Merida Reacto III: aerodinamika mindenek felett

E-mail  Nyomtatás
2017. július 13. csütörtök
  |   Szerző: velo.hu

A tajvani Merida 2011-ben mutatta be első Reacto modelljét, melyet két évvel később igyekeztek még magasabb szintre emelni, majd a Lampre csapatával való együttműködésük adta lehetőségeket kihasználva minden eddiginél komolyabb fejlesztésekbe kezdtek. Nem régiben bemutatták a Reacto harmadik generációját.

A kerékpár tervezését természetesen teljes egészében az aerodinamikai elvárások diktálták. A mérnökök igyekeztek megoldani az aero kerékpárok legnagyobb gondját a szerelhetőséget is, azaz egy olyan bringát tető alá hozni, melynél az aerodinamikai újítások nem mennek a szerelhetőség rovására. Az új modell erősségeit a tesztek bizonyították. Egy 200 Watt teljesítmény leadására képes kerékpáros a hetven kilométeres teszt szakaszon 1 perc 42 másodperccel képes jobb idő elérésére az új aerodinamikai csoda nyergében, mint a hagyományos Scultura modellel, ami egyébként a kerékpáros piac egyik legkiemelkedőbb „hagyományos” darabja.

 

Diavetítéshez kattints a képre


A legfontosabb újítás a vázszett súlya, ami 2046 grammról 1695 és fél grammra csökkent, tehát a második generációs modellhez képest kicsit több mint tizenhét százalékot vesztett. A súly meghatározásánál természetesen a villa, a nyeregcső, a nyeregcső rögzítő és a kormánycsapágy is szerepet játszott.

 

Diavetítéshez kattints a képre


A Reacto legnagyobb újításai a következők: keskenyebb nyeregszár, alacsonyabban csatlakozó hátsó támvilla – itt rögtön kihasználták a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség megváltozott szabályait -, a cég időfutam kerékpárjához hasonlóan kialakított középrész elfedés, ami a fékek alá vezeti a menetszelet valamint az integrált fix nyeregszár-kormány kombó.

 

Diavetítéshez kattints a képre


A Merida Reacto III természetesen 2018-tól megannyi felszereltséggel elérhető lesz. A csúcsminőséget képviselő CF4 váz természetesen hagyományos és tárcsafékkel is megvásárolható, kiegészülve a legmagasabb kategóriát képviselő elektromos váltószettel. A cég azonban gondolt a véknyabb pénztárcájú bringásokra is, a CF2-es váz, akár Shimano 105-ös szettel is elérhető, így egy még nagyobb réteg előtt megnyitva az utat.

 

 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések