A Shimano legnépszerűbb országúti szettje évek óta a 105-ös, mely az Ultegra és a Dura Ace szettek mögött kitartóan üldözi nagynevű rokonait. Egy kis extra súllyal ma már közel hasonló teljesítményt kapunk, pláne annak függvényében, hogy a nagytestvérek rendületlen innovációja a 105 minőségét is egyenlő arányban húzza az egek felé.
Várható volt, hogy rövid időn belül a középkategória királya a 105-ös szett is ráncfelvarráson esik át, ennek megfelelően a Shimano a minap bemutatta legfrissebb újításait. Az új 105 megjelenésében is egyre inkább az Ultegra és a Dura-Ace dizájnjait követi, s mivel széles rétegekben az egyik legfelkapottabb váltószettről beszélünk, így az alapvető elgondolások jelen állás szerint a jövőben sem változnak. A 2018-as év legfőbb újítása, hogy immáron tárcsafékes változatban is elérhető.
A Shimano szakemberei megoldották, hogy az új BR-7070 Flat Mount elnevezésű féknyergek kompatibilisek legyenek az ICE típusú fékbetétekkel, melyek a sérülések megelőzése érdekében lekerekített SM-RT70-es féktárcsákat kaptak. A fékváltókarok is kisebb ráncfelvarráson estek át, az ST-R7020 elnevezésű karok is egyre inkább az Ultegra és a Dura-Ace vonalat másolják, nem beszélve arról, hogy egy kisebb megoldást is piacra dobtak a gyerekek és a hölgyek részére ezzel egy régen fennálló problémát orvosolva. A kisebb verzió az ST-R7025 nevet kapta. A 105 esetében is igyekeztek megoldani azt, hogy egy rövidebb mozdulat is elégségesnek bizonyuljon a váltáshoz, ezzel gyorsítva azt.
Az első lánctányérok kialakítása is egyre inkább a nagytestvérekre hajaz, mellyel több hely jut az esetleges szerelésre illetve a bowdenezésre. A hátsó váltó legnagyobb újításaként itt is bevezették a Shadow RD technológiát, ami a hegyikerékpározásban már évtizedek óta bevált, azaz, hogy a váltó a sor mellől alulra került, ezzel csökkentve az esetleges esésekből fakadó sérüléseit. A másik nagy innováció, hogy most már 11-34-es kiosztásban is elérhető lesz a szett.
Az előzetes tervek szerint 50-34-es, 52-36-os és 53-39-es lánckerekekkel kerül az üzletek polcaira, kétféle színben, ezüstben és feketében.
Tetszett a cikk? Ossza meg ismerőseivel: |
Vélemény írására csak a regisztrált felhasználóknak van lehetőségük. Amennyiben hozzá szeretne szólni a cikkhez, kérjük regisztráljon, és jelentkezzen be.
2018.04.24. 15:35 | |
Szerintem ezeken a tavaszi versenyeken az allergiaszezon kezdetén, sokat köszönhetnek a szalbutamol elterjedésének is. | |
2018.04.16. 22:16 | |
http://www.bikeraceinfo.com/classics/paris-roubaix/paris-roubaix-index.html a két vh közötti időszakban nőtt a sebesség jelentősen, aztán '90-ig stagnált, azóta megint emelkedik hogy ebből mennyi köszönhető a technikának ezt nehéz lenne megmondani | |
2018.04.16. 18:24 | |
http://cycling-passion.com/top-ten-fastest-paris-roubaix-editions/ | |
2018.04.16. 18:23 | |
Én azt a Wiki oldalt néztem, ahol a 15 leggyorsabb P-R verseny eredményeit gyűjtötték össze, azok lehettek mind hátszelesek persze, de volt olyan 50-es évekbeli, ahol enyhén esős napon is hozták a bőven 40 feletti átlagot. A "helyes táplálkozás" elterjedésének hatásáról a 90-es évektől meg nem lehet megfeledkezni, tehát nem csak a bringák teljesítménye javult. | |
2018.04.16. 14:24 | |
50-es években 39, 52 km/h volt az átlag 80-es években 38, 78 elmúlt 10 évben pedig 42, 84 most szélcsendben tudnak olyat menni mint régen hátszéllel | |
2018.04.16. 09:29 | |
Annyira klassz, hogy így csiszolják, fejlesztgetik pár évente, minden sokkal jobb lesz, könnyebb, merevebb, gyorsabb, a vázak is, a kerekek is, de ha megnézem a 260 km-es Paris-Roubaix versenyek átlagsebességét, akkor 60 éve is 43 km/h-ás átlaggal mentek rajta végig, 30 éve is, meg ma is... | |
2018.04.12. 19:38 | |
Szia, Nem a bikemagosok szervezték és nem is miattuk nem jelent meg. A kiállítás szervezői finoman szólva nem voltak korrektek velünk, ezért nem toljuk őket. | |
2018.04.12. 18:58 | |
Szép ez a szett. A taljánok viszont valami elképesztően gyönyörű 12 fokozatú rekordokat állítotak elő. A blogommal az a baj, hogy a blikkmagosok szervezték a kiállítást? |