Magyarországon rendezik a 2020-as Giro d'Italia első három szakaszát

E-mail  Nyomtatás
2019. április 15. hétfő
  |   Szerző: VELO.hu

Diavetítéshez kattints a képre

 

Óriási világeseménynek adhat otthont Magyarország, 2020 májusában nálunk rendezik a három hetes Giro d'Italia országúti kerékpáros körverseny első három szakaszát. A régiónkból sosem indult még Grand Tour! A versenyt szervező RCS cég vezetője, Mauro Vegni és az Aktív Magyarországért Felelős Kormánybiztos, Révész Máriusz a mai napon tartott ünnepélyes bejelentést és sajtótájékoztatót Budapesten, ahol végérvényesen kiderült, tényleg tőlünk rajtol a 103. Olasz Körverseny!

A szakaszok útvonala még nem ismert, de a szervezők tervei szerint a csapatbemutatóra és az első etapra Budapesten kerülne sor, valószínűleg egy időfutam formájában. A másik két szakasz útvonala attól is függ, hogy honnan folytatódik majd utánunk a Giro. Értesülésink szerint a horvátok is élénken érdeklődnek a negyedik etap megrendezése után, ebben az esetben akár autóval is eljuthatna a Giro karaván Olaszországba. A végleges szakaszbemutatókra az ősz folyamán kerülhet sor.

 

A hazai szervezésben leginkább a Magyar Körverseny stábjára számítanak az olasz szervezők, az esemény kapcsán a lokális sportszakmai ügyeket a Tour de Hongrie főszervezője Eisenkrammer Károly és versenyigazgatója Szilasi László irányítják majd, akik közös erővel már 15 éve dolgoznak azon, hogy hazánkból indulhasson egy ilyen híres és óriási világérdeklődésre számot tartó kerékpárverseny.

 

A Giro d’Italia a második legrangosabb kerékpáros körverseny a világon a Tour de France után, amelyet évente rendeznek meg. A kerekesek három héten keresztül járják be elsősorban Olaszországot, de környező, sőt távolabbi országokat is érinthetnek (például 2012-ben Dániából indultak, 2018-ban pedig Izraelből).

 

Az első Giro-t 1909-ben rendezték a rózsaszín napilap, a La Gazzetta dello Sport sportújság szervezésében, így a verseny összetettjében vezető a mai napig a rózsaszín trikót viseli. A legtöbb összetett győzelmet (egyenként ötöt), a két nagy olasz rivális Binda és Coppi, valamint a belga Merkcx szerezték. A legtöbb etapgyőzelem az idei MAPEI Tour de Zalakaros díszvendégéhez, Mario Cipollinihez fűződik. A Giro-nak eddig egyetlen magyar indulója volt, Bodrogi László személyében. Ő 2007-ben teljesítette a körversenyt, legjobb eredménye a Bardolino - Verona egyenkénti időfutamon elért negyedik hely volt.

 

A Giro d'Italia minden évben kiemelt figyelmet kap a VELO.hu honlapon, 2009-ig visszamenőleg az esemény archívumát ITT találjátok. A magyar Giro Grande Partenza, azaz "nagy rajt" híreiről és eseményeiről folyamatosan beszámolunk honlapunkon.

 

 

Diavetítéshez kattints a képre





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2019.04.20. 20:21
hátha újraaszfaltoznak néhány utat...


2019.04.18. 09:18
@hememe Ez az állandó garasoskodás. Inkább kerüljön 8 vagy akár 10 milliárdba, csak legyen. Megtérül mindenféle szempontból, ez nem is kérdés. Ha nem lenne, se lennénk gazdagabbak ezzel a pénzzel, elfolyna másra. Akkor inkább a Giro. Izrael meg egy kivételezett állam, csoda hogy hajlandók voltak egyáltalán fizetni valamit.

2019.04.17. 22:28
több tízezer embert azért erősen kétlem. Turisták , akik pénzt hoznának, ennyien közel sem lesznek.Azért ez nem egy látványos szakasza lesz a versenynek.A 2018-as giro Izraelből indult, azért 3, 5 milliárdot fizettek.Mi 7, 8-at????Ugyan Izrael "kicsit" messzebb van Olaszországtól és közben még befigyel a Földközi tenger is....

2019.04.17. 21:20
Kedves kosazs, a pro és kontrát más szemszögből ítélném meg. A pár napos hazai Giro rendezést olyan világeseményhez hasonlítanám mint a Forma-1.
Mind a kettő pár nap alatt pörget át akár több tízezer embert az infrastruktúrán. Rossz hírünket szerintem csak a bűnözés keltheti, ha kirabolják XY csapat kamionját. Remélhetőleg a TEK időben kezdi a felkészülést.
Más:
Vizes VB ide vagy oda, minden tiszteletem az úszóké, de a bájgúnár Forma-1 szegez világszerte százmilliós nézőközönséget a TV-k elé.
Viszont a pályán kívül az országból semmit sem látnak.

A kerékpár népünnepély, szurkolók nem verik egymást mint pl. focidrukkerek. Füttyszóra össze lehet csődíteni 100ezer biciklist, hogy magasba emeljék a járgányukat, világnézettől függetlenül.
A Tour de France az olimpia és Foci VB után a harmadik legnézetteb sportesemény világszerte. Viszont minden évben van, nem csak 4 évente. A Giro persze a Tour mögött van nézettségben.


2019.04.17. 10:43
Érvek pro és kontra.

Pro:

- új helyszín, amely (részben) ismeretlen a nemzetközi World Tour tagoknak / csapatoknak, és ez új
színt visz a versenybe
- Magyarország (Budapest), egy másik sportág, az úszó VB után ismét középpontba kerül,
és a világ 3.-4. legnézettebb sportját közvetítik, kb. 180 ország részére
- a sikeres megrendezés és lebonyolítás turisztikai és sportmarketing szempontból óriási lehetőség
elé állítja az országot
- reméljük, hogy sokkal több magyar szurkoló ki fog látogatni (és nem csak hébe-hóba, mint a TdH-n..)
- állítólag a KOMÉTA is megkapja a WT-licencet, Contador testvére nyilatkozta, így talán lehet
magyar versenyző(k)nek szurkolni...ha ez igaz lesz, akkor veszek egy kemencés sonkát, és felfalom a
tiszteletükre :DDD
- a megrendezést követően talán lehetőség adódik később rég elfeledett versenyek újbóli megrendezésére,
hogy visszakerüljünk a 'kerékpáros térképre', pl.: Citadella körverseny
1989: https://www.youtube.com/watch?v=mc9jEBaHD_4
1993: https://www.youtube.com/watch?v=2a17LKgeIMg


Kontra:
- infrastruktúra részbeni hiánya, gyalázatos utak (bár, ha Szicíliába megy tovább a verseny, mint ahogy
tervezik, ott sem sokkal jobb az utak minősége, mindkét helyen a pénzügyi maffia áll a háttérben...)
- 78 mrd Ft-ot biztosítanak a 3 napra, kérdés, hogy ez visszahozza-e az árát + ebből nem derül ki,
hogy mennyi a magyar állam által adott támogatás (amúgy én még nem hallottam / olvastam a
World Tour versenyek pénzügyi hátteréről...)
- 2 szóba jöhető nemzetközi repterünk van, Debrecen jóval kisebb kapacitással működik,
míg Ferihegy már így is fullon van, a ~15 millió fős éves utasszámával.

Nem tudom, hogy egy ilyen nagy projekt, mint a Giro teljes személyzetét / csomagjait szállítani / ellenőrizni,
ráadásul a főszezonban, mekkora munkát fog adni nekik?! A szállodai elhelyezés a fővárosban még OK,
vidéken már problémás lehet.
Ferihegyet amúgy is már évekkel ezelőtt fejleszteni kellett volna, előrelátóan, nem az utolsó pillanatban,
mint sokmindent ebben az országban...
- a versenyt követően megnövekvő turista létszámmal számoltak-e?

Egészítsétek ki, ha van még.




2019.04.17. 05:57
Izrael a 2018-as Giróért 3, 5 milliárdot fizetett. Persze Izrael kicsit messzebb van Itáliától és még ott van az a fránya Földközi tenger is.

2019.04.16. 20:05
Kedves Vanti!

Tényleg sok pénz a 8 milliárd forint. Én viszont úgy gondolom, hogy ez az összeg (vagy egy része) hamarabb megtérül mint egy stadioné (a turizmusból és Mo. népszerűsítéséből). Sőt, én úgy gondolom, hogy ezeknek a stadionoknak a fenntartására és karbantartására még az unokáink adójából is hatalmas összegeket kell majd költeni. Én az adómból tehát inkább ezekre nem költöttem volna. (Megjegyzem, hogy véleményem szerint egy stadion árából egy Worldtour csapat költségvetését lehetne finanszírozni amolyan Astana módra, nagyságrendekkel nagyobb Magyarország-reklámot generálva mint a szint alatti focinkkal).

2019.04.16. 19:39
A stadion fixköltség, a rendezés változó. Ez azt jelenti, hogy ahhoz, hogy a stadionban legyen mondjuk egy foci EB ugyanúgy le kell pengetni sok tízmilliárd forintot jogdíjakért, mint a Giro esetében és még ezen felül fel kell húzni magát a sok tízezer fős épületet. Annak, hogy áll egymagában a nagy vasbeton kolosszus nincs sok értelme, azt meg is kell tölteni sporteseményekkel amik közül néhány lehet jövedelmező, de sok nem az. Egy világszínvonalú létesítményben pedig holtbiztos, hogy nem fog edzeni egyetlen ifjúsági sportoló sem - meglátja a pályaőr lezavarja onnan, mindenütt külön edzőpálya van az alsóbb korosztályoknak kevesebb "extrával".
Az országúti kerékpár azért jó, mert nincs fix költsége. Az infrastruktúra (utak) amúgy is adott, arra nem kell külön beruházni, max. annak a néhány kilométernek a felújítását hozzák előrébb amin haladni fog a karaván, de 20 év múlva nem kell majd a Giro által hátrahagyott rozsdásodó infrastruktúra romjait takargatni vagy amiatt aggódni, hogy a technikai fejlődés miatt már senki nem jár fizikai stadionokba, mindenki otthonról követi a sportot.

2019.04.16. 15:35
Tisztelt Vanti!

A két sportágat, még egy lapon sem lenne szabad említeni, de ha már megtette, akkor csak annyit fűznék hozzá kommentárként, hogy: Majd ha a magyar válogatott focimeccseire, vagy a bajnoki? mérkőzésekre a velünk szomszédos országokból csak tizede annyi rajongó jön el, mint erre az eseményre akkor megértem a véleményét! Sokkal nagyobb gondot fog jelenteni az útlezárás, és terelés a magyar autósoknak!!
Viszont akinek ez nagyon nem jön be annak Meleg szívvel tudom ajánlani az Andrássy úti felvonulást ami nem 100 évente, hanem hála istennek minden évben megrendezésre kerül!

2019.04.16. 11:42
Elég nevetséges, hogy ugyanazok az emberek, akik prüszkölnek egy új stadionra, most ünnepelnek amiatt, hogy 8 milliárd Ft-ot elköltünk erre a három napra. Előbbi esetben legalább valós, fizikai infrastruktúrafejlesztés történik, lesz hol edzenie a gyereknek, stb..Ez ellenben tényleg teljesen értelmetlen, ugyanúgy nem lesz hol normálisan edzeni. Én nagyon nem örülök, hogy erre költenek az adómból.

2019.04.15. 22:04
Nincsenek véletlenek. Amíg balliberális kormányzás van a franciáknál addig nem lehet magyar tour rajt. Lehet itt egyeztetni hosszú éveken keresztül sportszakmai vagy sportdiplomáciai vonalon, ami dönt, az a nagypolitika. Mostanában az olaszokkal evezünk egy hajóban és lám jövöre már itt is a giro. Macron bukdácsolását elnézve nem soká lesz talán majd tour is.

2019.04.15. 17:41
Ez szenzáció! Végre lehet valaminek örülni, pártállástól függetlenül!
A rendezés bztos jó lesz, hisz a Tour de Hongrie is becsülettel helyt állt.
És amivel mindenki nyer, az is aki nem szereti a kerékpárt: remélhetőleg sok utat újítanak fel.



2019.04.15. 17:33
A tavalyi Magyar Közlöny nov. 9- számában szerepel, hogy "kormányhatározat szerepel egy jövőbeni Grand Tour rajtról." Pénteken olvastam a megvalósulás lehetőségéről, azóta szurkolok, hogy megvalósuljon. És valóban lesz! 8 milliárdba kerül, ez egy tizedstadionnyi összeg.

Mostantól lehet a magyar srácoknak extra teljesítményt nyújtani, mert van rá valós esély, hogy itthon mutassák meg magukat, de a világ legjobbjai között. Ezt még leírni is borzongató érzés, milyen jó lesz majd átélni... Vegni szokott kedvezni a kis csapatoknak, különösen, ha azok a rendező országból kerülnek ki: van reális lehetőség, hogy szintet lépjen a hazai országúti mezőny!
Az sem baj, hogy 2rule mezben kell majd sportolni a magyar sornak, majd lesz jobb is.

És igen, lesz felcsút sprint, mint ahogy lesz gázonstruktőr nagydíj is. És lesz közlekedési káosz, meg sárgatrikó átadás a potentátok részéről, és kerékpárútépítési nyilatkozások tömege.

Már most fel kéne hívni a majdan érintett rajt-áthaladó-cél városok polgármestereinek a figyelmét, hogy reális esély van villámgyorsan felújíttatni az utakat! A környéken is...

Megyek pezsgőért:)


2019.04.15. 16:48
Hát ez elég váratlan lépés. Udvaroltak az ASO-nak aztán az RCS-el szerződtek le. Egyelőre örülök, aztán ha a rendezés is jó lesz, akkor duplán fogok örülni, ha meg egy magyar is ott lehet majd a mezőnyben, akkor triplán. De bőven vannak kételyeim afelől, hogy ez a pénzmennyiség 100%-ban pótolni tudja majd a magyar fél rutinbéli hiányát.
De ha ebbe is beleraknak egy Felcsút sprintet akkor inkább ki sem megyek megnézni.





Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések