Megtört a jég! 200 millió extra támogatást kap idénre a Magyar Kerékpársport Szövetség

E-mail  Nyomtatás
2018. március 09. péntek
Címkék:

 A hazai kerékpársport számára fantasztikus hír jelent meg a Magyar Közlöny március 8-i számában, miszerint a kormány 200 millió Forint extra támogatást nyújt a Magyar Kerékpársport Szövetség számára a 2018-as évben, a hosszú távú fejlesztési célokhoz. A történet előzményéhez hozzátartozik, hogy a kerékpársport az egyik legkevesebb pénzt kapó sportág a 16, államilag kiemelten támogatott sportág közül. Ez azért okoz különösen nehéz helyzetet, mert több más sportággal szemben, az MKSZ-nek 9 szakág között kell elosztani a rendelkezésre álló állami keretet és nem kell nagy matematikai tudás ahhoz, hogy ha ezt elosztjuk akkor gyorsan kijön, hogy ez pont egyik szakágnak sem elég az igazán sikeres és színvonalas működéshez.

 

 

 Az Emberi Erőforrások Minisztériumától az MKSZ az elmúlt években 150-170 M Ft közti összegeket kapott, szponzori bevételek híján szinte csak ebből a pénzből gazdálkodott. 2018-ra a 170 M Ft-on felül jön most a plusz 200 M, mely valóban lehetőséget teremt arra, hogy a sportág olyan dolgokra költhessen, melyek a hosszú távú fejlődést szolgálják, gondoljunk itt például eszközök, járművek beszerzésére vagy egyes szakágak az eddigiekhez képest való "felülfinanszírozására". Ennyi pénze egy évre a sportágnak még sosem volt!

 

 

Az eddigiekhez képesti "felülfinanszírozás" különösen az olimpiai szakágaknál jöhet szóba (országút, pálya, cross-country, BMX, BMX freestyle), ugyanis ezekben a szakágakban idén kezdődik a 2020-as tokiói Olimpia kvalifikációja, melyhez rengeteg külföldi és nagyon költséges versenyre van szükség a kvóta megszerzéséhez. Ne feledjük, Rióban csak egy montisunk volt ott, miközben a korábbi Olimpiákon országúton is érdekeltek voltunk, utolsó igazán nagy eredményünkért pedig 2000-ig kell visszanézni, amikor Szabolcsi Szilvia ötödik helyet szerzett Sidney-ben, pályakerékpárban. 

 

 

Az MKSZ március 23-án tartja soron következő közgyűlését, ahol ismertetik a tagsággal a 2018-as pénzügyi tervet és a 200 M Ft plusz támogatásra vonatkozó elképzeléseket is. Reméljük, a mostani 200 M Ft plusz nem csak egyszeri alkalom lesz a kormány részéről, hanem innentől kezdve folyamatosan minimum ekkora éves keret áll majd a 9 szakág rendelkezésére.

 

 

A mostani extra támogatás legnagyobb részben a kerékpáros ügyekért is felelős Révész Máriusznak köszönhető, aki egyre inkább ismeri meg a kerékpársport nemzetközi és hazai működését és egyre inkább próbálja a kormányzattal is elfogadtatni, hogy ehhez a sportághoz több támogatásra és sokkal jobb infrastruktúrális fejlesztésekre illetve létesítményekre (például velodromok) van szükség.

 

 

A mostani emeléshez vélhetően Szalontay Sándor tavaly őszi "kifakadása" is hozzájárul, a legjobb pályakerékpáros sprinterünk akkori, átmeneti visszavonulása (alulfinanszírozás és kérdéses körülmények miatt) nagy port kavart a hazai sajtóban, mely a kormányzati vezetőkhöz is eljutott.

 

Ezen kívül az szövetség tavaly tavasszal megválasztott elnöke, Dr. Princzinger Péter és a teljes elnökség, illetve az egész MKSZ iroda is 1 éve folyamatosan azon dolgozott, hogy a kormányzat részére megfelelő "biztosítékokat" nyújtson az emelt támogatási összeg megelőlegezéséhez és nem szabad megfeledkezni Eisenkrammer Károlyról sem, aki a Tour de Hongrie főszervezőjeként az egyik legnagyobb "motorja" a kerékpáros ügyek kormányzat felé való prezentálásának.

 

A mostani kormányhatározat teljes szövege pedig:

 

A Kormány 1071/2018. (III. 7.) Korm. határozata a Magyar Kerékpáros Szövetség fejlesztési céljainak megvalósítása érdekében szükséges kormányzati
intézkedésekről

 

A Kormány

 

1. egyetért a Magyar Kerékpáros Szövetség fejlesztési céljainak támogatásával;

2. felhívja a nemzetgazdasági minisztert, hogy – az emberi erőforrások minisztere bevonásával – az 1. pontban foglaltak megvalósítása érdekében gondoskodjon a 2018. évben szükséges legfeljebb 200 000 000 forint  rendelkezésre állásáról a Magyarország 2018. évi központi költségvetéséről szóló 2017. évi C. törvény 1. melléklet
XX. Emberi Erőforrások Minisztériuma fejezet javára.

 

  • Felelős: nemzetgazdasági miniszter emberi erőforrások minisztere
  • Határidő: a felmerülés ütemében

 

 

 

 





Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel:



Kérjük, írja meg véleményét:

Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.


Felhasználó név:
Jelszó:
  
Szöveg:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:

Eddig hozzáfűzött kommentek:

2018.03.10. 09:28
Szia Lajos, ha elolvasod újra a szöveget, akkor láthatod, hogy az Olimpiai eredményekről van szó benne és ezért van Szilvi 5. helye kiemelve.

A 2007-es VB-n (is) ott voltam, hidd el, hogy emlékszem rá, hogy ment ott Laci, biztos olvastad te is a cikket róla a velo-n, nem értem miért vagy ennyire negatív minden kommentben :(





2018.03.09. 21:32
Jönnek a választások, kell a szavazat, dobnak a lesajnált bringásoknak is alamizsnát. "Utolsó igazán nagy eredmény Szabolcsi 5-ik helye Sidney." Ez magasfokú szakmaiságról ad tanúbizonyágot, mert mintha 2007-ben egy Bodrogi nevű ezüstérmes lett volna VB-n... Ja, hogy az elvtársak csak olimpiai ciklusban tudnak gondolkodni?
Nem azért kell a velodrom, mert azt fel kell építeni, és ott azért gazdagon tudnak számolni az érintettek? Esetleg majd a bringások bérelhetik a pályát, mint a szombathelyi focisták a saját stadionjukat?





Francia Alpok 2017. Francia Alpok 2017.
Távolság: 980 km
Szintkülönbség: 11000 m
Nehézségi fok: 8
Albán-Anzix 2017.
Távolság: 999 km
Szintkülönbség: 12000 m
Nehézségi fok: 8
Alpok kommandó 2016.
Távolság: 590 km
Szintkülönbség: 7200 m
Nehézségi fok: 8






Velo.hu bringamagazin.
Biciklis hírek, tesztek, felszerelések, túrák és apróhirdetések