezdeményezés 2018-ra valódi sikertörténetté nőtte ki magát, miután az idei túrák több mint 100 megjelenést hoztak a külföldi és a magyar médiában. 2019-ben a Magyar Kerékpáros Szövetség is a kezdeményezés mellé áll. Hogy ne menjünk messzire, Ausztriában és Szlovéniában, de a fejlett országokban általában bevett gyakorlat, hogy különböző régiók, turisztikai ügynökségek és szolgáltatók úgynevezett study tour-okra hívják meg a sajtó képviselőit. Egy ilyen túrán jól átgondolt koncepció mentén bemutatják az adott környéket és a benne rejlő lehetőségeket, valamint a médiafelhasználás céljából különböző PR-nyersanyagok is készülnek. A szakújságírók aztán különféle magazinokban fényképekkel illusztrált élménycikkekkel, saját tapasztalaton alapuló útleírásokkal vonzzák az adott helyszínre a turistákat. Érdemes a szomszédoktól tanulni, hiszen Ausztriában 2017 első félében soha nem látott turizmus-gazdasági rekordok dőltek meg a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák terén. A hazai turisztikai szakmában eddig is alkalmazták már a tanulmányutakat az idegenforgalom fellendítésére, az újdonság az, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség nyitott egy egyre növekvő számú réteg, a biciklis turisták felé is. Az MTÜ és a RideHard.hu által szervezett study tour-ok fókuszába a hazai kerékpáros turizmus lehetőségei kerülnek. A bringázásra alkalmas tájakon kívül 2017-ben és 2018-ban főszerepet kapott fürdőkultúránk bemutatása, valamint bor és gasztronómiai különlegességeinkből is ízelítőt kaptak a vendégek. Már a tavalyi „8 nap alatt a Fürdők és Borok Földjén” tanulmányút is bebizonyította, hogy Magyarország a világ legismertebb bringás célpontjait jól ismerő szakújságíróknak is tud újat mutatni. A világhírű Hévízi tófürdő és a Széchenyi fürdő lenyűgözte a bringásokat, a napi távok megtétele után olyan kiváltságokban lehetett részük, amilyennel a világon kevés helyen kényeztetik a kerékpárosokat. Az első tapasztalatok egyértelműen pozitívak voltak, a "8 nap alatt a Fürdők és a Borok Földjén" elnevezésű tanulmányutat követően megjelent cikkek 200 ezer külföldi bringás turistához jutottak el, s mindezt negyedannyiba került, mintha ugyanezeket a tájakat fizetett hirdetésekben mutatták volna be. Már most látható, hogy az idei számok ennek a többszörösét produkálják majd, nem mellesleg idén a hazai sajtó is szerepet kapott, a legnagyobb mainstream hírportálokon és a hazai szaksajtóban is olvashattunk a study tourokról, valamint az MTI is rendszeres beszámolt a kapcsolódó fontosabb hírekről. A napi 60-100 kilométert tekerő kis bringás csoport 2017-ben teljes Nyugat-Magyarországot átszelte a Balatont is érintve, idén pedig három hasonló study tour-ra került sor a Mura-vidékén, valamint a Balaton és a Tisza-tó körül szervezett túrát újságíróknak a RideHard.hu csapata. 2018-ban szintén szerepet kaptak a fürdők Zalakaroson és Hévízen is, de az idei koncepció a „Land of Waters” szlogenre épült. A Balatonnál vitorlázás, a Tisza-tónál kenutúra is szerepelt a programban. Idén Princzinger Péter – a Magyar Turisztikai Szövetség és a Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke, Cseresnyés Péter – az Innovációs és Technológiai Minisztérium turizmusért is felelős államtitkára, valamint Berencsi Miklós, az ITM kerékpáros koordinációs főosztály vezetője is részt vettek a túrákon. Princzinger Péter és Cseresnyés Péter Muraföldén tartott sajtótájékoztatót az újságíróknak, utóbbi a balatoni study tour egyik napját is végigkerékpározta, jó benyomást téve a meghívottakra. Hasonlóan nyeregbe pattant Berencsi Miklós is, aki Muraföldén és a balatoni túrán is részletekbe menően tudott válaszolni a tervezett fejlesztésekkel kapcsolatos kérdésekre. Princzinger Péter, aki az egyik ötletgazdája volt a kerékpáros tanulmányutak szervezésének így értékelte az eddig befektetett munkát: „Az ötlet újszerűsége 2017-ben az volt, hogy ne egyszerűen csak meséljünk a meghívott újságíróknak, vagy ne írott anyagokat küldjünk nekik, hanem hozzuk el őket a helyszínre, itt tapasztalhassák meg, hogy milyen a magyar konyha, milyen a magyar bor, milyenek a magyar utak, milyen a magyar táj és persze milyenek a magyar fürdők. Német, osztrák, olasz, brit, francia, cseh, szlovák, román, török, dél-afrikai, sőt ausztrál bringások is érkeztek különböző magazinoktól a túrákra, a későbbi beszámolók több százezer nyomtatott példányban jelentek, jelennek meg, egyik magazinban hat, másikban nyolc, valamelyikben 10 oldalas, képekben gazdagon illusztrált beszámoló keretében. Az online megjelenések még több embert értek el, idén pedig újdonság volt, hogy az interneten népszerű bloggerek is részt vettek a programban. Kiemelendő, hogy egy ilyen szervezett túra lebonyolítása feltétlenül olcsóbb, mintha oldalakat, hirdetést vásároltunk volna az adott felületeken, a study tour bekerülési költségéhez képest ez akár tízszeres költség, ha fizetett hirdetésben gondolkozunk. Ráadásul a megjelent cikkek személyes hangvételűek, a véleményvezér, úgynevezett influencer újságírók tollából sokkal hitelesebbek, mint egy klasszikus reklám. Fontos célunk, hogy olyan turistákat vonzzunk Magyarországra, akik nem csak egy-két napot töltenek Budapesten, hanem hosszabb időt. A kerékpáros turista nagyon jó vendég, mert a rövidebb programok is 5-6 naposak, de nem ritkák a 8-10 naposak is. Ennek a programnak az egyik fejlesztési lehetősége az, hogy a kormány által kiemelt desztinációvá minősített térségekhez igazítjuk földrajzilag is ezeket az útvonalakat, ez történt 2018-ban a Murafölde, a Balaton, valamint a Tisza-tó térsége bejárásával. Jövőre a Balaton ismét kihagyhatatlan, továbbá a Szekszárd-Baja-Villány háromszögben, Eger és a Bükk térségében, valamint Tokaj környékén tervezünk Study Tour-okat. A „Cycling for All” keretében az MTÜ után a Magyar Kerékpáros Szövetség is szerepet kíván vállalni a tanulmánytúrák támogatásában, nem utolsó sorban azért, mert a kiemelt kerékpárversenyek is turisztikai attrakciónak számíthatnak adott vidékeken, a kerékpársport és a kerékpáros turizmus kéz a kézben járnak.” Az MTSZ és az MKSZ elnöke a jövőt tekintve még több potenciált lát a kerékpáros turizmus támogatásában: „A kerékpáros turizmus, összefüggésben a gasztro- és borkultúrával további lehetőségeket rejt, meg lehet hosszabbítani a turisztikai szezont. Például a Balaton környéke a főszezon mellett áprilistól egészen októberig közkedvelt célpontja lehet az aktív programokat kereső külföldi- és természetesen a hazai bringásoknak is. Magyarországon is egyre népszerűbbek az úgynevezett „borutak”, a Badacsonyi borút mellett Etyek környékén is van hasonló, de a többi borvidéken, Szekszárd, Villány, Eger, vagy Tokaj környékén is adja magát, hogy a legjobb borászatokat is figyelembe vegyük."

