Megyerről Megyerre
2008. október 02. csütörtök
Milyen is az új híd egy kerékpáros szemszögéből.
A mai nap csatlakoztam a hidat kipróbálók népes táborához. Régi álmom volt, hogy a könnyedén átvághassak Szentendre irányából, a Dunakeszi oldalra. Mennyi új edzéskört és lehetőséget rejthet az új híd.
A Pesten lakók könnyebben közelítik meg a kedvenc Pilisi hegyeket, hazaúton pedig újra nyerhetnek pár percet, esetleg megúszhatnak hosszú távon egy tüdőrákot azok, akinek nem kell, mondjuk Újpesten lakva bemenniük az Árpád hídig.
Azok a budaiak, akik szintén a Pilist kedvelik, nem jártak ennyire jól. Nemcsak Békásmegyerig kell menni a forgalomban, kellemes kis dugóval lehet találkozni Budakalászon is. Kerékpárút továbbra sincs használható, sokan szívesen kerültek eddig is Kalász felé az Omszki tó mellett haladó bringás út helyett, ami családoknak nem elég biztonságos, sportolásra pedig alkalmatlan. Nyereség számukra természetesen a könnyebben elérhető váci térség.
A hídra felhajtásnál erősen meglepődtem annak a kivitelezésén. Túl sokat biztosan nem gondolkodtak a tervezők a felhajtón, kivitelezők viszont sokat gondolkodhattak azon, hogyan lehet a legkisebb befektetéssel még éppen használható, legalábbis az első pár hetet mindenképpen túlélő kerékpárutat létrehozni. Az egész pár száz méter. Szó sincs kilométerekről.
Amikor Békás felől felhajtottam a hídra, olyan érzésem volt mintha már sok-sok éve elkészült volna a felhajtó, és ahhoz most végre elkészült a híd is. Területrendezés még nem történt, ami az idő rövidsége miatt teljesen természetes, de így sokkal jobban látszik a felhajtó igénytelensége. A kamionmosó tábla még a helyén, a bringaút pedig a mellette elterülő hepehupás terület felszínének egyenetlenségeit követi. Elsőre ránézésre szépen ráöntöttek egy csík, kb. 5 centi vastag aszfaltot az agyagra, majd azt, nehogy csak két centi legyen az öt, munkagépek helyett bakanccsal tömörítették.
Felkapaszkodva a hídra, aszfalt helyett beton burkolat fogadott, ami valamivel jobb volt, mint a felhajtó, de itt aztán már végképp nem értettem, hogyan sikerülhetett azt is hepehupásra megcsinálni. (aki szakértő, vagy van valami ötlete, örömmel várom) Lehet, hogy rosszul láttam, de mintha enyhe repedéseket fedeztem volna fel a felületén, remélem csak a rázkódás miatt káprázott a szemem. A hídról fantasztikus a kilátás, már értem mit próbáltak védeni a környezetvédők.
A Váci útra lehajtva a kivitelező szerintem feltette a pontot az i-re. A lehajtó leginkább egy régi elhagyatott bmx pályára hasonlít, annak is a mosódeszka részére. Aki ezt a minőséget átvette, az igen komoly érzéki csalódásnak eshetett áldozatul, de hogy nem ment végig rajt azzal az eszközzel, aminek építették, az 100%.
A másik, amiben sajnos szintén biztos vagyok, fogunk még hallani erről a bringaútról a hírekben.
Eddig hozzáfűzött kommentek:
cangaman
2009.08.11. 18:26
Jó, hogy van, kár, hogy agyatlanul magyaros megoldással készült el.
Mint minden "hungarianproject" minőségi kivitelezésébe beleszól a következő:
Két üzletember, igyekszik a másiknak a zsebeit teletömni pénzzel, úgy, hogy a kivitelezés végeredménye átvergődjön az átvételkor az elégséges szinten.
Jobb, ha mindenki helyén kezeli a dolgokat és nem számít, arra, hogy ez a jövőben másképpen lehet.
Mint minden "hungarianproject" minőségi kivitelezésébe beleszól a következő:
Két üzletember, igyekszik a másiknak a zsebeit teletömni pénzzel, úgy, hogy a kivitelezés végeredménye átvergődjön az átvételkor az elégséges szinten.
Jobb, ha mindenki helyén kezeli a dolgokat és nem számít, arra, hogy ez a jövőben másképpen lehet.
IRA Sniper On Hold
2009.03.13. 08:53
Nem mindegy milyen. Az a lényeg, hogy van!!!
Ha Titeket sem fizetnének ki, leszarnátok, hogy mit csináltok!
Ha Titeket sem fizetnének ki, leszarnátok, hogy mit csináltok!
Abe
2008.11.01. 18:57
A felhajtó a megszokottam hepehupás de ez még természetesen kibirható dehogy a bringauton a jelzö és a sávelválasztó vonalak csuszos felületü festéket használtak aza azért már sokal idegesitöbb mert még ha vigyel is az ember akoris simán ellehet rajta csúszni amugy magával a hid töbi részével nincs probléma
p
2008.10.13. 17:18
Kb 1 hónapja voltam megnézni, hogyan építik a hídat, és már akkor mondta az egyik építésvezető, h a rosszindulatú bicajosok majd azt fogják mondani, h nem tudják jól megépíteni a fel/lehajtót. Nem! Erről szó sincs! Ugyanis ha vki gurul lefelé, és a sebességszerelemét itt akarja kiélni, annak bizony vigyáznia kell, mert ott van egy nagyforgalmú veszélyes út a végén. Ezért eccerűbb, ha eleve lélekkirázóan hullámos a felület, és senki nem engedi meg neki!
béla
2008.10.05. 19:51
Nem ért meglepetés, hasonlóan hepehupás a tavaly átadott Börsi úti új bringaút is. Legfeljebb montival járható, az országutisok csakis a forgalmas közutat használják. Mennyibe kerülhetett, ki vehette át a "létesítményt"?
magyar
2008.10.05. 14:18
Mert a rokkantak majd kilométereket fognak felfelé tekeregni, ugye? Abszurdisztán!
Jan, mit keresel te a bringaúton, ha gyorsan akarsz menni???
Jan, mit keresel te a bringaúton, ha gyorsan akarsz menni???
nervex
2008.10.03. 16:55
Ma volt szerencsém nekem is a hídhoz. A bringás felhajtó tényleg röhejes, viszont az okok között szerintem inkább hatósági előírás keresendő. Ez a "rámpa" itt egyben gyalogos és mozgássérült feljáró is, ezért max. 5% lejtéssel kell rendelkeznie, és 0, 5 méter szintenként kell egy "pihenő", azaz egy vízszintes szakasz. A szintkülönbség a hídnál elég jelentős, ezért olyan baromi hosszú a felhajtó rámpa, a "huplik" meg azért vannak benne, mert előírja az építési szabályzat. Más kérdés, hogy a szabályzatban foglaltakat normálisan nem lehet aszfaltozva kivitelezni, tehát nem(csak) a kivitelezés minősége szar ebben az esetben, hanem a szabályzat is.
don ciccio
2008.10.02. 17:48
köszönöm lensver. voltam ma arra. ha tudtam volna, hogy rá szoktak menni a szentendre felé vezető útra, akkor ráhajtottam volna. azon a régi kerékpárúton sokkal veszélyesebbnek tűnt menni, mint az autóúton. markoló kanál alatt manővereztem. vagy 8 éve nem jártam arra, és azt hittem kijavították már ennyi idő alatt. mondjuk volt forgalom, az tuti! ;) nesze neked gyorsasági edzés! na mind1, ilyen is kell. 1ébként a vác-pap rét távolság 83 km-re jött ki nekem.
jan
2008.10.02. 14:03
de ez a bringaút milyen széles? ésh ezen majd egybe megymármegint a profi amatőr?mert mostanában nem nagyon lehet használni bringautakat mert te mész 35-el ő meg 20al vagy 5el.....
lensver
2008.10.02. 13:02
A kerekesszékesek egyébként se tudnak odajutni, ugyanis hosszú km-eket kellene gurulniuk ahhoz, hogy bármely oldalról elérjék a híd lábát. Vagy netán arra gondoltak a kedves tervező urak, hogy majd stoppolnak szegények?
Don Ciccio!
Sajnos a hídról Budán kénytelen leszel a bringás lehajtón lemenni, mert csak arra tudsz. Ott lesz egy outival is járható autóút, azon fordulj balra. A következő kereszteződésnél megint balos, ott már van bringaút, ami egyelőre outinak is jó minőségű. A körforgalomnál vagy ráhajtasz a Szentendre felé menő többsávos útra (elvileg azon tilos a tekerés, de sok outis jár arra Szentendre felé), vagy ha nincs kedved ezen a halál úton menni, akkor mész tovább egyenesen a körforgalomnál, elmész Budakalászig és a hévsín keresztezése után jobbra fordulsz. Majd > Pomáz > Szentendre. Ez egy nagyobb kerülő.
Don Ciccio!
Sajnos a hídról Budán kénytelen leszel a bringás lehajtón lemenni, mert csak arra tudsz. Ott lesz egy outival is járható autóút, azon fordulj balra. A következő kereszteződésnél megint balos, ott már van bringaút, ami egyelőre outinak is jó minőségű. A körforgalomnál vagy ráhajtasz a Szentendre felé menő többsávos útra (elvileg azon tilos a tekerés, de sok outis jár arra Szentendre felé), vagy ha nincs kedved ezen a halál úton menni, akkor mész tovább egyenesen a körforgalomnál, elmész Budakalászig és a hévsín keresztezése után jobbra fordulsz. Majd > Pomáz > Szentendre. Ez egy nagyobb kerülő.
gabor
2008.10.02. 12:22
Ááá, semmi különös, csak a szokásos magyar kilopós, lenyúlós építkezés. Meg kell nézni azt a sok "lakóparkot" -- valójában lakótelepek, amit az utóbbi 5-6 évben húztak fel, hogy milyen minőségű, majd pont bicikliutat fognak jobbat építeni. EGyébként is minek biciklivel menni, ha van autó is, nem? Szóval Mo-i urbanizált vidékein nem nagyon lehet sport szintjén biciklizni, ahol meg nincs akkora forgalom, ott meg az út meg a "rézbőrűek" minősége miatt nem tanácsos...
napersze
2008.10.02. 09:29
Szerintem ha a kerekesszékeseknek kell megfelelőnek lennie, attól még nem kellenének a hepehupák. Ha normális az emelkedése meg a lejtése, akkor simán tudnak közlekedni rajta, számos lépcsőkerülő le meg feljáró van a városban, azoknak sem ilyen a felülete. Na meg nem hinném, hogy kerekesszékkel sokkal kellemesebb lenne a sok hepehupa, mint bringával.
abc
2008.10.02. 08:37
Állítólag a mosódeszka rész azért van (vmi tervezője mondta), hogy a kerekesszékesek felfelé meg tudjanak pihenni, ne guruljanak vissza. Asszem no comment, magyarisztán
don ciccio
2008.10.02. 08:19
T. Velo szerkesztőség! A következő újságban lehetne vlmi térkép féle, vagy tanácsok, hogy merre hány méter. Üdv
don ciccio
2008.10.02. 08:04
kérdésem lenne hozzátok! sajna nem találtam normális térképet. vácról indulnék, végig a 2-esen a hídig. át a hídon, és utána szentendre felé szeretnék menni. a kérdés az lenne, hogy a budai oldalon hogyan juthatnék el szentendrére? országitival mennék, úgyhogy a földutak kizárva! előre is köszi.
szpmadar
2008.10.02. 07:52
Tegnap jártam autoval rajta, és az is hepe hupa volt!!!
tt
2008.10.02. 07:19
Pont tegnap jártam bringával hídnál fel is akartam menni rá csak nem nagyon volt időm, de amint olvasom nem sok jóból maradtam ki...Amúgy ha a Királyok útja felől mész(a gátnál)egész pofás kis feljárót lehet látni.
értetlen
2008.10.01. 23:26
nem értem a leírtak alapján hogy adhatták át a hidat a forgalomnak
Kérjük, írja meg véleményét:
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.