2018.11.29. - Több év után idén országosan 95 helyszínen végzett kézi és gépi kerékpáros forgalomszámlálást a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Az előzetes adatok alapján 4275 mérési óra alatt összesen 202539 kerékpáros áthaladását rögzítették a szakemberek. A mérés célja, hogy az üzemeltetést végző Magyar Közút Nonprofit Zrt. hatékonyabban, az igényeket jobban kiszolgálva és gazdaságosabban lássa el a közel 1000 kilométernyi külterületi kerékpárút üzemeltetését. A mérések Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos kezdeményezésére, az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával valósultak meg.

2018.11.27. - Egy kiváló szezont követően Valter Attila a lengyel CCC kontinentális utánpótlás csapatához szerződött, mely a BMC jogutójának fiók-sora lesz. Az idei országúti bajnokságon a Pannon Cycling Team kerékpárosa nyerte az U23-as korosztály bajnoki címét, majd kilencedik lett az Európa-bajnokságon, míg a Tour de Hongrie-n végig kiválóan teljesítve volt harcban a hegyi összetett elsőségért, miközben a legjobb magyar kerékpárosnak járó fehér trikót is megszerezte. Valter két évre írt alá új csapatával.

2018.11.24. - Az elmúlt két évben és idén sem bukott meg doppingvizsgálaton hazai kerékpáros.

2018.11.22. - A Pannon Cycling Team mellett 2018-ban a Kőbánya Cycling Team adott lehetőséget arra, hogy magyar bringások bekerüljenek a sportág nemzetközi vérkeringésébe. A Kőbánya csapata különleges utat járt be: a magyarok mellett olasz, norvég, ukrán és marokkói versenyzőket is a soraiban tudhatott. 2019-ben a KCT visszatér a gyökerekhez és újra az utánpótlás-nevelésre fekteti a hangsúlyt.

2018.11.16. - Legutóbbi MITAS termékekről szóló cikkünket a Favorit versenykerékpár emlegetésével kezdtük, nem véletlenül. A MITAS, mint a korábbi Barum és Rubena paletta gyártója ugyan halad a korral, gyárt és forgalmaz trendi és modern DH és E-bike külsőket, mégis ragaszkodik a hagyományokhoz: ma is készít termékeket versenybicajokhoz! Lássuk hát az országúti külsőket! Igazi nagy klasszikus a Syrinx, vagy ahogyan talán többen ismerik, a V80. Évek óta megtalálható a palettán, kedvelt külső. Egyik legnagyobb előnye, hogy változatlanul megvásárolható hagyományos, drótperemes kivitelben, tehát hobbi-felhasználásra is kiváló, és nem utolsósorban árban abszolút elérhető. A drótperemes kivitel két szélességben, 23-622 (700x23C) és 25-622 (70025C) méretben kapható. Míg az előbbi jelenleg fekete, piros és kék oldalfallal, addig az utóbbi, szélesebb külső fekete és bézs oldalfallal érhető el. Kétségtelen, hogy tömege miatt nem ajánlott versenyzésre, ugyanakkor Classic kivitele és Road Compound alapanyaga, valamint a 22 TPI-s szövetsűrűsége miatt gyors, tartós, kevésbé kopik, defekttel szemben pedig ellenállóbb. A Syrinx komolyabb, edzésre és versenyzésre szánt verziója már ún. Aramid peremmel készül, ami egyrészt csökkenti a külső tömegét, másrészt lehetővé teszi annak hajtogathatóságát. Racing Pro konstrukció, 127 TPI szövetsűrűség, Silica Medium Compound alacsony tömegű, rendkívül jó tapadást nyújtó alapanyag és Weltex+ technológia jellemzi. Egy színösszeállításban (fekete), de szintén két méretben, 23-as és 25-ös szélességben kapható. Letisztultabb, egyben kifinomultabb mintázattal rendelkező külsőgumi a MITAS R16 Arrow. Aki a szélesebb külsőket szereti, annak jó választás lehet ez a mintázat, hiszen a 25-ös szélesség mellett 28-622 (700x28C) méretben is rendelkezésre áll. Az előbbi, keskenyebb külső fekete, piros és szürke futófelületet kaphat, míg a 28-as szélességű gumi színe fekete. Mindkét szélesség elérhető ugyanakkor Weltex vagy Weltex+ technológiával. Az alacsony tömeget és a kiváló tapadást itt is a Racing Pro konstrukció, és az SMC (Silica Medium Compound) alapanyag garantálja. Az Arrow mintázat további kiemelkedő tulajdonsága a rendkívül alacsony tömeg. A drótperem elhagyása és a versenyzésre optimalizált alapanyag használata – mérettől függően – 240-290 gr. tömeget tesz lehetővé, ami magasabb szintű uralhatóságot és irányíthatóságot eredményez. A harmadik mintázat a leg-ek gumija a MITAS palettán. Leggyorsabb, legkifinomultabb, legkeskenyebb, legkönnyebb! Ez a MITAS R01 Phoenix. A külső futófelülete teljesen sima, leheletnyi mintázat látható csupán a futófelület szélein, ami a biztonságosabb kanyarodásért felel. A Phoenix kizárólag a keskenyebb, 23-622 (700x23C) méretben elérhető, ugyanakkor itt is adott a választási lehetőség a Weltex és a Weltex+ védelmek között. Skinwall oldalfal alkalmazását lehetővé tevő 127 TPI szövetsűrűségű Silica Medium Compound alapanyag garantálja a rendkívüli tapadást és az alacsony tömeget: a gumi már 230 gr. tömegtől elérhető. Weltex+ védelemmel ellátott külső fekete, míg a Weltex védelemmel ellátott külső fekete, piros és szürke futófelülettel vásárolható meg. Természetesen a Phoenix külső bármelyik kivitelét választva egy hajtogatható, letisztult, versenyzésre tervezett külsőt kapunk, ami a carbon felnik által okozott komolyabb igénybevételnek is ellenáll! Legyen szó bármelyik MITAS országúti külsőről, az árak most is rendkívül kedvezőek: a jellemző funkciók és tulajdonságok, az alkalmazott technológiák és alapanyagok ésszerű, alacsony árakkal párosulnak: - Classic, drótperemes kivitel ajánlott fogyasztói ár: 2.990,- Ft - Weltex védelemmel ellátott, hajtogatható külső ajánlott fogyasztói ár: 7.490,- Ft - Weltex+ védelemmel ellátott, hajtogatható külső ajánlott fogyasztói ár: 7.990,- Ft További információ: https://www.facebook.com/MitasHungary/ és http://www.mitas.co.hu/

2018.11.15. - A turizmus a magyar gazdaság sikerágazata, amely az elmúlt két évben kétszer gyorsabb ütemben nőtt, mint a GDP – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója sajtóbeszélgetésen szerdán Budapesten. Véleménye szerint a magyar turizmus el fogja érni az osztrák turizmus szintjét. Hozzátette: azon dolgoznak, hogy az ágazat hozzájárulása a gazdaság teljesítményéhez jelentősen emelkedjen, a GDP 16 százalékát adja majd, és a mostani évi 30 millió vendégéjszaka 50 millióra emelkedjen 2030-ra. A turizmus szerkezetében kedvezőnek nevezte, hogy 50-50 százalékát adják a belföldi és a külföldi vendégek. A zászlóshajó Budapest, az évi 30 millió vendégéjszakából 10 milliót a főváros ad, és a külföldi vendégek kétharmada érkezik ide. Kitért arra, hogy a jelenlegi adatok alapján magántőkéből közel 3000 új szoba létesül az épülő új hotelekben, a kormány pedig 46 milliárd forint támogatást nyújtott a szálláshelyek fejlesztésére a Kisfaludy-programban. Princzinger Péter, a Magyar Kerékpáros Szövetség (MKSZ) elnöke arról beszélt, hogy a kerékpárversenyek turisztikai attrakciót jelentenek, ahogy az egyéb jelentős sportrendezvények. A versenyzők, szurkolók, nézők és kísérők jól fizető vendégéjszakákat hoznak a rendező országoknak, városoknak. Az MKSZ évente átlagosan 140 sportesemény felügyeletét látja el. A sportturizmust az átlagosnál többet költő és hosszabb ideig maradó vendég jellemzi. A szövetség arra törekszik, hogy minél több olyan versenyt szervezzen, amely jelentős vonzerőt jelent akár belföldi akár külföldi vendégeknek, ezzel a tavaszi-őszi időszakban turisztikai forgalmat hozzon – fejtette ki. A kiemelt turisztikai térségekben olyan fejlesztési programok indulnak, amelyek a kerékpározók tájékozódását, navigációját segítik, például a Balaton, Tiszafüred-Hortobágy-Debrecen térségekben. Guller Zoltán közölte: az adataik szerint a kerékpáros turisták egyértelműen többet költenek, a sportversenyeik az országmárka építéséhez is hozzájárulnak.

2018.11.11. - 2019. június 22-23.-án ismét várja a kerékpározás rajongóit a MAPEI Tour de Zalakaros, ahol a tavaly megújult maratoni táv (137 km), a 60 km-es országúti középtáv és a 33 km-es Karos-Spa Kis-Balaton kerülő családi túra útvonala sem változik meg és az sem, hogy utóbbin a 14 éven aluliaknak ingyenes az indulás. Mindhárom útvonalon a június 23.-i vasárnapon lehet majd tekerni. FOTÓGALÉRIÁK kedvcsinálónak a 2018-as eseményről ITT Szombaton, azaz június 22-én a négy vagy öt fős céges csapatokat 2019-ban is a Szabadics Ride Company Challenge várja, szintén 33 km-es távon, erre a versenyre decembertől lehet majd nevezni. A gyerekeknek a 2018-ban debütált teljesen új, a termál tó körül kijelölt pályán szerveznek több korcsoportban versenyt, a nevezés minden gyerek korcsoportnak INGYENES. Az összes futam rajtcsomagjának közös pontja, hogy a nevezők INGYENESEN látogathatják meg a zalakarosi élményfürdőt. A MAPEI Tour de Zalakaros futamaira (kivéve a Szabadics Ride csapatversenyt) az internetes előnevezés elindult, melyet közvetlenül megtehetsz a www.tourdezalakaros.hu honlapon, ahol útvonal térképek, rajtcsomag információk várják az érdeklődőket. Nevezésnél javasoljuk mindenkinek a leggyorsabb és legyegszerűbb módot, a bankkártyás online fizetést. További elérhetőségek: - E-mail: info@tourdezalakaros.hu - Facebook: www.facebook.com/tourdekaros

2018.11.10. - Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos kezdeményezésére a héten 200000 példányban kiosztásra kerül az általános iskolákban a Közlekedő Kisokos munkafüzet és tanári kézikönyv a KELLO Könytárellátó Nonprofit Kft. jóvoltából. A munkafüzetet minden 4 és 5. osztályos tanuló kézhez kapja. A Kolonics György Általános Iskola és Köznevelési Sportiskola tanulói a sajtó előtt vehették át a hiánypótló kiadványt. Az eseményen a szerzők, Berta Tamás, valamint Abelovszky Tamás hangsúlyozták, mindannyian közlekedünk: gyalogosan, vagy kerékpárral, autóval vagy közösségi közlekedési eszközökön, de a tudatosság, a szabályok ismerete és betartása minden esetben elengedhetetlen fontosságú. A közlekedési ismeretek átadását minél fiatalabb korban érdemes elkezdeni, ezáltal hosszútávon javulhat a közlekedési kultúra hazánkban. A gyermekeknek szóló füzet összefoglalja és gyakoroltatja a gyalogos, illetve a kerékpáros közlekedés alapvető szabályait, valamint szemléletformáló módon segíti hozzá a gyermekeket ahhoz, hogy tudatos közlekedőkké váljanak. Az átadáson dr. Bató András 22. kerületi rendőrkapitány elmondta, hogy a kiadvány hiánypótló szerepet tölthet be az oktatásban, mivel nagy szükség van arra, hogy a gyermekek az iskolában is halljanak a közlekedés alapvető szabályairól, és ezáltal biztonságosabban közlekedjenek az utakon. A rendőrség az iskolarendőrök, illetve számos prevenciós program keretében igyekszik segíteni ennek a célnak az elérésében. Az egyébként technika és életvitel tantárgy keretében tanítandó közlekedési ismereteket a tanároknak évente átlagosan három tanóra alatt kell átvenni a gyerekekkel, többek között ehhez is felhasználható lesz a kiadvány, de természetesen előkerülhet délutáni foglalkozásokon, beépíthető a mindennapos testnevelésbe, vagy éppen az osztályfőnöki órákba. Hosszú távú terv, hogy a Nemzeti Alaptanterv magasabb kötelező óraszámmal támogatja a gyermekek biztonságos közlekedésének oktatását, illetve a következő tanévtől kezdve minden 4. osztályos gyermek megkapja a kiadványt.

2018.11.09. - A Kőbánya Cycling Team 2018-ban kontinentális besorolással szerepelt, így lehetőséget biztosítva a fiatal magyar kerékpárosok számára, hogy bekerüljenek a nemzetközi kerékpársport körforgásába. Nem volt egyszerű idény, sérülések és formahanyatlások jellemezték az idő közben jócskán átalakuló keretet. Szerencsére az eredmények sem maradtak el, többek között a Tour de Hongrie-n sikerült egy dobogós helyezést is elcsípni. A klub 2019-ben visszatér az eredetileg kitűzött célhoz, az utánpótlás-neveléshez. Eisenkrammer Károllyal, a Kőbányai Torna Club elnökével beszélgettünk.

2018.11.05. - Júniusban lesz a jövő évi Tour de Hongrie Bekerült a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) versenynaptárába a 2019-es Tour de Hongrie időpontja: jövőre június 11. és 16. között kerül sor a nemzeti körversenyre, amely ismét 2.1-es kategóriájú viadal lesz. Eisenkrammer Károly, a körverseny főszervezője elmondta, elsősorban a nyaralási főszezon elkerülése miatt döntöttek úgy, hogy szakítanak az augusztusi időponttal (2018-ban augusztus közepén rendezték a Tourt). A szervezőbizottság olyan időpontot keresett, amely jól illeszkedik a régió hasonló erősségű versenyei közé, és több lehetőséget ad a legmagasabb szintű, World Tour-csapatok részvételére is. A szervezők a napokban egyeztetnek a 2019-es Tour de Hongrie leendő rajt- és célvárosainak képviselőivel, hogy mihamarabb bemutathassák a jövő évi verseny útvonalát" Érdekesség, hogy a 2019-es dátum hétfőn, a reggeli órákban került fel az UCI honlapjára, de máris érkeztek jelentkezések a csapatok részéről. A 2018-as Tour de Hongrie során hat nap alatt 865 kilométert teljesített a mezőny, az összetett győzelmet az olasz Manuel Belletti szerezte meg. A versenyről Magyarországon minden nap élő közvetítéssel jelentkezett az M4Sport, a televízió nézők a világ 195 országában láthattak napi összefoglalókat a Magyar Körversenyről.

2018.10.25. - Együttműködési megbeszélés Párizsban Csütörtökön Párizsban bemutatták a jövő évi Tour de France országúti kerékpáros körverseny útvonalát. Az ünnepélyes eseményre az új Kongresszusi Központban került sor, s részt vett rajta egy magyar küldöttség is, amelynek tagja volt Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, Dr. Princzinger Péter, a Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke, Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie főszervezője és Szilasi László, a Tour de Hongrie versenyigazgatója. Dr. Princzinger Péter (balról), Cedric Rampelberg, Pierre Yves Thouault, Révész Máriusz, Cyrelle Tricart, Eisenkrammer Károly és Szilasi László a párizsi bemutatón Küldöttségünk lehetőséget kapott arra, hogy találkozzon az A.S.O. (Amaury Sport Organisation) képviselői közül azokkal, akik a Tour de France útvonalkijelöléséért felelősek. A megbeszélésen részt vett az A.S.O. részéről, Pierre Yves Thouault, a kerékpársport divízió igazgató-helyettes, Cyrelle Tricart, külkapcsolati igazgató és Cedric Rampelberg, a médiajogok értékesítéséért felelős menedzsere is, utóbbi ebben az évben többször is járt hazánkban, oroszlánrészt vállalt abból, hogy a Tour de Hongrie-t, a Magyar Kerékpáros Körversenyt a világ 195 országában láthatták a televíziónézők. A találkozó témái között volt egy esetleges magyarországi Tour de France Grand Depart (2019-ben Brüsszelből rajtol majd a Francia Körverseny, amelynek első szakasza is Belgiumból indul majd), illetve természetesen szóba került a 2019-es Tour de Hongrie–A.S.O. együttműködés is.

2018.10.23. - A Kisvárda és Környéke Bringások Kerékpáros Sportegyesület megrendezte a hetedik versenyét, a várba és környékére harmadik alkalommal hoztak össze cyclocross versenyt. Közel 100 induló volt a mai három futamon. 10:15-kor rajtoltak el a gyerekek. Nagyjából 25 percet mentek a két körön. Ezt követően a hobbi futam indult 11:00-kor a legnépesebb mezőnnyel. 5 kört kellett teljesíteniük, enyhén szemerkélő esőben. A nemzetközi mezőnyben az élen hatalmas csata zajlott a KKB külön díjáért, az abszolút első helyért felajánlott kupáért. Ez jelentette az extra motivációt sokak számára, melynek a végén egy pár harcban dőlt el a kupa sorsa Thomas Velichko és Cizma Zsolt között. Délben az elit CX és MTB mezőnye rajtolt el a nyolc körére. Az egyórás futam alatt érintették a vár melletti tavat is, a várat is több alkalommal. A vár feltárás árkait sem kellett kerülgetni csupán színesítették a pályát. Az abszolút első Hrenkó Norbert (NYKSE) mtb-vel teljesítette a távot. Alábbiakban a kategóriák első három helyezettjei, teljes eredménylista a letölthető fájlok között.

2018.10.22. - A regnáló országúti magyar bajnok, Peák Barnabás 2019-re a holland SEG Racing Academy csapatához szerződött. Ez a gárda az egyik legerősebb kontinentális besorolású UCI csapat (idén 2. helyen végeztek a kontinentális rangsorban) és kifejezett 23 év alatti versenyzőkkel dolgoznak. Peák idén másodéves U23-as versenyzőként a DKSI színeiben kezdte az évet, majd az UCI központ csapatában folytatta. Nyert szakaszt a baszk Vuelta al Bidasoa körversenyen, 31. lett a világbajnokság mezőnyversenyén, majd a HC kategóriás Gran Piemonte viadalon kilencedikként végzett néhány hete. Ő lesz az első magyar bringás a SEG csapatában! Barnabás augusztus 1 óta a Quick-Step WordlTour csapat gyakornokaként versenyzett, ahol minden megméretettésen tisztesen helyt állt, így még az is benne volt a pakliban, hogy jövőre már elmehet ehhez a WT csapathoz. A mostani átigazolással még egy évet fejlődhet, nagyrészt U23-as versenyeken indul a SEG és ha minden jól alakul, 2020-tól már WorldTour sorban folytathatja. A Quick-Step vezetősége a Magyar Kerékpáros Szövetségnek megerősítette, hogy tudnak a SEG-hez való szerződésről és nagyon jó kapcsolatot is ápolnak ezzel a csapattal. Az idei évre például a SEG-től kerüt a QS-hez a holland Fabio Jakobsen is. A szerződés kapcsán a csapat oldalán Banabás elmondta, nem csak azért választotta a SEG-et, mert innen az utóbbi időben sokan elkerülnek a WorldTour-ba, hanem mert ott megtanítják őket arra is, hogy amire oda jutnak már az első évtől sikereik legyenek. Peáknak az új klubban már ismerőse is akad, a holland Ide Schelling, akit nyilatkozatában külön kiemelt, miszerint "sok jót mondott neki a csapatról, ami segített a döntésben."

2018.10.19. - Mint arról már tegnap hírt adtunk, Lovassy Krisztián az idei szezonban megszerzett tartalék kvótája a pályakerékpáros vlágkupák omnium versenyszámára, már az első két fordulóban tényleges kvótává "változott". A BVSC versenyzője lehetőséget kapott az UCI-tól, hogy tartalék listáról bekerüljön a párizsi és kanadai (aztán remélhetőleg utána még egyéb) világkupák omnium versenyszámába, mely négy futamból áll. A VK-n megszerezhető pontok elegedhetetlenek az esetleges világbajnoki kvalifikáció szempontjából. A rajtlistát böngészve azt is gondolhattuk, Lovassy azért indul csak (tőle szokatlan módon) csak omniumban, hogy rápihenjen, de kiderült, hogy más is áll az ügy hátterében. A magyar versenyző múlt hétvégén a GP Vienna pályaversenyen került bukásba. Akkor egy honfitársa, Molnár Gábor esett nagyobbat, neki a tüdeje is kilyukadt és úgy tűnt Lovassy könnyebb sérülésekkel megússza. Mint utólag kiderült, eltört az egyik ujja és testéből, a bőr alól a bécsi fapálya méretes szálkáit kellett kioperálni, majd kapott néhány csinos varrást is. Nem a legmegnyugtatóbb előjelek a párizsi VK előtt, de korábbi EB ezüstérmesünk már hozzászokott a kemény életmódhoz.

2018.10.19. - Október 18-án a BKV kelenföldi autóbuszgarázsában megrendezett sajtótájékoztatón jelentette be Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, hogy az augusztusban elindított másfél méteres előzési oldaltávolság kampányhoz idén ősszel a BKK, a BKV, valamint a VT-ARRIVA, jövő tavasszal pedig a MOL is csatlakozni fog. A kormánybiztos kiemelte, hogy a fő feladata minél több embert aktív életmódra bírni, azonban a kerékpározást visszatartó erő legtöbbször a félelem. Ezért szükséges a szemléletváltás, és a 1,5 m KRESZ-ben való előírása is. Utóbbihoz hozzátette, hogy a KRESZ módosító csomag javaslatai között szerepel a megfelelő előzési oldaltávolság számszerűsítése is. Közölte még, hogy október közepétől egy hónapon keresztül a fővárosi buszokon, illetve plakátokon is lehet majd találkozni a kampány üzenetével.

« 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 ... utolsó »




Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések